Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2 zamanlı ve 4 zamanlı motosikletler arasındaki farklar?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda beat
    Değerli arkadaşlar 2 zamanlı ve 4 zamanlı motosikletler arasındaki farklılıklar nelerdir?2 zamanlı motosikletlerin birçok avrupa ülkesinde üretiminin durdurulduğunu duydum.Eger alırsak elimizde patlar mı?
    2 zamanlıların pili tükendimi?

    BU KONUDA BİLGİSİ OLANLAR LÜTFEN YAZSIN...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    2 zamanlilarda silindirlerin yaglanmasi kismen banzine karistirilan yag ile yapildigindan ve bu yag da yanarak egzozdan soludumuz havaya karistigindan pek cok bati ulke standartlari bunlari yasakladi, iki zamanli motosiklet yarislari da kaldirildi.

    Ancak iki zamanlinin pili henuz bitmedi, bu yuksek verimli agresif ve ekonomik motorlarin standartlara uygun emisyonda olanlari uzerinde calisliyor, piyasaya suruluyor.

    Yani yasaklama "iki zamanli" ya degil, belli bir emisyon standardinin altinda egzoz emisyonuna.

  3. #3

    Üyelik
    18 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda beat
    O zaman Bw's almamda bi sakınca yoktur heralde

  4. #4
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    4 ve 2 zamanlı farkını anlamak için honda beat ve yamaha bws scoter sürmek yeterli çok iyi anlarsınız seriliği ve rx-115 125cc klasmanında diğer viteslilerden deha seri
    ERASER WİLL COME BACK

  5. #5
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    mekanizmasının basit ve sağlam oluşu nedeniyle 2 zamanlı motor bence her zaman 4 zamanlıdan daha iyidir.2 zamanlının tek kusuru yağlama sistemidir.krank ı ın yağının bir kısmı yukarı çıkıp silindirin içine karışmakta ve yanmaktadır.
    zamanında babam anlatmıştı 3 silindirli 939cc 2 zamanlı bir motora binmiş ve bu motordaki ivmelenmeyi şu ana kadar hiç bir motorda görememiş.2 zamanlının 2. kusuru ise fazla yakıt harcaması
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  6. #6
    Misafir
    misal 74 model suzuki gt750,2 zamanlı,3 silindir,80 beygir
    210km son hız

  7. #7
    endurocu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2004
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    KTM Lc4-640 Adventure R
    aynı hacimdeki 2 ve 4 zamanli motosikletleri karsilastirirsak,
    -2 zamanli 4 zamanliya gore daha guclu, devirli ve seri dir,
    -4 zamanli 2 zamanliya gore daha dayanıklı uzun omurlu ve bakım giderleri dusuktur,
    -4 zamanli 2 zamanliya gore hararete daha fazla dayanir,
    -2 zamanlinin benzinine yag karistirilir,
    ve İKİ ZAMANLİ CEVREYİ DAHA ÇOK KİRLETİR, DUMAN ATAR
    \"kaskiniz takili, fariniz acik olsun\"

    Murat KIZAK
    KTM LC4-640 Adv. R
    www.arizalilar.com (a-rı-za no: 26 )
    www.endurocu.org

  8. #8

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    endurocu, 4 zamanlının daha dayanıklı ve bakım giderlerinin daha düşük olduğundan eminmisin?

  9. #9
    iRccAn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2005
    Şehir
    antalya/gazipaşa
    Motosikleti
    yamaha bw\´s
    arkadasım bws alcaksan al derim cok harika bir motor hemde bekledigimden de harika tabi biraz yakıt sorunu var ama cok süper benimki su an 320 km de ve alalı 1 hafta felam oluyor cok süper motor yakıtı ise 80 kurus civarı açıldıktan sonra düşer dedi ama bilemiyorum bana ztn ivmesi yetiyor

  10. #10
    endurocu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2004
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    KTM Lc4-640 Adventure R
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı
    endurocu, 4 zamanlının daha dayanıklı ve bakım giderlerinin daha düşük olduğundan eminmisin?
    tabii ki eminim, yaris olayindn aornek verelim,
    cok sıkı bir yarista 2 zamanlinin motoru nerede ise bitiyor,
    ama 4 zamanli bir makine 1 sezon tum yarislari idare ediyor,

    gundelik hayatta kullanılan 2 zamanli makinede 30-40 binde motor bitiyorsa 4 zamanli makine 100-150 arasinda gidebiliyor
    \"kaskiniz takili, fariniz acik olsun\"

    Murat KIZAK
    KTM LC4-640 Adv. R
    www.arizalilar.com (a-rı-za no: 26 )
    www.endurocu.org

  11. #11

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    ilginç!

  12. #12
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    zannetmiyorum motorun alaşım yapısı kötü ise bir yarışta bitmesi normaldir ayrıca motor devri ne göre karşılaştırma yaparsak krank 2 tam tur yaparak 1 devri tamamlar ancak 2 zamanlıda krank 1 tam devir yaparak 1 devrini tamamlar buna göre 4 zamanlı motor daha çabuk rektefeye girer ayrıca benim mz in gittiği menzili hararete göre hiçbir tek silindirli hava soğutmalı 4 zamanlı motor gidemedi
    nemesis-83 bunu beğendi.
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  13. #13
    muritu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    off kararsızlık ve parasızlık :(
    4 zamanlı motorlar su sogutmalı olursa daha iyi olur aslında . iki zamanlı motorlar hakakten sorunlu -motorlarbencede. ama avantajlı yanları da yok değil. performans konusunda avantajlılar kesinlikle. ama 2 zamnlı motorlar yarışlardan da bildiğim daha fazla sorun çıkartan çabuk biten piston başları sürekli değişen motorlar. nedeni ısınması ve performanslı olmaları. yag yakmaları fazla benzin yakmaları da cabası. bu mototrların bir an bile olsun soguması için yarışlarda hava girişlerini kapatırsınve motoru bi manada baogarsın bölece motor hem yağlanır (karışımdan ) hemde bu şekilde azda olsa sogur. 4 zamanlı mototrlar daha dayanıklıdır. az yakar ve aslında artık performasnlı olmay da abaşladılar 4 valf teknolojisi ile.ama gene çok hızlı ve guçlu araçlarda bu valf sayısı duşuyor. her neyse sanırım 4 zamnlı ve su sogutmalı motorlar en iyileridir.
    ah bi kessem ayaklarımı yerden,kanatlanıp rüzgarla ,
    kükreyip motorla,keşfetsem dünyayı başladığı yerden*** şam piiii yonnn ***

  14. #14

    Üyelik
    19 Aralık 2004
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    kanuni tiger
    tam olarak hatırlamıyorum ama motorun sistemi emme ateşleme yakma ve dışarı atma (yanılmıyorsam)
    2 zamanlı bunları ikişer ikişer yapıyor örn:(emme+ateşleme)+(yakma+egzost)
    4 zamanlı ise tek tek yapıyor örn:emme+ateşleme+yakma+egzost
    yanlışım varsa söyleyin (bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp)
    ______________
    lvnt_ip

  15. #15

    Üyelik
    21 Ocak 2005
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Falcon Comfort 180
    2 zamanlı motorlarda yağ karışımını düzgün yapıp, kaliteli yağ kullanınca sorun yaratmıyor. Bende 25 senedir problemsiz çalışan 30 hp bir deniz motoru var. Motosikletlerdekinden tek farkı su soğutmalı olması. Ama performansından çok memnunum uzun yol ve sürat konusunda gayet iyi. Tek sorunu çok yakıyor. Sonuç olarak motor motordur ve iyi bakılırsa problem çıkartmadan senelerce kullanılabilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler