Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ktm Duke 125 Zincir Sesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns 200
    Merhabalar bu zincir bana kafayı yedirmek üzere motorla giderken motorun zinciri aralıklı olarak dişliye sürtüyor ve hırt hırt sesi çıkarıyor. Zincirim halihazırda gevşek durumdaydı ve bundan kaynaklandığını düşünerek zincirimi gerdim ancak değişen tek şey hırt sesinin daha şiddetli ve peglerde daha rahatsız edici bir biçimde olmaya başlaması oldu. İki tarafta eşit ölçüde defalarca kontrol ettim belki dişli yamuktur diye onu da kontrol ettim ancak nafile gözle görünen birşey yok ve zincir dişliyi zımparalamaya devam ediyor. Sıkıntı neyden kaynaklanıyor olabilir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Zincir gerginliği 5 ila 7 MİLİMETRE olmalı klavuza göre, 2.5 3 SANTİMETRE değil.Yani 1 cm civarında bayağı gergin...Düzgünce her yerden bakmalı eğer zincir ömrü dolmuşsa ve dişlilerin ömrü bir kasılır bir bırakır zincir dönerken

  3. #3

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns 200
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir gerginliği 5 ila 7 MİLİMETRE olmalı klavuza göre, 2.5 3 SANTİMETRE değil.Yani 1 cm civarında bayağı gergin...Düzgünce her yerden bakmalı eğer zincir ömrü dolmuşsa ve dişlilerin ömrü bir kasılır bir bırakır zincir dönerken
    Evet dediğiniz gibi kilit bakladan sonra bir kısım diğer yerlere göre gergin ama ben germe işini oranın gerginliğine göre ayarladım. 17000 km deki zincir değiştirmek için erken değil mi acaba çünkü daha fazlaca germe payı var. Ancak dediğiniz gibi daha gergin olan bir kısım bulunuyor bu sebep olabilir mi diyeceğim ama bu hırt hırt sesi daha yeni baş gösterdi diyebilirim ve gergin kısım uzun zamandır zincirde bulunuyor yani aynı zamanda ortaya çıkmadılar. Zincir dişliye arka taraftan bakıldığında dişlerin tam bitimini zımparalıyor.

  4. #4
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Dişlinin ortasında cant rulmanı haricinde bir tane rulman daha var bu dağılmış veya rulman bollaşmışsa da dişli elips biçiminde döner gözle tam görülmeyebilir.Sökülüp bakılabilir kolaydır arka lastiği sökmek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:24 ----------

    Öyle zımpara gibi atlama kaçırma yapıyorsa zincir dişli set olarak değişmeli.

  5. #5

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns 200
    Çareyi zincir değiştirmek de buldum. Eski zincire ayar çekmeyi denedim ancak yemiyor hiç bir türlü gevşek olsa daha az sürtüyor bu seferde zincir atacak gibi oluyordu, gerdiğim zaman ise bozuk kısım tekeri sıkıştıracak kadar kendiliginden geriliyordu. Gittim yeni bir zincir aldım taktım motor kendine geldi sürüş o kadar yumuşak oldu ki. Eski zinciri incelediğim de iş görüyor diye kullandığım balata spreyinin o ringleri eriştiğini gördüm. Balata spreyi ile temizlemek istiyorsak o ringlere zararsız olanları kullanmanızı öneririm. O ringlere iyi bakmak ve yağsız bırakmamak lazım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)