Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KUBA Çita 100R Motosikleti 150lik silindir yapmak YARDIM

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    KUBA ÇİTA 125R
    Öncelikle selamın Aleyküm kuba çita 100r modeline sahibim yalnız artık hızı bana yetmiyor uzun yol olsun vs. Motorumu 150lik yapmak sadece silindiri kapağı ovelletip 150lik sipop yaptırıcam da size sorum şu olucak krank tan ses gelir mi beni sıkıntıya sokar mı ? Lütfen 100lük kalsın diyenler cevap vermesin. Bir de son olarak Kuba çita 100r nin silindir hariç kapak olsun vb parçaları 125lik bilirsiniz 125lik mi yapsam 150lik mi ? ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER İYİ FORMLAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    150'lik yaparsın ama 100'lüklerin piston kolu çok ince, uzun vade kol çıkartabilir 150'lik yapınca motoru. Motoru sakince sürmek istediğin için 150'lik yapmadığına göre elbet motoru zorlayacaksın ve sorun çıkartacak krank.

  3. #3

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    150cc sadece güc yükselir surat aynı kalır ama on carkı 15 lik ise 17 lik takarsan surat 20 km artar ama biraz geç toparlar kendini vede zorlanır dayanıksız parca var ise kırar bende yapmayı dusunuyordum usta 350 tl ıstedi ama ben çıkma cg 200 cc motor aldım komple starotor arızalı cıktı 50 tlye deşisecek degiştiği zaman takacam

  4. #4

    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    KUBA ÇİTA 125R
    Aracı Zorlamak değil amacım ehliyet olduğu için uzun yol yapıyorum arada ve yol bitmek bilmiyor o yüzden yükseltmek istiyorum. Ön 16 Arka 34 dişliler. Cevaplarınız için teşekkürler. USTALAR KONUŞUN HADİ YARDIM BEKLİYORUM

  5. #5

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    plaka yoksa kelle motor alıp takman tavsiyem orjınal motunla oynama randıman alamaya bilirsin

  6. #6
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    her motor modelı 150 cc yükselme olanağı yoktur,

    Misal,
    kanuni windy 125,
    honda cgl 125,

    gibi motorlar 150 cc olamaz,
    olması ıcın blok taki silindir girişi rektifiyecide büyütülmelidir,

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her motor modelı 150 cc yükselme olanağı yoktur,

    Misal,
    kanuni windy 125,
    honda cgl 125,

    gibi motorlar 150 cc olamaz,
    olması ıcın blok taki silindir girişi rektifiyecide büyütülmelidir,
    Hondayı geçtim ama Kanuni'nin yaptığı ayıpmış usta Balansörlülerin hepsi 150'lik olabiliyo hatta 65.5 67mm silindirler bile takılabiliyo. 125'lik diye aldığım motorun karterinin içinde 150LX ile başlayan bir ürün kodu vardı, balansörlü 125'lik karter yok galiba.

  8. #8

    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    KUBA ÇİTA 125R
    Arkadaşlar motorumu 125 cc orjinal kuba silindiri taktım ve gerçekten olağan üstü randıman aldım cevaplarınız için çok teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------

    Arkadaşlar motorumu 125 cc orjinal kuba silindiri taktım ve gerçekten olağan üstü randıman aldım cevaplarınız için çok teşekkürler. ve mengu arkadaşımızın dediği gibi motorların 100lük yada 125lik olduğuna bakmayın içleri daha fazla oluyor amaç en iyi marka üretimi

  9. #9

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    güle güle kullan gerçekten performansı baya yuksekmi birde kuba marka kapağımı taktın

  10. #10

    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    KUBA ÇİTA 125R
    Öncelikle saolasın dostum. Motorumun markası zaten kuba çita 100r kapak orjinaldan 125lik gerçekten aşırı fark etti performansta silinlidiride 125lik yapınca full 125 olmuş oldu

  11. #11

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    peki silindiri oynamadan 150 cc farklı marka kapak taksak sıkıntı olurmu

  12. #12

    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    KUBA ÇİTA 125R
    Bana kalırsa sıkıntı olmaz dostumda sen yine aynı markadan şaşma

  13. #13

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Sabah kardesim kaza yapti onduzen komple gitti vaz gectim motoru buyutmeyecem

  14. #14

    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    KUBA ÇİTA 125R
    Geçmiş olsun dostum

  15. #15

    Üyelik
    16 Nisan 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kuba Çita 100R Gold
    Arkadaşlar selamlar. Konunun üzerinden çok zaman geçmiş ama aynı konu hakkında sorularım olacak. Kuba Çita 100R Gold marka motora sahibim. Konu sahibi arkadaş silindir hariç bütün parçalar 125'lik; 125'lik orjinal kuba silindir i taktım ve muazzam verim aldım demiş. Özellikle konu sahibine soruyorum, sonrada sorumu okuyacak bilgi sahibi herkese..; 125'lik silindir takarken piston ve siboplarıyla beraber mi değiştirdin. Yoksa piston ve siboplar aynı kalarak sadece silindiri mi değiştirdin? Bende motoruma ufaktan birşeyler yapacağım. Sesi gidişi beni hiç tatmin etmiyor. Biraz sağır alıştırmışlar açana kadar uğraştım, tam açıldı baskı balata bitti :D sokmuşken sanayiye tek seferde yaptırmak istiyorum. 6'lı baskı balata attıracağım. Sizce sadece 125'lik orjinal silindir mi takayım yoksa silindiri 125'lik grup olarak mı(pistonu ve siboplarıyla beraber)taktırayım? Bunun dışındada ufak yollu bana önerebileceğiniz neler var?

  16. #16

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Sadece 25 cc yükseltecekseniz silindir kapağının zorunluluğu yok. Motorunuza uyacak ve çapı daha büyğk olan supap takımı bulursanız silindir kapağının supap yerlerini genişleterek daha da verim alabilirsiniz. Silindir almanıza da gerek yok aslın ama size kalmış. Rektifiye yaparak silindir çapını büyütebilirsiniz. Ha ama orjinali dursun derseniz yeni silindir alın. İstanbul'daysanız Kartal'da Şahin Rektifiye diye bir yer var. Adamlar işin ehli biz yaptırdık çok iyi oldu. Yaptığınızda eğer yine performansı yeterli gelmezse silindirin üst kısmını 1-2 mm kestirerek sıkıştırma oranını yükseltebilirsiniz lakin yapacağınız her işlem için hesap yapmalısınız. Mesela kullanım kılavuzunu veya servis kılavuzunu kullanarak yaparsınız. Yoksa mecbur elinizle ölçerek yapacaksınız. kolay gelsin. Bir tavsiye vereyim asla acele etmeyin yoksa çok uğraşırsınız.

  17. #17

    Üyelik
    16 Nisan 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kuba Çita 100R Gold
    ustam esasında belli bir CC artışı arzum yok. Çekiş, ses ve gidişinin beni tatmin etmesini istiyorum. Önemli olan çekiş ama. Gaza bastığım zaman kafayı kaldırmalı. Konuyu açan arkadaş 125 lik silindirle muazzam verim aldım demiş. Ben bunu yapacak olursam orjinal silindirimi bozmayacağım. Sormak istediğim şey şuydu; Silindiri pistonuyla grup olarak mı alayım yoksa sadece silindir ve sibop yeter mi? İşin içine piston girecekse zaten 125'le uğraşmam CC dahada büyür. Öncelikli amacım ağır bir rektefiyeye girmeden ince rötüşlarla alabileceğim maximum çekişi alabilmek.. Bu mümkün değilse; mevcut alt motora başka neler yapabileceğim hakkında öneriler alabilmek..? İlgine teşekkür ederim

  18. #18

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    usta ben 100 cc den 150 cc yaptım 7 bin km tık yok sadece üst kapak ugrastirdi mesafe az olduğu için piston üst kapağa vuruyordu araya çift conta atarak sorunu hallettim 200 cc makina gelse dahi arkamda toz yutar

  19. #19
    Egee22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2013
    Şehir
    Istanbul/Küçükçekmece Edirne/Enez
    Motosikleti
    Mondial 100 MG Prince
    Alıntı GC Skyfall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ustam esasında belli bir CC artışı arzum yok. Çekiş, ses ve gidişinin beni tatmin etmesini istiyorum. Önemli olan çekiş ama. Gaza bastığım zaman kafayı kaldırmalı. Konuyu açan arkadaş 125 lik silindirle muazzam verim aldım demiş. Ben bunu yapacak olursam orjinal silindirimi bozmayacağım. Sormak istediğim şey şuydu; Silindiri pistonuyla grup olarak mı alayım yoksa sadece silindir ve sibop yeter mi? İşin içine piston girecekse zaten 125'le uğraşmam CC dahada büyür. Öncelikli amacım ağır bir rektefiyeye girmeden ince rötüşlarla alabileceğim maximum çekişi alabilmek.. Bu mümkün değilse; mevcut alt motora başka neler yapabileceğim hakkında öneriler alabilmek..? İlgine teşekkür ederim
    Sizin bi bilgi yanlışınız var yada yazdığınızı ben anlayamadım,bi daha detaylı araştırın isterseniz silindir piston zaten birlikte olan birşey silindir değişip piston aynı kalıcak falan diyorsunuzsiz en iyisi ustanıza bırakın bu işi fazla karıştırmayın


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)