xtz 750 rolantide gidememe sorunu..
-
Sa arkadaşlar yamaha xtz 750 kullanıcısıyım motoru alanı 1 sene oldu arızalı aldım krank değiştik gömlek çaktık yarım motor yaptık..akü kabloları pipolar bujiler vs değişti. subap ayarı yapıldı kalbüratör temizligi yapıldı hava ve senkron ayarları yapıldı bunlara rağmen makinadan bir türlü randıman alamıyorum..motordaki sorunu söyleyeyim inş yardımız dokunur yordu artık. üstad lar bilirler ama.. motorsiklet xtz 750 çift silindir PARAREL piston sorun ise motorsiklet 12 15 saat yatınca ilk marşta tek silindir çalışıyor ortalama 3 5 dakka tek silindir çalıştıktan sonra 2.silindir devreye girmeye başlıyor ama tam anlamıyla deyil.(motor sıcakken bazen hemen giriyor bazen 5 10 saniyeye giriyor ama tam kapasite çalışmıyor )motorsikleti kullanırken motor sanki %60 %70 çalışıyor.yolda giderken vites aralarında sadece rölantide sakin gitmek istedigimde pır pır yapıyor gaz yemesi dengesizleşiyor, rölanti de gidemiyorsun ama gazı açınca tam olmasa da düzeliyor..bir de 5 vites küçük devirlerde yüksek devirlerde eksoz da peş peş patlamalar oluyor motor gaz yemiyor kompırasör yapıyorum kendine geliyor bir süre sonra yine aynı.boşta çok gaz verdigimde siyah duman atıyor.motor azda olsa buji yağlıyor gibi yada yanmadı fazla benzinmi geliyorda öyle oluyor onu bilmiyorum.motorsikletin sesini kaydettim 30.saniyeden itibaren dedigim olay gerçekleşiyor yazıyla paylaşıyorum inş faydası olur şimdiden tşkler ederim. telefondan kayıt ettiğim ses dosyasını siteye yükleyemedim...en kısa zamanda konuya ekliyorum.
Reklamlar
-
Usta motorda ozaman karbüratör ayarsızlığı var.Eski motorları iyi bilen tamirci bulman gerek.
-
kalbüratör 2 defa söktük temizledik ayarladık taktık hiç bir düzelme olmadı ses kaydını atıyorum belki yardımı dokunur tşkler 18,saniyeden sonra sorun başlıyor
https://youtu.be/RnW-cgMDHt4
-
dostum senin yüksek ihtimal sıkıntın karbüratör ayarı. doğru ayarlayamamış olabilirsiniz veya karbüratörün sol veya sağ silindire gideninden birinde iğnelerde sıkıntı olabilir. çünkü siyah duman atmasıdır, bi anda dengesizleşip bi anda egzozdan benzin atması falan bunlar hep onu gösteriyor.
eğer karbüratörde sıkıntı olmadığına eminseniz, kesinlikle doğru düzgün bi ayar yapın. ayrıca bujilerin durumlarını da kontrol edin. hatta bence başka bi yere göstermende iyi olabilir. eski motordan anlayan adamlara git.
-
Sorun elektriksel ama aramak lazım
-
eyw arkdaşlar sağollun hepsini yaptık gözden kaçan bişey var ama ne : ) xtz 750 eski motorlardan anlayan tanıdık bildik nokta atışı yapabilecek usta varmı
-
-
Ateşleme,karbüratör,buji ve pipolari kontrol, sekron ayarı
Hangi sehirdesin,ilçe köy
-
istanbul ümraniye...bujiler pipolar kabloları değişti..şimdi yazıcaklarım 2 defa yapıldı kalbüratör temizligi hava ayarları senkron ayarı ve subap ayarını bunların 2 ustaya ayrı ayrı yaptırdım yine aynı.sol kalbüratörün besledigi piston geç devreye giriyor.motoru ilk çalıştırmada rolantide çalışırken benzini kalbüratör deki hangi donanım silindire yolluyor. (gazladıgımda diyaframlar şişiyor ve iğne benzin yolluyor ama rolantide diyaframlar hep inik benzin nasıl gidiyor)[COLOR="Silver"]
-
Karbüratörlerin yerini değiştir.
Birde böyle deneyin
Burdan yorum yapmak zor
serkanADH13 nickli kullanıcı, istanbulda size belki yardımcı olabilir
-
karbüratör iğneleri orjinal mıdır? orjinalinden farklı boyda ve kalınlıkta olması buna sebep olabilir
-
oxus adlı üyeden alıntı
karbüratör iğneleri orjinal mıdır? orjinalinden farklı boyda ve kalınlıkta olması buna sebep olabilir
Hocam bende bunun üzerinde durmanızı tavsiye ediyorum.
-
iğneleri orjinal..karbüratörü temizlerken yerleri değişmiş olabilir fark edermi ki : D..kalbüratörde tek gözüme çarpan şey diyaframların 1 tanesi digerinden biraz büyük eski sahibiyle hala görüşüyorum bu şekilde kullanıyormuş böle bir sıkıntı yoktu diyor biz motor yaptık kalbüratörle oynadık temizleyip topladığımızdan beri böyle motor.. bugün hava güzeldi biraz kullandım hep aynı ploblem
-
sorun direkt karbüratorde o zaman. Toplarken bir şeyleri eksik ya da hatalı yapmışsınız. İzmir de olsan çok iyi bir usta tavsiye edebilirdim ama istanbul için bir fikrim yok üzgünüm.
-
Peki diyaframları karşılıklı değiştirme gibi bir seçenek varmı, yoksa diyaframı büyük karbüratörün karşısındaki silindirmi devreye geç giriyor?.Aklıma şöyle bir senaryo geliyor; çalışan pistona 1 diyelim,sıkıntılı piston 2 olsun. 1.karbüratör sağlıklı çalışıyor veya ayarı olması gerekene yakın.1.piston motoru çalıştırıyor ve motoru ısıtmaya başlıyor.2. Yani arıza çıkaran piston bölümü ,1.pistonun ısı etkisiyle sıcaklığı artıyor ve ısınıyor bu sebepten ötürü çalışmaya başlıyor.Eğer bu şekilde oluyorsa 2.pistona(sıkıntılı) hava karışımı fazla giriyor demektir.Senaryoyu ıspatlamak için ise jigleden faydalanmak gerek jikleyi çektiğimzde 1.ve 2 piston devreye girerse hava yakıt karışımı orantısız demektir.
Birde aklıma takılan bir soru var.Motora rektefiye yapmışsınız, rektefiye yaptıktan sonra motor sağlıklı çalışıyormuydu? Yoksa rektefiye yaparken karbüratörü de temizleyeyim mi dediniz.
-
diyaframları karşılıklı değiştirebilirim onu deniycem.. dostum kalbüratörü ilk temizlemeden taktım sorun olunca söktük temizledik düzelen bişey olmadı yine söktük yine aynı.tuaf bir arıza kimi zaman çok nadir de olsa ilk çalıştırmada 2 3 saniyede devreye giriyor ama tam kapasite asla çalışmıyor eksoz dan devamlı çiğ benzin kokusu geliyor anlıyamadıkk.birde bazen motor çok ısınınca durdugumda rolantıde çalışırken öksürür gibi peş peşe eksoz patlatıyor.bazende ısıklarda dururken bi ara gaz verim diyorum gazı birden acınca patlama yapıyor ama nadiren.motor haliyle böyle olunca binesim gelmiyor geçenlerde 8 10 gün yattı makina bi tur atim dedim çalıştıramadım akü yeni basa basa aküyü bitimdim çalışmadı vurdurmak zorunda kaldım çalıştı.aklıma gelen herşeyi anlatmaya çalışıyorum inş çözücez bu arızayı ilginiz için sağolun
-
Motoru toplamadan önceki çalışması nasıldı?
Karbüratör,
Sente ayarı,
Ve açıyla ilgili sıkıntı olabilir.
-
Dediğin sorun pistonun birinde patlama olmamasından kaynaklanıyor bence.
Patlamayan pistona yakıt gelmiyor yada geliyorsa da ateşlemede sorun var. Egzozda patlama oluyorsa yakıt geliyordur, silindir içinde yanmadığı için egzoz içinde yanıp patlama yapıyordur. Siyah duman atıyorsa pistonlarından yanma odasına yağ sızıyordur.
Tekrar silindir piston sökülüp sıfırdan yaptırman gerek bence....
-
motoru arızalı aldım topladım...yağ yakıyorsa duman beyaz yada mavi olması gerekmiyormu siyah duman atıyor zengin karışım gibi.sente kaçık olsa rolantide çok güzel sayıyor sayarmı böyle
-
Sıkıntıları basitten zora doğru sıralayalım.
Bujilerin 2 side sağlıklı çalışıyor mu elektrik gidiyormu ?
Filtre kutusu,hava manifoldu ,hava filtresi sağlam ve sıkı bağlımı? Hava filtresi bölgesi önemlidir çünkü zengin ve fakir karışımı filtreye göre ayarlanmalı.Açık hava filtresi,orjinal filtreye göre fark edebilir.
Motor rolantide tıkır tıkır çalışabilir, ama üst devirlerde de boğulabilir senteden dolayı, başıma geldi aynısı alt devirde sıkıntı yok üst, devirde boğuluyor. Başıma gelen sıkıntı ise; egzantirik bademinin konumunu iyi ayarlayamamışım.xtz 750 sentesi hakkında bir bilgim yok ama bilen birisinden yardım almalısın.Bir de subapları da değiştirdinmi sağlammı subaplar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)