600 F , 14500 dv/dk., 1. vites, max hız 118km.?
-
05 Haziran 2006, 14:33
#1
Arkadaşlar, başlıkta da yazdığım gibi, makine kesiciye girdiği anda 1. viteste gördüğüm max hız 118 km. Bu forumda bunun 130 km. olduğunu okumuştum. Makine rodajdan çok olmadı çıkalı. Gayet temkinli kullandım. 1800 km. de şu anda. Motorun açılmasını mı beklemeliyim, sübap ayarlarıyla mı oynamalıyım?
600 F in tavırlarını bilmiyorum pek. Yardımcı olur musunuz?
Reklamlar
-
05 Haziran 2006, 14:35
#2
bence hicbirşey yapmana gerek yok. 1. viteste o sürat yeter sana ve zaten o viteste o sürati yapmayacaksın deneme amaçlıdır sadece.
diye düşünüyorum.
Tanrı motor kullansaydı racing kullanırdı...
-
05 Haziran 2006, 14:53
#3
Elbette deneme amaçlı ama bu, ya motorda verimli olmayan bir şeylerin olduğunu veyahut da rodajdan sonraki ayarlarının uygun yapılmadığını gösterir. Yanılıyor muyum?
-
05 Haziran 2006, 15:21
#4
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bu meselenin rodajla alakası yok. Modifiye edip 250 bg bile yapsan aynı devirde aynı hızı elde edersin.
Bu tamamen motor devri, şanzıman oranları ve zincir dişli çapıyla alakalı.Onlarda rodajla beraber büyümeyeceğinden
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
05 Haziran 2006, 15:26
#5
hayabusa 135-140 görüyo ztn.. 600 makine için çok ii bence..
-
05 Haziran 2006, 15:38
#6
Akira adlı üyeden alıntı
Bu meselenin rodajla alakası yok. Modifiye edip 250 bg bile yapsan aynı devirde aynı hızı elde edersin.
Bu tamamen motor devri, şanzıman oranları ve zincir dişli çapıyla alakalı.Onlarda rodajla beraber büyümeyeceğinden
Akira haklısın, rodajla mekanik parçalar büyümez ama performans değişir. Yani performansı azalabilir, artabilir. Yaktığı yakıt oranı büyüyebilir, piston hareketleri rodajı iyi yapılmış makine de daha pürüzsüz ve ahenkli olabilir. Ha, 118 km. limit ise, o zaman haklısın. Rodajla alakası olamaz. Ama 130 km. limit ise o zaman problem var demektir.
pisiko eğer hayabusa 135-140 yapıyor ise aynı şartlarda, o zaman makul bir hız.
130 km. yapıyor diyenleri görmüştüm, o yüzden denedim. Ama, 130 km. görmedi maalesef.
-
05 Haziran 2006, 15:41
#7
belki kavramaylada alakalıdır dicem ama bence hiç oraları karıştırma hoja...
-
05 Haziran 2006, 15:47
#8
Buyukbaba,bu forumdan arkadaşımız grave'in CBR600F ile (2004-2006 model arası bir makinaydı sanırım.)1.viteste 140 gördüğünü söylemişti bana,bilgine...Birde onla konuş istersen.
-
05 Haziran 2006, 15:52
#9
İnşallah yanılıyordur kocaday, çünkü öyleyse 22 km.lik fark çok büyük performans kaybı demektir ve ben o sorunu nasıl çözerim bilemem. Egzost tan mı diye düşünüyorum? Yoshi egzost taktırmıştım 15 gün önce. Orjinal egzost ile denememiştim ki farkı anlayayım.
Umuyorum motorun kendine gelme meselesidir. Makine 2005 model.
-
05 Haziran 2006, 15:53
#10
bence biraz daha sabır.. motor 4-5000 km atlatmadan tam performasını vermez bence.. en azından benm kullandığım bütn motorlarda böyleydi..
-
05 Haziran 2006, 15:55
#11
Umarım pisiko. Bu makine için dediğinini onaylayanların yazılarını okumuştum daha evvel.
-
05 Haziran 2006, 16:00
#12
abi dur ya bizim makine 1. viteste 12,500 devirde yani cut off a girdiği zmn 40 görüyo.. biz naapalım
-
05 Haziran 2006, 16:03
#13
Buyukbaba adlı üyeden alıntı
Akira haklısın, rodajla mekanik parçalar büyümez ama performans değişir. Yani performansı azalabilir, artabilir. Yaktığı yakıt oranı büyüyebilir, piston hareketleri rodajı iyi yapılmış makine de daha pürüzsüz ve ahenkli olabilir. Ha, 118 km. limit ise, o zaman haklısın. Rodajla alakası olamaz. Ama 130 km. limit ise o zaman problem var demektir.
pisiko
eğer hayabusa 135-140 yapıyor ise aynı şartlarda, o zaman makul bir hız.
130 km. yapıyor diyenleri görmüştüm, o yüzden denedim. Ama, 130 km. görmedi maalesef.
Bence buradaki son cümleniz herşeyi açıklıyor.Müsterih olunuz.Eğer rodajı kitapçıkta belirtilen şekilde yaptıysanız,Honda fabrikasının üretim hata payını oluşturan bileşenlerden biri de sizin motorunuza ait değilse ki çok düşük bir ithimaldir,hiçbir sorununuz yok demektir.
-
05 Haziran 2006, 16:19
#14
siz neden bahsediyonuz benim scooter warya haojin yeni adıyla asya motor 90 yaptım abi warsa kapışan gelsin abi bunlar deli makinalar 14500dv/dk yaptırmayın sağlıklı olmaz motor için bu benim fikrim motorun ömrünü kısaltmaktan başka işe yaramaz 13000 devir sağlıklı yukarısı tehlike saçar ki piston fırlama ihtimali war oda sürücünün ölmesine sebep oluyo gerçi o eskiden oluyodu ama bunu yapan insan olmayacak diye bişey yok piston fırlaması bilenler warsa motoru çöpe at hurdaya at demektir ki bunu yeni motorlarda yapar bence yapmayın derim
Allah bütün motorcuları ve motor sevdalılarını korusun Allah Türkü korusun.Allah motor alamayanlara sabır versin ( ben yaşıyorum çok zor war ama memnun değilim)
-
05 Haziran 2006, 16:20
#15
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Sen merak etme motorunun hiçbirşeyi yok.
Tek olası problem kavramanın kaçırmasıdır ki böyle birşey olsa 1800 km olmadan kavrama balatalarını çoktan bitirmesi gerekirdi.
130 görmenin tek açıklanabilir yolu, birinci viteste son gaz hızlanarak devir kesicinin devreye girdiği devire ulaşmak. Bu andan sonra motosiklet kazandığı atalet momenti sayesinde (sadece namlu içerisinde itme kuvvetine maruz kalan mermi çekirdeğinin namluyu terkettikten sonrada hızlanması gibi) ileri atılacak ve kısa süreliğine bir miktar daha hızlanacak ancak motor freni etkisiyle yine 118 km ye düşecektir(Tam devir kesiciye gelmeden önce debriyaja basarsan ibrenin rahatlıkla 140 ları gördüğüne şahit olacaksın)
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
05 Haziran 2006, 16:21
#16
abi piston nasıl fırlıyo bea..
-
05 Haziran 2006, 16:40
#17
Akira, sanırım haklısın. Ben kesiciye girmesini bekledim. Fazla kuruntu etmeye gerek yok zaten.
Pisiko piston fırlaması çok yüksek devirlerde pistonun, bağlantı noktasından kopup, yatağından dışarı uçması demektir. yani motordaki piston, düşünebileceğin gibi yukarı, sürücüye doğru önündeki herşeyi parçalayarak fırlıyor. Mermi gibi.
-
05 Haziran 2006, 16:46
#18
Buyukbaba adlı üyeden alıntı
Akira, sanırım haklısın. Ben kesiciye girmesini bekledim. Fazla kuruntu etmeye gerek yok zaten.
Pisiko piston fırlaması çok yüksek devirlerde pistonun, bağlantı noktasından kopup, yatağından dışarı uçması demektir. yani motordaki piston, düşünebileceğin gibi yukarı, sürücüye doğru önündeki herşeyi parçalayarak fırlıyor. Mermi gibi.
-
05 Haziran 2006, 17:46
#19
bence 1. viteste radara düşerek bir ilk olabilirsin
-
05 Haziran 2006, 17:54
#20
1.vites 2,833
2.vites 2,062
3.vites 1,647
4.vites 1,421
5.vites 1,272
6.vites 1,173
primary reduction 1,822
secondary reduction 2,813
arka lastik 180/55/17
max devir 14.500
Honda cbr 600 f teknik verileri bunlar değil mi?
buradan hesaplatarak 1.viteste 118,55 bulunuyor. daha neyi tartışıyorsunuz?
bunların tamamı vites kutusu oranları ve lastik ebatları ile ilgili. rodajın iyi yada kötü yapılması bunları etkilemezki! motor bitmiş olsa dahi 14500 çevirince 118 yapar. sizin bahsettiğiniz motorun durumu performansı etkiler. bu hız mevcut durumda değişmez ve ister debriyaj sıkın ister boşa alın 118 yapar.
ancak gösterge hatası nedir bilemem. belki devir kestiği noktada değilde daha aşağıda 118 görülmüştür vsvsvs
ayrıca 13000 devirin üstü neden sağlıklı değil? 13000 devir neye göre belirlendi? kafadan mı? fabrika kırmızı bölge koymuş içine girme demiş üstünede devir limitörü koyup belli bir devirde sabitlemiş. cbr 600 f için yanlış bilmiyorsam 14500 devir. nasıl piston fırlayabilir ki? bu motorlar modifiyesiz geliyor. benim motorumda 15500 de redline var. fabrika 15500 diye açıklıyor. devir göstergesi üzerindede 16000de devir kesiyor. buradaki olay motor 15500 yaparken devir göstergesi saparak 16000 gösteriyor ve motor limitörü 15500de deviri kesiyor. yanlışsa neden kırmızı bölge 13000de değil? peki hangi üretici piston fırlama riskini göze alarak piyasaya motor sürer?
kusura bakmayın yazılanların bir kısmı tamamen kafadan olduğu için kızdım.
yanlış bişey yazdıysam lütfen doğrusunu yazın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler