Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

HYOSUNG GT250R ATEŞLEME PROBLEMİ

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katılmış bulunmaktayım.

    Benim bir problemim var. Motorum ateşleme yapmıyor.

    Hattı takip edebildiğim kadarı ile elektrik beyinden çıkıyor, bir çeşit küçük trafo benzeri şeye giriyor ve buradan akımı azalarak ama gerilimi artarak bujiye gidiyor ve ateşleme gerçekleşiyor.

    Şimdi benim motorumdaki bağlantıyı şu şekilde adımlara aktarırsak.

    Beyin-Trafo = Elimde bir elektrik akım ölçer yok fakat ilkel yollarla dilimle ölçmeyi denediğimde buraya marşa bastıkça akım sürekli gelip gidiyor. 12v olduğundan canımı yakmaz diye düşündüm ama bu kadar az olmasını beklemiyordum. 9v pil bile daha çok can yakıyor.

    Trafo-Buji = bu kısmı ise kontrol etme şansım olmadı çünkü cesaret edemedim.

    Motor daha önce çalışıyordu. ama elektrik tesisatı komple sökülüp takıldı.

    Konu hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Ne yapabilirim cidden bilmiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    İlk olarak silindir kafasındaki bujileri söküp bakıyorsun,ateşleme varsa kıvılcım çıkar zaten. Pipolarınıda değiştir hazır sökmüşken,hyoda pipo kronik,gözle görülmeyen çatlaklar vs yoksada ilerde olur.Ateşleme yoksa bobine giren kabloyu aynı şekilde çıkarıp kontrol ediyorsun eğer bobin girişinde var bujide yoksa bobin yeniliyorsun. Birde tesisat değişiminden sonramı bu oldu orası önemli..

  3. #3

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Tesisat yenilenmedi sadece şasi temizliği için söküldü geri yerine takıldı. şimdi bobine giren kabloda elektrik şu şekilde var. Sürekli 10101010101010 şeklinde var yok şeklinde oluyor marşa basınca. Birde buji nasıl sökülür veya söktüm diyelim bir şekilde dışarıda basınca marşa ucunda kıvılcım çıkmalı değil mi?.
    Nelere dikkat etmeliyim bunun dışında?

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı mertbulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesisat yenilenmedi sadece şasi temizliği için söküldü geri yerine takıldı. şimdi bobine giren kabloda elektrik şu şekilde var. Sürekli 10101010101010 şeklinde var yok şeklinde oluyor marşa basınca. Birde buji nasıl sökülür veya söktüm diyelim bir şekilde dışarıda basınca marşa ucunda kıvılcım çıkmalı değil mi?.
    Nelere dikkat etmeliyim bunun dışında?
    bujiyi söküp gövdede bir yere değdirin marşa basınca kıvılcım atması gerekir

    bu arada buji ye çarpılma fena çarpıyor :D
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  5. #5

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Valla ben rakamdan anlamam ama marş basınca kıvılcım çıkar gündüz bile görünür şekilde. Buji anahtarı lazım buji sökmek için ama bujiye giden kabloyu çek gelir zaten pipo eriyip yapışmadıysa,o şekildede bujiye giden kabloyu kontrol etmiş olursun.Buji girişinde kıvılcım varsa buji bitiktir.

  6. #6

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Şimdi şunu yaptım. Gittim bobinden çıkan sanırım pipo olarak adlandırılan şeyi bujiden hafifçe çekip ayırdım. Biraz da çarpılma riski alarak kontrol kalemini dokundurup marşa bastım ve evet elektrik çarptı yani piponun ucunda da elektrik var. Buji ise daha çok yeni 50km olmamıştır.
    Bujiyi sökemediğim için birşey söyleyemiyorum. En kısa zamanda bujiyi sökmeye çalışacağım.

  7. #7

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Alıntı mertbulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi şunu yaptım. Gittim bobinden çıkan sanırım pipo olarak adlandırılan şeyi bujiden hafifçe çekip ayırdım. Biraz da çarpılma riski alarak kontrol kalemini dokundurup marşa bastım ve evet elektrik çarptı yani piponun ucunda da elektrik var. Buji ise daha çok yeni 50km olmamıştır.
    Bujiyi sökemediğim için birşey söyleyemiyorum. En kısa zamanda bujiyi sökmeye çalışacağım.
    Buji piposu,ateşleme bobini google görsellere yazarsan daha net anlarsın

  8. #8

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Evet piponun ucuna baktım elektrik var.

  9. #9
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Yunus Emre : 0 (551) 989 31 21

    Hyosungun doktoru desem yeridir. Ara sor hocam.

  10. #10

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Arkadaşlar belirli aralıklarla motorla uğraşıyorum.

    Bujileri söktüm dün. Bujilerin uçları kadife gibi kurumla kaplanmış. Bujiyi pipoya takıp marşa bastığımda herhangi bir kıvılcım atışı olmuyor fakat aynı bujiyi şaseye yaklaştırdığımda bujiden şaseye kıvılcım atışı oluyor.

    Bujideki bu kurumu nasıl temizlemeliyim?

    Kadınların tırnak törpüsü ile yavaş yavaş temizlesem işe yarar mı?

    Konu ile ilgili bilgi verebilecek arkadaşlar olursa çok sevinirim.

  11. #11

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    şaseye değdirdiğinde kıvılcım rengi nedir? mavi mi sarımı bujiler kremit rengi olur sağlıklı çalışan motorda zımpara ile temizleyebilirsin

  12. #12

    Üyelik
    25 Aralık 2016
    Kıvılcım rengi sarıya yakın.

  13. #13

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Sağlıklı ateşleme mavi renktedir

  14. #14
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı mertbulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar belirli aralıklarla motorla uğraşıyorum.

    Bujileri söktüm dün. Bujilerin uçları kadife gibi kurumla kaplanmış. Bujiyi pipoya takıp marşa bastığımda herhangi bir kıvılcım atışı olmuyor fakat aynı bujiyi şaseye yaklaştırdığımda bujiden şaseye kıvılcım atışı oluyor.

    Bujideki bu kurumu nasıl temizlemeliyim?

    Kadınların tırnak törpüsü ile yavaş yavaş temizlesem işe yarar mı?

    Konu ile ilgili bilgi verebilecek arkadaşlar olursa çok sevinirim.
    bujiyi sadece pipyo takarsan ateşleme olmaması normal. çünkü topraklanmadığı için elektirik akacak bir yön bulamıyor. bujiyi motor bluğuna çevirerek monte ettiğinde blokla temas eden kısmı topraklama yapmış oluyor.

    buji temizliği için intenette çeşitli videolar var bakabilirsin. ama motorunda buji değişim periyodu yanlış hatırlamıyorsam 8bin km'de bir. periyodu geldimi değişimini yap yeter.

  15. #15
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Dostum 2 silindirede bujilere elektrik geliyormu diye bak, eger elektrik geliyorsa benzin pompasinin bir soketi var o takilmamis olabilir. Onu kontrol et, deponu altinda mavi bir parçadan cikan soket.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)