Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Regülatör - Statör Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul/Kadıköy
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Merhabalar, 2012 model enjeksiyonlu Hyosung GV 250 sahibiyim. Motorum ilk olarak marş almamaya başladı, marşa bastığımda farlar sönüyor ekranın ışıkları kapanıyordu. Doğal olarak götürüp aküyü şarj ettirdim andcak geri taktığımda hala aynı sorun devam ediyor motor marş almıyordu. Regülatör(konjektör) bağlantısını açıp kontrol ettiğimde aşağıdaki resimlerde göreceğiniz kömür parçalarıyla karşılaştım. Ustalarla konuştuğumda regülatör yandıysa bunun sebebinin statör olduğunu, çok yüksek ihtimalle statörün de hasarlı olduğu ve değişmesi gerektiği söylendi. Ustalara çok güvenemediğim için resimlerini paylaşarak sizlerin yorumlarını ve önerilerini almak istedim. Öncelikle statörün yanıp yanmadığını nasıl anlarım. İkinci olarak regülatörün de resmini paylaşıyorum yanıp yanmamış olduğuna dair yorumlarınızı bekliyorum. Bununla birlikte tüm çözüm önerilerinize de açığım şimdiden hepinize çok teşekkürler.

    Regülatörün bağlantı kısmı (regülatör tarafı)


    Regülatör bağlantısının girdiği soket


    Regülatörün dışarıdan görünüşü



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Regülatör, statör ile akü arasında yer alır.
    Marş motorunun çalışmaması bununla alakalı değil.
    Regülatör olmadan marş motorunun sağlam olup olmadığını bir test edin.
    Regülatör girişlerini yakan olay ise statörden kaynaklı, kendisi de zarar görmüş olabilir.
    Bakılması lazım.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  3. #3
    ssates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    V strom
    http://www.hyosungwholesale.com/
    statör ve konjektör hyosunglarda sıkıntılı.
    Yurtdışı sitelerinden alabilirsin.

    Türkiye'de de araştırman gerekir.
    Gt250'nin parçaları da uyar
    http://www.motosikletparcalari.net/h...-sargi-pmu4901

  4. #4
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Sarj ettirip taktigin halde mars donmedi ise akun arizaalidir veya mars motoru conjoktor fisnin yanma sebebi fislerin gevsemis olmasi siki siki gecsebir sey olmaz.
    Startor conjoktor motor calisirken ko trol edersin yeterli elektirigiveriyorsa saglamdir.
    Parca lazim olursa koreden getirtiyorum ozelden yazabilirsin.

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    gv 250 de statör problemi olucağını sanmıyorum, genelde konjektör yanar. eğer anlıyorsanız aşağıda vereceğim linkte statör sağlığını ölçmenin bir yolu anlatılıyor.

    Link

  6. #6
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    En ucuz cozum SANEL SRR685 Lombardini su motoru konjektörü takmak. Kendi motorum olan Virago 250'ye 2008 yilinda takmistim, hala da aktif olarak kullaniyorum, orjinalinden daha iyi oldugu kesin. 25-30TL gibi bir fiyati olmasi lazim.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...jektor-hk.html

  7. #7
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Elektrik sisteminin kalbi olan akü; statör ve konjektör gibi organlara bağlıdır. Bunlardan birinin arıza yapması demek; zincirleme arızalara sebep olmak demektir. Konjektör soketin erimiş. Gelen akımı bu şekilde regüle edemeyeceğinden eğer konjektörde bir arıza yok ise elektrikçilerden yeni soket alabilirsin. Aynı şekilde statör ve akü için de ölçümleri kontrol etmen lazım. Şayet benim başıma gelmiş olsa ve maddi imkanım varsa herşeyi yenisiyle değiştirir ve soketlere dıştan izole bantla takviye yapardım ki kolay ayrılmasın.

    Eski bir GV250 kullanıcısı olarak bu motosikletlerin elektrik aksamının nazlı olduğunu bilmeni isterim. Zaten elektrik sistemi dışında sıkıntısı yok denecek kadar az. Bu arada gv650i nickli Kaya Abi ile mutlaka iletişime geçmeni öneririm.

    Geçmiş olsun.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  8. #8

    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul/Kadıköy
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Hepinize cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkürler, bir sorum daha olacak statörü değiştirmek istiyorum ve yurtdışından sipariş verme kararı aldım. Ancak statör olarak
    1)Normal statör http://www.hyosungwholesale.com/coll...ila-stator-efi
    2)Statör Magneto Assy (dışındaki metal hazneyle birlikte) http://www.hyosungwholesale.com/coll...assy-efi-model
    satılıyor ben hangisini sipariş etmeliyim
    Ayrıca linkteki regülatör(konjektör) almam gereken midir bilenler bir kontrol ederse çok sevinirim ben tabiki elimden geldiğince araştırıp kontrol ettim ancak hata eseri yanlış sipariş verip para ve zaman kaybetmek istemiyorum.
    http://www.hyosungwholesale.com/prod...ant=1154907041

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:59 ----------

    Bir de unutmuşum yazmayı ustayla konuştum telefonda sen alsan da takamazsın "voltaj lafının ölçülmesi lazım" dedi bu konudaki görüşleriniz nelerdir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)