Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ybr 125 ESD hakkında problemlerim.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    lityumiyon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Öncelikle herkese merhaba. 2 ay önce kadar 2012 model Ybr satın aldım. Motorum 12550 km'de ve orjinal. Açıkcası motosikletler hakkında pek bilgim hatta hiç bilgim yoktu. 2 aydır kitapçığı karıştırarak, forumda her türlü başlığı takip ederek teknik ve mekanik anlamda yavaş yavaş gelişme kaydetmeye başladım. Tabi zaman geçtikçe ve farkındalığım arttıkça motorumda hoşuma gitmeyen şeyler olduğunu görmeye başladım. Uzun mesafe gitmiyorum motorla. Şehir içinde 6000 rpm düzeyinde kullanıyorum. Sormak istediklerim ise sırasıyla şu şekilde ;

    1- Egzozdan bariz bir şekilde çiğ benzin kokusu geliyor. Bu normal bir şey midir yoksa herhangi bir ayarın bozuk olduğundan mı kaynaklanır ? ( Bunun için İzmir Yamaha yetkili servisi İzmoto'ya gittim ve henüz 12bin km olmasına rağmen subap ayarı ve hava ayarını kontrol ettiler ancak hala devam etmekte.)

    2- Hava ne kadar soğuk olursa olsun marşa ilk basmamda motor sorunsuz şekilde çalışıyor ancak soğukken de sıcakken de vuruntulu çalıştığını düşünüyorum. Okulda başka birinin ybr'sini gördüğümde onun motorunun çalışıp çalışmadığı bile belli değildi. Soğukken 1000/15000 rpm arası sıcakken 2000/2500 rpm arası çalışıyor. Çektiğim videoyu ekliyorum sesi dinleyip eğer problem varsa neden olduğunu düşündüğünüzü söylerseniz çok mutlu olurum.

    3- Vites yükseltirken bir sıkıntı yok ancak düşürürken ne yaparsam yapayım ne denersem deneyeyim bir şeyler yüksekten yere düşüyor gibi sesler geliyor. Aldığım kişi yağ yeni demesine rağmen motul 5100 10/40 yağ ile değiştirdim ancak sorun devam etmekte. Bazen dur kalk yapacağımda vites 1den ya da 2den boşa geçiyor kendiliğinden. Bu çok sık olmamakla beraber her 3 günde bir falan oluyor.

    4- Üzerinde fabrika çıkışı lastikler vardı ve 4 yıl geçtiği için harap haldeydi. Geçen gün pilot street ile değiştirdim. Ancak burada da lastiği değiştirdikten hemen sonra arka frene bastıkça vııjkk vıjjk diye sesler gelmeye başladı. Sizce usta Lastik değiştirirken bir şeyleri yanlış mı yaptı yoksa tamamen şans eseri o an pabuçlar mı eridi.

    5- Ve son olarak çok sakin kullanmama rağmen motor 100km'de 3.2 lt yakıyor. Bu bana birazcık fazla geldi. Hesabın doğru olduğundan eminim bu konuda nereye bakmam konusunda tavsiyeniz nedir ?

    Elimden geldiğince motorun sorun ve genel bakımlarıyla kendim ilgilenmek, tecrübe ve bilgimin yetmediği yerlerde ustaya gitmek istiyorum. Tavsiyelerinizi bekliyorum. İyi geceler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)

    Benim Ybryle 380 km yol yaptıktan sonra benzinden şüphelendiğim için tahliye borusundan depoyu boşaltıp temizlemek istedim 2.5 lt tam doldu üstüne yarım pet şişe daha doldurdum.
    Bu alet yakmıyor yani 😃

    Arka fren kampana olduğu için ısındığı zaman ses çıkarabilir
    .
    Ybrnin motoru çabuk soğuyor. Soğuk havalarda iyice ısıtmadan yola çıkmamalı.

    Vites düşürme tekniğini bi araştırın yığılma olmaması için aragZ verip geçirin.

    Koku kısmı göreceli i bi oto yıkamada yıkayıp tekrar koklayın belki benzinci damlatmıştır bi yerlere egzostan sanıyosundur.

  3. #3

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Lifan Tay 100 / Pulsar 200 NS
    1- motorunuz ısınana kadar bunu yapması normaldir eğer ki sürekli olarak çiğ atıyorsa problem vardır.
    2- bu ses çevremdeki tüm ybr kullanıcılarında mevcut benim hoşuma gidiyor açıkçası herhangi bir sorun yarattığını düşünmüyorum genelde soğukken benim motorların 2 sinde de bu ses geliyor ayrıca arkadaşın honda cb125e sinde de soğukken bu ses mevcut
    3- herhangi bir yorumum yok ama dişlilerinizde bir problem olabilir, debriyajı kavramalarını kontrol etmeniz gerekiyor olabilir ya da uygun hızlarda vites düşürmüyorsunuz olabilir.
    4- balatalarınız bitmiş olabilir, tel çok gergin olabilir, tekerleklerin üzerindeki raf ömrünü arttırmak için sürülen mum erimemiş olabilir, takılırken yağ su vs kaçmış olabilir
    5- Motor kullanış tarzınızı sevmiyor olabilir yüksek devir kullanıyor olabilirsiniz, sübap ayarı kaçmış olabilir, hava ayarınız düzgün olmayabilir, ya da kullandığınız benzini değiştirmeniz gerekebilir. Mesela ben Petrol ofisinden aldığımda cup motorum 3 litreye kadar çıkıyor bp den aldığımda 2.4 civarında geziyor vs

  4. #4

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Pulsar 200NS-Yamaha R25-Xmax 250-Fz6 Fazer
    Merhaba dostum bende vitesliye yeni geçtim scooter'dan ilk başlarda çok sarsıntılı tabi 1 ay olmadı ben alalı ama duruş kalkış vuruntuluydu benim . ARabaya alışmışım motoruda öyle sanıyordum biraz videolar izledim vites küçültürken hafif fren yaparak ara gazı vererek düşürmeye başladım ve vites geçişim daha sorunsuz oldu. Vites büyütürken mesela debriyajı sıkıp vitesi büüyltüp yavaş çekerdim elimi sarsıntılı olurdu şimdi alıştı elim 2 parmakla çekiyorum aynı anda vites büyütüyorum anında bırakıyorum hiç anlaşılmıyor artçım bile silkelenmiyor. Motorda sorun var sanıyordum ilk ama alıştıkça sorun halloldu.
    Çiğ benzin kokusu eski scooterimdan bildiğim benzin hava ayarın düzgün değilse o yüzden yanmadan atar gazı . Ani gazlamalarda bir yığılıp sonradan açılma yada gazı bırakınca hala bir süre devirli gitme felan varsa gaz ayarının bozulduğuna işarettir hava ayarı pardon . Aynı zamanda tüketimde çok artar .
    Vuruntu sesi için birde zincir gerginliği kontrolü yapın hayırlı geceler

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Karbüratörlü motorun her zaman sabit devirde çalışması pek mümkün değil. Benim motorum mesela sıcak da olsa rölantide bazen 1200 devirde bazen 1500 bazen de 2000 devirde kafasına göre çalışır. Bu devir değişimine neden olan faktörü tespit edemedim. En düşük rölantide stop etmeyecek şekilde ayarlıyorum geçiyorum. Subap ayarı için 12 bin km çok fazla bile 2-3 bin km de bir bile bakılabilir motor uzun yolda sıkıştırarak kullanılıyorsa. O motor normalde 100km'de 3 litreden az yakar, bence hesap hatası yapıyorsunuz. İzmirde çok soğuk yoktur ama çok soğukta gezerseniz o da yakıt tüketimini biraz artırır. Koruma demirine rüzgarı kısmen kesecek bir şeyler bağlayarak motor sıcaklığı yükseltilebilir ve yakıt tüketimi azaltılabilir. Sanırım izmirde bunu gerektirecek kadar soğuk yoktur.

  6. #6
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    553 638 41 99, bugün pek müsait değilim ama yarın ararsan cevaplayabilirim aklına takılan her şeyi sorabilirsin.

  7. #7
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    1.Özellikle kışın ilk çalıştırmalarda çok sıkıntı etme. Devam ediyorsa, sırası ile bujiye bak-değiştir, hava filtresine bak-değiştir, son olarak
    karbüratör ayarlarına bak.
    2.Kolay kolay sübap ayarı bozulmaz bunların, mümkünse elletirme, bunu herkes hakkıyla yapamaz. Bujiyi değiştirdikten sonra bi daha kontrol et.
    3.Debriyaj balataları bitik olabilir, ya da debriyaj telinin ayarını herkes iyi yapamıyor.
    4.Arka kampanın hemen ön alt tarafında (adını tam bilmem) bir vida var, fren pedal ayarını önce ordan yap, sonra arkadaki vidadan ayarla, balata bitik değilse gıcırtı kesilir.
    5.Geçenlerde benim de başıma geldi, 20 lira ile 150-160 km giderken, birden 120-130 larda kalmaya başladı, buji, hava filtresi değişimi ve karbüratör temizliğinden sonra eski rakamlara döndü.

    Bu işin ustası değilim, fakat YBR ve problem kelimesini biraraya pek getiremediğim için yazdım. Gerçi ben tercih ettiğim, bindiğim hiç bir motorda ciddi sıkıntı yaşamadım, fakat bunların içinde 60.000 deki 2004 YBR min yeri apayrı sorunsuzluk konusunda.

  8. #8
    lityumiyon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Cevaplar için herkese teşekkürler. Bugünde durduk yere egzoz delindi ve sıvı atmaya başladı. Galiba ben uğursuz bir adamım :D

  9. #9
    neobirzenci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul/Silivri
    Motosikleti
    Pulsar ns 200
    Karburatoru temizlemeyi düşünüyorum bende ama pek bi fikrim yok. 14 bin km dir sorunsuz biniyorum ve acayip bi performans alıyorum motordan karburatorude temizledimi yuruyeeen ucaaahh olucak
    Ybr forever

  10. #10

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YBR125 ESD 15
    Çoğu arkadaş cevap vermiş . Ama bence kafaya takılacak hiç bir problemi yok. Olağan şeyler bunlar. Sadece vites düşürürken aragaz verip öyle düşür. Ben aragaz vermediğimde senin dediğin ses geliyor . Mesela 3. vitestesin . 2ye düşürecen. Debriyaja bas sonra aragazı verdiğin gibi vites düşür. Böylelikle o dediğin ses gelmeyecek.

  11. #11
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Rölantiyi biraz düşürürseniz yakıt tüketimi azalacaktır


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)