Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Büyük piston mu uzun strong mu ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    Mersin/Merkez
    Motosikleti
    Mondial 135 uag yakında 200 cc :)
    S.a yaşım 20 motosiklet olayına yaklaşık 4sene önce katıldım kendi motorumun kendim söker takarim motorum 200 Cg bizim buralarda yaygın olan bu modifiye işinde artık iyice kafam bulunmaya başladı ve sıkıldım motor motoru geçer yani artık çocuk gibi bunun davasında değilim fakat yapmak istediğim devirlenmeden makina yorulmadan hızlı giden bir motor bloguna sahip olmak 4 sene de çok şey öğrendim diye bilirim fakat hala çözemedim aklımda bir kaç soru var mesela ilk makinam 57 mm piston vardı güzel bir karbüratör beslenmeyle ve ön arka dişli aylarıyla 62 mm pistonlu makinaları gecebiliyordum yani demek istediğim büyük piston sadece kalkışta tork yakalatiyordu peki ya işin içine birde krank olayı girerse yani demem oki yüksek stronglu ufak pistonlu bir makina mı devirlendimi daha fazla km alır yoksa yüksek stronglu büyük piston lu makina mı yaza kendime yeni motor toplayacam bundan sıkıldım aklımda birşeyler var fakat daha tam sekillenmedi sizde bişey derseniz sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    toplayabildiğin en büyük krank ve pistonla topla. bu kadar basit. bunları karteri oydurmadan yapman lazım. karter oyularak yapılan modifiyeler pek uzun ömürlü olmaz. son hız için büyük piston, yokuşta ve düşük devirde çekiş için büyük strok. en verimlisi ise kare motor. piston krankı birbirine yakın motorlar.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  3. #3
    HoodlumHavoc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200ns
    Alıntı OnurD33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    S.a yaşım 20 motosiklet olayına yaklaşık 4sene önce katıldım kendi motorumun kendim söker takarim motorum 200 Cg bizim buralarda yaygın olan bu modifiye işinde artık iyice kafam bulunmaya başladı ve sıkıldım motor motoru geçer yani artık çocuk gibi bunun davasında değilim fakat yapmak istediğim devirlenmeden makina yorulmadan hızlı giden bir motor bloguna sahip olmak 4 sene de çok şey öğrendim diye bilirim fakat hala çözemedim aklımda bir kaç soru var mesela ilk makinam 57 mm piston vardı güzel bir karbüratör beslenmeyle ve ön arka dişli aylarıyla 62 mm pistonlu makinaları gecebiliyordum yani demek istediğim büyük piston sadece kalkışta tork yakalatiyordu peki ya işin içine birde krank olayı girerse yani demem oki yüksek stronglu ufak pistonlu bir makina mı devirlendimi daha fazla km alır yoksa yüksek stronglu büyük piston lu makina mı yaza kendime yeni motor toplayacam bundan sıkıldım aklımda birşeyler var fakat daha tam sekillenmedi sizde bişey derseniz sevinirim
    Oncelikle kolay gelsin. Cg modifiyesi hakkinda hic bilgim yok ama genel anlamda bazi bilgileri paylasmak isterim. Ayni silindir hacmi icin konusalim. 200cc hacmimiz var stroke artar ise silindir capi kuculur. Silindir capi artar ise stroke kisalir. Senin de fark ettigin gibi piston capi buyuk stroke kisa olur ise motorun torku artar. Stoke uzun piston capi kucuk ise hizi artar torku azalir. Bu iki durumun ortasi kare motordur piston capi ile stroke uzunlugu esit olmasi durumudur. Motor ureticileri herzaman kare motor kullanmazlar ihtiyaclari dogrultusunda karenin biraz alti undersquare yada biraz ustu oversquare seklinde kullanirlar. Piston capini buyutup stroke uzunlugunu kisalttikca devirin dusmesi gerekir yani deviri sinirlamak durumunda kalirsin. Agir ve buyuk bir kutleyi yuksek hizlarda cevirmek istemessin. Bu buyuk capli kisa torklu motorlar genelde jenaratorlerde kullanilir. Kucuk capli bir piston ile uzun stroke kullanarak ayni cc de daha yuksek devir cevirebilirsin kucuk kutlenin ataleti de kucuk olur. Ama her iki durumda da eger olmasi gerekenden cok uzaklasirsan sorun yasarsin. Muhendislikte bi yerden kazanc varsa bi yerden kayip vardir. Performans ve motor omru gibi. Gercek hayat malesef teorik hesaplar gibi olmuyor pek cok faktor isin icine giriyor surtunme isinma asinma. Istedigini yapmakta tabiki ozgursun isin mantigini kavrayarak istedigin ozellikte bir motor makine yapabilirsin ancak dedigim gibi sen orjinalden fazla uzaklasmamaya dikkat et. Kolay gelsin.

  4. #4

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Torkun strokla falan alakası yok, tork sadece hacime bakar. Strok'un (strong değil strok) sadece o torkun yüksek devirde mi yoksa alçak devirde mi geleceğine etkisi vardır. Kısa stroklu motorda maksimum güç ve Tork yüksek devirde gelir.

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Torkun strokla falan alakası yok, tork sadece hacime bakar. Strok'un (strong değil strok) sadece o torkun yüksek devirde mi yoksa alçak devirde mi geleceğine etkisi vardır. Kısa stroklu motorda maksimum güç ve Tork yüksek devirde gelir.
    şimdi merakımdan soruyorum 2 tane sıralı 6 motor biri 12.9 litre 1850 tork biri 12.7 litre 2550 tork hacmi düşük olanın torku daha yüksek
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı HoodlumHavoc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oncelikle kolay gelsin. Cg modifiyesi hakkinda hic bilgim yok ama genel anlamda bazi bilgileri paylasmak isterim. Ayni silindir hacmi icin konusalim. 200cc hacmimiz var stroke artar ise silindir capi kuculur. Silindir capi artar ise stroke kisalir. Senin de fark ettigin gibi piston capi buyuk stroke kisa olur ise motorun torku artar. Stoke uzun piston capi kucuk ise hizi artar torku azalir. Bu iki durumun ortasi kare motordur piston capi ile stroke uzunlugu esit olmasi durumudur. Motor ureticileri herzaman kare motor kullanmazlar ihtiyaclari dogrultusunda karenin biraz alti undersquare yada biraz ustu oversquare seklinde kullanirlar. Piston capini buyutup stroke uzunlugunu kisalttikca devirin dusmesi gerekir yani deviri sinirlamak durumunda kalirsin. Agir ve buyuk bir kutleyi yuksek hizlarda cevirmek istemessin. Bu buyuk capli kisa torklu motorlar genelde jenaratorlerde kullanilir. Kucuk capli bir piston ile uzun stroke kullanarak ayni cc de daha yuksek devir cevirebilirsin kucuk kutlenin ataleti de kucuk olur. Ama her iki durumda da eger olmasi gerekenden cok uzaklasirsan sorun yasarsin. Muhendislikte bi yerden kazanc varsa bi yerden kayip vardir. Performans ve motor omru gibi. Gercek hayat malesef teorik hesaplar gibi olmuyor pek cok faktor isin icine giriyor surtunme isinma asinma. Istedigini yapmakta tabiki ozgursun isin mantigini kavrayarak istedigin ozellikte bir motor makine yapabilirsin ancak dedigim gibi sen orjinalden fazla uzaklasmamaya dikkat et. Kolay gelsin.
    Burda bir yanlışlık var. Genelde yüksek devirli motorlarda 50mm üzeri strok tercih edilmez. Bajaj Pulsar 72mm piston 49.5mm stroklu 199cc, maksimum deviri 11 bin. Cg'lerde 65.5mm pistonlu 66.2 mm stroklu motor toplasan göreceğin maksimum devir 9 bin. Strok uzadıkça tork artar ama maksimum devir azalır.

  7. #7
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Strong mu? :D :D heheh çok strong birisiyimdir bak :p
    Stroke olabilir mi o ?

  8. #8

    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    Mersin/Merkez
    Motosikleti
    Mondial 135 uag yakında 200 cc :)
    Şuanda kullandığım motorda 65.5 piston 77 boy silindir uzun boy krank var krank başı 21 krank başı 70 debriyaj tası özel şanzıman var dereceli egzantrik vs ama motor on numara duzen tutturdum 4 veya 5 ay kullandım fakat geçenlerde silindirimi klepej e kaptırdım canımı sıktı bu durum farklı şeyler denemek istiyorum yazılanların hepsini okudum aklımda oluşan durum 65.5 tek segman pistonlar var onlardan alacam gene silindirin boyu 77 kalacak güzel açılırsa iş yapacağını tahmin ediyorum tat veren bir olay olacaktir

  9. #9
    brody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GV 250 satıldı
    Aynı hacim için piston çapı artıp, piston kursu (stroke) azaldıkça devir ve güç artar, tork azalır. Motor maksimum torkunu daha yüksek devirde verir. Piston çapı azalıp piston kursu uzadıkça tork artar, maksimum güç azalır. Motor maksimum torkunu daha alt devirlerde verir.

    İngilizce kaynak : https://en.wikipedia.org/wiki/Stroke_ratio

  10. #10
    HoodlumHavoc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200ns
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burda bir yanlışlık var. Genelde yüksek devirli motorlarda 50mm üzeri strok tercih edilmez. Bajaj Pulsar 72mm piston 49.5mm stroklu 199cc, maksimum deviri 11 bin. Cg'lerde 65.5mm pistonlu 66.2 mm stroklu motor toplasan göreceğin maksimum devir 9 bin. Strok uzadıkça tork artar ama maksimum devir azalır.
    Duzeltme icin tesekkurler. =) ters yazmisim kusura bakmayin.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Bir motorun maksimum gücünü veya torkunu belirleyen piston çapı ve strok değil supapların çalışma karakteridir. O motora daha fazla hava ve yakıt göndermedikten sonra silindir geometrisini değiştirmek hiçbir artı kazandırmaz hatta besleme zayıf kalırsa mevcut gücünü de veremez hale gelir.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  12. #12
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi merakımdan soruyorum 2 tane sıralı 6 motor biri 12.9 litre 1850 tork biri 12.7 litre 2550 tork hacmi düşük olanın torku daha yüksek
    O teknik verilereden bak sorunun cevabı orda. Bu tır veya otobüs motorlarının turbosu kaç barda çalışıyor?

  13. #13

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O teknik verilereden bak sorunun cevabı orda. Bu tır veya otobüs motorlarının turbosu kaç barda çalışıyor?
    kaç bar bastığı verisine ulaşamadım olsa zaten bakardım benim kıyas aldığım aynı tip sıralı 6 silindir 2 side itecekli silindir başına 2 valf
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  14. #14

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir motorun maksimum gücünü veya torkunu belirleyen piston çapı ve strok değil supapların çalışma karakteridir. O motora daha fazla hava ve yakıt göndermedikten sonra silindir geometrisini değiştirmek hiçbir artı kazandırmaz hatta besleme zayıf kalırsa mevcut gücünü de veremez hale gelir.
    Bunları yaptıktan sonra hava-yakıt ayarını halletmek mesele olarak görülmüyor bile. Birde dişli değişimi bile son hız-tork farkettiriyor subabta nerden çıktı.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı kahraman1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunları yaptıktan sonra hava-yakıt ayarını halletmek mesele olarak görülmüyor bile. Birde dişli değişimi bile son hız-tork farkettiriyor subabta nerden çıktı.
    supapların açık kalma süresini ve açısını değiştirerek pistona kranka hiç dokunmadan bambaşka bir motoru ortaya çıkarabilirsiniz , bakınız Honda Vtec.

    Yani ben değil Honda amca söylüyor bunu ;)

  16. #16
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaç bar bastığı verisine ulaşamadım olsa zaten bakardım benim kıyas aldığım aynı tip sıralı 6 silindir 2 side itecekli silindir başına 2 valf
    aralardan örnek verelim. hepsi sıralı dört silindir 2.0 lt turbo sarjlı

    2007 golf gtı 200hp turbosu orta basınçta

    2015 leon cupra 290hp turbosu yüksek basınçta

    2016 mercedes a45 amg 380hp turbosu çılgın atıyor ama motor ömrü en kısa bu olur... motor açılmadan veya turbo revize edilmeden en çok kilometreyi golf GTİ yapar

    burda motor tipi ve slindir aynı iken gücü belirleyen turbonun kaç barda çalıştığı. mesela 200 beygir olan 2007 golf GTİ motor soğutma elemanları takviye edilmeden 300 hp edilirse 400hp civarı güce ulaşabiliyor/çalışabiliyor. bunlar ecu dan turbo basıncı yükseltilerek yapılıyor

  17. #17

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aralardan örnek verelim. hepsi sıralı dört silindir 2.0 lt turbo sarjlı

    2007 golf gtı 200hp turbosu orta basınçta

    2015 leon cupra 290hp turbosu yüksek basınçta

    2016 mercedes a45 amg 380hp turbosu çılgın atıyor ama motor ömrü en kısa bu olur... motor açılmadan veya turbo revize edilmeden en çok kilometreyi golf GTİ yapar

    burda motor tipi ve slindir aynı iken gücü belirleyen turbonun kaç barda çalıştığı. mesela 200 beygir olan 2007 golf GTİ motor soğutma elemanları takviye edilmeden 300 hp edilirse 400hp civarı güce ulaşabiliyor/çalışabiliyor. bunlar ecu dan turbo basıncı yükseltilerek yapılıyor
    Cevabın için çok teşekkürler uzun uzun yazmışsıniz Daf 1400 devirde 470hp 1850nm tork sunuyor 250 bin km motor garantisi vermiş

    Scania ise 1300 devirde 470 hp 2550 tork vermiş

    Bir diğer scania v8 730 hp 3500nm tork euro 6, ise 1400 devirde 690 hp 3500 tork vermiş

    bu turbo basıncı sadece hp mı etkiliyor torkuda arttırıyormu bir diğer konu ise
    3 farkli tork ve beygir gucu ama ayni motor 16.4 ,litre v8 sadece yazilim ve turbo basinciylami alakali bu durum

  18. #18

    Üyelik
    07 Aralık 2020
    Bütün yorumları okudumda bi abi sibobların hava ve emmesinden bahsetmiş abi çok dogru söylüyor sen motorunun stronklasanda pistonunu büyütsende dişli ortalamasını alsanda motor da eksantrik diye bişey var onu iyi bir ustaya çevirtmedikçe senin motorun ne uzun devirde açar nede kısa devirde eksantirik de sibobların daha hızlı inip kalmasını saglar siboblarda ne kadar hızlı inip kalkarsa motorun o kadar çok tekere güç verir sen gene bu düşündüklerini yap dogru birşey ama motorunda ki bütün kuvvet eksantirik dedir

  19. #19

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    kısa strok, büyük çap = çok devir, çok hp
    uzun strok, büyük çap = az devir, çok tork

    birçok etken var ayrıca motorun gücü için. eksantrik derecesi, supaplar, emme manifoldu çapı, sıkıştırma oranı falan.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)