Slm arkadaslar 100 cc motoru 150 cc piston taktim motor 6 deviri gecince az bi duman atiyor ve subap gevsekmis gibi ses geliyor zirlama ses gibi sorun nerde acaba
Slm arkadaslar 100 cc motoru 150 cc piston taktim motor 6 deviri gecince az bi duman atiyor ve subap gevsekmis gibi ses geliyor zirlama ses gibi sorun nerde acaba
Silindir çok kaliteli işçilikle yapılmadıysa yeniyken az bişey duman atar. İlk 250km motoru çok yumuşak kullan ki sekmanlar silindire güzel alışsın, duman atma yapmasın. Bu kalitede bir silindiri motor yeniyken zorlarsan çok yazık edersin, yağ yakması geçmeyebilir. Subap sesi konusunda da. 100'lük silindir kapağı ile 150'lik silindir kullandığın için sıkıştırma oranı aşırı arttı. Bu şekilde kullanmaya devam edersen motor sesten başka arızalar da çıkarabilir.
Ayni uygulamayi arkadasimda yapti onda az bi ses vardi o da gitti ama benimkinde hala ses var subap millerini uzun ile degistirdim ayni ustayi aradim sente kacmis dedi sentiyi nasil ayarlayacaz anlamadim gitti
Orjinali de ayni ses yapiyor
Video cektim linkini verecem simdi
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
https://youtu.be/NdDAkeigd6Q
Onu duzelteyeyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------
https://youtu.be/NdDAkeigd6Q
Egzantrikten geliyo ses. Sıkıştırma oranı da aşırı yüksek, marş basarken motorun sıkışmasından belli.
Ne yapmam gerekli peki
Babam bi tur atti piston vuruyor dedi dunde yeni buji taktik cok az birsey uzun bujinin tirnak araligini kapatmis piston
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
Ust kapagi 150 taktik sikinti kalmadi hic demekki 13 peryo olan piston ust kapagi degistirmesi gerekir 15 peryo degistirmeye gerek yok yarin foto cekerim kapaklarin
100'lük kapakla verim alamazdın hiç zaten. Doğrusunu yapmışsın, sorununu çözmesi de iyi olmuş.
bügün fark ettimde 5 viteste hız 70 km iken gaz kestiğimde egzozdan patlama sesi geliyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------
bir eski 100 cc lik pistonu 100cc olan yuki zincirli egzantiriğe taktık ama motor çalışmıyor ateşleme var sente ayarı subap ayarı yapılı
evet gayet rahat dönüyor
Motor rahat dönüyosa ve ateşleme varsa tek şüpheli emme kısmı yani karbüratör kalıyor. Emme manifoldu bağlantıları sıkı mı, orda boşluk varsa hava alıyosa motor çalışmaz.
karbiratörü temizledik olmadı çalışan karbiratör taktık yine çalışmadı sente ayarı tam olarak nasıl yapılıyor
Zincirli yani üstten egzantrikli motorlarda genelde, motor sol kapağının üstündeki minik kapakta T işaretini görürken silindir kapağındaki egzantrik dişlisinin iki vidası silindir kapağına paralel olmalıdır. Bu ayarı yapmazsan da motor çalışmaz hatta subap yamultabilir çalıştırmaya çalışırken.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)