Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

hangi lastik ? :/ z one 180

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yasin. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    arkadaslar carsamba günü siparisini verdigim z one 180 bugun bayii ye ulasmıs işlemler carsambaya kadar biter dediler ilk motorum bu arada :D her neyse ekipman ve lastigin onemini az cok biliyorum bu yüzden ekipman ve lastik arastırmalarına basladım 3 5 ekipman kafamda olustu fakat lastik konusu baya bi kafamı yordu sabahtan beri lastik arastırıyorum milyon tane bilgi var biri demiş 110-80-17 ye 120-70-17 taksan capı 88 yerine 90 mm olur cok fark etmez demiş biri demiş iki lastiginde aynı marka olması lazım demiş daha niceleri...
    benim alacagım motorun lastikleri;
    ön: 90-90-17
    arka: 110-80-17

    arka olarak 110-80-17 prelli mt75 uyuyor fakat prellinin 90-90-17 si yok 100-80-17 si var on lastik olarak gerci saglam markaların hic birinde 90 90 17 ön lastik yok 1 markanın var sadece onunda ismini hatırlayamadım suanda.
    bide cogu kişi street pilot u cok onermiş fakat pilotta ön: 100-80-17 var arkada ise 130-70-17.

    biraz karısık oldu evet benim beynimde suan boyle karısık umarım anlatabildim. malum önümüz kış ona göre lastikler önerirseniz cok daha faydalı olacaktır benim icin simdiden tesekkur ederim iyi forumlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dundanbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir/Bandırma
    Motosikleti
    Pulsar NS 200
    Ben dahil şimdiden lastik seçimi ile ilgili sorular gelmeye başladı

    Sıkıntılı iş maalesef seçim olsun ebat olsun, bilgi tecrübe beklemek olsun zor, yeni motosiklet seçimi yapılırken bence önce lastik ebatlarına bakalım

  3. #3
    yasin. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    işte benim anlamadıgım olayda o benim ebatlarda adam akıllı lastik yok ki

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------

    güncel++++++

  4. #4
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    Ayni sikinti benim honda spacy alfadada var. Yalniz bence lastik ebatlarini kesinlikle degistirmeyin. On farkli arka farkli da olmasin. En kotu irc ye bakin gic sevmesemde bizim motorlara uygun ebatta lastik uretiyorlar en pahali olan ve hamuru nispeten iyi olan bir lastik tercih edilebilir spacy ler icin winter grip serisi satiyorlar kuryeler bunu kullaniyor ben de bu lastikten alacagim kismetse.

  5. #5
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    biraz karısık oldu evet benim beynimde suan boyle karısık umarım anlatabildim. malum önümüz kış ona göre lastikler önerirseniz cok daha faydalı olacaktır benim icin simdiden tesekkur ederim iyi forumlar [/QUOTE]

    Merhaba arkadaşlar; benzer bi durumda apache yeni kasalarda ve rks titanikte de var.Benim motorum RKS 150, arkadaşlarda z-one mevcut.Konuyu dağıtmayayım, bir aydır motosiklete lastik arıyorum ve tamamen senin aradığın ürünü arıyorum.Yorumlardan edindiğim fikir Michelin'den daha iyi lastik olmadığı şeklinde.Fakat Street değil de sport olmalı ve daha yumuşak hamurlu olduğu söyleniyor fakat galiba üretimden kalkmış ve pilot road çıkarmışlar.Birde ölçüleri en yakın sava-mitas 90-80-17 ön ve 110-80-17 arka lastik var fiyatı da daha uygun..
    Fikri olan arkadaşlar, özellikle kullanıcılar lütfen paylaşım yaparsa çok faydalı olacaklardır.Sırf lastik yüzünden araç sollamaya, araçlara sokulmaya korkuyorum ve bir kez de motosikleti kaydırdım,üzerindeki lastik değil kızak gibi kayıyor ve bisiklet gibi kullanıyorum artık 40 metre takip mesafesiyle, tabiri caizse çin işi motosikletimin tekerleği bile yola yapışıyordu şimdikine kıyasla..
    Bu arada kullananlar olsa da sadece ön yanak küçültmeyi kesinlikle tavsiye etmiyorum Yasin, motosikletin dengesine yansıyacaktır,ayrıca çok önemli olmasada belki km sayacı ve km göstergesi de sağlıklı çalışmayacaktır..
    Yani aranılan lastiği bulursan haberimiz olsun Paylaşımdan sonra üst sınıf lastiklerden arayışa devam..Birde arkayı da küçültme konusu var ki, atıyorum 120-70-17 gibi tam hesaplamadım ama yanak küçüklüğünden tekerlek çevresi de küçülecek ve 180 cc motosikletin hızını azaltacaktır. Kendi adıma şimdilik ölçülerde değişiklik yapmadan arayışa devam..İyi akşamlar..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------

    Düşününce MT 75 uygun olacak gibime geliyor (100/90/17 ön), en azından lastik çapıyla oynanmamış olur.Belki fren esnasında ön lastiğin basınca maruz kalacak olan alanı genişleyecek, bu açıdan hafif kötü fakat kızak lastiklerle yola çıkmaktan iyidir!-z-one'nın standart lastikleri titanicten iyi ekliyim-Ben MT 75 ten uygununu bulamadım, üstelik buna o parayı verince insanın aklı michelin sportta kalır. Zor yani..

  6. #6
    yasin. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    bende lastik ebatlarınla oynamak istemiyorum fakat kaliteli ve tam uyan bi lastik yok bitek mt 75 arkaya tam uyuyor ön dede biraz fark var 100-80 cok sorun olurmu bilemiyorum dusuncem stock lastikten kesinlikle daha iyi olacagı yonunde sava ların güzel oldugunu soyluyolar yumusak hamurlu fakat cok kısa ömürlü diyolar bilemiyorum. bide mt 75 lerin fiyatı digerlerine oranla cok ama cok fazla, ve 100-80-17 de cok markanın lastigi var dunlop falan da var ön arka farklı marka olsa sorun olurmu oda kafamı karıstırıyo.
    bişeyler bulursam veya bulursan haberleselim
    herhangi bir lastigi kullanan arkadaslar yazarsa bilgilendirirse cok makbul olur

  7. #7
    Ahmtmngrsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial Z-one-S 180
    Cbr125,yzf125,pulsar larin kullandigi ön 100 arka 130 ölçülerindeki lastik takimlarinda cok kaliteli lastikler var ben motosikletime o ölculerde kaliteli bi lastik takmayi dusunuyorum ama sonucunda ne gibi degisikliker olur bilemiyorum , fikri olan var mi ?

  8. #8
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Alıntı Ahmtmngrsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbr125,yzf125,pulsar larin kullandigi ön 100 arka 130 ölçülerindeki lastik takimlarinda cok kaliteli lastikler var ben motosikletime o ölculerde kaliteli bi lastik takmayi dusunuyorum ama sonucunda ne gibi degisikliker olur bilemiyorum , fikri olan var mi ?
    Şimdi takılır diyenler olacaktır muhakkak fakat takma arkadaşım. Kaliteli bi lastik dediğin yumuşak hamurlu olacak mukakkak O jantta 130 lastik balon yapar sonradan pişman olursun, güzel görünsün diye sürüş güvenliğini riske atma!Selametle..

  9. #9

    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Alıntı kefkes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi takılır diyenler olacaktır muhakkak fakat takma arkadaşım. Kaliteli bi lastik dediğin yumuşak hamurlu olacak mukakkak O jantta 130 lastik balon yapar sonradan pişman olursun, güzel görünsün diye sürüş güvenliğini riske atma!Selametle..
    Jantla balon yapmanın arasındaki bağlantı nedir?

  10. #10
    Ahmtmngrsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial Z-one-S 180
    Benim istedigim guzel gorunmesi degil yeri iyi tutmasi cunku kac kere dusme tehlikesi atlattim lastiklerin kaymasi sonucu . Balon yapmasi diye tarif ettiginiz olay nedir ?

  11. #11
    yasin. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    bugun motorumu teslim aldım 102 km yol yaptım 5 bin deviri gecmedim ortalama 70 75 arasında yol aldım o hızlarda bile lastikler hic guven vermedi bana lastikler yeni tabi onunda verdigi bi etki var zaten motor 0 frenler tutmuyo alısana kadar vites kuculte kuculte bi hal oldum panik fren diye bişey yoktu yani allahtan oyle bi durumla karsılasmadım virajlarda motoru yatıramadım korktum kayar diye hem lastikler poşet hem yeni lastik motor sıfır daha bide oyle bi yol oldu 3 arkadastık gayet eglenceliydi bunlara rağmen. rodajdan sonra hangi lastik olursa olsun iyi hamurlu yumusak bi lastik almak şart oldu gozumde

  12. #12
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Alıntı erk1n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jantla balon yapmanın arasındaki bağlantı nedir?
    Açıkçası çok fazla bilmiyorum, fakat 110 lastik için üretilmiş bir janta 130 ne kadar olur.O zaman 140 takalım.Sorun yaşanacağını düşünerek yazdığım bişeydi yani, sanki o lastik o janta sıkış tepiş olurmuş gibi düşündüğümden anlayacağın, hem dar jantta lastik yanakları eğrilmez mi basınç sonucu.İyi bilen ve teknik bilgi verebilecek arkadaşlar yardımcı olabilir balon'un sebebiyle ilgili..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------

    Sürüşte problem yaratmazsa, ben de sıcak bakmadığım halde 110 yerine 130 lastik takabilirim sırf aklımdaki lastiği kullanmak için..

  13. #13
    Ahmtmngrsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial Z-one-S 180
    130 ile 110 arasi 2 cm o kadar cok farkedecegini dusunmuyorum ama venimkisi tabi ki bi tahmin . Bilgili arkadaslar yardimci olursa sevinirim

  14. #14

    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Derbi STX'imin lastiklerini değiştirmeyi düşünüyorum.

    Orjinal teker ve lastik ebatları aşağıdaki gibidir.

    Ön tekerlek: 17" x 2,15
    Arka Tekerlek: 17" x 2,75

    Ön Lastik: 90\90 - 17" 49s
    Arka Lastik: 110\80 - 17" - 57s

    Eğer sürtme yapmayacaksa aşağıdaki ebatları düşünüyorum:

    Arka lastik: 130 70 17
    Ön Lastik: 110 80 17

    Böyle olunca orjinaline göre arka tekerleğin (jant+lastik) çapı 3mm artacak, ön tekerleğin çapı ise 1mm azalacak.

    Bu ebatlar hakkında ne düşünüyorsunuz? Arka sürtme yapmayacak, ama ön konusunda soru işareti var kafamda. Birde lastikler jantlarıma kalın gelir mi?

    Herkes Michelin'in en iyi olduğunu belirtmiş. Türkiye şartları düşünülürse sizce hangi modeli?

    Başka markaları öneren yok mudur? Pirelli, Continental, Bridgestone, Dunlop??

    Sizce lastik en uyguna nereden temin edilir?

  15. #15
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Arkadaşım ben artık uyguna bulmayı falan geçtim,hele bi lastiği bulalım da..Benim anlamadığım neden kullanıcı yorumu daha fazla değil, bu motosiklet az satılan bir motosiklet mi.Yok mu lastik değiştiren? Yoksa ben mi pimpirikliyim de fazla araştırıyorum.
    Genel olarak yollar bozuk,dolayısıyla racer tipi olmamalı-bence tabii-
    Bugün daha az tercih edilen, piyasa payı falan az olan tüm markaları ve yurtdışı sitelerini araştıracağim, yeter ki teknik veri bulabileyim..Bişeyler bulursam paylaşırım..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------

    Arka lastik: 130 70 17
    Ön Lastik: 110 80 17

    Böyle olunca orjinaline göre arka tekerleğin (jant+lastik) çapı 3mm artacak, ön tekerleğin çapı ise 1mm azalacak İşte bu süperMotorun kalkışı az kötüleşir, yakıt birazcık artar. Jant'a bi uysa,ön çamurluğu söker yada yamulturum gerekirse
    dundanbiri bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Daha iyi yol tutsun, daha güvenli olsun da...

  17. #17
    Ahmtmngrsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial Z-one-S 180
    Benimde tek temennim o

  18. #18

    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Ben alıp deneyeceğim. Zaten arkada sıkıntı yok, tek risk önde. Gerçi önde de yalnızca 1cm'lik bir genişleme olacağı için sorun olacağını sanmıyorum.

    Ülkemizdeki asfalt kalitesi düşünülürse sizce hangi model marka lastik almalı?

  19. #19
    yasin. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    valla herkes michelin en iyisi demiş ama pilot street kotu diyolar fiyat olarakta michelin en iyilerinden ama hangi modeli işte o var

  20. #20

    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    130 70 17 lastik takabilmek için jantın kalınlığı en az 3" olması gerekiyor. İdeal ölçü 3.5".
    Z One ve STX'in arka jantı 2.75" . Yani bu ölçü mevcut janta olmuyor arkadaşlar.

    Önde ise 100 80 17 takabilmek için jant ölçüsü 1.85" olması gerekiyor. İdeal ölçü ise 2.5". Z One ve STX'in ön jantı 2.15". Bu ölçüde lastik kullanılabilir önde. Sorun yok.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)