Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ustalar fikir verin(debriyaj ve yağ kapağında kırılan vida yuvaları)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    eALP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Arkadaşlar herkese merhaba bulunduğum yerde tamirciye debriyaj balatalarını değiştirmek için gittim.Balatalar değişti ancak motorum sürekli yağ kaçırıyordu.Bende debriyaj kapağını ve yağ filtre kapağını söktüm.Hem yağ ve yağ filtresini değiştirmek için hem de conta takılmış mı bakmak için.Neyse efendim kapağı söktüm meğer bizim tamirci conta monta hiç birşey sürmemiş.Eski contayı bir güzel temizledikten sonra yeni contayı taktım.İşte ne olduysa ondan sonra oldu elimin ayarsızlığından tamı tamına 4(dört) :( vidayı sıkayım derken vida yuvalarında boşa dönmeye başladı.Şu an özellikle yağ kapağından aşırı derecede yağ akıyor.Vidalara bakınca yuvalardaki vidanın döndüğü yiv mi adını çıkaramadım vidalarımın üzerindeydi.Şimdiden teşekkürler.
    Orjinal sitesinde vida ölçüsü m6X16 m6X30 ve diğer vida (en uzunu) ölçüsü yazmıyor.









    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Yağ nereden kaçıyor ? Tasa sıvı conta çekilir. Vidalarda uygun torkta sıkılmalıdır. Şimdi ben tam olarak anlayamadım, vida kılavuzu mu bozuk vida boşa mı dönüyor içerisinde ? Eğer durum bu ise, daha büyük bir metrik ile klavuz çekilip, uygun metrik vida ile değiştirilebilir. hala tam anlamadım. ?

  3. #3
    eALP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ nereden kaçıyor ? Tasa sıvı conta çekilir. Vidalarda uygun torkta sıkılmalıdır. Şimdi ben tam olarak anlayamadım, vida kılavuzu mu bozuk vida boşa mı dönüyor içerisinde ? Eğer durum bu ise, daha büyük bir metrik ile klavuz çekilip, uygun metrik vida ile değiştirilebilir. hala tam anlamadım. ?
    Evet dostum vida yağ filtre kapağını kapamıyor.Vida yuvasında boşa dönüyor.Bu yüzden filtreden sürekli yağ geliyor

  4. #4
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Yağ filtresi ne alaka bu durumda peki? Bi ustaya göstermelisin bence..

  5. #5
    eALP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    dostum üç tane vida olan yerdeki kapak çıkarılıp yağ filtresi değiştiriliyor.İlk resimdeki 3 'lü vida olan yerden kaçırıyor.O kapak içinde yağ filtresi var.Neyse yinede teşekkürler

  6. #6
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı eALP adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum üç tane vida olan yerdeki kapak çıkarılıp yağ filtresi değiştiriliyor.İlk resimdeki 3 'lü vida olan yerden kaçırıyor.O kapak içinde yağ filtresi var.Neyse yinede teşekkürler
    Şimdi oldu, filtre içerideymiş, ben dışarıda diye düşündüğüm için anlamadım.. Dostum bu durumda yağ filtresi orjinal mi ? uyumsuz bir yağ filtresi takılmış olabilir ? Zorlayarak kapatılmaya çalışıldıysa, vida yuvaları yalama olmuş olabilir. Tabi bunlar hep fikir.. Eğer durum böyle ise, önce filtreyi toparlayıp, sonrasında vida kılavuzlarını tekrar çektirmek gerekecek.

  7. #7
    eALP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Klavuz olayını kendim yapabilir miyim. Bana yakın usta yok ayrıca motoru çalıştırdım en azından ustaya kadar gidebilir miyim diye ama çok yağ akıtmaya başladı.Vidalar boşa döndüğü için filtre kapağı hiç tutmuyor bu yüzden filtredeki yağların hepsi kapaktan akıyor(filtre orijinal).Forumda çelik yapıştırıcı ve kılavuz açma gibi yorumlar okudum.Aklıma gelen elimdeki vidalardan (tabi bulabilirsem) bir numara kalınını alıp kılavuz olayını denemek.Ancak hiç tecrübem olmadığı için fikir almak istiyorum.

  8. #8
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Motoru eksik yağ ile çalıştırma, bu işi aşmadan da yağ koyma motora.
    Tam olarak net yorum yapamıyorum, bunlar tamamen tahmin. O yüzden bir usta bul bence.

  9. #9
    eALP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru eksik yağ ile çalıştırma, bu işi aşmadan da yağ koyma motora.
    Tam olarak net yorum yapamıyorum, bunlar tamamen tahmin. O yüzden bir usta bul bence.
    Teşekkürler dostum usta bana bayağı uzakta elimle götüremem motoru. Helicoil diye bir dalga varmış şimdi ona bakıyorum.

  10. #10
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı eALP adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler dostum usta bana bayağı uzakta elimle götüremem motoru. Helicoil diye bir dalga varmış şimdi ona bakıyorum.
    Sorunu sen görüyorsun, çözüm olacağına inandığın bir şey ise dene..

  11. #11

    Üyelik
    09 Mart 2017
    kardeşim öncelikle geçmiş olsun.Bende yağ kaçırmadan çok çektim.Yapilak tek birşey var oda tornacıya gideceksin.Tornacı vida yuvasini kılavuzla bir buyuk numara ile acacak.buyuk ihtimal m8 açar.Daha sonra ona uygun vidayla kapagı kapatacak.Ancak vida yuvalari genişletilemeyecek gibiyse o zaman yuvalarin içine dolgu atıp tekrar delik açar ve kılavuzla dişlerini açar ve ona uygun vida takar.Yalama olmasinin sebebide büyük ihtimalle motor blogu sicakken yapmış olman diye düşünüyorum.Sıcak degilse çok sıkmışsındır tork anahtariyla sık birdahakine.Hangi şehirde olursan ol tornaciya sordugunda 100 tl den fazla fiyat çekerse uzaklaş ordan.Geçmiş olsun kolay gelsin.

  12. #12
    eALP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı Arda19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim öncelikle geçmiş olsun.Bende yağ kaçırmadan çok çektim.Yapilak tek birşey var oda tornacıya gideceksin.Tornacı vida yuvasini kılavuzla bir buyuk numara ile acacak.buyuk ihtimal m8 açar.Daha sonra ona uygun vidayla kapagı kapatacak.Ancak vida yuvalari genişletilemeyecek gibiyse o zaman yuvalarin içine dolgu atıp tekrar delik açar ve kılavuzla dişlerini açar ve ona uygun vida takar.Yalama olmasinin sebebide büyük ihtimalle motor blogu sicakken yapmış olman diye düşünüyorum.Sıcak degilse çok sıkmışsındır tork anahtariyla sık birdahakine.Hangi şehirde olursan ol tornaciya sordugunda 100 tl den fazla fiyat çekerse uzaklaş ordan.Geçmiş olsun kolay gelsin.
    Dostum sıcak değildi fazla sıktım yağ kaçırmasın diye sonra bir baktım vida boşa dönüyor(alüminyum olduğu için). sanayi bana bayağı uzak olmadı araca atıp sanayiye götürmek, tabi araç bulabilirsem. hiç olmadı benzin döküp yakıcam motoru ömrümü yedi.(tvs apache 150 2009 model)

  13. #13
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Sıkma canını bi şekilde herşey yoluna girer.

  14. #14
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    direk sanayide bir tornacıya git. aç kapağı. hangileri yalama olduysa onlara helicoil atsın. tanesi 5-10 liradan yapar kapağı sen açarsan. sonra vidaları geri sıkmadan önce garanti olsun diye contanın etrafına sıvı conta sür kapat sık vidalarını 3-4 saat kurusun sonra koy yağı devam et.

    helicoil candır. gerisi heyecandır kılavuz ile yeni diş açtırıp bir diş büyük vida deneme o da yalama olur sonuçta aliminyum kapak. ama helicoil yaptırırsan ömür boyu rahatça kullanırsın. çelik çünkü. bozulması çok daha zor.

    sıvı contayı çok fazla kapağın içine gelecek şeklide sürme orda biraz ince çalışman gerekebilir. mümkünse şöyle yap;

    sıvı contayı sürdükten sonra elinle eşit şekilde dağıt contanın üzerine. ama hafif eğimli olsun. yani iç tarafa daha az, dış tarafa daha fazla. kapağı kapattıktan sonra taşan contayı peçete yada bez ile sil. umarım iş görür.

    kolay gelsin.
    efendy06 bunu beğendi.

  15. #15
    eALP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Yanlış hatırlamıyorsam bana yakın bir tornacı olması lazım.(4 ya da 5 km uzaklıkta) Peki motordaki yağı boşaltıp elimde götürsem yağ olmadığı için motora bir zararı olur mu?

  16. #16
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    boşa al bir şey olmaz neden olsun ki. sonuçta viteste hareket ettirmez isen motor içinde bir şey dönmeyecektir.

    motorla gitmeden önce o tornacıya bir sor helicoil var mı diye. vardır illaki ama boşuna itmiş olma bir ihtimal o ne diyebilir. yıl olmuş 2017

  17. #17
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Dostum geçmiş olsun, çözümü yazmışlar zaten. ben böyle birşey bir daha başına gelmesin diye bir tavsiyede bulunayım.

    Bu tip yağ filtre kapaklarını sadece aradaki oringi hafifçe sıkıştıracak kadar sıkmalısın.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)