Buji kablosundan kıvılcım çıkması
-
Selamun aleykum arkadaşlar. Son 1 aydan beri motorda egzoz patlaması ve çiğ benzin kokusu vardı. Arada bir rolantide kesik kesik çalışıp sonra stop ediyordu. Hava ayarı subap ayarı yaptırdım olmadı. 3 kere buji değiştirdim olmadı. 1 hafta öncede motoru bahçeye soktum rolentide öyle motorun sesini dinledim. Bu arada bahçede karanlıktı farlarıda kapatmıştım. Neyse kafamı soktum iyice motora doğru. Çıt çıt ses geliyordu. Bi baktım buji kablosu hem motor bloğuna hemde şaseye küçük küçük şimşek çakar gibi kıvılcım veriyor. Sizce bunun sebebi nedir. Yardımlarınızı bekliyorum.
NOT:Buji kablosunu 3 kere değiştirdim sonuç yine aynı.
Reklamlar
-
Buji kablosunda kaçak var yani kablonun yalıtımı bir şekilde zarar görmüş, malesef kablo 4. kez değişecek. Kıvılcım atlayan noktaları karanlıkta tespit edebiliyorsanız elektrik bandıyla kaçak yapan noktaları bantlayın atlamaların kesildiğini görürsünüz. Ama elektrik bandı sorununuzu ancak kısa süreliğine çözer.
-
buji piposu bende de yapmıştı şasee atıyordu değişince düzeldi birde kabloyu pipoya takarken tam sıkıyormusun bir nevi vidalı orası
-
03 Ağustos 2015, 00:26
#4
mtgemlik adlı üyeden alıntı
Selamun aleykum arkadaşlar. Son 1 aydan beri motorda egzoz patlaması ve çiğ benzin kokusu vardı. Arada bir rolantide kesik kesik çalışıp sonra stop ediyordu. Hava ayarı subap ayarı yaptırdım olmadı. 3 kere buji değiştirdim olmadı. 1 hafta öncede motoru bahçeye soktum rolentide öyle motorun sesini dinledim. Bu arada bahçede karanlıktı farlarıda kapatmıştım. Neyse kafamı soktum iyice motora doğru. Çıt çıt ses geliyordu. Bi baktım buji kablosu hem motor bloğuna hemde şaseye küçük küçük şimşek çakar gibi kıvılcım veriyor. Sizce bunun sebebi nedir. Yardımlarınızı bekliyorum.
NOT:Buji kablosunu 3 kere değiştirdim sonuç yine aynı.
1)Buji yeterli ateşlemeyi yapamayıp ateşlemeyi geri çeviriyordur,geri dönen elektrik bobinden gelen elekrikle karşılaşınca kabloyu delip en yakın yerden şaseye ulaşıyordur(buji kablosunun deforme olması bundan)
Çözüm:Buji iyi sıkılmamıştır yada buji başlığı tam oturmamıştır,buji yağlanmış yada ömrünü tamamlamıştır,Bujiyi değiştirin.
2)Motor bloğu yeterli şaseyi almıyordur,
Çözüm:Motor bloğunun ve üst kapağın bağlantı civatalarını sıkarak kontrol edin.
3)Ateşleme bobini bujinin kabul ettiğinden fazla akım üretiyordur.
Çözüm:İşi bilen bir elektrikçi tarafından yarım gaz ve tam gazda bobinin akım ölçümü yapılmalı.Fazla akım geliyorsa bobin değiştirilmeli.
Tüm bu sorunlar yeni bile olsa buji kablosunun çabuk deforme olmasına neden olur.
Umarım yardımım olmuştur.
Saygılarımla...
İmkansız diye bir şey yoktur,yeter ki öğrenmeye isteğiniz olsun...
Gerçek tecrübeye işin ustasını dinlemeye başladığında ulaşırsın !!!
-
03 Ağustos 2015, 00:57
#5
arkadaslar gekenleri soylemis ek olarak
bu saydiklari sebepler motorda sarsintili calisma cig gaz atmasi ve egzozdada patiryi yapar
-
14 Ağustos 2015, 22:17
#6
Arkadaşlar biraz geç oldu ama hepinize verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim. Ne yaptıysam sorunu çözemedim. Bu arada yakıt testinide yaptım ama sonucuna bende inanamadım. O kadar çiğ benzin atmasına rağmen 1 lt benzin ile şehir içi 45 km yol yaptı. Şuan başka bir şehirdeyim. Bursaya döndüğümde ustama göstericem. Tekrar teşekkür ederim. Saygılarımla...
-
14 Ağustos 2015, 22:49
#7
Buji PİPOSU Değişmelidir...
-
15 Ağustos 2015, 00:12
#8
Adı olan Spark Plug'un gerekliliğini yerine getiriyor kaçak olduğu veya buji de bir sorun olduğu için muhtemelen
-
Arkadaşlar bugün bobin, kablo, buji hepsi değişti fakat sorun yine aynı. Sorun ne olabilir lütfen yardım edin.
-
At çöpe gitsin
O zaman siboplarda bir sorun var demektir.
-
essegesse adlı üyeden alıntı
At çöpe gitsin
O zaman siboplarda bir sorun var demektir.
Sübaplarla ne alakası var sorun ateşleme sisteminde
-
pipo da metal kılıf varsa çıkart
-
essegesse adlı üyeden alıntı
O zaman siboplarda bir sorun var demektir.
Belki ekzosta da sorun olabilir. Ne dersiniz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)