Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

sübap ayarı piston konumu hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    merhabalar. motosikletin sübap ayarını yapmak için ayar çentiğinin olduğu kapağı açamıyorum. peki pistonun doğru konumda olduğunu çentiğe bakmak dışında nasıl anlayabiliriz? piston en üst noktadayken de 2 farklı durum var diye biliyorum. sıkıştırma veya egzoz durumunda olması fark eder mi? doğru konumda olduğunu nasıl anlarım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Bujiyi söküp, tornavidayı buji yuvasına sokun piston en yukarı çıktığında yani; tam tepede olduğunda üst ölü noktayı bulmuş olursunuz.Pistonu hareket ettirmek için motor kapalı iken elinizle tekeri çevirmelisiniz, vites 3,4 Te olsun.Benim bildiğim üst ölü noktada her iki subap da kapalı oluyor,külbütör kapağından subap yayları,subap ayar vidaları görünüyor oradan subapların açık veya kapalı olduğu anlaşılır. Daha tecrübeli arkadaşlar konuyu aydınlatacaktır.
    kordinaryus bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujiyi söküp, tornavidayı buji yuvasına sokun piston en yukarı çıktığında yani; tam tepede olduğunda üst ölü noktayı bulmuş olursunuz.Pistonu hareket ettirmek için motor kapalı iken elinizle tekeri çevirmelisiniz, vites 3,4 Te olsun.Benim bildiğim üst ölü noktada her iki subap da kapalı oluyor,külbütör kapağından subap yayları,subap ayar vidaları görünüyor oradan subapların açık veya kapalı olduğu anlaşılır. Daha tecrübeli arkadaşlar konuyu aydınlatacaktır.
    peki pistonun yukarıda olması yeterli mi? piston hem sıkıştırma hem egzoz zamanında üst noktada oluyor, bu 2 durum arasında fark var mı?

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Hangi konumdur bilmem ama üst ölü noktaların birinde subaplar daha gevşek oluyor diğerinde subaplara hafif basılmış oluyor. Subapların gevşek olduğu turdaki üst ölü noktada ayar yapılmalı.

  5. #5

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Alıntı kordinaryus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki pistonun yukarıda olması yeterli mi? piston hem sıkıştırma hem egzoz zamanında üst noktada oluyor, bu 2 durum arasında fark var mı?
    Benim motorumda, Subap ayarı yapmak için 24 anahtar uyan, subap ayarlarına ulaşmak için tapa var.Bazı modellerde direk kapak olarak açılıyor bildiğim kadarı ile,yani subap bölümüne ulaştığınızda tekeri hareket ettirdiğinizde göz ile subapların açık kapalı olduğunu anlayabilirsiniz subapa basan piyanolar boşta ise 2 subap da kapalı olması gerekir.Bu boşluğa sentil anahtarını sokup ayar yapman gerekiyor mesela 0.07 mm 0.08 mm. Ben işareti görerek senteye alıyorum.Şüpheye düşmemek için bir tamircide subapı ayarlatsanız daha sağlıklı olur.

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Emiş açılır kapanır piston en tepeye gelir o sentedir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)