Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Karbüratör hakkında fotoğraflı 2 soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    merhaba. karbüratörle uğraşıyorum bir süredir. çok şey öğrendim, yardımcı olan herkese teşekkür ederim. sadece 2 soru işareti kaldı. fotodaki soru işaretli yerin amacı nedir? çünkü hiçbir şey bağlanmıyor, içeriye de bir etkisi gözükmüyor. sadece dışarıdaki parçasının altında bir delik var, fazla benzin geldiğinde boşaltması için falan mı acaba?

    ikincisi fotoda göstermeye çalıştım, karbüratörle motorun arasında bir parça daha var, oraya egr valfinden çıkan ince bir boru giriyor. ben egr valfini iptal ettim, burayı tıkamalı mıyım, yoksa açık mı kalsın? üfleyince baya hava giriyor içeri. ayrıca valfe bağlı olan üst kapaktan gelen ve hava filtresine giden 2 kalın boru vardı, onları tıkadım.



    bahsettiğim ikinci parça bu resimde 9 numaralı parça, ama bahsettiğim giriş burada yok. benzin girişiyle aynı boyutlarda ve aynı şekilde bir giriş var elimdeki karbüratörün bu parçasında. egr valfinden çıkan ince boru bağlı.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    2. için cevap vereyim orayı kapamalısınız kapamazsanız motor oradan hava emmeye çalışır rolanti düzensizleşir

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Kkarbüratör bana yabacı ancak, tahliye olması muhtemel,Mertcan39 yorumuna katılıyorum, hava ayarı tümden değişir, egzozu hatta sübablara kadar zarar verdirebilirsiniz, en sağlam ustaya müracaat edin, motor ne olursa olsun, ister 50 ister 1000cc.

  4. #4
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Evet 2 yi kapatmalısınız motor fakir karışımda çalışır çünkü, ayrıca arkadaşın dediği gibi rolanti ve alt devirler gezinir düzensizleşir.

    İlk sorduğunuz prinç boru şamandıra valfi bozulup veya takılıp fazla benzin karbüratöre dolması halinde tahliye edilmesi içindir, benzinin içeride sıkışıp hava yapmaması yani benzinin karbüratör yakıt haznesine dolması içindir, pet şişenin ayzını kapatın iyice üzerinden şırıngayla iğnesiyle su doldurmaya çalışın batırıp kapaktan su dolmaz hava almadığı için, ve motor devrilirse düzgün bir biçimde tahliye olması içindir aynısı sağda ve solda olur birde resimdeki gibi en altta olur, bunlara 20-30 cm boru bağlayıp motorun alt münasip bir yerine yere akacak şekilde sarkıtlamısınız.

    Karbüratörü sökmeden önce benzini tahliye etmek içinde kullanılır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)