Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

100 cc den 150 cc subap sesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Slm arkadaslar 100 cc motoru 150 cc piston taktim motor 6 deviri gecince az bi duman atiyor ve subap gevsekmis gibi ses geliyor zirlama ses gibi sorun nerde acaba


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Silindir çok kaliteli işçilikle yapılmadıysa yeniyken az bişey duman atar. İlk 250km motoru çok yumuşak kullan ki sekmanlar silindire güzel alışsın, duman atma yapmasın. Bu kalitede bir silindiri motor yeniyken zorlarsan çok yazık edersin, yağ yakması geçmeyebilir. Subap sesi konusunda da. 100'lük silindir kapağı ile 150'lik silindir kullandığın için sıkıştırma oranı aşırı arttı. Bu şekilde kullanmaya devam edersen motor sesten başka arızalar da çıkarabilir.

  3. #3

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Ayni uygulamayi arkadasimda yapti onda az bi ses vardi o da gitti ama benimkinde hala ses var subap millerini uzun ile degistirdim ayni ustayi aradim sente kacmis dedi sentiyi nasil ayarlayacaz anlamadim gitti

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı byinfaz.42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayni uygulamayi arkadasimda yapti onda az bi ses vardi o da gitti ama benimkinde hala ses var subap millerini uzun ile degistirdim ayni ustayi aradim sente kacmis dedi sentiyi nasil ayarlayacaz anlamadim gitti
    Subap millerini niye değiştirdin belki de ondan ses yapıyor. Subap itecekleri motor sadece 200'lük yapılırken değiştirilir. 100-125-150 cc arasında silindir yüksekliği farkı yok.

  5. #5

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Orjinali de ayni ses yapiyor

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı byinfaz.42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinali de ayni ses yapiyor
    Ses silindir kapağından mı geliyo yoksa daha aşağılardan mı ? Aşağılardaysa egzantrik dişlisini sabitleyen mil yerinden oynamış olabilir. Onun durması gereken bir konum var o şekilde olmadığında çok ses yapıyor.

  7. #7

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Video cektim linkini verecem simdi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------

    https://youtu.be/NdDAkeigd6Q

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı byinfaz.42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Video cektim linkini verecem simdi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------

    https://youtu.be/NdDAkeigd6Q
    Video özeldir diyo, herkese paylaşıma açmalısın.

  9. #9

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Onu duzelteyeyim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------

    https://youtu.be/NdDAkeigd6Q

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Egzantrikten geliyo ses. Sıkıştırma oranı da aşırı yüksek, marş basarken motorun sıkışmasından belli.

  11. #11

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Ne yapmam gerekli peki

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı byinfaz.42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yapmam gerekli peki
    Muhtemelen sıkıştırma oranı aşırı olduğundan yapıyor bu sesi.

  13. #13

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Babam bi tur atti piston vuruyor dedi dunde yeni buji taktik cok az birsey uzun bujinin tirnak araligini kapatmis piston

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

    Ust kapagi 150 taktik sikinti kalmadi hic demekki 13 peryo olan piston ust kapagi degistirmesi gerekir 15 peryo degistirmeye gerek yok yarin foto cekerim kapaklarin

  14. #14
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    100'lük kapakla verim alamazdın hiç zaten. Doğrusunu yapmışsın, sorununu çözmesi de iyi olmuş.

  15. #15

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    bügün fark ettimde 5 viteste hız 70 km iken gaz kestiğimde egzozdan patlama sesi geliyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------

    bir eski 100 cc lik pistonu 100cc olan yuki zincirli egzantiriğe taktık ama motor çalışmıyor ateşleme var sente ayarı subap ayarı yapılı

  16. #16
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı byinfaz.42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bügün fark ettimde 5 viteste hız 70 km iken gaz kestiğimde egzozdan patlama sesi geliyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------

    bir eski 100 cc lik pistonu 100cc olan yuki zincirli egzantiriğe taktık ama motor çalışmıyor ateşleme var sente ayarı subap ayarı yapılı
    Egzoz patlıyosa hava ayarını aç biraz.

    Öbür motor rahat marş çeviriyo mu ? Ayak pedalından basınca kolay dönüyo mu motor ?

  17. #17

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    evet gayet rahat dönüyor

  18. #18
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motor rahat dönüyosa ve ateşleme varsa tek şüpheli emme kısmı yani karbüratör kalıyor. Emme manifoldu bağlantıları sıkı mı, orda boşluk varsa hava alıyosa motor çalışmaz.

  19. #19

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    karbiratörü temizledik olmadı çalışan karbiratör taktık yine çalışmadı sente ayarı tam olarak nasıl yapılıyor

  20. #20
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı byinfaz.42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbiratörü temizledik olmadı çalışan karbiratör taktık yine çalışmadı sente ayarı tam olarak nasıl yapılıyor
    Zincirli yani üstten egzantrikli motorlarda genelde, motor sol kapağının üstündeki minik kapakta T işaretini görürken silindir kapağındaki egzantrik dişlisinin iki vidası silindir kapağına paralel olmalıdır. Bu ayarı yapmazsan da motor çalışmaz hatta subap yamultabilir çalıştırmaya çalışırken.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)