Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KONJEKTÖR BAĞLANTISI VE SAĞLAMLIK TESTİ [RESİMLİ]

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tesisatogr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CB125 Ace / Yuki YK-25 Triportör
    Konjektör bağlantısını kavramakta zorlanan arkadaşlar için faydalı olabileceğini düşündüğüm bilgileri paylaşıyorum.
    Temel olarak hepsinde aynı mantık var, bu resimlerde çift çıkışlı alternatörün konjektörü (CUB motorlar) var. 3 çıkışlı alternatörlerde de mantık aynı. Sarı kablo veya kablolar alternatörden geliyor. Kırmızı kablo lambalara (aküye) takviye çıkışı yapıyor. Yeşil kablo şase (akünün - ucu. Mavi, beyaz ya da yine sarı olabilen kablo da alternatörün diğer çıkışıdır. Basit bir multimetre ile konjektörün sağlamlık testini yapabilirsiniz.







    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Şubat 2017
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Motoran TORRO 100
    5 fiş var hocam benim cupta yeni aldığım konjektörün renkleride farklı aynı tip ama renk farkı var bi yardımc olurmusun

  3. #3

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    ben tam anlamadım, şimdi konjektör testini nasıl yapıcaz? kabloları çıkartsak çalışmicak boşda test için bir kabloda yok

  4. #4
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Dostum kırmızı ve yeşil kablo genelde standarttır diğerleri değişir yani 5 fişli olsa da motorun ürettiği elektrik akımı konjektör/regülatör tarafından düzeltilir ve kırmızı(+) yeşil(-) olmak üzere aküye ve elektrik tesisatına bağlanır. Regülatör değilde direk aküden de ölçüm yapabilirsiniz(ancak bu durumda regülatörden alternatöre giden kablolarda sorun olmadığından emin olmak gerekir). Eğer elinizde ölçü aleti varsa en doğrusu gerilimi ölçmektir, akü boş değilse akünün gerilimi motorun çalışma devriyle değişmekle birlikte 13.8-15 V aralığında olmalıdır. Bu değerlerde sorun yoksa motoru çalıştırıp motor çalışırken gaz vererek akünün sırasıyla + ve - kutuplarının bağlantısını kesin(gaz verin derken 5000 devire falan gelsin çok aşırı vermenize gerek yok, motor kendi elektriğini üretmesi için akü çıkarıldığında enerjisiz kalmaması için bunu yapıyoruz) ,eğer motosikletin elektrik tesisatı bu şartlarda sorunsuz çalışıyorsa yani akü çıkmasına rağmen gaz verdiğinizde ışıklar falan sorunsuz yanıyorsa(tüm ışıkları açın olabildiğince motorun elektrik çekmesini sağlayın, fren lambası sinyaller ne varsa açın) konjektörde sorun yoktur, tüm bu testlerde bir aksilik yoksa sorun yüksek ihtimalle aküdendir, şarj tutmuyordur bitmiştir.
    Ölçü aleti olmayanlarda direk motor çalışırken akünün bağlantısını kesmeyi deneyebilir bu şekilde konjektör ve alternatör sargısının sorunu olup olmadığını anlayabilirsiniz.(Normalde ölçü aletiyle yapılması daha iyi ama bu şekilde de sonuca ulaşma ihtimaliniz çok yüksek). He bu arada aküyü sökerken aman dikkat edin + ve - kutupları bir yere değmesin özellikle + kutbunu şaseye vs kesinlik değdirmeyin mümkünse yalıtın herhangi bir şeyle poşet gazete ne bulursanız yeter ki elektriği iletmesin).

    Normalde 150-250 cc motosikletler 5000 devirde yaklaşık 100-180 watt güç üretir, bu da motorun tüm elektrik tesisatını çalıştırmaya ve aynı zamanda aküyü şarj etmeye fazlasıyla yeter.

  5. #5

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum kırmızı ve yeşil kablo genelde standarttır diğerleri değişir yani 5 fişli olsa da motorun ürettiği elektrik akımı konjektör/regülatör tarafından düzeltilir ve kırmızı(+) yeşil(-) olmak üzere aküye ve elektrik tesisatına bağlanır. Regülatör değilde direk aküden de ölçüm yapabilirsiniz(ancak bu durumda regülatörden alternatöre giden kablolarda sorun olmadığından emin olmak gerekir). Eğer elinizde ölçü aleti varsa en doğrusu gerilimi ölçmektir, akü boş değilse akünün gerilimi motorun çalışma devriyle değişmekle birlikte 13.8-15 V aralığında olmalıdır. Bu değerlerde sorun yoksa motoru çalıştırıp motor çalışırken gaz vererek akünün sırasıyla + ve - kutuplarının bağlantısını kesin(gaz verin derken 5000 devire falan gelsin çok aşırı vermenize gerek yok, motor kendi elektriğini üretmesi için akü çıkarıldığında enerjisiz kalmaması için bunu yapıyoruz) ,eğer motosikletin elektrik tesisatı bu şartlarda sorunsuz çalışıyorsa yani akü çıkmasına rağmen gaz verdiğinizde ışıklar falan sorunsuz yanıyorsa(tüm ışıkları açın olabildiğince motorun elektrik çekmesini sağlayın, fren lambası sinyaller ne varsa açın) konjektörde sorun yoktur, tüm bu testlerde bir aksilik yoksa sorun yüksek ihtimalle aküdendir, şarj tutmuyordur bitmiştir.
    Ölçü aleti olmayanlarda direk motor çalışırken akünün bağlantısını kesmeyi deneyebilir bu şekilde konjektör ve alternatör sargısının sorunu olup olmadığını anlayabilirsiniz.(Normalde ölçü aletiyle yapılması daha iyi ama bu şekilde de sonuca ulaşma ihtimaliniz çok yüksek). He bu arada aküyü sökerken aman dikkat edin + ve - kutupları bir yere değmesin özellikle + kutbunu şaseye vs kesinlik değdirmeyin mümkünse yalıtın herhangi bir şeyle poşet gazete ne bulursanız yeter ki elektriği iletmesin).

    Normalde 150-250 cc motosikletler 5000 devirde yaklaşık 100-180 watt güç üretir, bu da motorun tüm elektrik tesisatını çalıştırmaya ve aynı zamanda aküyü şarj etmeye fazlasıyla yeter.
    merhaba konuya yardım eder misiniz;
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/184656-kendim-motorumun-sarj-sistemini-tamir-edebilir-miyim.html

  6. #6

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı tesisatogr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektör bağlantısını kavramakta zorlanan arkadaşlar için faydalı olabileceğini düşündüğüm bilgileri paylaşıyorum.
    Temel olarak hepsinde aynı mantık var, bu resimlerde çift çıkışlı alternatörün konjektörü (CUB motorlar) var. 3 çıkışlı alternatörlerde de mantık aynı. Sarı kablo veya kablolar alternatörden geliyor. Kırmızı kablo lambalara (aküye) takviye çıkışı yapıyor. Yeşil kablo şase (akünün - ucu. Mavi, beyaz ya da yine sarı olabilen kablo da alternatörün diğer çıkışıdır. Basit bir multimetre ile konjektörün sağlamlık testini yapabilirsiniz.

    http://imageshack.com/a/img924/8345/senoPR.gif

    http://imageshack.com/a/img921/855/crS9cL.jpg

    http://imageshack.com/a/img923/971/hZvgcg.jpg
    peki neden 2-3 değişiyor neden tek değil
    insta: veli_montana_

  7. #7

    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Mobiletime akü eklemek istiyorum. Bu şekilde bağlasam çalışır mı?


  8. #8

    Üyelik
    15 Şubat 2020
    Alıntı tesisatogr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basit bir multimetre ile konjektörün sağlamlık testini yapabilirsiniz.
    Hocam, anlatimina saglik, ekledigin imajlar cok isime yaradi, ozellile 3. diyagram. Ayni renk kablolarimla test sonucunda konjektorun gidik oldugunu anlamis oldum, tesekkurler.

  9. #9

    Üyelik
    15 Temmuz 2008
    Arkadaşlar hayırlı günler kazasız belasız sürüşler konuyu hortlatıyorum ama, konjektörü değiştirdim ölçtüm 24 volt çıkış veriyor motosiklet Mondial 150kt yardımcı olur musunuz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler