Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

125cc Scooter Çalışmıyor! Buji değişti ateşlemiyor. Mondial 125rr

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    carter17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2016
    Şehir
    Çankaya/ANKARA
    Herkese merhaba;

    Daha önce scooterım düz yol ve yokuşlarda çok performanslıydı, 2 kişi dik yokuşlarda 30 40 arası çıkıyordu. Bu sırada yağ değişimi vs. yaptım 3 4 gün kullandım. 4 günün sonunda kardeşim 20 30 la giderken motoru yatırmış, fakat motorda bir problem yoktu. ben krenajları boyayım diye söktüğümde hazır söktüm hava ayarınıda yapayım diye birazda hava ayarıyla oynadım. Motorun sesi dahada güzelleşti ve performansı arttı ve böylede yaklaşık 3 4 gün kullandım. Buraya kadar sorun yok.

    Kardeşim 40km yol yaptıktan sonra scooterım 2 kişi yokuşlarda tıkanmaya zar zor 10 20 arası tırmanmaya başladı. Eskiden şahlanan scooterım usul usul gitmeye başladı. Bir süre böyle kullandım daha sonra hava ayarını değiştirdiğim eski ayarına getirdim. Fakat sorun düzelmedi. 2 3 gün böyle kullandıktan sonra scooter ateşleniyor marş basıyor fakat sanki benzin gelmiyor gibi tekere hareket gitmiyordu devir yükseldiği halde, biraz zorlayınca tekere hareket gidiyor sonra yine performanssız şekilde sorunsuz çalışıyordu. Karbüratörü kontrol ettim temizledim, benzin giriş çıkışında problem yoktu. Hava filtresini temizledim kontrol ettim onda da sorun yoktu. Bir süre sonra yaklaşık 1 2 gün sonra, ateşleme yapmamaya başladı. Bujiyi değiştirdim aküye takviye yaptım ve yine performanssız hali ile kullandım. Bujiyi ustam değişti piston silindir veya kompresyon arızası olabilir dedi yarın yine çalışmazsa getir bakalım dedi. Sabah yine ateşleme yapmadı. Bugün gittim dükkanı kapalıydı fakat şuan içim içimi yiyor. 150tl işçilik + parça paralarını ödemek için şuan maddi durumumda sıkıntılı. Parça alabilirim fakat işçilik parası gözümde büyüyor.

    +Akünün bitmiş olma olasılığı üzerinde duruyorum. Eğer akü değişimiyle hallolcak bir şeyse 150tl işçilik vermek bana evlat acısı gibi koyacaktır. Akünün bitip bitmediğini nasıl kontrol edebilirim? Şuanda marş basarken cıyaklama sesi geliyor sonrada evde ki ocaklarda olan ateşleme gibi sesin daha serisi geliyor fakat ateşleme yapmıyor.

    +Varyatörleri kendim değiştirebilirim, sorun varyatörde olabilir mi?

    +Scooter piston silindir değiştirmek zor iş mi? Daha önce yapmadım fakat scooter çin malı ve çok kolay sökülebiliyor. Parçalarıda ucuz.

    Scooterın markası : Presto PR125T-7

    Muadil markaları : Asya AS125-T19 , Mondial 125RR-150RR


    Herkese teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Şayet hava/gaz ayarından eminseniz , karbüratör tamam manifold contasında kırık çatlak yok ise.


    Bu modelde ayak marşı yokmu ?


    Var ise pipo' yu sökün buji pipoda olsun, birinin yardımı ile ayakla marşlayın , şaseye yakın tutup , ateşleme kıvılcım yok ise sırası ile buji > pipo > pipo kablosu > bobin > konjektör > en kötüsü ise hararetten ötürü sargı/statör arızası gibi görünüyor

  3. #3
    carter17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2016
    Şehir
    Çankaya/ANKARA
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şayet hava/gaz ayarından eminseniz , karbüratör tamam manifold contasında kırık çatlak yok ise.


    Bu modelde ayak marşı yokmu ?


    Var ise pipo' yu sökün buji pipoda olsun, birinin yardımı ile ayakla marşlayın , şaseye yakın tutup , ateşleme kıvılcım yok ise sırası ile buji > pipo > pipo kablosu > bobin > konjektör > en kötüsü ise hararetten ötürü sargı/statör arızası gibi görünüyor
    Merhaba bugün ayak marşıyla biraz zorladım tam çalışır gibi olduktan sonra ayak marşım yerinden çıktı. Akşam olduğu için yarına erteledim şuan motorun varyatör kapağı açık şekilde duruyor. dediğiniz şase ateşleme kıvılcımı var. Akü bitmiş gibi bir ses geliyor marştan. Şuanda akünün bittiğine %90 eminim, akünün bittiğine emin olduğum kadar performans düşüklüğünün aküden kaynaklanmadığınada eminim. Çünkü eskiden marş aldığında anlattığım gibi performans düşüktü, varyatörde problem var kayış diş atıyordur diye düşündüm yada debriyaj balatasında fakat akşam ayak marşını çıkarırken kontrol ettiğimde deforme çok azdı. Yarın yine gün ışığında motora girişeceğim en son direk depoya kibrit atabilirim

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı carter17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba bugün ayak marşıyla biraz zorladım tam çalışır gibi olduktan sonra ayak marşım yerinden çıktı. Akşam olduğu için yarına erteledim şuan motorun varyatör kapağı açık şekilde duruyor. dediğiniz şase ateşleme kıvılcımı var. Akü bitmiş gibi bir ses geliyor marştan. Şuanda akünün bittiğine %90 eminim, akünün bittiğin emin olduğum kadar performans düşüklüğünün aküden kaynaklanmadığınada eminim. Çünkü eskiden marş aldığında anlattığım gibi marş düşüktü, varyatörde problem var kayış diş atıyordur diye düşündüm yada debriyaj balatasında fakat akşam ayak marşını çıkarırken kontrol ettiğimde deforme çok azdı. Yarın yine gün ışığında motora girişeceğim en son direk depoya kibrit atabilirim
    Akü'nüz sıhhatli ise , ayak marşı ile çalıştırıp sürerseniz " gündüz " belki toplar kendisini , belki sadece boğulma denen olaydır geçmiş olsun uzaktan ancak bukadar.

    Ouvv " ayak marşım yerinden çıktı " bunu kaçırmışım , moral bozmak gibi olmasın, nikah'ı bozun vakti gelmiş gibi, yakmayın tabii satın en azından ekipman vs eder.

  5. #5
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı carter17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba;

    Daha önce scooterım düz yol ve yokuşlarda çok performanslıydı, 2 kişi dik yokuşlarda 30 40 arası çıkıyordu. Bu sırada yağ değişimi vs. yaptım 3 4 gün kullandım. 4 günün sonunda kardeşim 20 30 la giderken motoru yatırmış, fakat motorda bir problem yoktu. ben krenajları boyayım diye söktüğümde hazır söktüm hava ayarınıda yapayım diye birazda hava ayarıyla oynadım. Motorun sesi dahada güzelleşti ve performansı arttı ve böylede yaklaşık 3 4 gün kullandım. Buraya kadar sorun yok.

    Kardeşim 40km yol yaptıktan sonra scooterım 2 kişi yokuşlarda tıkanmaya zar zor 10 20 arası tırmanmaya başladı. Eskiden şahlanan scooterım usul usul gitmeye başladı. Bir süre böyle kullandım daha sonra hava ayarını değiştirdiğim eski ayarına getirdim. Fakat sorun düzelmedi. 2 3 gün böyle kullandıktan sonra scooter ateşleniyor marş basıyor fakat sanki benzin gelmiyor gibi tekere hareket gitmiyordu devir yükseldiği halde, biraz zorlayınca tekere hareket gidiyor sonra yine performanssız şekilde sorunsuz çalışıyordu. Karbüratörü kontrol ettim temizledim, benzin giriş çıkışında problem yoktu. Hava filtresini temizledim kontrol ettim onda da sorun yoktu. Bir süre sonra yaklaşık 1 2 gün sonra, ateşleme yapmamaya başladı. Bujiyi değiştirdim aküye takviye yaptım ve yine performanssız hali ile kullandım. Bujiyi ustam değişti piston silindir veya kompresyon arızası olabilir dedi yarın yine çalışmazsa getir bakalım dedi. Sabah yine ateşleme yapmadı. Bugün gittim dükkanı kapalıydı fakat şuan içim içimi yiyor. 150tl işçilik + parça paralarını ödemek için şuan maddi durumumda sıkıntılı. Parça alabilirim fakat işçilik parası gözümde büyüyor.

    +Akünün bitmiş olma olasılığı üzerinde duruyorum. Eğer akü değişimiyle hallolcak bir şeyse 150tl işçilik vermek bana evlat acısı gibi koyacaktır. Akünün bitip bitmediğini nasıl kontrol edebilirim? Şuanda marş basarken cıyaklama sesi geliyor sonrada evde ki ocaklarda olan ateşleme gibi sesin daha serisi geliyor fakat ateşleme yapmıyor.

    +Varyatörleri kendim değiştirebilirim, sorun varyatörde olabilir mi?

    +Scooter piston silindir değiştirmek zor iş mi? Daha önce yapmadım fakat scooter çin malı ve çok kolay sökülebiliyor. Parçalarıda ucuz.

    Scooterın markası : Presto PR125T-7

    Muadil markaları : Asya AS125-T19 , Mondial 125RR-150RR


    Herkese teşekkürler.
    Hocam karbüratörün diyaframı yırtılabiliyor bundan olabilir. Karbüartör manifoldu sağlam gözükse bile hiç ummadığınız yerlerden kaçırır. Hava filresi ve manifoldu değiştirin.

    Arkadaşlar buji piposunu söylemiş. Geriye ateşleme bobini ve ateşleme beyni (CDI) kalıyor.

    Bir de valf/subap ayarı kaymış olabilir. Motoru iyice soğutup komple söküp tezgah üstünde ayar yaparsınız. Grenaji söküp külbütör kapağını sökerek yapmak da mümkün ama çok zahmetli olur:

    https://www.youtube.com/watch?v=v335dScngi8
    https://www.youtube.com/watch?v=v335dScngi8" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    Pistonda kompresyon kalmadığını ayak marşı ile az çok anlarsınız. Ayak marşına yavaş yavaş basın eğer sertleşme var ise kompresyon vardır. Bunu ölçmenin en garanti yolu bujiyi söküp kompresyon ölçer ile ölçmektir.

    https://www.youtube.com/watch?v=l_RMl5IIenA
    https://www.youtube.com/watch?v=l_RMl5IIenA" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    Scooterde piston silindir değişimi zor değil ama bilinçli bir şekilde yapılmadı yoksa silindir montaj esnasında çizilir, piston pimi ynlış takılırsa çıkar, egzantrik zinciri doğru takılmaz vs vs


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)