Yeni Motosikletlerin Kullanma Kılavuzunun Arabaların Kılavuzlarına Benzemesi
-
Selamlar
Eski model motosikletlerin kullanma kılavuzlarına baktığımda çok geniş kapsamlı olduğunu görüyorum. Az buçuk eli yatkın olan birisinin tüm bakımları yapabileceği şekilde yazılmış. Antifiriz değişimi, subap ayarı, yağ filtre değişimi gibi konular anlatılmış. Bunlar çok güzel gelelim yeni model motosikletlere: aman orasına dokunmayın yanarsınız, aman burasını açmayın bozarsınız, aman burasını kurcalamayın garantiden çıkar gibi. Ve bakıma ilişkin çok az bilgi var. Yanlış hatırlamıyorsam Audi'nin bir arabası vardı kaput açılmıyor. Motosiklet üreticileri de aynı mantıktan yürüyorlar. Bana bu çok yanlış geliyor. Araba sürücüsüyle motosiklet sürücüsü çok ayrı kafada insanlar. Her motosiklet hobi aracı olabilir ama her otomobil hobi aracı olamaz. Hobi amaçlı kullanılan bir aracıda sürücüsü merak eder, kurcalar, araştırır, öğrenir bundan da zevk alır. Son olarak kendi motorumun kullanma kılavuzuna hiç girmeyeceğim. Sinbo kettle'a kılavuz yazmayı öğrendi bajaj milyon motosiklet satıyor daha öğrenememiş.
Sizin bu konudaki düşüncelerinizi merak ediyorum.
Reklamlar
-
çok kurcalama da adamlar rahat geçirsinler. Benim motorun kullanma kılavuzu genel manasıyla gayet iyi. Hatta servis 5 binde bir gel derken kitapçıkta yazan 10 binde bir gidin uyarısını kaale alıp 5 bin bakımını kendimin yapmışlığı var.
-
Kurcalama dedikleri 2 yıl, hele ABD'de 1 yıl yanılmıyorsam. Ondan sonra kuryalayabilirsiniz kurcalayabildiğiniz kadar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)