Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Uzun Süre Soğukta Beklemiş Enjeksyonlu Motoru Çalıştırmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Merhaba Arkadaşlar,

    İçerisinde bulunduğumuz kış şartlarını garajda geçiren motorlarımızın akülerinin (sorunsuz olsalar dahi) performanslarında düşüş görülecektir. Normal bir akünün -10 derecelerde geçireceği sadece bir kaç geceden sonra bile performansında ciddi düşüş beklenmelidir.

    Bu durumda ilk çalıştırmada yapılan genel hata motoru kontağı açar açmaz ilk marşta çalışmaya zorlamak olacaktır. Böyle bir durumda akünün iyice azalmış olan performansı başarısız olan ilk çalıştırma teşebbüsünde kaybolacak sonraki denemelerde marş devreye girdiği halde enjeksyon sistemini yeterli olarak çalıştıracak enerji bulunmadığından , marş dönüyor olsada motor çalışmayacaktır. Bir kaç deneme sonrasında akü tamamen ruhunu teslim eder ve takviyesiz çalıştırmak mümkün olmaz ki bu da çok tavsiye ettiğimiz birşey değildir. Akünün çıkarılarak sağlıklı şekilde şarj edilmesi en güvenli yol olacaktır.

    Gelelim bu tür soğukta beklemiş motorun kolayca çalıştırılması şekline;

    Öncelikle motor üzerinde kontağı açtığınızda devreye girmesini engelleyebileceğiniz bütün ilave elektrik donanımının kapalı olduğundan emin olunuz. (elcik ısıtma , sis farı v.s.)

    Akünüzün eski ise kontağı açmadan önce far soketini sökerek (otomatik yanan farlı modellerde) sisteme yardımcı olabilirsiniz.

    Bu işlemlerden sonra motorun kontağını açın ve enjeksyon sisteminden gelen vızıltı sesi kesilene kadar kontağı açık tutun

    Kontağı kapatın

    Tekrar açın ve yine vızıltı kesilene kadar bekleyin.

    Kontağı kapatın

    Kontağı açın ses kesilene kadar bekleyin ardından marş düğmesine motor çalışana kadar basın.

    Eğer akünüzde ciddi bir sorun yok ise motorunuz kolayca çalışacaktır.

    Sevgilerimle


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    faydalı bir başlık olmuş, en kötü vurdururuz

  3. #3

    Üyelik
    04 Temmuz 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar RS 200
    Bilgilendirme için teşekkür ederim. Yarın ankara da hava güzel kaç aydır hasret çektigim motorumun bi kaç saat sonra marşına bascaktım 😁

  4. #4
    iguven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2015 MT-09 Tracer Race Blue :)
    Neden böyle birşey gerekiyor ben anlamadım

    Sebebini de yazabilir misiniz? Sanki bana 3 kere kontağı açıp kapamak aküyü daha hızlı bitirir gibi geliyor mantıken. İlk kontağı açıp vızıltılar bittikten sonra marşa basmak daha iyi değil mi ? Neden acaba?

  5. #5
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    faydalı bir başlık olmuş, en kötü vurdururuz
    Sevgili kardeşim,

    Beyin arızalarının ana sebeplerinden birisi aküsü zayıflamış motorumuzu vurdurarak çalışmaya zorlamaktır. Eğer akü çok zayıflamış ise enjeksyonlu motorlar vurdurarak da çalışamayabilir.

    Sevgilerimle
    oialdemir ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  6. #6
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Pürmüzle ısıtalim...
    Altina ates yakalim...
    hava filtresine eter sıkalım...

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı iguven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden böyle birşey gerekiyor ben anlamadım

    Sebebini de yazabilir misiniz? Sanki bana 3 kere kontağı açıp kapamak aküyü daha hızlı bitirir gibi geliyor mantıken. İlk kontağı açıp vızıltılar bittikten sonra marşa basmak daha iyi değil mi ? Neden acaba?
    Tabiki seve seve yazarım.

    Amacımız motorumuzu tek marşta çalışmaya hazırlamaktır. Kontağı açıp kapattığımızda aküden çekilen enerji marşa bastığımızda çekilen miktardan çok çok daha azdır. Kontağı açıp kapayarak hem akümüzün kimyasal olarak harekete geçirip bir çeşit ısınma sağlamak hem de uzun süre beklediği için yeterli yakıtı ve basıncı kaybetmiş olabilecek püskürtme sistemini canlandırmak içindir.

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:37 ----------

    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pürmüzle ısıtalim...
    Altina ates yakalim...
    hava filtresine eter sıkalım...
    Ford D1210 kamyonla karıştırdın sen
    iguven, SAZMAN ve tlgknbs bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #8
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Kontagi birkac kere acip kapamanin faydasinin teknik aciklamasini ben de merak ettim .
    Bir de ilk calistirmada aku yetiyor ama motor calismiyorsa, gazi sonuna kadar cevirip marsa basmayi deneyin. (Calisir calismaz gazi birakmayi unutmayin) Nasil oluyor bilmiyorum ama bu yontem, benim motorumda birkac kere ise yaradi. (Enjeksiyonlu Fz6)

  9. #9
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ford D1210 kamyonla karıştırdın sen
    24 yapalim demeyi unuttum abi...
    Bayadir motosiklete de binmiyorum...
    Adresi şasirmisim...
    Bizdeki araç;
    döküntü fatih ve nuh tarihinden kalma yavuz...
    2 aydir hergun ayni cileyi cekiyorum abi...
    Az kaldi altindaki atesi söndürmeyip yanışıni izleyecegim...
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  10. #10
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontagi birkac kere acip kapamanin faydasinin teknik aciklamasini ben de merak ettim .
    Bir de ilk calistirmada aku yetiyor ama motor calismiyorsa, gazi sonuna kadar cevirip marsa basmayi deneyin. (Calisir calismaz gazi birakmayi unutmayin) Nasil oluyor bilmiyorum ama bu yontem, benim motorumda birkac kere ise yaradi. (Enjeksiyonlu Fz6)
    Yukarıda açıkladım, sanırım gözünüzden kaçmış.

    Sevgilerimle

  11. #11
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Oocan bey ,
    Akünün ilk kurulumu hakkında da bilgi verirseniz çok faydalı olur,
    Burda yazılanlar yeterli olmadığında,sonraki süreç akü almak olacaktır.
    Motosiklet mağazalarında maleesef akünün kapağını 15dk açık bırakıp sonrada bu yeterli diyerek motora bağlıyorlar.

  12. #12

    Üyelik
    24 Kasım 2015
    Şehir
    istanbul
    doğru tespit admin. kısa bir örnekle soğuk havalarda arabam ilk marş bastığımda 6-7 sn sonra çalışıyor. bende kontağı açıp 5 sn bekliyorum kapatıyorum sonrasında direk marşa basıyorum ve anında çalışıyor.

  13. #13
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı astrofizik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oocan bey ,
    Akünün ilk kurulumu hakkında da bilgi verirseniz çok faydalı olur,
    Burda yazılanlar yeterli olmadığında,sonraki süreç akü almak olacaktır.
    Motosiklet mağazalarında maleesef akünün kapağını 15dk açık bırakıp sonrada bu yeterli diyerek motora bağlıyorlar.
    Konu hakkında bilgim sınırlı. Özelikle yeni akü teknolojilerinde uygulama farklılık gösterebiliyor.

    Sevgilerinke

  14. #14

    Üyelik
    28 Aralık 2014
    Şehir
    çorlu
    Motosikleti
    4. motor Honda
    bugunkü tek marşlı çalışan motordan enjeksiyon sesi gelmedi bende gelmeyince kıllanıp ses gelmedi dedim ama yine de tek marşlar çalıştı

  15. #15
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı c4gin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugunkü tek marşlı çalışan motordan enjeksiyon sesi gelmedi bende gelmeyince kıllanıp ses gelmedi dedim ama yine de tek marşlar çalıştı
    https://www.youtube.com/watch?v=yFtkHP6KNmU
    O ses yakıt pompasının enjeksiyona yakit pompalama sesidir. Eğer enjeksiyonde yeterli benzin varsa pompalamaz ve ses gelmez. Enjeksiyon sesi motor calistiktan sonra ince tiz bir ses olarak gelir . Yani arada ses gelmezse telaslanacak birsey yok
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)