Bundan en az üç yıl kadar önceydi (görüyormusunuz tarihi bile net hatırlayamıyorum!) DR800'ümün 5.vites problemi vardı(daha doğrusu 5.vites yoktu) ve artık bu problemi çözmeye kararvermiştim. Motor tamamen dağılacaktı bu işlem için, e öyleyse hazır dağıtılmışken motor da sıfırlanabilir diye düşündüm. O günlerde de yine bu günkü gibi babama dahi güvenmiyorum motor konusunda, bir-iki birbilene danıştık neler yapabiliriz diye, kimi kendini ağırdan sattı, kimi alaya aldı, kimi sakın siz dağıtmayın dedi kimi de (sayıları az da olsa) siz yaparsınız bu işi dedi.
Dedi ya eh tamam artık yeterlilik sertifikasını aldık yaparız biz bu işi diyerek ilk etapta motor alındı şase üzerinden, fotolar çekildi, detaylar not alındı, daha önce dört silindir oto motoru toplama deneyimim olmuştu ancak bu yine de içime bir ürperti veriyordu. Efendim parçalar gözden geçirildi tek tek ve eksikler tesbit edildi. Doğruca yedek parça ithalatçısı tarık hocanın yolu tutuldu ve metal kapak contalarından atkı ve ekzantirik zincirlerine kadar bir çok parçanın yenisi alındı.
şimdi sıra işin zor tarafına gelmişti dağıtmak çocuk işi ama toplamak öylemi? Sökerken önünüze minik bir segman yada pul parçası hatta bir pim pat diye düşebiliyor, problemdeğil ancak toplarken o parçanın yerini bulana kadar akla karayı seçiyorsunuz (tabii bu arada bir çok sözüm ona ustanın yaptığı gibi "gereksiz parçaları eleme" yeteneğinizi de geliştirebilirsiniz). Tekrar konuya dönecek olursak silindir ve kapak rektefiyeye gönderildi, v.s. aşamalar dan sonra motor toplama işini tamamladık (çoğul yazdığıma aldanmayın sakın bu işlemlerin çoğunu yalnız başıma yaptım yalnız toplama aşamasında SAAB servisinde teknisyenlik yapan yeğenimin taze dimağından ve el becerisinden oldukça fazla istifade ettim)
Motoru toplamıştık toplamasına da iyi bir duygusal yükün de altından kalkmıştık. Buraya kadar herşey normal gelişmişti ancak motorun tekrar şaseye yerleştirilmesi aşamasında olan oldu; saygıdeğer arkadaşlarım kanıma girdiler "madem bu kadar masraf ettin gel sen bunun hazır motor inmişken şasesini de boya dediler, demez olsaydılar Kalktım onların dolduruşuyla motorun üstündeki bütün aksamları söktüm bu boya sevdasına.
O gün bu gündür DR800 koliler halinde durur, şaseyi de boyadım bitirdim ancak bir türlü nasip olmadı marş düğmesine dokunabilmek, bazan zaman oldu moral olmadı bazan da hiç fırsat bulamadım taa ki önceki güne kadar,
çalışan bütün motorlarım su koyvermişti, DR ise şasesi bir tarafta, maşası ve motoru diğer tarafta mahzun mahzun bana bakıyordu "TAMAM" dedim artık seni toplama zamanı gelmiştir.
Ve bu gün "ÜÇ YIL SONRA İLK MARŞ"
Bir babanın sılaya dönen evladına kavuşması gibi bir duyguydu o gümbürtüyü duyduğum an hissettiklerim; paylaşmak istedim
Üç yıl önceki fotoları aradım PC de ancak bulamadım,
ilk foto ikinci gün sabahı DR kendi ayakları üzerinde ancak yalnızca motor bloğu şase üzerindeki yerine oturtulmuş. 8) mahzun mahzun beni bekliyor köşesinde.
kendi tekerleri üzerinde garajdan ilk çıkış, tarihi bir an onun ve benim için.
artık test aşaması; ilk marş için herşey hazır, havafiltrekutusu takıldı, egzost (susturucular ve headers hariç) takıldıi elektrik tesisatı test için hazırlandı.
gün sonu hava karadı artık yavruları garaja çekme zamanı.
bugün hiç foto çekemedim ancak, egzostları tam takım yerlerine bağladım,
headers ve son susturucular,bağlantı elemanları tek tek temizlendi 800 derece yanmaz boya ile boyandı.
İşin en ilginç yanlarından biri kolilerden çıkan parçaların monte edileceği yerleri keşfetmek, montaj sırasında bir noktada eksiklik olduğunu hissetmek ve oraya gelecek parçayı tahmin edebilmek, şimdiye kadar bir aksilik olmadı umarım böyle devam eder.
_________________
mpank@enduroclub.org
"Yorulmadan beni takip edeceğinizi söylüyorsunuz.
Benim sizden istediğim şey,
yorulmamak değil,
yorulduğunuz zaman da,
durmadan yürümek,
yorulduğunuz dakikada da
dinlenmeden beni takip etmektir."
M. Kemal ATATÜRK
Elektrik tesisatı daha önce komple bant ile sarılmış, ufak tefek değişiklikler yapılmış, o nedenle yalnızca bantlamaları sökerek tesisatı orjinaline en uygun şekilde makaronladım.
aşağıdaki fotolarda ilk halinden son haline kadar değişik görünümler yer alıyor. Bu işlem üç günümü aldı ancak yanlış anlamayın bütün günümü bu işe ayırmadım.
Tasisatın düzenlemeden önceki hali.
tesisatın en son hali,
Bu akşam yerine monte etmeyi düşünüyorum, eğer bir aksilik olmazsa.
Ve tabiiki tekrar marşa basmak.
_________________
mpank@enduroclub.org
"Yorulmadan beni takip edeceğinizi söylüyorsunuz.
Benim sizden istediğim şey,
yorulmamak değil,
yorulduğunuz zaman da,
durmadan yürümek,
yorulduğunuz dakikada da
dinlenmeden beni takip etmektir."
M. Kemal ATATÜRK