Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Cbr 250r 2011 eksantrik, zinciri sesi

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    12 Ekim 2016
    Merhaba
    2 gündür motordan 7bin ve 8 bin devirde özellikle hissedilen bir ses gelmeye başladı bugun servise gittim eksantrik zinciri dediler ama sesler daha net olsun 1000km bekleyelim dediler ama içime sinmedi başka bir ustaya gittim acilen değiştir Sipop yakalarsa zincir çok büyük masraflar çıkar dedi ve3-4 gün sürer ve 900 TL civarı tutar dedi tabi öğrenci adama bu da gelmedi tanıdık bir ustam da yok başka bir Honda servisine gittim kronik sorun olduğunu baya bi kullanabileceğimi sorun çıkarmayacağını sadece ses geleceğini söyledi tabi buda içime sinmedi başka da usta tanımadığımdan evime döndüm ve ses çok aşırı rahatsız ediyor sürüşlerde 7 bin devire çıkamıyorum içim sıkılıyor sesi duyunca konu hakkında bilgili arkadaşların yardımını bekliyorum
    Teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

    yardımcı olabilecek yokmu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------

    bugun geldiğim usta ise sesin eksantrik zinciri olmadığını söyledi


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    2011 model cbr250r için herhangi bir recall yok. Hondalarda klasik problemlerden biri eksantrik zincirinin 20-25 bin km de ses yapmaya başlaması, ama çözümü basit. Ancak senin motor çok güçlü bir motor değil ve zincirin bu kadar sürede ses yapması pek normal değil. Eğer bir usta eksantrik diğeri değil diyorsa zaten gösterdiğin ustalarda iş yok demektir. Eksantrik zincir sesi aniden ortaya çıkmaz. Zaman içerisinde devamlı bir ses olur ve zincir esnedikçe bu seste artma hissedilir. Aniden ortaya çıkmaz yani. Motordan gelebilecek başka ses ise de supaplardan olabilir. Her motorun belli aralıklarda supap ayarı yapılmalıdır. Dikiş makinesi gibi ses verir. Eksantik zinciri ise bildiğin metal metale sürtme sesi verir. Eksantrik gergisi de problem yaratabilir. Bence anlayan birinin bakması uygun olur. İki problem tamamen farklı ses verir çünkü. Eğer İstanbul Kadıköy taraflarına yakınsan Honda Şengüller senelerdir güvenilir servislerden biridir.

  3. #3

    Üyelik
    12 Ekim 2016
    hocam ses metal sürtme sesi gibi değil de dediğiniz gibi 7 binden sonra özellikle dikiş makinası gibi düzenli gelen bir ses 2 gün önce 7 binde başlıyordu şimdi 5 bin devirde de gelmeye başladı titresim sesi gibi geliyor ses servisler eksantrik diyor bi usta eksantrik zincirine bişey yaptı başka bir ses geldi bak bu eksantrik sesi dedi diğeri farklı birşey açıp bakmak lazım dedi ama Honda nın tüm servisleri eksantrik diyor çok arafta kaldım motoru söktürmek işime gelmiyor. hem uzun sürüyor hemde nakit im ve zamanım yok en etkili halledebiliriz bunu

  4. #4
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    25 30 bin kmlerde ise subap ayarı yaptrın.

  5. #5
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Arkadaşım orada adam gibi usta mı kalmadı yahu? Eksantrik zinciri sesiyle supap ayarı gerektiren motordan gelen ses arasında çok fark olur. Eğer dikiş makinesi gibi çık çık çık ses geliyorsa ve devir artıp azaldıkça bu çıklama sesi hızlanıp yavaşlıyorsa o zaman supap ayarı gerekiyordur. Bunun için sadece motorun üst kapağını açacaklar, valce clearance larını ölçecekler, eğer servis kitapçığındaki aralıkta değilse valve shimler değişecek, kapak tekrar kapatılacak. Bu işlemde dikkat edilmesi gereken husus zamanlamanın (timing) doğru yapılması veya bozulmaması. Bir de kapak kapatılırken valve cover gasket değişecek, gasketler tek kullanımlıktır yeni bile olsa değiştirmenizi tavsiye ederim, ileride yağ sızıntısına karşı. Bir de biz bu işlemi yaparken zaten üst kapağı açtığımızdan cam chain adjustment da yapıyoruz tek seferde.
    serkanADH13 ve Shrieker bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    12 Ekim 2016
    hocam kalmamış demekki yada benim gittiğim ustalarda bir sorun var diyeceğim ama gittiklerimin hepsi internet aleminde de tanınan ustalar şuan bi ustaya bıraktım eksantrik dedi inşallah ses kesilir ve sonra da sıkıntı çıkarmaz sübap ayarı yapmayacak Heralde uyarmak için gidiyorum bende şuan akşam dan bırak demişti motoru gelişmeleri yazacağım çok teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------

    Alıntı Bthndmrl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    25 30 bin kmlerde ise subap ayarı yaptrın.
    hocam eksantrik değişti ama ses gitmedi video yükledim özellikle 5 binde başlayan 7 8 bin devirde gelen sanki cızırtı gibi bir ses tanım yapamıyorum fazla bu sesi
    https://youtu.be/t_-W008b6kc

  7. #7
    halo1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX636R
    bende de cbr 250 var. 2013 model 20 bin kmde. bende de 5-6 bin devirlerde sanki anahtar sesi gibi bir ses oluyor. motordan mı geliyor bilmiyorum belki bi civatadan falan geliyordur 5-6 bin devirlerde geliyor üstte ve altta kesiliyor. inşallah bi sıkıntı olmaz bakalım

  8. #8

    Üyelik
    12 Ekim 2016
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım orada adam gibi usta mı kalmadı yahu? Eksantrik zinciri sesiyle supap ayarı gerektiren motordan gelen ses arasında çok fark olur. Eğer dikiş makinesi gibi çık çık çık ses geliyorsa ve devir artıp azaldıkça bu çıklama sesi hızlanıp yavaşlıyorsa o zaman supap ayarı gerekiyordur. Bunun için sadece motorun üst kapağını açacaklar, valce clearance larını ölçecekler, eğer servis kitapçığındaki aralıkta değilse valve shimler değişecek, kapak tekrar kapatılacak. Bu işlemde dikkat edilmesi gereken husus zamanlamanın (timing) doğru yapılması veya bozulmaması. Bir de kapak kapatılırken valve cover gasket değişecek, gasketler tek kullanımlıktır yeni bile olsa değiştirmenizi tavsiye ederim, ileride yağ sızıntısına karşı. Bir de biz bu işlemi yaparken zaten üst kapağı açtığımızdan cam chain adjustment da yapıyoruz tek seferde.
    hocam eksantrik değişti ama ses gitmedi video yükledim özellikle 5 binde başlayan 7 8 bin devirde gelen sanki cızırtı gibi bir ses tanım yapamıyorum fazla bu sesi
    https://youtu.be/t_-W008b6kc

  9. #9
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Dostum ustan motoru deneyıp sesin gıtmedıgını anlayınca tekrar açmam lazım bakmalıyız demedımı ???
    açılınca ölçülür,
    test edilir,
    kontrol edilir,
    ve arıza var veya yok belli olur,,,

    eksantrıkten degılse palettendır,
    Dış gergi'dendir,
    eksantrk bilyalarından olabılır,

    Hayırlısı bende merak edıyorum sorunun nereden çıkacagını,,,

    Bu arada Cbr 250 ve crf 250L subap ayarları elle yapılamıyor normal motorlar gıbı,

    SHİM vardır o motorlarda,
    aklınızda olsun,,,

  10. #10

    Üyelik
    12 Ekim 2016
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum ustan motoru deneyıp sesin gıtmedıgını anlayınca tekrar açmam lazım bakmalıyız demedımı ???
    açılınca ölçülür,
    test edilir,
    kontrol edilir,
    ve arıza var veya yok belli olur,,,

    eksantrıkten degılse palettendır,
    Dış gergi'dendir,
    eksantrk bilyalarından olabılır,

    Hayırlısı bende merak edıyorum sorunun nereden çıkacagını,,,

    Bu arada Cbr 250 ve crf 250L subap ayarları elle yapılamıyor normal motorlar gıbı,

    SHİM vardır o motorlarda,
    aklınızda olsun,,,
    hocam video daki sese göre sizce nedir sübaplara bir işlem uygulanmadı çünkü benim de aklımda o kaldı bilmiyorum pek ama şimdi durduk yere krank değiştirme gibi bir durumla karşılaşmak istemem sizin görüşünüz nedir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------

    rölanti de ses yok ama 5 bin devirden sonra başlıyor ses sübap olsa rölanti dede ses gelirdi yanlışlığın?

  11. #11

    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Merhaba arkadaşlar benim motordanda aynı ses gelmeye başladı 5 bin devirle 7 bin devir arasında zırıldı sesi nedeni ekzantirik zincirimi ?


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)