Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Far'ın Motor Çalıştıktan Sonra Yanması Nasıl Sağlanır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Arkadaşlar, birçok motosiklette far kontak açılır açılmaz değil, marşa bastıktan sonra motor çalışınca yanmaya başlıyor. Benim 2003 Bmw'de ise kontak açılır açılmaz far yanıyor Sıkıntı ne bunda derseniz, farın hemen yanması 55 wattlık bir güç tüketiyor. Kontağı açmak ile marşa basma arasında geçen zaman diliminde (benzin pompasının pompalama işleminin ardından) far bir müddet yandığından, bu durumun aküyü (şarjı azalmış aküyü) iyice zayıflattığını düşünüyorum.

    Sorum şu: bu sistemi (yani kontak açılmış ama marşa basılmamış motorda motor çalışıncaya kadar farın yanmasını engelleyen sistemi) sonradan motora ilave etmek mümkün müdür? Mümkünse nasıl? Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Kesinlikle tüketim demektir, haklısınız , basitçe bi anahtar ile far beslemesi bypass edilip anahtar konulacak formülü budur.

    Ancak kolaylık zorluk durumu var, eğer kütüklükte iş bitiyorise basitçe hall olunur, yok şayet kontağa bağlı ise daha karmaşık ve uğraştırır, önerim bulunduğunuz yerde işinin ehli, kablo bağlantılarında kıstırıcı eleman kullanan malzemeyi tanıyan elektrikçilere başvurun.

    Klips, kablo bağı , terminal fiş, klemens gibi teknik terimleri bilmeyen, basitçe kesik kabloları kıvırıp izola band ile saran tiplerden uzak durun.
    Naci63 bunu beğendi.

  3. #3
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Teşekkür ederim cevabınız için. Ama ben anahtarsız çalışma yani farın otomatik yanma özelliğini kaybetmek istemiyorum. Demek ki kendi yapabileceğim bir şey değil. İyi bir motosiklet oto elektrikçisi bulmam gerekiyor.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim cevabınız için. Ama ben anahtarsız çalışma yani farın otomatik yanma özelliğini kaybetmek istemiyorum. Demek ki kendi yapabileceğim bir şey değil. İyi bir motosiklet oto elektrikçisi bulmam gerekiyor.
    Basit bir işlemle bu anahtaralama yapılır, ancak bazı aksamlarda marş motoruna dengesizce yüklü elektrik gitmemesi için far yakılıp bu işlem fabrikasyon bir düşünce üzerine kurulu ise, bu sistem ilerde arızalara sbeiyet verebilir , tesisatın korunmasına yönelik bir sistemde olabilir.

    Aksi halde ise, yani sistemik bişey değil ise, yine basit bypass anahtarlama ile çalıştırana kadar far devredışı tutulup , çalıştıktan sonra aç/kapa butunu ile kumanda sizde olur.

    Hasılı kelam , bi özellik kaybedilmez sadece kumandanı siz olursunuz. (iyisimi bmw'den şemasından iyi anlayan birine durumu danışın bilhassa yazdığım tesisata yük hafifletme, marş motorunu koruma balans gibi bi durum için far açılıyor ise, yapacağınız şey zarar verebilir.)
    Naci63 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Bu dediğiniz olay gecikmeli röle ile yapılabiliyor sanırım. Fara giden kablonun üzerine bir röle ekliyorsunuz, bu röle zaman ayarlı oluyor, sallıyorum kontak açıldıktan 10 sn sonra açıyor farı. İşi bilen bir elektrikçiye giderseniz basitçe çözecektir.
    Naci63 bunu beğendi.

  6. #6
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Aradığınız ürün bu : http://elo.com.tr/otomatik-far-acma-kapatma-rolesi-20-sn-gecikmeli
    Kontak açıldıktan sonra 20 sn gecikmeli yakıyor farı.
    fazil ve Naci63 bunu beğendiler.
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/

  7. #7
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...ancak bazı aksamlarda marş motoruna dengesizce yüklü elektrik gitmemesi için far yakılıp bu işlem fabrikasyon bir düşünce üzerine kurulu ise, bu sistem ilerde arızalara sbeiyet verebilir , tesisatın korunmasına yönelik bir sistemde olabilir.
    Bu biraz kafamı karıştırdı. Çünkü bizim akü 19 amper. Mutlaka bu konuyu sormam lazım. Teşekkürler

    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu dediğiniz olay gecikmeli röle ile yapılabiliyor sanırım. Fara giden kablonun üzerine bir röle ekliyorsunuz, bu röle zaman ayarlı oluyor, sallıyorum kontak açıldıktan 10 sn sonra açıyor farı. İşi bilen bir elektrikçiye giderseniz basitçe çözecektir.
    Alıntı Selçuk Keleş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aradığınız ürün bu : http://elo.com.tr/otomatik-far-acma-kapatma-rolesi-20-sn-gecikmeli
    Kontak açıldıktan sonra 20 sn gecikmeli yakıyor farı.
    Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar. Zaman rölesini biliyorum da benim istediğim mutlaka marşa bastıktan ve motor çalıştıktan sonra farın yanması. Kontağı açıp marşa basmazsam yanmamalı far. Çünkü bazı ayar yapma durumlarında, örneğin tps ayarı, kontak açık olarak bekleme olabiliyor. Araştırmam buna ilişkin bir sistem. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  8. #8

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Farın artısını konjektörden çıkan artıya bağla yeterli

  9. #9
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Farın artısını konjektörden çıkan artıya bağla yeterli
    Çok teşekkürler. Bu kadar basit mi? Röle falan gerekmez mi? Herhangi bir sıkıntı falan olur mu? Tekrar teşekkürler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Motorun Ecu 'suna zarar vereceksin, sonra deli bir masraf edeceksin. Kimse de uyarmamis seni. Zamani gelince akü al bir tane, altindaki araç; toros yada şahin degil.

  11. #11

    Üyelik
    26 Ocak 2016
    O motoru satıp Bajaj Boxer alırsan bu özelliği elde edersin

  12. #12

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Hiçbirşeyé gerek yok, kontak açınca genelde park yanar ama.
    Benim VN de dediğin sistem var far şaseyi konjektörden alıyor. Ama değişen olmaz

  13. #13
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    kontağı cevirdikten sonra marşa basmak için kac saat bekliyorsunuz?
    o akuler 3-5 saniyelik zaman dilimleriyle bosalacak akuler değil.

  14. #14
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Sizce BMW mühendisleri, kontağı açıp marşa basılacak süre içerisinde akünün zayıflayacağını hesaba katmamış olabilirler mi ? Elbette kontağı açıp bir saat marş basmazsanız akü tükenecektir ama zaten bu da çok ciddiye alınacak bir olasılık değil.
    Kaldı ki bir gece vakti yolda kaldınız ve ışığa ihtiyacınız var motorun marş basmaması sebebiyle fardan yararlanamamak ayrı ve daha büyük sıkıntı yaratmaz mı ?

  15. #15
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Benim motosikletlerimdede kontagi acinca butun farlar yaniyo. Ve marsa basinca parklar haric elektrigi kesip mars dinamosuna veriyo. Bu butun motorlarda boyle diye biliyorum. Bence hic bozmayin...

  16. #16
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu biraz kafamı karıştırdı. Çünkü bizim akü 19 amper. Mutlaka bu konuyu sormam lazım. Teşekkürler





    Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar. Zaman rölesini biliyorum da benim istediğim mutlaka marşa bastıktan ve motor çalıştıktan sonra farın yanması. Kontağı açıp marşa basmazsam yanmamalı far. Çünkü bazı ayar yapma durumlarında, örneğin tps ayarı, kontak açık olarak bekleme olabiliyor. Araştırmam buna ilişkin bir sistem. Selamlar.
    Zaman rölesinin tetik ucunu kontaktan değil, marş butonundan alırsın.
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/

  17. #17
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Ben zaman rölesi ile yaptım

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...i-montaji.html

    Sen illa marş diyorsan tetik aldıktan sonra devreyi açık tutam bir röle ile çözebilirsin. Tetiği marşdan alırsın, marşa basmadığın sürece röle tetiklenmez far da yanmaz.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)