Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ Tapası Yalama Olur mu ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ygt47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial KT150
    cbr125 motorumun 4bin bakımı gelmişti servisle uğraşamam deyip kendim bu işe girdim. Eski motorum kt150 ninde hep yağını kendim değiştirirdim. Neyse grenajları güzelce söktüm buraya kadar sorun yok. Yağı boşaltmak içni alttaki civatayı sökerken yanlışlıkla sıktım baya zorladım civata 2 tur boşa döndü ve bir daha dönmedi sonra farkettim tersi yöne çevirerek civatayı çıakrttım. Civatanın dişlerini inceledim bir sorun yok yalnız civatanın gireceği yerde sorun varmı bilemiyorum sizce birşey olmuşmudur. Yeni yağı koyup civatayı tatlı bir güçle sıktım yağ akıtması filan olmadı.

    Birde zincir ayarını yaptım yandaki çentikler milim milime aynı olacak şekilde yaptım ama bir kaç kez arka teker köşeleri düşük hızda köşeyi dönerken az gaz verince kaydı. acaba zinciri fazla sıkışaştırdıgımdan arka ekere güç fazlamı geliyor o yüzden gazla oynayınca arka dansöz gibi oluyor ? Çünkü zincirim baya bi bollaşmıştı. yoksa arka tekerleği tam olarak ayarlayamadım mı buarada lastiklerim michlein pilot street.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ErenSaritas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Cbr 125 r
    geçmiş olsun birebir aynı durum benim başımada gelmişti
    helicoil diye bir malzeme var. tapanın dişlerini tamamen yok edip yerine helicoil denen malzemeyi takıyorlar. sonra yeni tapayı takıp devam ediyorsun.
    benimkinde yağ tapasından kaçak oluyordu, sende çok riske atmadan yaptır derim. yağ kaçağı olursa arka tekerine sıçrama ihtimali çok yüksek.

  3. #3
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Motor bloğu alüminyum, cıvata çelik malzemeden olduğu için zorlama durumunda cıvata motor bloğunu aşındıracaktır. Yani yalama olan taraf cıvata değil motor bloğu. Eğer yalama yaptırdıysan bloktaki dişler gitmiş demektir. Ya tornacıda yeni diş açtıracaksın ya da helicoil kullanacaksın.

    Tapadan damlayacak 1 damla yağın kaza yaptırma ihtimali çok düşük. Motordaki yağ seviyesi azalmadığı sürece ufak damlamalar sıkıntı olmaz bence.

  4. #4
    ygt47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial KT150
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor bloğu alüminyum, cıvata çelik malzemeden olduğu için zorlama durumunda cıvata motor bloğunu aşındıracaktır. Yani yalama olan taraf cıvata değil motor bloğu. Eğer yalama yaptırdıysan bloktaki dişler gitmiş demektir. Ya tornacıda yeni diş açtıracaksın ya da helicoil kullanacaksın.

    Tapadan damlayacak 1 damla yağın kaza yaptırma ihtimali çok düşük. Motordaki yağ seviyesi azalmadığı sürece ufak damlamalar sıkıntı olmaz bence.
    Dediğim gibi yeni yağı koyduktan sonra iyi şekilde civatayı sıktım boşa dönmedi ama biraz daha abansaydım muhtemelen boşa dönerdi. Acaba ileride yağ değişimlerinde bir sorun çıkar mı? Motoru yüksek devirlerde kullanarak 10km yol yaptım şuan için bir damlama olmadı

  5. #5
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Yeni yağı koyduktan sonra motorla dolan motor bloğu iyice ısınsın akşam motoru park edip sabah kalktığında motorun altında yağ varsa motor yağ kaçırıyordur. Yağ kaçırıyorsa ya tapa deliğine yeni diş açtıracaksın ya da helicoil denen sistemi yatıracaksın

  6. #6
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2008 DL650 ,2015 Cbf 150
    Bir dahaki yag degisiminizda ustaniza bilgi verin.bir kontrol etsin hocam.
    Motoru yatiripvveya egip dis durumumlarina bakilsin.
    Benim satin aldigim motorda basima geldi ilk yagdegisimimde baktim bosa donuyor.bide teflon sarmislar idareten tutmus.
    Yag damlatmasi mesele degil.
    Egerki tapa bi anda bosa cikar tum motor yagini indirirse asagi size kaza yaptirir + motoruda kitler.
    Maddi manevi hayattan sogutur insani?
    Tahminimce sizinki ileri seviye olmasa bile kontrol etmekte fayda var..

  7. #7
    murat 60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf 250l rally
    arkadaşlar benım bildiğim kadarıyla helicoıl denen malzeme gevşemeyi önlemek amacı ile kullanılıyor aynı zamanda ıyıce yapışır bir dahaki yağ değişiminde sıkıntı olabılır ben tavsiye etmıyorum ama şu da var bu malzemenın türleri var belki onlar olabilir yinede riskli
    madem sürekli kendinz değiştiriyorsunuz birtane tork anahtarı alın kendinize hem çok zorlamadan sıkmış olursunuz ayrıca ters veya düz diş olduğuna emin olmadığınız bir malzemeyi zorlamamkta fayda var keşke sorsaydınız diyorum ama olan olmuş zaten umarım sabah herhangi bir kaçakla karşılaşmassın
    geçmiş olsun

  8. #8
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    üreticiler motorun sadece o vida gelen kısmını daha sağlam sert malzemeden yapsalar ölürler sanki
    heil coil yaptırıp yıllarca kullandım bir sorun çıkmadı. bu aralar yeni yeni yağ atmaya başladı.
    tapanın arasına bakır pul takmak ve soğuk iken değiştirmek yalama sorununu gideriyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)