Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sıkıştırma oranı düşürme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Temmuz ayında 150'lik motorumu 210cc'ye yükseltmiştim. Motoru 200'lük yapmak için aldığım silindir kapağının yanma odası çapı 59mm, ancak ben 65.5mm'lik silindir taktım. Bu durumda sıkıştırma oranım 11.2 civarı oldu, marş basmada sorun yok ancak yüksek devirlerde vuruntu yapıyor ve 9000 deviri geçemiyorum. Silindir kapağının yanma odası küreciğini minik taşlama aletiyle taşlasam nasıl olur ? 3-4mm malzeme kaldırıcam, 65.5mm çapa kadar genişleticem yanma odasını. Sıkıştırma oranını düşürmek için 4-5mm kalınlığında demir conta satıyolar ancak onu takmak için şasemde yer yok. Şu an bile külbütör kapağı yerinden zor çıkıyor motoru indirmeden.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Teorik olarak olur. Aslında vuruntunun devirle ilgisi var mıdır emin değilim çünkü vuruntu doğrudan sıkıştırma ile ilgilidir. Hatta bana göre düşük devirde daha çok vuruntu hissedilmesi gerekir. Belki de sübaplar ufak geliyordur büyük silindiri boşaltmak için ve o yüzden devir çıkmıyordur.

  3. #3
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    11,2 sıkıştırmada 95 oktanlı benzinin erken ateş almaması yani vuruntu yapmaması gerekir. Ateşleme avansını ayarlanarak sorun çözülebilir belki.

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben de anlamıyorum vuruntu tam olarak neden yapıyor. 125'lik silindir kapağıyla 150'lik silindiri 12 bin km kullandım. Sıkıştırma oranı 12'iydi. Hiç vuruntu yapmadı, motor 10500 devire kadar çıkıyordu. Motoru büyüttüm ama arka dişli küçültmeye rağmen henüz eskisine göre 8 km hız kaybım var. Eskiden 128km hız yaptırmıştım, şimdi 120'yi geçemiyorum. Sadece hızlanması çok seri oldu. Bide 120'yi artık neredeyse düz yolda yapıyor

  5. #5
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de anlamıyorum vuruntu tam olarak neden yapıyor. 125'lik silindir kapağıyla 150'lik silindiri 12 bin km kullandım. Sıkıştırma oranı 12'iydi. Hiç vuruntu yapmadı, motor 10500 devire kadar çıkıyordu. Motoru büyüttüm ama arka dişli küçültmeye rağmen henüz eskisine göre 8 km hız kaybım var. Eskiden 128km hız yaptırmıştım, şimdi 120'yi geçemiyorum. Sadece hızlanması çok seri oldu. Bide 120'yi artık neredeyse düz yolda yapıyor
    98 oktan yakıtla dene birde. Olmadı oktan arttırıcı katkılar var, onu denersin. Bunlar işe yaramaz ise motorundaki sorun vuruntu değildir yani sorunu başka yerde araman gerekir.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    98 oktan yakıtla dene birde. Olmadı oktan arttırıcı katkılar var, onu denersin. Bunlar işe yaramaz ise motorundaki sorun vuruntu değildir yani sorunu başka yerde araman gerekir.
    Oktan artırıcı katkı konulabilir. Shell VPower+ aldım depo boşken, o biraz fark etti çok az da olsa vuruntu azaldı. Kapak taşlaması yapıp sıkıştırmayı 0.5 düşürsem bile kurtaracak belki. Bizim buralarda bu işlerden anlayan usta da yok, motoru kendim 210'luk yaptım zaten. Ustaya desen sorunumu bul tecrüben için sana 100 lira vericem desem yine de bulamaz çözüm Adama motoru büyüttüm diyorum niye yaptın diyo.

  7. #7
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de anlamıyorum vuruntu tam olarak neden yapıyor. 125'lik silindir kapağıyla 150'lik silindiri 12 bin km kullandım. Sıkıştırma oranı 12'iydi. Hiç vuruntu yapmadı, motor 10500 devire kadar çıkıyordu. Motoru büyüttüm ama arka dişli küçültmeye rağmen henüz eskisine göre 8 km hız kaybım var. Eskiden 128km hız yaptırmıştım, şimdi 120'yi geçemiyorum. Sadece hızlanması çok seri oldu. Bide 120'yi artık neredeyse düz yolda yapıyor
    piston yolunun uzaması maksimum devri düşürüyor

    eski halınde saniyede 180 devir civarı yaparken 200 luk krankla 120 devir civarına düşüyor

    buda son hızda kayıp verirken maxımum devir düştüğü için yakıt ekonomisi olarak geri geliyor
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  8. #8
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Dün de dediğim gibi yanma odasını düşürüp deviri arttırarak biyel kolunu kırarsın. Ayrıca ona oranla güçlendirmen gereken parçalar var. Çünkü fabrika standartlarınca o motor standart devire uyarlanmış. Sen bunu arttırdığında vuruntuyu kesip devri 9000 in üzerine çıkardığında motoru içten içe öldürecektir. Subablara zarardır. Piston kolunu aşırı zorlamadan dolayı kırarsın. Akabinde blok patlayabilir. Dikkatli ol derim. Eğer hala bile bile lades etmek istiyorum diyorsan resimleri ve sonucu bekliyoruz Eğer hızlanmasını istiyorsan dişlilerle oyna. Ayrıca sen yanma odasını küçülttüğünde vuruntu daha da artacak.

  9. #9
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün de dediğim gibi yanma odasını düşürüp deviri arttırarak biyel kolunu kırarsın. Ayrıca ona oranla güçlendirmen gereken parçalar var. Çünkü fabrika standartlarınca o motor standart devire uyarlanmış. Sen bunu arttırdığında vuruntuyu kesip devri 9000 in üzerine çıkardığında motoru içten içe öldürecektir. Subablara zarardır. Piston kolunu aşırı zorlamadan dolayı kırarsın. Akabinde blok patlayabilir. Dikkatli ol derim. Eğer hala bile bile lades etmek istiyorum diyorsan resimleri ve sonucu bekliyoruz Eğer hızlanmasını istiyorsan dişlilerle oyna. Ayrıca sen yanma odasını küçülttüğünde vuruntu daha da artacak.
    arkadas yanma odasını buyutup sıkıstırma oranını düşürmekten bahsetmiş
    yanlıs anlasılma var galiba
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  10. #10
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadas yanma odasını buyutup sıkıstırma oranını düşürmekten bahsetmiş
    yanlıs anlasılma var galiba
    Dün de konuştuk bu konuyu kendisiyle. Kelime hatası olmuş. Aynı yazılan hasarı vercek motora. Büyütünce vuruntu yine gitmiycek ki? Biyel kırcak. Standartların dışına çıkıyor çünkü. Yalnız performans alamazsın yanma odasinin hacmini büyütünce sıkıştırma oranı düşer buda performansı düşürür.

  11. #11
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün de konuştuk bu konuyu kendisiyle. Kelime hatası olmuş. Aynı yazılan hasarı vercek motora. Büyütünce vuruntu yine gitmiycek ki? Biyel kırcak. Standartların dışına çıkıyor çünkü. Yalnız performans alamazsın yanma odasinin hacmini büyütünce sıkıştırma oranı düşer buda performansı düşürür.
    kısmı performansı dusurur fakat dakikadaki devri arttırabilir
    bu noktada kar zarar hesabi yapılmalı
    ben aynı tarz motoru 3,5 seneden fazladır kullanıyorum
    benimde maxımum devrde azalma oldu ancak güç arttı yakıt azaldı
    onun için ben dert etmiyorum
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #12
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kısmı performansı dusurur fakat dakikadaki devri arttırabilir
    bu noktada kar zarar hesabi yapılmalı
    ben aynı tarz motoru 3,5 seneden fazladır kullanıyorum
    benimde maxımum devrde azalma oldu ancak güç arttı yakıt azaldı
    onun için ben dert etmiyorum
    Peki dişlilerle oynadın mı ? Tamam torktan yana düşüş yaşayabilirsin ama devir olarak tatmin edici bi fark gösterir. Baksana işkence bu iş tamam sonucu alınca zevkli ama işkence. Külbütörü sökmek için komple motoru indiriyorum diyor. Bu şekilde vuruntu daha fazla olacaktır. Kar zarar hesabına gelirsek performans düşük fakat devir yüksek. Zarar mı diyosun ?

  13. #13
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki dişlilerle oynadın mı ? Tamam torktan yana düşüş yaşayabilirsin ama devir olarak tatmin edici bi fark gösterir. Baksana işkence bu iş tamam sonucu alınca zevkli ama işkence. Külbütörü sökmek için komple motoru indiriyorum diyor. Bu şekilde vuruntu daha fazla olacaktır. Kar zarar hesabına gelirsek performans düşük fakat devir yüksek. Zarar mı diyosun ?
    oğuzhan bey vuruntu ne demek acaba? açıklayabilirseniz konuyu anlamaya çalıyorum..
    bilgilendirme için tşk ederim
    oguzhan6161 bunu beğendi.
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  14. #14
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı awesomee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oğuzhan bey vuruntu ne demek acaba? açıklayabilirseniz konuyu anlamaya çalıyorum..
    bilgilendirme için tşk ederim
    Vuruntudan kasıt sarsıntılı çalışması

  15. #15
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vuruntudan kasıt sarsıntılı çalışması
    teşekkur ederim,
    9000 devirde vuruntu yasıyor arkadaş, 150 cc 200 cc ye çıkarmış vay arkadaş neler okuyorum,
    okudukça ogreniorum
    oguzhan6161 bunu beğendi.
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  16. #16
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Cc yükseltme işini sadece üst kapak değiştirerek yapmak genelde pek bi işe yaramıyor. Yani illaki avantajları var ama bana göre cc yükseltiyorsan biyel kol uzunluğundan piston çapına ordan üst kapağa kadar müdahale gerekiyor.
    Aksi durumlar teoride çalışıyor ama pratikte fıs

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

    Aklım geldi şimdi bir anım..
    Sene yanlış hatırlamıyorsam 2006 2007 o zamanlar bi skyteam st200 cross motorum var ama piyasada dogru duzgun cross makina yok. 1 2 zealsun ramzey geziniyor onlarda tipten kaybediyor benimkisi tam cross neyse gel zaman git zaman beni tuttu bir kaşıntı ustaları gezmeye başladım. O zamanlar da teknik konu epeeeeey zayıf. Gidip ustalara bu makinaya en fazla kaç yaptırırsınız diye soruyorum tek tek. Kimisi hiç yanaşmıyor kimisi hız yaptırırım ama ömrü olmaz falan diyor, en son pek muhterem bi ustamız! Ben bunu 350lik yapar en az 180 yaptırırım bu makinaya dedi. Al la dedim o gün bıraktım motoru. 1 haftada çıkacak motor 1.5 ayda çıktı. Krank değişti biyel koluyla oynandı silindir piston şu bu motorun dünyaları değişti. Tabi iş uzadıkça bende tekbik bilgi sahibi oluyorum sürekli motorun başına gidip gelerek en son hesabımıza göre yanlış olmasın motor 360küsür ccye çıkmıştı. Topladık bastık çalıştı hadi bakalım deneyelim motoru.
    Anam motorda tork yok. Hele düz yola çıkıp basalım diyoruz makina evet yawaş yawaş hızlanıyor ve max hızda deli gibi.
    Bi yerde bi sikinti var dedi usta bi daha söktü. 1 ay daha sürdü o iş topladık ve haala anlam veremedigim bi durum oluştu motorda. Motor 1. Viteste de 5. Viteste de aynı çekim gücünde )) yokuş yukarı çıkarken atıyorum 2. Viteste 40 la çıkıyorsun yokuşu,çek 3 e 40la devam et 4 -5 yine aynı keza hiç istifini bozmuyor motor ) uzuuuun uģraşlar sonucu işin içinden çıkamayıp çıkma motor blogu satın almış, üzerine ruhsattaki numarayı çakıp öyle devam etmiştim.

    Velhasılı o zamanlar anladım ki, güçlü yada hız yapan motor istiyorsan gidip hali hazırda güçlü olan, hız yapan makina alacaksın. Ha sonradan aldığım güçlü makinaları açmadım mı? Keyfii olarak motoru indirip bunun içinde ne varmışki diye baktığım bile oldu ama müdahaleden mümkün mertebe uzak durdum.(çok masum olduğumu söyleyemeyeceğim, çakmak gazıyla nitro denemişliğimde oldu sonraları)

    Konunun sonunu baģlayacam da nereye nokta koyacağımı bulamadım.

    Işte bu da böyle bi son.

  17. #17

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    Piston silindir kapagina degmiyor degil mi ?

    Dedigin sekilde kompresyon duser yapabilirsin,
    Yuksek devirde kol yatagindan uzama basliyor belki duydugun ses mekanik temas olabilir.

  18. #18
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki dişlilerle oynadın mı ? Tamam torktan yana düşüş yaşayabilirsin ama devir olarak tatmin edici bi fark gösterir. Baksana işkence bu iş tamam sonucu alınca zevkli ama işkence. Külbütörü sökmek için komple motoru indiriyorum diyor. Bu şekilde vuruntu daha fazla olacaktır. Kar zarar hesabına gelirsek performans düşük fakat devir yüksek. Zarar mı diyosun ?
    Evet dişlilerede müdahale ettim ilk oran diye bilinen Krank debriyaj tas oranını değiştim
    Bu değişim pratikte arka dişliyi 10 diş küçültme ye eşdeğer
    Tork halen canavar gibi, tatmin edici fakat yüksek devir olmadığı için yolda uzama tabir edilen geniş devir bandı yok
    8500 civarı max devir bazen tad vermiyor
    Ama az gazla bile 2 de kalkış yapabilmekte ayrı bir zevk
    oguzhan6161 bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  19. #19

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    https://youtu.be/NdDAkeigd6Q
    Bende 100 den 150 pison ile yukselttim ama ust 100 kapaga piston vuruyordu
    150 kapak taktik ses azaldi ama hala vuruyor https://youtu.be/5qXxRm0wFGA

  20. #20
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Bi kere piston büyüdükçe devirden kayıp yaşarsın
    Amerikan v8lerindeki 5cubic motorların devir bandı yoktur fazla ama ferraride tam tersi
    Parçalar büyüdükçe ağırlık ve eylemsizlik isteği artıyor buda deviri etkileyip vuruntuya yol açar


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)