Benim bir sorum olacak ama,
jawa 350 ts 1991 model normal platinli ateşleme,
motor ters çalışıyor?
Sebebini tamirini ne yapabilirim.__?
Benim bir sorum olacak ama,
jawa 350 ts 1991 model normal platinli ateşleme,
motor ters çalışıyor?
Sebebini tamirini ne yapabilirim.__?
Bu durumu bende duymuştum birkaç jawada , 2 zamanlı ustası bulmanız lazım kolay gelsin.
Motor ters çalışıyo da nasıl yani ? Ayak marşından çalıştırıp vitese takınca geri mi gidiyor motor ? Motoru vurdurarak çalıştırsanız ileri gitmiyor mu ?
Avans bozuk..
Platin ayarı haricinde,platin tablasını çevirerek ayarlamalısınız...
IZH Planet diye bir motor vardı eğitim alanında bi abide epeyce eski bir motordu 90 lı modeller belki daha eskide olabilir neyse bu adamın motor gitti çıkma buldu aylarca uğraştan sonra yan sepetide var bıcak biliyor neyse bu tek başına girişti motora indirdi söktü taktı birşeyler yaptı neyse bizde yardım ettik biraz topladı motoru çalıştırdı aldı 1 e gitti yola doğru durdu yol boşaldı bi kalkış yaptı motor geri geri gelmeye başladı anlam veremedik bizi aldı bi gülme anlatamam adamda gülüyor nasıl olur diyor neyse indirdi motoru komple geri taktı arada bi hala yapıyor duruyor gidecek geri gitmeye başlıyor hep durunca oluyor diyor 30 40 la giderken olduğunu düşünmek bile istemiyorum gittiği yere kadar binerim diyor tuhaf bir durum
marş koluna basınca öne doğru dönüyor ama geri teperken ters çalışıyormuş, bende vitese takınca fark ettim. ve olayı bir kaç usta geldi çözemedi.. bende sitede elektrik şemasını budum ona göre yeniden artı dan tesisat çektim. normale döndü. asıl problemin nereden kaynaklandığını hala anlamış değilim. Düz ve ters çalışırken de şarjında vs hiç problem yok..
eski tesisat ve benim yaptığım tesisat arasına anahtar koyup stop ederek 4 ileri 4 geri vitesli bir jawamız oldu
Sorun elektirik tesisatından kaynaklı ise bu durumu kendisi ile paylaşacağım ama doğru söyle çok komik bi durum değilmi aklıma getirdin bi gülme aldı anlatamam
gülmekten hala kendimi alamıyorum
elektrik tesisatı ile geri gidiyorsa şanzumanla uğraşmadan halleder ama aktarma zincir olucağı için olmaz sanırım şaftlı olduğu için oluyo sanırım
Bence sebep çok erken ateşleme avans yani tam çıkamadan motor ateşlediğinden krankı geri çeviriyor üst ölü noktadan çok az geride bir noktaya ayarlarsanız krangı öne çevirecektir.
Şanzımana daha önce müdehale olmadı ise ateşleme zamanı hatası(erken ateşliyor); yok aktarma daha önce kurcalanmış ise zamanlama hatası, dişli konumları hatası, eksik-kayıp dişli, ana milin ters montajı, eğer şanzıman muhafazası simetrik ise (bilmiyorum) sanzımanın doğru toplanıp muhafazanın yanlış montajı olabilir.
Haa, motor eskiden doğru çalışıyordu durduğu yerde birşey oldu ise ateşleme zamanı diye düşündüm. Platin ayarı diyen arkadaşlara kulak verin
sadece sıcakken veya soğuk ilk startta ters çalışıyorsa farklı sebepleri vardır..
sıcakken stop etmek istediğinizde durur gibi olurken ters çalışmaya da devam edebilir..
soğukta ters çalışıyorsa platin yapışıyordur..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)