Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Hyosung s&t gt 250 r, kendi kendine gaz veriyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    2008 MODEL ENJEKSİYONLU

    Selam, arkadaşlar bir konuda yardima ihtiyacim var, ilk kez yasadigim bir sorun. Motor calistirdiktan sonra yuksek devirle gaz takili kalmis gibi gaz veriyor. Elcik - gaz teli - rolanti cikle kontrol edildi. Motorcudayim, on kaporta soyulup enjeksiyoncuya goturelim belki ondandir dedi. Motorcu arkadas oldugu icin guven sorunum yok, yalniz belki basina gelen varsa bi yardimci olabilir. Tesekkurler...

    Buralardayım yazılanlara yada bişi soracak olan varsa hemen cevap verebilirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    efsars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    fz8,hayabusa, ybr125 07,08
    kardeş valla bnm ybrde de oldu bi kere viteste çalıştrımıştım debriyajı bırakınca kendi kendine gaz verdi elimden uçtu gitti istop etti kaldırdım çalıştırdım bir daha hiç olmadı : )

  3. #3
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Alıntı efsars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş valla bnm ybrde de oldu bi kere viteste çalıştrımıştım debriyajı bırakınca kendi kendine gaz verdi elimden uçtu gitti istop etti kaldırdım çalıştırdım bir daha hiç olmadı : )
    Şimdi hangi duvara vursam bilmemki

  4. #4
    efsars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    fz8,hayabusa, ybr125 07,08
    kardeş bnce sevisine götür duvara falan vurma : )

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    gaz teli gereğinden fazla gergin olabilir.

  6. #6
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    sanırım enjeksiyon beyninde sorun var !
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  7. #7
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı efsars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş valla bnm ybrde de oldu bi kere viteste çalıştrımıştım debriyajı bırakınca kendi kendine gaz verdi elimden uçtu gitti istop etti kaldırdım çalıştırdım bir daha hiç olmadı : )
    Alıntı tulgacan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi hangi duvara vursam bilmemki
    Alıntı efsars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş bnce sevisine götür duvara falan vurma : )
    Birazdan online olunca bence sana vuracak bi tane
    Hemen kaybol

  8. #8
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Kardeşim hava filtresinde takılı olan (sağ alt tarafta) siyah renkte siemens marka bi step motor var rölanti ayarını yapan, ismi aklıma gelmedi ama büyük ihtimal hava giriş sensörü gibi bişeydi yada hava akış sensörü olması lazım rölantiyi o ayarlıyo ve sennkisi sorun çıkarmış büyük ihtimal takılı kalmıştır yada sargıları yanmıştır (zor bi ihtimal) bi sök tak sana zahmet temizleyip tak tabiki sorunun çözülecektir ha birazcıkta yağla tabi takmadan önce eğer yine düzelmezse benimkinide söküp fotolarla yardımcı olayım sana buradan kolay gelsin... 8aynı sorun benimde vardı bunuda belirtiyim 5000 6000 devirlere çıkıyodu deli gibi
    maxi97 bunu beğendi.
    GT! ...

  9. #9
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı 106GT! adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim hava filtresinde takılı olan (sağ alt tarafta) siyah renkte siemens marka bi step motor var rölanti ayarını yapan, ismi aklıma gelmedi ama büyük ihtimal hava giriş sensörü gibi bişeydi yada hava akış sensörü olması lazım rölantiyi o ayarlıyo ve sennkisi sorun çıkarmış büyük ihtimal takılı kalmıştır yada sargıları yanmıştır (zor bi ihtimal) bi sök tak sana zahmet temizleyip tak tabiki sorunun çözülecektir ha birazcıkta yağla tabi takmadan önce eğer yine düzelmezse benimkinide söküp fotolarla yardımcı olayım sana buradan kolay gelsin... 8aynı sorun benimde vardı bunuda belirtiyim 5000 6000 devirlere çıkıyodu deli gibi
    konuyu en güzel bu arkadaş açıklamış.. önce sensörü sök temizle ve kpntrol et...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  10. #10
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Enjeksiiyonlu motorlarda zaten motor ilk baska yüksek devirde calısır; 1.5 dakika içerisinde normal devrine döner
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  11. #11
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Alıntı 106GT! adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim hava filtresinde takılı olan (sağ alt tarafta) siyah renkte siemens marka bi step motor var rölanti ayarını yapan, ismi aklıma gelmedi ama büyük ihtimal hava giriş sensörü gibi bişeydi yada hava akış sensörü olması lazım rölantiyi o ayarlıyo ve sennkisi sorun çıkarmış büyük ihtimal takılı kalmıştır yada sargıları yanmıştır (zor bi ihtimal) bi sök tak sana zahmet temizleyip tak tabiki sorunun çözülecektir ha birazcıkta yağla tabi takmadan önce eğer yine düzelmezse benimkinide söküp fotolarla yardımcı olayım sana buradan kolay gelsin... 8aynı sorun benimde vardı bunuda belirtiyim 5000 6000 devirlere çıkıyodu deli gibi
    Kardeş o SIEMENS yazan parçayı sabah motoru parkederken motorun sağından bakınca gördüm dikkatimi çekmişti. Ben dün 2. motorcuya götürdüğümde olanları yazayım.

    Depo söküldü, altındaki hava filtresi söküldü, enjeksiyonlar filan gördünü vs, baktılar baktılar anlıyorlar aslında çünkü 600-900 lük makinaları filan yapıyorlar bunlar, Ümraniye Murat motor groos markete yakın. En son nerdeyse 1 saate yakın uğraştıktan sonra cumartesi akşamıda olduğu için yapılmadan toplandı, ama dün internette "kendi kendine gaz verme" diye aratınca ford wv gibi araçlar için kelebek sensörlerinden bahsedilmişti, bunda da aynı şeyden bahsettiler, enjeksiyonda birşey yoktur, gazı ayarlayan kelebek sensörü ya temizlenecek yada değişecek dedileri. Bu senin dediğin siemens kelebek sensörümüdür değilmidir bilmiyorum.

    Şuandaki durum ise o açıp kapamadan sonra gaz verme olayı kesi, asla tel veya elle ayarlanan rolantı vidasından değil. Evet gaz verme olayı kesildi, yalnız şimdi motor rolantide çok az bağırıyor ve patlama yapıyor eksoz, giderkende yapıyor, tabi bir tamir olayı gerçekleştimi bunu yapmayabilir. Sabah motoru bırakacağım, durum belli olacak, birde rölantiden olsa gerek eksozdan gelen ses daha tok gelmeye başladı.

    Neyse yarın veya salı sorun ve çözümü buraya yazarımki başına gelenler olursa faydalanırlar.

    Bu arada 106GT arkadalım sağol bu gece işteyim bol vakit ve teknik malzemem olacak senin dediğinide bi yapacağım, ve bazı arkadaşlar 2000-3000 devirlere çıkıyordur filan demiş, devir saatim çalışmıyor ama 5000-6000 gibi doğru olabilir hakketende deli gibi bağırıyor ki bağırmayı kessin diye hafif hafif debriyajdan destek alıyordum...

  12. #12
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Bak sana bütün sorununun o hava ayar sensöründen kaynaklandığının basit bir ispatını yapayım,

    Hava filtresinin altından o siemens' ten silindir bloklarına giden iki adet etrafı korumalı hortum var, motoru o halde çalıştır bırak bağırsın 5000 devirde, eline bir karga burnu veya pense yada elinle o hortumun hava gidişini kes yani hava akışını engelle hortumu bük bi şekilde veya bi şekilde hava akışını kesmeye çalış tam anlatamadım sen anlamaya çalış işte, hortumlardan hangisinin hava akışını kestiğin önemli değil fazla, motorun devrinin anında 1400 devire düştüğünü göreceksin ...

    Yani kısacası senin bütün sorunun hava debimetresinin pislikten tozdan takıılı kalmış olmasıdır ve silindirlere aşırı hava göndermesidir bunun neticesinde hava girişi fazla olduğundan doğal olarak benzin akışıda yükseliyo ve sonuç olarak rölantin yükseliyo bence biraz daha yoğunlaş hava debimetresi üzerinde kolay gelsin inş kısa zamanda çözüme ulaşırsın bizleri habersiz bırakma ...
    maxi97 bunu beğendi.
    GT! ...

  13. #13
    Whitehair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/Levent
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    Kadıkö piton motor'a götür, üstdeki arkadaşın bahsettiği rolanti motorunu değiştirecekler, beyin'e pc ile bağlanacak, senkron ayarı yapıp verecek sana. 3-4 saaat kadıköy'ü gezersin gelip alırsın motorunu. Ben orada yaptırdım.

    Saygılar.

  14. #14
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Alıntı Whitehair adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kadıkö piton motor'a götür, üstdeki arkadaşın bahsettiği rolanti motorunu değiştirecekler, beyin'e pc ile bağlanacak, senkron ayarı yapıp verecek sana. 3-4 saaat kadıköy'ü gezersin gelip alırsın motorunu. Ben orada yaptırdım.

    Saygılar.
    Bu fikirde aklımda olsun. Nerede peki bu piton motor?

    Bu kadıköy carrefou arkasında yetikili servis var fatih sokakta girişte idi sanırım 1 kere gitmiştim uzun yola (ZONGULDAK) çıkacağım için, bi baktılar motorai zinciri yağladılar filan hiç para almadılar sağolsunlar, orasımı acaba?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:07 ----------

    Alıntı 106GT! adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak sana bütün sorununun o hava ayar sensöründen kaynaklandığının basit bir ispatını yapayım,

    Hava filtresinin altından o siemens' ten silindir bloklarına giden iki adet etrafı korumalı hortum var, motoru o halde çalıştır bırak bağırsın 5000 devirde, eline bir karga burnu veya pense yada elinle o hortumun hava gidişini kes yani hava akışını engelle hortumu bük bi şekilde veya bi şekilde hava akışını kesmeye çalış tam anlatamadım sen anlamaya çalış işte, hortumlardan hangisinin hava akışını kestiğin önemli değil fazla, motorun devrinin anında 1400 devire düştüğünü göreceksin ...

    Yani kısacası senin bütün sorunun hava debimetresinin pislikten tozdan takıılı kalmış olmasıdır ve silindirlere aşırı hava göndermesidir bunun neticesinde hava girişi fazla olduğundan doğal olarak benzin akışıda yükseliyo ve sonuç olarak rölantin yükseliyo bence biraz daha yoğunlaş hava debimetresi üzerinde kolay gelsin inş kısa zamanda çözüme ulaşırsın bizleri habersiz bırakma ...
    Sağol kardeş bu tavsiyenide deneyeceğim, umarım bir çözüme ulaşırım, teşekkürler

  15. #15
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Napptın tulgacan motoru ayağa kaldırdınızmı varmı bi gelişme,başka bi sorundanmı kaynaklı imiş yoksa ... (benzin döküp yaktınmı napptın hiç sesin çıkmadı)
    GT! ...

  16. #16
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Alıntı 106GT! adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Napptın tulgacan motoru ayağa kaldırdınızmı varmı bi gelişme,başka bi sorundanmı kaynaklı imiş yoksa ... (benzin döküp yaktınmı napptın hiç sesin çıkmadı)
    Kardeş konuya yazılan cevap için maili görmeyince unutmuşum. Aslında bakarsan henüz bişi yapmadım, sanırım bikere motorcuya götürdüğümü ve orada birşeyler yapıldıktan sonra neredyse eski seviyesine geldiğini fakat hafif bi rolanti olduğunu ve tok bir ses çıkardığını yani durumun yine anormal olduğunu yazmıştım.

    Dün akşama doğru bide enişte bey ile söküp senin dediğin SIEMENS yazan parçayı söktük. Motoru kontaktan açınca cııııııııııııııııııııııııııııızzzzzzzzzzzzz diye ses yapan parça o imiş mesela bunu bilmiyordum öğrendim, motorlu ve içindeki parçayı ileri geri iten bir parça bu.

    Neyse söktük baktık anormal bi durum yok, ileri geri gidiyor sorunsuzca.

    Yalnız rolanti az birşey daha düştü sanki, mesela eksoz patlama yapıyordu o kesildi sanırım benzini fazla alıyordu.

    Ama şu durumlar devam ediyor, motoru ısıtıp çıksam bile yola 2. vitesi attırma hızına gelen kadar motor sanki gaz yemiyor boğuk gibi gidiyor birden hızlanıyor sonra 2.3. devam ediyorsun. Ve mesela 2. vitese artırmaya yada 3. vitese artırmaya gelen zamanda normalde gazı bıraktığında gazı bıraktığını hisseder gibi gazı kesmesi gerekirken bundan hemen kesmiyor şuanda ve gaz veriyormuşum gibi devam ediyor, ancak gazı biraz daha kökleyip birden bırakırsam gazı kesiyor, sonra debriyaja bastığımda rolanti tekrar artıyor. Sonra debriyaj + frene basınca ise yani durma seviyesine gelincwe rolantide kesiliyor.

    Durduğu yerde boşta iken gaz verip bıraktığımda da durum aynı, gazı veriyorum veriyor bırakınca hemen bırakmıyor veriyor bi süre sonra bırakıyor kendi.

    Açıkçası şimdi ümraniye sanayiye bi gitmeyi düşünüyorum. Bir arkadaşım tavsiye ettiği biryer vardı oraya bir göstereceğim. Bakalım ne yapacak yada ne diyecekler..

  17. #17
    tulgacan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2008
    Kardeş o siemens parçayı bide motorcu söktü, bu gaz verme olayı enjeksiyonlardanmış. Enjeksiyonlar temizlenince rolanti tam duruldu. Yalnııııııııııız bu siemens parça bozulmuş. Siemens parça ileri geri gidiyorya, bi yalama durumu filan var sanırım iler gidince öyle kalıyormuş, hatta kalmaklada kalmıyor yayı ile birlikte dışarı fırlıyor. Değişmesi şart dedi motorcum. O bikaç yerede gösterdi hepsi aynı fikirde.

    O parçada anasının nikahı gibi 350tl Türkiyede. Tam bu parasızlık zamanında bu duruma şaştım kaldım ne yapacağımıda bilmiyorum...

  18. #18
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Alıntı tulgacan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş o siemens parçayı bide motorcu söktü, bu gaz verme olayı enjeksiyonlardanmış. Enjeksiyonlar temizlenince rolanti tam duruldu. Yalnııııııııııız bu siemens parça bozulmuş. Siemens parça ileri geri gidiyorya, bi yalama durumu filan var sanırım iler gidince öyle kalıyormuş, hatta kalmaklada kalmıyor yayı ile birlikte dışarı fırlıyor. Değişmesi şart dedi motorcum. O bikaç yerede gösterdi hepsi aynı fikirde.

    O parçada anasının nikahı gibi 350tl Türkiyede. Tam bu parasızlık zamanında bu duruma şaştım kaldım ne yapacağımıda bilmiyorum...
    Geçmiş olsun kardeşim sana özel mesaj attım bi bakıver, kargoyla yollayabilirsen ben tamir edip gönderiyim sana ( ama yerine takmadan sakın soketi takıp kontağı çevirme yoksa tekrar fırlar );

    Yok elimden iş gelir sen tarif et ben yaparım dersen, sana buradan resimlerle bi şekilde anlatmaya çalışayım...
    GT! ...

  19. #19

    Üyelik
    14 Haziran 2007
    Şehir
    iSTaNbUL(BeYlİkDüZü)
    Motosikleti
    mondi 150MC
    Alıntı 106GT! adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun kardeşim sana özel mesaj attım bi bakıver, kargoyla yollayabilirsen ben tamir edip gönderiyim sana ( ama yerine takmadan sakın soketi takıp kontağı çevirme yoksa tekrar fırlar );

    Yok elimden iş gelir sen tarif et ben yaparım dersen, sana buradan resimlerle bi şekilde anlatmaya çalışayım...
    S.a valla usta tarif edersen süper olur aynı sorun bendede var..
    [B]Her beden üzerinde % 5o ölüm ihtimali ; % 5o yaşam ihtimali taşır... [/B][COLOR="Red"][b]!!!!!--HyO--!!!!!:queen:[/b][/COLOR]

  20. #20
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Tamam yarın benimkini söküp resimlerini çekerim anlatabildiğim kadarda anlatmaya çalışırım akşama doğruda forumda paylaşırım inş faydası olur...

    Ama şunuda belirteyim sorunun oluşmasının temel nedeni emilen havanın giriş kısımlarında toz kurum bağlamasından ve orada tortu oluşturmasından kaynaklı, yani senin parçayı söküp hem hava filtresindeki yuvasını hemde motoru benzin yada bi çözücü maddeyle tamizleyip takarkende vazelin yada hafif gresle yağlayıp yerine takman sorunu çözecektir...

    Tulgacanınki yuvasından çıkmış onu tekrar yerine oturtmak lazım, ama seninki sadece temizlikle düzelicektir...
    GT! ...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)