Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağ Tapasından Yağ Kaçırıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Motorun bugün yağını degistirdim yaklaşık 10 km kullandım motoru koyduğum yerde 3 nokta yağ vardı meğerse motor yağ tapasindan yağ kaçırmış o tapayı sıktım ama boşa dönüyor
    Şimdi motorun yağını boşaltıp tapaya orta sert vida sabitleyici bir sıvı sürdüm kapattım bakalım.motora yarın binince yağ kaçıracak mı bir de vidanın etrafına teflon bant sarsam olur mu yada başka bir çözümü var mı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KURT-BOZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS APACHİ RTR 150 2014
    Eğer cıvata yalama olduysa yenisini alır takarsin ama delik yalama olduysa o vivatanin bi numara büyüğünü takarsin olur biter

  3. #3
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Vida sağlam yuva yalama olmuş

  4. #4
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    geçmiş olsun karteri değiştirmen en kalıcı çözüm olucaktır onun haricinde ne yaparsan yap bi süre sonra sızar bi ihtimal sağlam bi kaynakcı yeni bi yuva kesip kaynak yapabilirse o olur oda motorun kanuni seyhansa orta kartelle aynı paraya gelir zaten

  5. #5
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun karteri değiştirmen en kalıcı çözüm olucaktır onun haricinde ne yaparsan yap bi süre sonra sızar bi ihtimal sağlam bi kaynakcı yeni bi yuva kesip kaynak yapabilirse o olur oda motorun kanuni seyhansa orta kartelle aynı paraya gelir zaten
    Karter alüminyum kimse yanaşmaz gibi
    berk_cglr bunu beğendi.
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz

  6. #6
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karter alüminyum kimse yanaşmaz gibi
    ondan sağlam bir tane dedim istanbulda yapan var ama maliyet çok tutar başıma geldi çünkü
    bursagsli bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Klavuz ile yiv actir ona gorede tornada vida yaptirirsin olur sikarken fazla sikmamaya calis

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------

    Nasil gidecem dersin simdi vidaya teflon bant sar kalinca sik sanaiye git

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bunlar hep motor yağını ustaya değiştirtmenin yan etkileri. Aynı motor bloğuna sahip motosikletimin yağını 15-20 kere değiştirdim. Yağ tapasında en ufak diş kopması yok. Tapanın boşluğunu aldıktan sonra 1/8-1/4 tur arası abartmadan sıkıyorum hiç sorun yok. Ustalar tapayı taş gibi sıkıp bozuyor. İnce diş cıvata normalde kendi kendine gevşemez, cıvatayı aşırı sıkmak çok gereksiz bir iş.

  9. #9
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Beyler helecoil diye bişey vardı bunun için değil miydi? Kalıcı olmaz mıydı acaba
    bursagsli bunu beğendi.

  10. #10
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlar hep motor yağını ustaya değiştirtmenin yan etkileri. Aynı motor bloğuna sahip motosikletimin yağını 15-20 kere değiştirdim. Yağ tapasında en ufak diş kopması yok. Tapanın boşluğunu aldıktan sonra 1/8-1/4 tur arası abartmadan sıkıyorum hiç sorun yok. Ustalar tapayı taş gibi sıkıp bozuyor. İnce diş cıvata normalde kendi kendine gevşemez, cıvatayı aşırı sıkmak çok gereksiz bir iş.
    6-7 yağ değişimini hep kendim yaptım bugün acele ettim motor çok sıcakken tapayı açtım ondan oldu biraz bekleseydim sıkıntı olmazdı
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz

  11. #11
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    civatayı fazla sıkarsan eline alır usta usta gezmek zorunda kalırsın. tatlı sıkı olucak şekilde lokmayla şöyle bi kontrol et yeter

  12. #12
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Acele geldiği için motor çok sıcakken yağ değişimi yaptım dün vida sabitleyici sıvı sürmüştüm ama yine kaçırmış teflon sarıp deniycem o da olmaz ise helicoil deniycem

  13. #13
    X-Slim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    23' Tvs Jupiter 110 CC
    Ayni sorun benimde başımda vardı. Tornaciya gittim oraya tornavida gibi birsey ile açtı sonra birsey koydu ustunede vidayi sıktı ama ben pek işe yarayacagini zannetmiyorum bakalım ne yapacağım şimdilik birşey yok :/

  14. #14
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    tornaci yeni yiv acacak.bu yiv' e helicoil vidalayacak.kullandiginiz tapanin dip kismina teflon sarip yaginizi degisrireceksiniz.bir daha bir yalama sozkonusu olmayacak.blok falan degistirmenize gerek yok...teflon sarmazsaniz damlatir unutmayin.

  15. #15
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Perşembe günü yeni diş açtırdım adam başta diş açmaya yanaşmadı sonra motoru ters çevirirsen acarım dedi ulan kafayı mı sıyırdın motor ters çevrilirse cizilmedik yeri kalmaz deponun içindeki benzin dökülür sonra motoru yan yatırıp diş açtı başka bir vida ve esnek bir pul taktı pul esnek olduğu için kopmuş ve yağ kaçırıyor adamı arayıp durumu anlattım bakır pul tak dedi şuan şehir dışında olduğum için anca önümüzde ki hafta sonu takarım bu arada sadece tek bir diş için tam 30 tl aldı yuh dedim ulan altı üstü bir diş önceden kılavuz ile diş çekmişliğim var ama elimde kılavuz yoktu elinde malzeme yoksa hakketen çok geçiriyorlar gidip aliexpresten kılavuz takımı sipariş ettim

  16. #16
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    diş açtırdım ama yine yağ kaçırıyor bakır pul taktım yine kaçırıyor
    bir motul yağ alalım dedik başımıza gelmeyen kalmadı vidaya teflon bant sarsam yine kaçırma olur mu

  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bu yağ tapası da motor numarasının olduğu tarafta. Sol karteri değiştirsen motor numarası gidecek bu sefer de.
    bursagsli bunu beğendi.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Bak o vidanın ve yalama olan deliğin bir diş ölçüsü var. Metrik veya Withword standartta bir diştir. Şimdi diyelim ki o diş Metrik10 ve delik yalama oldu. Biraz elinden iş gelen bir atölyede o yalama olan deliği bir büyük diş mesela Metrik 12 için önce delip sonra kılavuz ile diş çekmesi gerekir. Olan dişin üzerine delik delmeden başka bir diş çekmeye çalışırsa olmaz. Bu çok basit bir işlem. Biraz işten anlayan usta için 10-15 dk lık iş. Kartel vs değiştirilecek bir durum değil. Bunu yaparsan tabi vidayıda değiştirmen gerekir. Yeni çekilen dişe eski vidayı kullanma, ki zaten işe yaramaz.
    oluroyle ve bursagsli bunu beğendiler.

  19. #19
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı tanertc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak o vidanın ve yalama olan deliğin bir diş ölçüsü var. Metrik veya Withword standartta bir diştir. Şimdi diyelim ki o diş Metrik10 ve delik yalama oldu. Biraz elinden iş gelen bir atölyede o yalama olan deliği bir büyük diş mesela Metrik 12 için önce delip sonra kılavuz ile diş çekmesi gerekir. Olan dişin üzerine delik delmeden başka bir diş çekmeye çalışırsa olmaz. Bu çok basit bir işlem. Biraz işten anlayan usta için 10-15 dk lık iş. Kartel vs değiştirilecek bir durum değil. Bunu yaparsan tabi vidayıda değiştirmen gerekir. Yeni çekilen dişe eski vidayı kullanma, ki zaten işe yaramaz.
    Vidayı degistirdim bakir pul taktım ama azda olsa kaçırıyor 2 tane pul takıp deniycem
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz

  20. #20

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    benzin teflona zarar veriyor belki yağda verebilir adını unuttuğum tesisatçıların kullandığı ip tarzı birşey vardı vidaya onu sarıp deneyin


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)