Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü Şarj Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    merhabalar..kanun tiger 250 model motorumu bir depo bularak içini dışını güzelce söktüm..ve sorunlarına çözüm bulma arayışlarındayım..motorun en büyük sorunu akü şarj etmiyor ve tam dolu aküyü yaklaşık yarım saatte tam boşaltıyor..birkaç marş denemesinden ve azıcık yol gittikten sonra akü bitiyor.fakat ben motor çalışıkken dip gaz yaptığımda sönük yanan farım canlanmaya başlıyor(şarj etmeyen motor dip gazda farı canlandırmazdı diye düşünüyorum).rölantide far yanmıyorken stop etmiyor fakat farı yakarsam stop ediyor..şimdi akü ve aküyü besleyen donanımların nasıl çalışmadığından yada çalıştığından emin olabilirim?aküyü şarj etmiyorsa buna bağlı parçalar nelerdir nelere bakılmalı yardımlarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    statör ve konjektör bakılmalı
    ogzcngdk bunu beğendi.

  3. #3
    ümitersoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2014
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    R6
    Gaz verdiğinde farin canlaniyosa konjektor ve statorun sağlamdır. Akü şarj oluyor. Ama akün şarj tutmuyor eskimiş olabilir. Yada şase ye faln kablolardan temas olabilir şarjı cekiyodur

  4. #4
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bir ölçü aleti bulup şarjı ölçmelisin, rölantide 12-13 tam gazda 14 volt civarlarında elektrik üretiyorsa şarj sisteminde sıkıntı yoktur.

    Bugüne kadar aküyü değiştirmediysen zaten ömrü bitmiştir.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  5. #5
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    statör ve konjektör bakılmalı
    peki bu parçaların sağlam ya da sorunlu olduğunu nasıl teşhis ederiz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------

    Alıntı ümitersoy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz verdiğinde farin canlaniyosa konjektor ve statorun sağlamdır. Akü şarj oluyor. Ama akün şarj tutmuyor eskimiş olabilir. Yada şase ye faln kablolardan temas olabilir şarjı cekiyodur
    far canlanıyor.akümü alalı 1 ay önce aldım..aldığımdan yaklaşık 30 dk sonra şarj bitti.akü daha yeni

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------

    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ölçü aleti bulup şarjı ölçmelisin, rölantide 12-13 tam gazda 14 volt civarlarında elektrik üretiyorsa şarj sisteminde sıkıntı yoktur.

    Bugüne kadar aküyü değiştirmediysen zaten ömrü bitmiştir.
    peki en sağlıklı ölüçümü nereden yapmalıyım? akü kutupbaşlarından mı yoksa farklı bir yeri var mı önereceğiniz? aküm yeni daha 1 ay oldu alalı..aldığım gibi de şarjı emdi tabiri caiz ise..
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bu parçaların sağlam ya da sorunlu olduğunu nasıl teşhis ederiz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------



    far canlanıyor.akümü alalı 1 ay önce aldım..aldığımdan yaklaşık 30 dk sonra şarj bitti.akü daha yeni

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------



    peki en sağlıklı ölüçümü nereden yapmalıyım? akü kutupbaşlarından mı yoksa farklı bir yeri var mı önereceğiniz? aküm yeni daha 1 ay oldu alalı..aldığım gibi de şarjı emdi tabiri caiz ise..
    Dc 20 volt a al akü kutup başlarına iki ucunu değdir rolantideyken 13.5 civarı olur gaz vermeye başladıkça en yüksek 14.7 olmalı
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  7. #7
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dc 20 volt a al akü kutup başlarına iki ucunu değdir rolantideyken 13.5 civarı olur gaz vermeye başladıkça en yüksek 14.7 olmalı
    motor şu an çalışırı durumda değil olabilidğince parçaları söktüm çıplak şu an motor..motoru çalıştırmadan yapabileceğim yöntem var mı? yoksa motoru toplayıp mı denemeliyim ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------

    birde konjektör ve statörler motor modellerine özel mi yoksa herhangi bir statör ya da konjektör alırsam benim motora olur mu?

  8. #8

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    her motora özel fakat çinlilerde vs uyumlu olduğu oluyor

  9. #9
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    [IMG][/IMG]

    bu resimde acaba statör sorunu anlaşılır mı? yanmış diyebilirmiyiz? sargıları izole eden malzeme sanırım erimiş gibi ama anlamıyorum bu konudan..

  10. #10

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    yağlı statör elinizde başka bir statör olsa ölçü aleti ile ölçüp değerleri karşılaştırabilirsiniz aslında

  11. #11
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağlı statör elinizde başka bir statör olsa ölçü aleti ile ölçüp değerleri karşılaştırabilirsiniz aslında
    yağlı statörü yağdan arındırmam için öneriniz var mı ustam ? şu an için alternatif statör yok fakat motoru toplayıp statörden gelen akımı ölçücem fakat en ideal değerler nedir onu bilmiyorum..
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  12. #12

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağlı statörü yağdan arındırmam için öneriniz var mı ustam ? şu an için alternatif statör yok fakat motoru toplayıp statörden gelen akımı ölçücem fakat en ideal değerler nedir onu bilmiyorum..
    yağlı statör yağda çalışır arındırma motoru topla çalışırken rolantide 13.5 civarı olmalı en yüksek olarakta 14.7 ye kadar çıkmalı
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  13. #13
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağlı statör yağda çalışır arındırma motoru topla çalışırken rolantide 13.5 civarı olmalı en yüksek olarakta 14.7 ye kadar çıkmalı
    eyvAllah arındırmıyorum o halde 18'li herhangi bir statörün uyup uymaması ikilemindeyim..eğer uyarsa uygun bakmak istiyorum statörü eğer bozuksa.
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)