Uzun Süre Soğukta Beklemiş Enjeksyonlu Motoru Çalıştırmak
-
Merhaba Arkadaşlar,
İçerisinde bulunduğumuz kış şartlarını garajda geçiren motorlarımızın akülerinin (sorunsuz olsalar dahi) performanslarında düşüş görülecektir. Normal bir akünün -10 derecelerde geçireceği sadece bir kaç geceden sonra bile performansında ciddi düşüş beklenmelidir.
Bu durumda ilk çalıştırmada yapılan genel hata motoru kontağı açar açmaz ilk marşta çalışmaya zorlamak olacaktır. Böyle bir durumda akünün iyice azalmış olan performansı başarısız olan ilk çalıştırma teşebbüsünde kaybolacak sonraki denemelerde marş devreye girdiği halde enjeksyon sistemini yeterli olarak çalıştıracak enerji bulunmadığından , marş dönüyor olsada motor çalışmayacaktır. Bir kaç deneme sonrasında akü tamamen ruhunu teslim eder ve takviyesiz çalıştırmak mümkün olmaz ki bu da çok tavsiye ettiğimiz birşey değildir. Akünün çıkarılarak sağlıklı şekilde şarj edilmesi en güvenli yol olacaktır.
Gelelim bu tür soğukta beklemiş motorun kolayca çalıştırılması şekline;
Öncelikle motor üzerinde kontağı açtığınızda devreye girmesini engelleyebileceğiniz bütün ilave elektrik donanımının kapalı olduğundan emin olunuz. (elcik ısıtma , sis farı v.s.)
Akünüzün eski ise kontağı açmadan önce far soketini sökerek (otomatik yanan farlı modellerde) sisteme yardımcı olabilirsiniz.
Bu işlemlerden sonra motorun kontağını açın ve enjeksyon sisteminden gelen vızıltı sesi kesilene kadar kontağı açık tutun
Kontağı kapatın
Tekrar açın ve yine vızıltı kesilene kadar bekleyin.
Kontağı kapatın
Kontağı açın ses kesilene kadar bekleyin ardından marş düğmesine motor çalışana kadar basın.
Eğer akünüzde ciddi bir sorun yok ise motorunuz kolayca çalışacaktır.
Sevgilerimle
Reklamlar
-
faydalı bir başlık olmuş, en kötü vurdururuz
-
Bilgilendirme için teşekkür ederim. Yarın ankara da hava güzel kaç aydır hasret çektigim motorumun bi kaç saat sonra marşına bascaktım 😁
-
Neden böyle birşey gerekiyor ben anlamadım
Sebebini de yazabilir misiniz? Sanki bana 3 kere kontağı açıp kapamak aküyü daha hızlı bitirir gibi geliyor mantıken. İlk kontağı açıp vızıltılar bittikten sonra marşa basmak daha iyi değil mi ? Neden acaba?
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
faydalı bir başlık olmuş, en kötü vurdururuz
Sevgili kardeşim,
Beyin arızalarının ana sebeplerinden birisi aküsü zayıflamış motorumuzu vurdurarak çalışmaya zorlamaktır. Eğer akü çok zayıflamış ise enjeksyonlu motorlar vurdurarak da çalışamayabilir.
Sevgilerimle
-
Pürmüzle ısıtalim...
Altina ates yakalim...
hava filtresine eter sıkalım...
-
iguven adlı üyeden alıntı
Neden böyle birşey gerekiyor ben anlamadım
Sebebini de yazabilir misiniz? Sanki bana 3 kere kontağı açıp kapamak aküyü daha hızlı bitirir gibi geliyor mantıken. İlk kontağı açıp vızıltılar bittikten sonra marşa basmak daha iyi değil mi ? Neden acaba?
Tabiki seve seve yazarım.
Amacımız motorumuzu tek marşta çalışmaya hazırlamaktır. Kontağı açıp kapattığımızda aküden çekilen enerji marşa bastığımızda çekilen miktardan çok çok daha azdır. Kontağı açıp kapayarak hem akümüzün kimyasal olarak harekete geçirip bir çeşit ısınma sağlamak hem de uzun süre beklediği için yeterli yakıtı ve basıncı kaybetmiş olabilecek püskürtme sistemini canlandırmak içindir.
Sevgilerimle
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:37 ----------
ferhatkars adlı üyeden alıntı
Pürmüzle ısıtalim...
Altina ates yakalim...
hava filtresine eter sıkalım...
Ford D1210 kamyonla karıştırdın sen
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Kontagi birkac kere acip kapamanin faydasinin teknik aciklamasini ben de merak ettim .
Bir de ilk calistirmada aku yetiyor ama motor calismiyorsa, gazi sonuna kadar cevirip marsa basmayi deneyin. (Calisir calismaz gazi birakmayi unutmayin) Nasil oluyor bilmiyorum ama bu yontem, benim motorumda birkac kere ise yaradi. (Enjeksiyonlu Fz6)
-
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
-
fazil adlı üyeden alıntı
Kontagi birkac kere acip kapamanin faydasinin teknik aciklamasini ben de merak ettim .
Bir de ilk calistirmada aku yetiyor ama motor calismiyorsa, gazi sonuna kadar cevirip marsa basmayi deneyin. (Calisir calismaz gazi birakmayi unutmayin) Nasil oluyor bilmiyorum ama bu yontem, benim motorumda birkac kere ise yaradi. (Enjeksiyonlu Fz6)
Yukarıda açıkladım, sanırım gözünüzden kaçmış.
Sevgilerimle
-
Oocan bey ,
Akünün ilk kurulumu hakkında da bilgi verirseniz çok faydalı olur,
Burda yazılanlar yeterli olmadığında,sonraki süreç akü almak olacaktır.
Motosiklet mağazalarında maleesef akünün kapağını 15dk açık bırakıp sonrada bu yeterli diyerek motora bağlıyorlar.
-
doğru tespit admin. kısa bir örnekle soğuk havalarda arabam ilk marş bastığımda 6-7 sn sonra çalışıyor. bende kontağı açıp 5 sn bekliyorum kapatıyorum sonrasında direk marşa basıyorum ve anında çalışıyor.
-
astrofizik adlı üyeden alıntı
Oocan bey ,
Akünün ilk kurulumu hakkında da bilgi verirseniz çok faydalı olur,
Burda yazılanlar yeterli olmadığında,sonraki süreç akü almak olacaktır.
Motosiklet mağazalarında maleesef akünün kapağını 15dk açık bırakıp sonrada bu yeterli diyerek motora bağlıyorlar.
Konu hakkında bilgim sınırlı. Özelikle yeni akü teknolojilerinde uygulama farklılık gösterebiliyor.
Sevgilerinke
-
bugunkü tek marşlı çalışan motordan enjeksiyon sesi gelmedi bende gelmeyince kıllanıp ses gelmedi dedim ama yine de tek marşlar çalıştı
-
c4gin adlı üyeden alıntı
O ses yakıt pompasının enjeksiyona yakit pompalama sesidir. Eğer enjeksiyonde yeterli benzin varsa pompalamaz ve ses gelmez. Enjeksiyon sesi motor calistiktan sonra ince tiz bir ses olarak gelir . Yani arada ses gelmezse telaslanacak birsey yok
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)