Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü Kablolarının Verimliliği ve Çabuk Marş Alması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Selamlar,

    Resimde gördüğünüz ürün 120 dolara satılıyor. Sanırım kablolar daha verimli olduğu için daha çabuk marş almasını sağlıyor.

    Bu kabloların verimliliğini sağlayan şey nedir? 3 kablo 120 dolar. Altın kaplama olsa daha pahalı olurdu

    Buna alternatif bir ürünü nasıl yapabiliriz? İşin sırrı nedir?




    http://www.ebay.com/itm/Ducati-848-1...-/150435167604


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    altın en iyi iletkenlerdendir çok kaliteli bakır olabilir
    enxdesign bunu beğendi.

  3. #3
    nzm75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    SYM WOLF 250Nİ,,KAVASAKİ KLE 500
    Düşük ayar altın olabilir ama fiyatı öyle orantilama demirin tonu kaça ama orta ayağa 500 tl istiyorlar
    enxdesign ve Alisilin bunu beğendiler.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Açıklamada yazdığına göre kablo prinç kaplamaymış.Kutup başları da çelikmiş.
    enxdesign bunu beğendi.

  5. #5
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    açıklamadaki fotolardan anladığım kadarıyla orjinal kablodan daha kalın ince kablonun direnci daha çok olur mantığı düşünülmüş olabilir bu kablolar yine kalın hoperlör kablolarında metresi 100 dolara bile kablo var
    enxdesign bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    çelik özlü alüminyumun iletimi daha az neden öyle yaptılar acaba
    enxdesign bunu beğendi.

  7. #7
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Sen/Ben para verdikten sonra dam neden satmasın ki?

  8. #8
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alternatifi, hatta daha iyisi daha ucuza da mal olabilir.

    Fakat asıl önemli olan şey şu;

    senin (motorunun) buna gerçekten ihtiyacın var mı? yoksa "üretilmiş satılıyor, birileri de alıyor. kesin işe yarıyordur" mantığında mısın?

    Amerikan atasözü müydü? "çalışıyorsa kurcalama"
    enxdesign bunu beğendi.

  9. #9
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Giriş:
    Ulen kimya elektronik bilgimiz olmasa yicekler valla..
    Elektrik iletimini Altın dan sonra en iyi ileten element saf bakır dır.
    Bakır, altın gibi saf hali ile korozyona, eğilip bükülmeye, gerilmeye, ısınmaya pek mukavemet gösteremez.

    Gelişme:
    Bu yüzden korozyon veya mukavemet dayanımını artırıcı bazı alaşımlar yapılır.
    krom,alüminyum,fosfor,demir,kalay,nikel gibi elementler bu asil metalin hidrojen gevrekliği ve gerilme korozyon dayanımını artırır.
    Bakırın içerisine giren diğer elementlerin oranı arttıkça iletkenliği zayıflar.
    Prinç kaplama korozyon, oxidasyon dayanımı içindir.

    Sonuç:
    Akü için 125 Amper, 300/500 Volt gerilim dayanımlı, 11 mm çok telli bakır, İzolesi nitrilli pvc
    olan bir kablo bundan daha ucuza gelecektir.

    Bu kadar para 2 karış kabloya verilmez..

    ozgurfs, audioslave ve enxdesign bunu beğendiler.

  10. #10
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alternatifi, hatta daha iyisi daha ucuza da mal olabilir.

    Fakat asıl önemli olan şey şu;

    senin (motorunun) buna gerçekten ihtiyacın var mı? yoksa "üretilmiş satılıyor, birileri de alıyor. kesin işe yarıyordur" mantığında mısın?

    Amerikan atasözü müydü? "çalışıyorsa kurcalama"
    Marşın daha bastığını ve bu sayede motorun daha çabuk çalıştığını videolardan izledim.
    İki koca silindiri hareket ettirirken marşın zorlanmasının normal olduğunu söylüyorlar. Bu yüzden marş dişlilerini yemeden, böyle bir şeyle çalışma sürecini hızlandırmak istiyorum.

    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Giriş:
    Ulen kimya elektronik bilgimiz olmasa yicekler valla..
    Elektrik iletimini Altın dan sonra en iyi ileten element saf bakır dır.
    Bakır, altın gibi saf hali ile korozyona, eğilip bükülmeye, gerilmeye, ısınmaya pek mukavemet gösteremez.

    Gelişme:
    Bu yüzden korozyon veya mukavemet dayanımını artırıcı bazı alaşımlar yapılır.
    krom,alüminyum,fosfor,demir,kalay,nikel gibi elementler bu asil metalin hidrojen gevrekliği ve gerilme korozyon dayanımını artırır.
    Bakırın içerisine giren diğer elementlerin oranı arttıkça iletkenliği zayıflar.
    Prinç kaplama korozyon, oxidasyon dayanımı içindir.

    Sonuç:
    Akü için 125 Amper, 300/500 Volt gerilim dayanımlı, 11 mm çok telli bakır, İzolesi nitrilli pvc
    olan bir kablo bundan daha ucuza gelecektir.

    Bu kadar para 2 karış kabloya verilmez..

    http://www.comcavi.it/wp-content/upl...02/H01N2-D.jpg
    Bu bahsettiğin kabloyu akü kablosu olarak kullanabiliriz yani. Ama nereden bulacağız?
    Ducati 1198SP _ RedLove

  11. #11

    Üyelik
    03 Mayıs 2007
    Şehir
    Memleket Çorum, ikametgah; Gediz /Kütahya
    Motosikleti
    YAMAHA SUPER TENERE
    zümeR konuya geniş açılı açıklık getirmiş. Teşekkürler.

  12. #12
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı enxdesign adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marşın daha bastığını ve bu sayede motorun daha çabuk çalıştığını videolardan izledim.
    İki koca silindiri hareket ettirirken marşın zorlanmasının normal olduğunu söylüyorlar. Bu yüzden marş dişlilerini yemeden, böyle bir şeyle çalışma sürecini hızlandırmak istiyorum.



    Bu bahsettiğin kabloyu akü kablosu olarak kullanabiliriz yani. Ama nereden bulacağız?
    kaynak kabloları var bu kalınlıklarda onlar kullanılabilir sanırım

  13. #13
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Kablonun üzerinde yazıyor
    H01N2

    Bu kablonun izolesi 160 °C ısıya kadar dayanım gösteriyor ve alev almadan yapısal bozunuma uğruyor. Bu ısıya nasıl ulaşır motorda ? Ulaşamaz..
    Sadece kısa devreye maruz kalırsa üzerindeki anma gerilimi bu ısıya ulaşmasını sağlar.
    Aslına bakılacak olursa motorumuzdaki sigortalar buna mahal vermeden akımı keser.
    Bizimki sadece tedbir.

    Akünün voltajına göre değil, amperine (gücüne) göre kablo kesiti artar.
    Motosiklet aküleri için 5mm kesitli çok damarlı kablo işinizi görecektir.

    Hurdacıya bile gitseniz 1 karış 5-10mm lik çok damarlı kablo bulabilirsiniz.

    Arkadaşın dediğin gibi kaynak makinasının problarında bu kablonun kullanıldığı görürsünüz.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  14. #14
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Erhan ERDİL kablo imalatı yapıyor, fikir alınabilir.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  15. #15
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Sizin motor kışın hariç kaç saniyede çalışıyor normalde soğukken sabahları?

  16. #16
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    İlandaki kablonun uzunluğu ve kablo kesiti hakkında bilgi göremedim kablolarda bakır başlık kullanılmış, üzeri ısı makaron ile yalıtılmış, galiba 3 tane de özel kılıfı var. Bu malzemelerin fiyatı için 120$ çok fazla. Eğer kendin yapacaksan motorda standart kullanılan kablonun kesitinden kalın veya ince bir kablo kullanmanı tavsiye etmem. Tam kesiti söylersen sana daha iyi bilgi verebilirim. Motosiklet için 10mm² kesitli kablo yeterli olacaktır ama tam kesit belirlemek için akünün amperini bilmek gerekiyor. Kablo kalitesini ZümeR'in söylediği gibi bakırın içine katılan malzemeler belirler hiçbir zaman saf bakır telli kablo kullanılmaz. Piyasada çok çeşitli akü kabloları mevcut her zaman pahalı olan iyi ürün anlamına gelmiyor. Ucuz alaşım karıştırarak bakırın kalitesini düşürenler, bakır tellerin arasına alüminyum tel koyanlar bile var bunu tespit etmek tüketici için güç. Kablonun kesiti içindeki kullanılan telin çapı ve tel sayısı ile belirleniyor. İnce ve çok telli yapılan kablolar daha esnek olur, daha az tel sayısı ve kalın tel çapı ile sert kablo elde edersin. Akü kablolarında yaklaşık 0.38mm tek tel çaplı bakır kullanılıyor tel sayısına göre de kablo kesiti ortaya çıkıyor, akü kablolarının dışı pvc izolasyonludur. Kaynak kablolarındaki bakırın tel tek çapı biraz daha fazla olup izolasyonu kauçuktur ama 10mm çaplı kaynak kablosu bulman zor. Örnek vermek gerekirse 10mm çaplı kablonun içinde 0.38mm lik 80 adet tel olacaktır.

    Sen kablonun en kalitelisini alsan bile bağlantılarını düzgün yapmaz isen verim alamazsın. Kablo pabucunun bakır olması avantajdır piyasada daha çok çelik kullanılıyor. Pabucun kabloya güçlü bir pres ile takılması lazım elle sıkıştırmalar iyi olmayacaktır iyi verim almak için pabuç kesinlikle kabloya lehimlenmeli, kablo gereğinden fazla uzun tutulmamalı.

    Fiyat konusunda fikir vermesi için 10luk kablonun perakende metre fiyatı maksimum 5 TL civarındadır. Yeni hazırlayacağın kablonun motorda standart gelenden farklı performans göstereceğini düşünmüyorum. İlandaki videoyu da pek inandırıcı bulmadım karşılaştırmada kullanılan 2 kabloyu da görmek gerekir, sanırım ilk kablo eski ve sorunlu olabilir.
    enxdesign ve gursus bunu beğendiler.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Haziran 2011
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xv 250
    hadi diyelim bu kabloyu aldık diğer tesisat kabloları bununla aynı değerde ve kalitede mi ?

  18. #18
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    enxdesign

    havalar zaten motora binilecek gibi değil, sen akü kablonu sök Erhan'a gönder. Aynı boy ve kalınlıkta fakat daha kaliteli bir kablo hazırlayıp başlıklarını bastırsın.

    Kablosu, presi, işçiliği, lehim kazanına batırılması vs 50-70 TL arasında bir maliyeti ancak olur.

    Tabi Erhan kabul ederse
    enxdesign bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda SES 150 Dylan
    Arkadaşlar motorun kolay çalışması ilk başlangış devrinin yüksekliği ile ilgili değil, içine aldığı yakıt karışımının düzeyi ve bunu yakıp yakamamasına bağlı, bende 87 şahin var malum havalar soğuk akü sabah ilk çalıştırmada güçsüz oluyor motoru zordan döndürüyor fakat çalışıyor, yazın benzine boğduğu zaman akü dolu olup hızlı çevirmesine rağmen çalışmıyor.
    Siz akü kablosunu boşverip o paraya daha güçlü ateşleme bobini, buji kablosu ve iridyum yada platinium buji alırsanız motorunuz çok çok daha rahat-hızlı çalışıp daha az yakıp daha iyi gitmeye başlar

  20. #20
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Detaylı yorumlar ve cevaplarınız için teşekkür ederim. Gerçekten çok açıklayıcı bilgiler yazmışsınız.

    Şimdilik akü ve benzinle alakalı olarak birkaç değişiklik yapacağım. Benzin aldığım yeri değiştirdim, bu da bir ihtimal olabilir.

    Standart akü Yuasa YT12B-BS 12Volt 10Amper. Daha güçlü marş için amperi yüksek olan birşey mi lazım (bunun gibi Yuasa (YT14B-BS))?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------

    Benim sorun olarak gördüğüm şey sanıyorum bu motorlar için standart bir durum.

    http://www.ducati-superbikes.com/ind...starting-1198/


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)