Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

sübap ayarı, rölanti ayarı, hava ayarı sıralaması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    herkese merhaba. fırsat bulduğumda bu 3 arkadaşa aynı gün sağlı sollu girişmeye karar verdim. üçü hakkında da bulabildiğim tüm görsel+yazılı kaynakları topladım. ancak her biri tek tek yapılmış, o yüzden bunların sıralaması nasıl olmalı? önce sübap, sonra hava, sonra rölanti diye düşündüm ama yine de danışayım dedim. teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Sıralama doğru.
    kordinaryus ve jimi_hendrix bunu beğendiler.

  3. #3
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Sıralama doğru ama hava-benzin ayarı ile rolanti ayarı birlikte yapılır.Rolanti ayarı tek başına da yaparsın ama hava ayarını yaparken mecburen rolanti ile de oynuyorsun.Birde subap ayarı ilk kez yapan için biraz zor olabilir sentil çakısına ve motosikletinizin emme-basma subap aralıklarının kaç mm olduğunuz bilmeniz gerekli.
    kordinaryus bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    02 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    pulsar 200NS
    Bir defa sübab ayarı yapmıştım fakat iyi olmamıştı, elimdeki sentil çakısı arabalar içinmiş motosikletlerin subabları daha hassas olduğundan hassas çakı şart. Ve bu ayarı yapmak hiçte göründüğü kadar kolay değil
    kordinaryus bunu beğendi.

  5. #5
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    enjeksiyonlu motorlarda hava benzin ayarı oluyormu acaba?

    oluyosa yazılımlamı yapılır

  6. #6
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enjeksiyonlu motorlarda hava benzin ayarı oluyormu acaba?

    oluyosa yazılımlamı yapılır
    Enjeksiyonlu motorlar sensörlerden aldığı verilere göre hava-benzin ve rolanti ayarını kendisi anlık olarak otomatik yapıyor.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı senolas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir defa sübab ayarı yapmıştım fakat iyi olmamıştı, elimdeki sentil çakısı arabalar içinmiş motosikletlerin subabları daha hassas olduğundan hassas çakı şart. Ve bu ayarı yapmak hiçte göründüğü kadar kolay değil

    hassas çakı da neymiş yahu

    doğru ölçüyü biliyorsanız araba veya motosiklet farketmez..

    ilk defa deneyecek kişiler önce bir bilenle beraber bu işi tecrübe etsinler..

    supapları sıkı ayarlarsanız yakarsınız, üç kuruş kar edeyim derken keyfiniz kaçmasın!!!
    kordinaryus bunu beğendi.

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben subap ayarı yaparken bir kere bile sentil kullanmadım, kullanamam da çünkü 0.05 mm 0.1 mm arası 0.01mm aralıklı sentil çakısı öyle her yerde bulunmuyo. Çözüm külbütörü subap kafasına vurdurup çıkan sesin çokluğuna göre mesafeyi ölçmek. Bu şekilde yaptığım ayarlar hep sorunsuz oldu.
    kordinaryus bunu beğendi.

  9. #9
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu motorlar sensörlerden aldığı verilere göre hava-benzin ve rolanti ayarını kendisi anlık olarak otomatik yapıyor.
    Yani diyelimki k&n filtre taktik hicbir ayar yapmadan kullaniyoruz motor kendisi anliyo bana daha iyi hava geliyo ona gore performans ona gore benzin tuketimi gibimi

  10. #10
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani diyelimki k&n filtre taktik hicbir ayar yapmadan kullaniyoruz motor kendisi anliyo bana daha iyi hava geliyo ona gore performans ona gore benzin tuketimi gibimi
    Bazı motorlarda bu sensörlerden bir tanesi hava filtresi kutusunun çıkışında olabiliyor,hava debisini ölçmek için o yüzden enjeksiyonli bir motosiklette açık hava filtresi,performans egsoz gibi parça uygulamaları için işin uzmanı bir ustaya danışmakta fayda var.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  11. #11

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıralama doğru ama hava-benzin ayarı ile rolanti ayarı birlikte yapılır.Rolanti ayarı tek başına da yaparsın ama hava ayarını yaparken mecburen rolanti ile de oynuyorsun.Birde subap ayarı ilk kez yapan için biraz zor olabilir sentil çakısına ve motosikletinizin emme-basma subap aralıklarının kaç mm olduğunuz bilmeniz gerekli.
    sentil çakısı edinmeye çalışıyorum bu ara. kitapçıkta iki sübap için de 0.05mm diyor. serkan abi de onayladı. 0.05-0.07 iyidir dedi. sentil çakısını bulabilirsem üst kapağı açıcam bakalım gözüm kesmezse ellemeden kapatırım. motor bu haldeyken sıkıntılı biraz ısınınca tekliyor stop ediyor.

  12. #12

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    Ya arkadaşlar bu iş deneme yanılma yöntemiyle olmaz, acemi nalbant gavur eşeğinde öğrenir ama siz kendi eşeğinizde öğrenmeye çalışıyorsunuz, araba için sentil, motor için sentil diye ayırım olmaz, sentil çakısı içinde 0.1 mm den 1mm kadar on adet çelikten yapılma aynı çakı bıçağı gibi hepsini içinde barındırıp gerekli olan ölçünün sentili dışarı çıkarıldıktan sonra kalanlar tekrar çakısının içine itilerek kullanma kolaylığı olan bir aletdir, buji, sibopi ve benzeri mekanizmalarda olması gereken boşluğu ayarlamak için kullanılır, içten yanmalı motorlarda imalatçısı tarafından verilen el kitabında herkesin anlayacağı şekilde belirtilmiş olup otomobillerde (MOTOR SOĞUK İKEN ) genelde sibop boşluğu 0.7-08 mm olup motosikletlerde de hemen hemen aynıdır,ancak gereken boşluğu ayarlamak için boşluğun içine itilen sentilin ne çok sıkı ve nede boşluklu bir şekilde ileri geri gitmemesi esas olup tatlı bir sürtünmeyle ileri geri rahat rahat gidip gelmesidir, ancak motor kesinlikle motorun soğuk olması şarttır aksi takdirde motor ısınınca ölçü tutmayabilir, herekese kolay gelsin.
    kordinaryus bunu beğendi.

  13. #13
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı kordinaryus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sentil çakısı edinmeye çalışıyorum bu ara. kitapçıkta iki sübap için de 0.05mm diyor. serkan abi de onayladı. 0.05-0.07 iyidir dedi. sentil çakısını bulabilirsem üst kapağı açıcam bakalım gözüm kesmezse ellemeden kapatırım. motor bu haldeyken sıkıntılı biraz ısınınca tekliyor stop ediyor.
    Daha önce dediğim gibi ilk kez yapıyorsan biraz zor.Subap ayarı için silindiri tam üst noktaya getirip ayarı yapmak lazım onu yapmak bile bir çok motorda yeni başlayan biri için sıkıntı.İstiyorsan bir dene ama ben teorik olarak ayrıntılı nasıl yapılacağını bildiğim halde ilk denememde biraz fazla sıkmışım.O yüzden bilen birisi ile yapıp öğrensen sonrakileri kendi yapsan daha iyi olur.
    kordinaryus bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  14. #14

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce dediğim gibi ilk kez yapıyorsan biraz zor.Subap ayarı için silindiri tam üst noktaya getirip ayarı yapmak lazım onu yapmak bile bir çok motorda yeni başlayan biri için sıkıntı.İstiyorsan bir dene ama ben teorik olarak ayrıntılı nasıl yapılacağını bildiğim halde ilk denememde biraz fazla sıkmışım.O yüzden bilen birisi ile yapıp öğrensen sonrakileri kendi yapsan daha iyi olur.
    hiç yok ki etrafımda bu işlerden anlayan. geçen motor çalışmadığında sigortasına ateşlemesine falan bakarken biri sokuldu, 'musluğu açınca çalışması lazım' dedi. musluk muhabbeti yaptık 10 dakika. benzin musluğu mi diyo acaba falan diye düşündüm. en sonunda jikleden bahsettiğini anlayabildim ustaya gitmeyi hiç istemiyorum çünkü bi kaç tanesine gittim, anlayışsız paragöz insanlar. zaten dükkanları da bisikletçiden bozma.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...........Subap ayarı için silindiri tam üst noktaya getirip ayarı yapmak lazım........

    silindirin içinde piston üst noktaya her gelişinde supaplar iki farklı düzende olurlar.. bunlardan birinde ayar yapılabilir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)