öncelikle selamlar olsun, motorun bilgilerini paylaşarak başlıyorum;
yamaha cygnus rs 125 cc 2008 model 31.200 km. arkadaşlar motorumu sakin kullanırım yılda 5 ila 7 bin arası yol yaparım, yazları kullanırım ,yormam üzmem, genel anlamda hırpalamam sürekli aynı şekilde binerim sürüş sabittir.Hava filtresini düzenli ayda 1 kere kompresor ile temizlerim. lastik basıncına bakarım yağını kontrol ederim.
soruna gelirsek;
Motor fazla yakmaya başladı ve bunu sürekli tam depo benzin aldığım için yaptığım kilometreden kolayca farkettim. ölçümler 2.5 / 2.9 arası iken zaman içinde 3.0 3.2 3.4 oldu .sorundan önce 2 kişi dahi şehir içi 3 litreyi geçmiyordu. önce motorun kayışını ve bujisini 30.000 km'dir değiştirmemiştim. kayış eskidi sanırım diyerek orjinal japon malı (şase nosu verilerek servis tarafından getirtilmiş) kayış ile değiştirdim. bujiside değiştirildi oda orjinal ile değişti. NGK'nın bujisi (ama ondada bir farklılık var aşağıya resim ekleyeceğim), Kayışı ve bujiyi değiştirdiysem de yakıt zaman içinde artmaya devam etmeye başladı. 3.4 3.6 ve son olarak şu an itibariyle 4 litre yakıyor. Şehirler arası ancak 3.5 litreye düşüyor. subap ayarlarıda yapılmıştı. ancak biraz sıkı yaptılar sanırım gaz kesince motor akmıyor. Motor önceleri kalktıktan sonra düşük devirde kalkar ve daha sonra 45 km/h civarı vites atar gibi bir noktaya gelir motor sesi değişerek hızlanmasını tamamlardı. Şimdi bildiğiniz mobilet gibi hep aynı şekilde bağırarak kalkıyor ve hızlanıyor. Daha önce verdiğim gaz ile rahatça hızlanırken şu anda aynı gaz ile yavaş şekilde daha düşük sürate çıkabiliyor. Bugün başka bir ustaya giderek durumu anlattım usta kayışa baktı ve bol olduğunu söyledi, arka varyatörün tam olarak kayışı aşağı noktaya kadar indiremediğini söyledi. ön varyatöründe yıpranmış olduğunu söyledi. sadece tasın aşınmış olabileceğini bunun da kayış bolluğu ile birleşince fazla devire sebep olacağını haliyle fazla yakacağını söyledi. Bugün resim ve video çekme imkanım oldu. Birde siz bakın arkadaşlar. ilk gittiğim servise de durumu anlattım ama onlar bugün gittiğim ustadan farklı olarak bana arka debriyaj setinin zamanla aşınacağını 30.000 km de bunun normal olduğunu kavrama uç noktalarının aşınmadan dolayı kavrama tasına değmek üzere daha fazla devir çevirerek o noktaya erişebileceğini sebebin bu olduğunu söyledi. Bugün gittiğim usta ise bana kayış bol diyor ön varyatör yıpranık diyor. Ön varyatör - arka varyatör - kayış
Bunlar bir şekilde sorunlu ama hangisi/hangileri.Resim ve videoyu ekledim, deneyimli arkadaşlardan yardım bekliyorum. Teşekkürler.
bunlar çektiğim videolar
https://youtu.be/pY-cY1fyIkg
https://youtu.be/PGDrmRIwioE
arka varyatör ve varyatör grubunun dışarıdan genel görünüşü
varyatör kapağının içindeki durum
kayışın genel durumu (1500 km)
ön varyatörün durumu ve kayış pozisyonu
arka varyatör kayışı dışarıya mı taşıyor?
Katalogda yazan buji. C7ER (HSA) olarak çıktı karşıma
yabancı forumlarda gördüğüm buji C7HSA olan tip
motora takılan orjinal NGK buji C7HSA değil. Bu beni düşündürüyor kafası içine gömük. Böyle mi olmalı?
satın aldığım kayış