Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Karburator kac cc ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    sİVAS
    Motosikleti
    Bisan Cup100
    Arkadaslar 100 cc Stmax Mega100 motosikletim var. En son karburator degistirmistim. Orjinalini bulamadigim icin rastgele taktirdim. O gunden sonra fazla yakmaya basladi. Acaba 110cc karburator mu takti usta hatirlamiyorum. Nereden anlasilir bu karburator. Uzerinde herhangi birsey yazmiyor. Tesekkurler
    EDERİNDEN FAZLA DEĞER , SOYTARIYI KRAL EDER!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    150-100-49cc
    Karbüratör ayarını iyi yapamamıştır.

  3. #3

    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    sİVAS
    Motosikleti
    Bisan Cup100
    Motorun calismasi rolantide saymasi hersey normal. Ha bi de 3. Viteste 70 - 75 yapiyor 4. Vitese gecince hiz yukselecegine dusuyor. Orjinal karburatoru ile km de 10 krs. Yakiyordu suan 15 krs. Yakiyor ?

  4. #4
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    karbüratör 100 110 125 150 lik gibi bişey değil dostum.

    standart. takar motoruna göre ayarını yaparsın gider. zengin karışım yapmıştır ayarlayan usta. git hava ayarını düzeltsin hallolur.

    kolay gelsin.
    wing41 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    sİVAS
    Motosikleti
    Bisan Cup100
    Hava ayari dediginiz yer karburatorun uzerindeki hava rolanti ayar vidasi mi ? Yoksa karburator icindeki igne ayari mi ?

  6. #6
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    karbüratörün alt kısmında bir vida var. o. yanda gördüğün rölantiyi ayarlayan değil. forumda arama yaparsan bu konuda bir sürü konu bulabilirsin.

    kendin yapmak istersen kısaca şöyle anlatayım;

    alttaki hava ayar vidasını tam kapat,2 yada 2,5 tur aç devam et. genelde optimal budur. birkaç gün gezdikten sonra bujinin renginden anlarsın zaten nasıl karışım verdiğini. eğer zengin karışım veriyorsa kara olur buji ucu. eğer kahve gibiyse okeydir.

    kolay gelsin.

  7. #7

    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Şehir
    sİVAS
    Motosikleti
    Bisan Cup100
    Bi kac gun once buji degistirmistim dediginiz gibi siyahti.

    Hava ayarina gelince de ben soyle yaptim;
    Rolanti vidasini sikip belli devirde calistiriyorum motoru , sonrasinda hava vidasini saga-sola cevirip en yuksek devirdeyken ( yani en yuksege cikip tam devrin dustugu nokta) ayari birakiyorum. Sonra rolantiyi ayarliyorum.

    Sanirim yanlislik yok bu konuda

  8. #8
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    aslında yanlışlık yok. ama en iyi değeri şöyle bulursunuz çalışırken ayar yapıyorsanız.

    önce motor ısınsın

    sonra rölantiyi yükseltin yaptığınız gibi
    sonra hava ayar vidasını sıkmaya yada gevşetmeye başlayın.
    1 noktada düzensizleşecek. onu hissettiğiniz an öteki tarafa doğru (açıyorsanız kapatın, kapatıyorsanız açın) çevirin kaç tur çevirdiğinizi sayarak.
    diğer tarafta da düzensizleşmeye başladığı an kaç tur çevirdiyseniz onun yarısı kadar geriye gelin. en iyi değer orasıdır.

    yani kısaca yaptığımız şey şu;

    hava nın en zengin olduğu son çalışılabilir nokta ile, benzinin en zengin olduğu çalışabilir son nokta nın tam ortası optimum çalışma aralığı ve optimum yakıttır.

    kolay gelsin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)