Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ustalar Deneyimli Arkadaşlar Teknik Soru..(karbüratör)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Başlıktan da anlaşılacağı üzere bikaç yıl uğraşılmış ama her seferinde aynı sorun yaşanmış durumdur... Sorum vakum kullanan diyaframlı karbüratörlü motorlarda (manuel benzin musluğu yok) kışlık beklemeden sonra Karbüratör haznesindeki benzin depoya geri dönüyor tesbitim en azından bu yönde..bu durumda tekrar çalıştırmak istendiğinde false..ya çalıştıracam derken akü bitiyor yada hiç çalışmıyor. eminim çoğunuz yaşamışsınızdır bu durumu..Karbüratörüm mikuni motor altta yazıyo suzuki : (kaldı ki suzuki bunu düşünmüş olmalı diyorum!!)..benim bilmediğim bişey var akıl akıldan üstündür yorumlarınız bekliyorum durum can sıkıcı olmaya başladı...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Sıfır olarak aldığım motor , 2011 imali idi , 2 sene yatmış sandığında.

    Daha ilk gün heyecan ile benzini doldurup turladım eve döndüm , egzoz bogazları altun sarısı olmuş aşırı ısıdan' ki rodajda oldugundan yalnızca 6-9 km yol yapmış tabiri caizse ; Kız gibi sürmüştüm.

    Tecrübem / Deneyimim ; Yukaridaki durumun a'normal oldugu barizdi , derhal karburatore daldim , tası söktüğümde tabaninda bildigimiz diş macunu gibi bi garib tortul macun tabakasi ve sapsarı bir renk katmanı.

    Tamamen kaburatoru ayirip inceledigimde jetler memeler mikron seviyede açık olacak şekilde bu macunsu tortu ile kaplı idi.

    Çözüm ; Kendimin hobby amaçlı aldığım Ultrasonik temizleyiciye tüm parçaları ve tam sığmasada karburator govdesini evire çevire yatirip... temizledim sorun çözüldü.

    Sonuç / Yorum ; Fabrikada deneme amaçlı kullanılan benzin , buharlaşıp bu tortul macuna sebeb vermiş ,başka izahı yok .

    Tavsiye ; Karbüratörünuzu bu işin uzmani olan bi ustaya temizletin . karburatorler basit arizasi kolay giderilen organlar , ancak bisürü nedenden dolayı bu sorun oluşmuş olabilir.

    Yukarida yazilanlar püskürtmeli karburatör deneyimi içerip , vakum tip sahiplerine kolay gelsinler , diyafram filan iiiyyyyk.

  3. #3
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Depoyu boş bırakıyorsanız içerdeki genleşme, buharlaşma vb kimyasal ve fiziksel olaylar vakum etkisi yapıyor olabilir.
    Depoyu doldurarak yatırın motoru.
    Zaten doğru olan budur.
    Tabi bu sadece bir tahmin.
    Bazı modellerde kronik sorunlar olabiliyor.
    25-30 yıl önce aldığım bir 125'lik Gilera'nın ne egzozunu ne de karbüratörünü adam edemediydim.
    Düşüp parçaladım motoru da öyle kurtuldum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)