Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Choperda vibrasyonu nasıl engelleriz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kozmiktohum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Motosikleti
    ESKİDEN-250MCT
    merhaba arkadaşlar
    mondial 250mct motorum var 100km hızla giderken acayip bi vibrasyon söz konusu bu hem beni hemde artçıyı etkilemekte resmen ayaklarımız uyuşuyor önerilieriniz nelerdir bunu önlemenin bi yolu varmıdır.
    saygılarımla,
    büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Sünger
    Şaka bi yana o motordan fazlasını bekleme, çok duyuyorum parasına göre iyi diyolar işte parasına göre motor diyorum bende
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  3. #3
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Öncelikle motor bloğunu şaseye bağlayan tüm vida ve somunları sıkmalısınız. Lastik basıncı kitabında belirtildiği seviyede olmalı. Motorunuz 3000 km'ye gelmiş ve titreşim hala rahatsız edici düzeyde ise, motor bloğunu şaseye bağlayan tüm vida ve somunları (toplam 4-5 tane) söküp yerine tekrar takmadan önce kauçuk conta koyarak somunları sıkınız. Titreşim büyük ölçüde geçecektir. (kaynak: motosiklet.net forumlarında son bir yıl içinde çıkan yazılar) selamlar.

  4. #4
    kozmiktohum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Motosikleti
    ESKİDEN-250MCT
    Alıntı SAKAL adlı üyeden alıntı
    Sünger
    Şaka bi yana o motordan fazlasını bekleme, çok duyuyorum parasına göre iyi diyolar işte parasına göre motor diyorum bende
    her sorunun bi çözümü vardır dostum


    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı
    Öncelikle motor bloğunu şaseye bağlayan tüm vida ve somunları sıkmalısınız. Lastik basıncı kitabında belirtildiği seviyede olmalı. Motorunuz 3000 km'ye gelmiş ve titreşim hala rahatsız edici düzeyde ise, motor bloğunu şaseye bağlayan tüm vida ve somunları (toplam 4-5 tane) söküp yerine tekrar takmadan önce kauçuk conta koyarak somunları sıkınız. Titreşim büyük ölçüde geçecektir. (kaynak: motosiklet.net forumlarında son bir yıl içinde çıkan yazılar) selamlar.
    Naci 63 teşekkürler verdiğin bilgiler için niyetim motorun şaseye bağlantı noktalarına kaucuk conta koymak zannediyorum yarı yarıya kesilecektir.
    büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol

  5. #5
    orveg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Şimdilik Antalya
    Motosikleti
    Zealsun 200GY-A(Destina)
    naci63 doğru söylüyor motorun tüm vidalarını sök kaucuk conta koy ve de şu komproserlü matkapla sık...Yarı yarıya değil %95 titremenin azaldığını göreceksin

  6. #6

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    eski bir jinluncu olarak söyleye bilirimki titreşim motorun kendiyle alakalı bir şey ne yaparsan yap titreşimi engelleyemessin ancak azaltırsın bu çözümlerde tabiki geçici olur kalıcı olmaz yeniden belli bir süre sonra titreşim hortlar ben satmadan önce bore katkılı bir yağ koymuşdum bu forumda tavsiye etmişlerdi onda jinlunda bile titreşim epey bir azalmışdı ama motora ne tür bir zararı olur ilerde bilmiyorum sattığım adamada söyledim zaten böyle bir katkı maddesi koydum ilerde motor bir arıza verirse kabul etmem diye.

  7. #7

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Şehir
    sarıyer
    Motosikleti
    Velespit :)
    yanii .. diğer dostların dedği gibi... ÖNLEYEMEZSİN!

    motoru değiştir!

  8. #8
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı
    Öncelikle motor bloğunu şaseye bağlayan tüm vida ve somunları sıkmalısınız. Lastik basıncı kitabında belirtildiği seviyede olmalı. Motorunuz 3000 km'ye gelmiş ve titreşim hala rahatsız edici düzeyde ise, motor bloğunu şaseye bağlayan tüm vida ve somunları (toplam 4-5 tane) söküp yerine tekrar takmadan önce kauçuk conta koyarak somunları sıkınız. Titreşim büyük ölçüde geçecektir. (kaynak: motosiklet.net forumlarında son bir yıl içinde çıkan yazılar) selamlar.

    kesinlikle sorunun çözümü bu cevapta..
    CBR 600F Honda,

  9. #9
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Motor teknolojisiylede alakalı olan bu titreşimi civata da sıksanız, lastik contada taksanız engellemeniz zor. Belli bir oranda iyileştirebilirsiniz ama mucize beklemeyin.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  10. #10
    gazman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    moskova
    Motosikleti
    HONDA XR600R
    cift silindirli motor kullan titresim istemiyorsan..kardes..
    once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:

  11. #11
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    Alıntı reco58 adlı üyeden alıntı
    yanii .. diğer dostların dedği gibi... ÖNLEYEMEZSİN!

    motoru değiştir!
    bence ses engellenır cok emın konusmusun
    Yeni yine yeniden

  12. #12
    kozmiktohum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Motosikleti
    ESKİDEN-250MCT
    Alıntı gazman adlı üyeden alıntı
    cift silindirli motor kullan titresim istemiyorsan..kardes..
    benim motor zaten çift silindir.

    internetten araştırdım vibrasyon önleyici kauçukları bunları motoru şaseye bağlayan civataların arasına ve ayaklıkların bağlantı civatalarının arasına koydummu vibrasyon %80 hatta %90 etkilenmem yapınca buraya resimlerini koyucağım

    verdiğiniz bilgiler için herkese teşekkür ederim.
    büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol

  13. #13

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    dene bakalım olursa haber ver benim kankada jinlun var onda da yaparız bu kauçuku bir onu denemedik

  14. #14
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    ewet guzlel fıkır kozmık
    Yeni yine yeniden

  15. #15
    k@os - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Kaş
    Motosikleti
    250 mct - Karakedi
    Alıntı kozmiktohum adlı üyeden alıntı

    internetten araştırdım vibrasyon önleyici kauçukları bunları motoru şaseye bağlayan civataların arasına ve ayaklıkların bağlantı civatalarının arasına koydummu vibrasyon %80 hatta %90 etkilenmem yapınca buraya resimlerini koyucağım

    verdiğiniz bilgiler için herkese teşekkür ederim.
    dostum merakla bekliyorum sonucu, ayrıca hangi bölümlere kauçuk koyduğunuda resimlersen şahane olur, şimdiden teşekürler..

  16. #16
    basbali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2005
    Alıntı kozmiktohum adlı üyeden alıntı
    benim motor zaten çift silindir.

    internetten araştırdım vibrasyon önleyici kauçukları bunları motoru şaseye bağlayan civataların arasına ve ayaklıkların bağlantı civatalarının arasına koydummu vibrasyon %80 hatta %90 etkilenmem yapınca buraya resimlerini koyucağım

    verdiğiniz bilgiler için herkese teşekkür ederim.
    canım kardeşim birincisi o kauçuk takoz lastiklerini kullanamzsın çünki bağlantılarda onları koyacak pay yok.onları koyabilmen için bağlantıları kesip yerine yeniden bağlantı malzemeleri hazırlaman demek.bundan doğacak problemlerden ilki motorun kadrosunda isteristemez oynama yapacaksın.ikincisi motor çalışırken oluşan vibrasyon ve motorun titreşimiyle ,motor kadrodan ayrı hareket edecektir.kadro sabit dururken motor sağa sola oynama yapacaktır.buradan nasıl bir problem doğar dersen yüksek sürate olaştığında zincir atması yada kopması gibi bir problemle karşılasırsın.
    üçüncüsü vibrasyon motorla alakalı bişeydir.kesemezsin.
    fizik kuralları dahilinde motorla oynayabilirsin ama yeni kurallar üretmeye kalkarsan çuvallarsın.

  17. #17
    kozmiktohum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Motosikleti
    ESKİDEN-250MCT
    Alıntı basbali adlı üyeden alıntı
    canım kardeşim birincisi o kauçuk takoz lastiklerini kullanamzsın çünki bağlantılarda onları koyacak pay yok.onları koyabilmen için bağlantıları kesip yerine yeniden bağlantı malzemeleri hazırlaman demek.bundan doğacak problemlerden ilki motorun kadrosunda isteristemez oynama yapacaksın.ikincisi motor çalışırken oluşan vibrasyon ve motorun titreşimiyle ,motor kadrodan ayrı hareket edecektir.kadro sabit dururken motor sağa sola oynama yapacaktır.buradan nasıl bir problem doğar dersen yüksek sürate olaştığında zincir atması yada kopması gibi bir problemle karşılasırsın.
    üçüncüsü vibrasyon motorla alakalı bişeydir.kesemezsin.
    fizik kuralları dahilinde motorla oynayabilirsin ama yeni kurallar üretmeye kalkarsan çuvallarsın.
    Merhaba
    açıklayıcı ve uyarıcı bilgilerin için çok teşekkür ederim.
    yapmak istediğim şeyleri yazıyorum
    motorun bağlantı civatalarının bazılarında kauçuk var ama çok sert bunu değiştirmek ve motorun yerini oynatmıyacak şekilde civatanın arasına çok kalın olmaması şartıyla kauçuk koymak ve ayak basamaklarını tutan civatalarının (özellikle artçı basamağının) arasına hafiften kalın olmak şartıyla kauçuk koymak buralara koyduğum kauçklar motora bi zararı olmıyacağını düşünüyorum.
    zaten benim yapıcağım işlemi birebir mondial yetkili servisinin ustasıya konuştup onunla beraber yapıcaz.
    olumlu sonuç almayı umut ediyorum.
    saygılarımla,
    büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol

  18. #18
    zikzak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul Bahçelievler
    Motosikleti
    Mondial 125MT
    naci63 arkadaşımızın dediği tamamen iyi ve etkili bi yöntemdir arkadaşım.
    bunun sana yeterli geleceğine inanıyorum...
    oldu da hala titreşim var diyosan ağır bi (civa veya başka bi madde) maddeyi motor bloğuna çok dengeli olacak bi yerinden sabitlemeye bak...ama bu gerçekten iyi bi ustalık gerektirir özellikle sabitlenecek yeri bulmak...yanlış yere sabitlersen daha kötü olur bu sonuç

  19. #19
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Kesinlikle kauçuk takoz kullanmalısın. Belirli süratte oluşan titreşim motorun doğal frekansından kaynaklanan rezonansın bir sonucudur. Bu durumu engellemek için motor bağlantı civataları lastik bir manşon aracılığıyla tuturulur. Hatta buzdolabının motoru bile böyle bağlanıyo isterseniz bakabilirsiniz. Sanırım çin malı motorlarda kullanılan lastiğin kalitesi oldukça düşük. Bir de yolda vibrasyon başladığı zaman biraz hızlanıp yada yavaşlayarak bunu önlemeniz mümkündür. Koyduğun resimlerdeki lastik takozların ortasından geçen alüminyum bir borucuk olması lazım resimde gözükmüyor. Aksi taktirde kısa sürede civataların dişleri nedeniyle lastik parçalanır.
    Yapman gereken motorun bağlantı çivatalarını söküp lastik takozları çıkarmak ve çevredeki tamircileri dolaşıp onunla aynı boyda ve çapta avrupa yada japon muadilini bulmaya çalışmaktır. Yine çin malı takozu servisinden alıp takarsan aynı kalitesiz ürünü takacağın için sorunun düzelmiyecektir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler