Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

egzoz uyumu nasıl anlaşılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    mesela elimizde bir egzoz var bunun bu motora uyumunu nasıl anlarız? sonuçta egzoz olmayınca performans düşüyor

    birde şu isimsiz egzozlar var onlar mı daha güzel ses verir yoksa motorumun orjinal egzozunun boş hali mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:38 ----------

    bunu bilen yok mu? neden cbr600rr için yapılan two brothers egzozu 1000rr a ya da 250r a takamayalım taksak ne olcak?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Sadece ses olsun, performans artmış, hangi devirlerde ne vermiş düşmüş nerelerden kayıp olmuş önemli değilse hepsi takılır.
    Ama performans için bu parçalar ince mühebdislik detaylarıyla yapılıyor. Headers borusunu açısı eğimi bile ona göre veriliyor.

  3. #3

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece ses olsun, performans artmış, hangi devirlerde ne vermiş düşmüş nerelerden kayıp olmuş önemli değilse hepsi takılır.
    Ama performans için bu parçalar ince mühebdislik detaylarıyla yapılıyor. Headers borusunu açısı eğimi bile ona göre veriliyor.
    ben başka bir forumdan orjinal headers ve tüpe kadar gelen boru hiç değişmezse performans değişmez diye okumuştum mantıklı gelmişti, ama eski motorumun tüpünün altından deldirtip vana yaptırmıştım ama motorun bariz performansı düşmüştü yani olay tüpe gelesiye hallolmuyo tüptede iş var, aynen seninde dediğin gibi, şimdi ses alıcam tamam performans fazla önemli değilde 600lük motorun egzozunu takıpta performansın düşmesini istemem, o yüzden sahibinden.com da bir egzoz var adam demiş r6 egzozu gp egzoz benim 250lik motora olur dedi v2 motorla performans dipte gezmeyelim şimdi
    insta: veli_montana_

  4. #4
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Şimdi ben net bişey söyleyemem mi adamlar güzel güzel hesaplamalar yapıyorlar. Ama ben bu zamana kadar şunu öğrendim. Egzozda sıkıştırmayı azaltınca alt devirler biraz ölüyor ama üst devirlerde daha canlı bir güç geliyor. Yani tek tüpün de etkisi olur ama nasıl, sıkıştırmayı sağlayan katalizör ve odalar tüpteyse tüpü değiştirip geniş bişe taktığınızda üst devirler canlanır. Tabi sıra4 ler çok daha ayrı exup olanı var yazılımı var headersı var hava filtresi var. ama tek silindir iki silindirlerde benim gördüğüm budur. Ben zamanında msx ile akrapovic komple boğazdan titanyum, kn filtre ve power commander ile 2. Vites sonunda 87 görüyordum. Bi fabrika mühendisi kadar tabiki de hesaplamadık ama kaba taslak bişeyler yaptık. Amma ve lakin

  5. #5

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi ben net bişey söyleyemem mi adamlar güzel güzel hesaplamalar yapıyorlar. Ama ben bu zamana kadar şunu öğrendim. Egzozda sıkıştırmayı azaltınca alt devirler biraz ölüyor ama üst devirlerde daha canlı bir güç geliyor. Yani tek tüpün de etkisi olur ama nasıl, sıkıştırmayı sağlayan katalizör ve odalar tüpteyse tüpü değiştirip geniş bişe taktığınızda üst devirler canlanır. Tabi sıra4 ler çok daha ayrı exup olanı var yazılımı var headersı var hava filtresi var. ama tek silindir iki silindirlerde benim gördüğüm budur. Ben zamanında msx ile akrapovic komple boğazdan titanyum, kn filtre ve power commander ile 2. Vites sonunda 87 görüyordum. Bi fabrika mühendisi kadar tabiki de hesaplamadık ama kaba taslak bişeyler yaptık. Amma ve lakin
    tabi egzoz açık oluncada 1-2 silindirli motorda yüksek devirlerde kötü ses geldiginden yüksek deviri fazla kullanmıyoruz

    neyse ben yapim bişeyler hobi olarak uğraşmış sayılırım diyicemde çok bktan bir iş miş egzozu sökmek için alyan aldım ucuz almışım heralde biraz ilk çevirmede alyan oldu yaylan yuvarlak oldu ucu
    telike ve manofsteel bunu beğendiler.
    insta: veli_montana_

  6. #6
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Ben olabildiğince en kaliteli ürünleri kullanmaya çaljşırım her zaman daha iyi sonuö alırım tavsiye ederim. Kolay gelsin
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  7. #7

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    kaliteli olup olmadığı sadece fiyatla anlaşılmadıgından ben her zaman ucuz malı tercih ederim genellikle kötü sonuç alırım :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------

    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben olabildiğince en kaliteli ürünleri kullanmaya çaljşırım her zaman daha iyi sonuö alırım tavsiye ederim. Kolay gelsin
    hocam bir de şöyle bir konu var, mesela adam 2. el 600rr için akreovic satıyor onun gerçekten 600rr ın oldugunu nasıl anlayabiliriz?
    insta: veli_montana_

  8. #8
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaliteli olup olmadığı sadece fiyatla anlaşılmadıgından ben her zaman ucuz malı tercih ederim genellikle kötü sonuç alırım :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------



    hocam bir de şöyle bir konu var, mesela adam 2. el 600rr için akreovic satıyor onun gerçekten 600rr ın oldugunu nasıl anlayabiliriz?
    Orlinal egzozlarda kod numaraları olur seri numaraları. Bu seri numaralarından hangi motor için ne zaman üretilmiş model yıl materyal falan herşeyini sitesinden öğrenebilirsiniz.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  9. #9

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orlinal egzozlarda kod numaraları olur seri numaraları. Bu seri numaralarından hangi motor için ne zaman üretilmiş model yıl materyal falan herşeyini sitesinden öğrenebilirsiniz.
    tamamdır, peki tüp olarak en yakın egzozu cc yakınlıgı olarak uydurabilirmiyiz? yani mesela orjinal bir egzos almak istiyorum xmax250 için bir egzos satılıyor onu alıo r25 e takabilir miyim?
    insta: veli_montana_

  10. #10
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    benzer hacimler için ürelimiş egzoslar benzer hacimlerde motorlara uyum sağlar

    headers ve ara borular değişmedikçe son susturucu da etki eder tabiiki.daha fazla ses için içindeki yalıtım sesi emme özelliği daha az olduğundan ve rahat çıkış olması açısından daha düz kanallı veya daha geçiş iç boruları olduğundan güç ve sese etkisi vardır.
    telike bunu beğendi.

  11. #11
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Sıkıştırma oranına göre hesaplayınız. Ayrıca, yağ eksiltme gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Gs 500 de bir arkadaşım bu sorunu yaşamıştı..

  12. #12

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıkıştırma oranına göre hesaplayınız. Ayrıca, yağ eksiltme gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Gs 500 de bir arkadaşım bu sorunu yaşamıştı..
    nasıl hesaplanıyor?
    insta: veli_montana_

  13. #13
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nasıl hesaplanıyor?
    motorunun teknik özelliklerinde yazar sıkıştırma ama sadece sıkıştırmaya bakarsak yanılırız.

    600cc 11:1 sıkıştırmalı motorla 1300cc 11:1 sıkıştırmalı motora aynı egzos takılmaz
    velizrsln bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunun teknik özelliklerinde yazar sıkıştırma ama sadece sıkıştırmaya bakarsak yanılırız.

    600cc 11:1 sıkıştırmalı motorla 1300cc 11:1 sıkıştırmalı motora aynı egzos takılmaz
    1000cc 4 silindir motora göre 650cc 2 silindir egzozu daha çavuk eskitir yıpratır gibi bir şey duymuştum bununla mı ilgili birşeyler diyordunuz?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)