Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

zincirim paslandı yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    HunteRHunteD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBR 600 FA
    merhaba arkadaşlar,

    2011 600f motosikletimin zinciri hare hare paslandı. söküp yada sökmeden yıkayıp,silip vb. pasların sökebilecegim bir metot varmı? ne sıksam iyi gelir pasları söker? bilenler, zincir pası sökenler sizlere sesleniyorum duyun sesimi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Bir kutu WD-40 işini görecektir .
    oguzhan6161 bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  3. #3
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Ktm Duke
    Zincirin paslanabilecek kıvama gelene kadar hiç mi bakım yapmadın hocam? Motoru yıkadıktan sonra ve ya yağmurlu sürüşlerden sonra zincir bakımı yapınız. Gaz yağıyla iyice üzerindeki yağı kiri alın ayrıntılı biçimde hatta bir diş fırçasını kullanın müthiş işe yarar. Zincir tertemiz olsun ve o üzerinde kalan gaz yağını bir güzel temizleyin kurulayın ve bekleyin. Daha sonra tamamen gaz yağından arındığına emin olunca sprey zincir yağı (tavsiye edilir) ile ve ya çıkma motor yağıyla (daha sık bakım ister sıçrama yapar) aynı şekilde iyice yağlayın. Zamanla düzelir herhangi bir kimyasal kullanmayın daha beter olabilir ve zincir bakımlarını eksik etmeyin, motorun ömrü zincirden geçer. Keyifli sürüşler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------

    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kutu WD-40 işini görecektir .
    WD-40 o-ringlere hatta zincirin kendisine de zarar veriyor diye duymuştum birkaç farklı kaynaktan (bisiklet forumu da dahil). Yanlışım varsa düzeltin lütfen.

  4. #4
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Sado39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    WD-40 o-ringlere hatta zincirin kendisine de zarar veriyor diye duymuştum birkaç farklı kaynaktan (bisiklet forumu da dahil). Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
    Tam bende bilmiyorum zararı var mı yok mu diye . Ama ona bakarsan mazotunda o-ringlere zarar verdiğini söyleyenler olmasına rağmen , zinciri mazotla temizleyenlerde var . Mesela ben de mazotla temizliyorum ama ne kadar zarar görür zincirim veya görmez o konuda bir şey bilemiyeceğim .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  5. #5
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Ktm Duke
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam bende bilmiyorum zararı var mı yok mu diye . Ama ona bakarsan mazotunda o-ringlere zarar verdiğini söyleyenler olmasına rağmen , zinciri mazotla temizleyenlerde var . Mesela ben de mazotla temizliyorum ama ne kadar zarar görür zincirim veya görmez o konuda bir şey bilemiyeceğim .
    Mazot o kadar da kimyasal değil yani WD-40 kadar değil. Bence çok da zararı olmaz. Tabi bence.

  6. #6

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    wd-40 sıkıp korumaya almak hiç ellemeyip paslanacak kadar bakımsız bırakmaktan iyidir.

    en kaba hesapla 100 bakla zincir bakla başına 4 o ring desek kaçtanesini bozabilirz


    sorunun cevabına ayrıca değinecek olursak abi zinciri paslanacak kadar bakımsız bıraktıysan alette 2011 gel sen onu değiştir.

    onun dışında mazot gaz yağı temizlikte iş görür.

  7. #7
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Wd40 pasini sökemekte işe yarayacaktir güzel bir temizlikle beraber ve sonra guzelce temizledikten sonra (diş fircasi gayet etkili) yaglayip (artik sprey mi, motordan çikma yağmi sen bilirsin) yola devam.
    Bknz; Wd40 pas konusunda çok işime yaradi tabi zincirim paslanmadi ama etkili malzeme

  8. #8
    ctuna81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2015
    Şehir
    DÜZCE
    Motosikleti
    CBF 250
    en iyi pas sokuculerden bırıde koladır tavsıye ederım

  9. #9
    HunteRHunteD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBR 600 FA
    evaplar için teşekkürler. ben motosikleti geçen sene 14 binde forumda aktif olarak üye olan hatta şuan 636 sı olan ismini ifşa etmek istemedigim bir arkadaştan aldım eger bunu okuryorsan ortaya çık kendini ele ver aldıgımda özellikle motosiklete ilk bakmaya gittigimde motor öyle pis öyle pis öyle pis ama öyle pisti ki gri sandım aa bu rengi varmıydı dedim motora baktım etim içi dışı temiz ( dışı temiz?) canavar gibi makinaydı begendim aldım. gaz yagı piyasadan kalkmadan önce bundan önce 5 motorumu (bundan bir önceki motorum 2006 600 f idi)gaz yagıyla aynen anlattıgın gibi hatta daha fazlası bi şekilde haftalık silerdim.silme konusunda b.köy tayfası bilir acaip titizimdir. zincirimden hiç bişe sıçrayamaz o zincir ayna gibidir. bu aralar gaz yagı bulamıyorum mazota devam. yagımda motul yagdır. motor yagımda 7100 tam sentetiktir. motor konusundada içi dışı olsun harbidende titizimdir. gel gelelim elimize geçen makinanın zincirinin zaten paslı olduguna... passız olsa paslandırmam zaten imkansız. ama paslı geldi 1 yıldır her hafta mazotla siler yaglarım hep o pas var. e artık bi sorim söküp bilmemneye yatır ertesi gün ayna gibi cık vb. bişey dersiniz diye sordum. yoksa gül gibi baktıgım evladım dedigim motorumun zincirini paslandıracak kadar tinerci degilim zaten paslandırmak istesem yapamam cünkü yagmurda binmem tazikli su tutturmam kedi sever gibi silerim mootorumu [COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:27 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------

    Alıntı Sado39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirin paslanabilecek kıvama gelene kadar hiç mi bakım yapmadın hocam? Motoru yıkadıktan sonra ve ya yağmurlu sürüşlerden sonra zincir bakımı yapınız. Gaz yağıyla iyice üzerindeki yağı kiri alın ayrıntılı biçimde hatta bir diş fırçasını kullanın müthiş işe yarar. Zincir tertemiz olsun ve o üzerinde kalan gaz yağını bir güzel temizleyin kurulayın ve bekleyin. Daha sonra tamamen gaz yağından arındığına emin olunca sprey zincir yağı (tavsiye edilir) ile ve ya çıkma motor yağıyla (daha sık bakım ister sıçrama yapar) aynı şekilde iyice yağlayın. Zamanla düzelir herhangi bir kimyasal kullanmayın daha beter olabilir ve zincir bakımlarını eksik etmeyin, motorun ömrü zincirden geçer. Keyifli sürüşler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------



    WD-40 o-ringlere hatta zincirin kendisine de zarar veriyor diye duymuştum birkaç farklı kaynaktan (bisiklet forumu da dahil). Yanlışım varsa düzeltin lütfen.
    wd-40 konusunda haklısın içindeki solventler zincirin içindeki o ringleri temizlerken kuru kalmasına sebep oluyor. kuruyan o ring çatlıyor ve birdaha yag tutmuyor özelligini kaybediyor. gaz yagı ve mazotla yapılan temizlikte o ringler temizlenirken yaglıda kalıyor. bu sayede o ringlerin ömrü uzun oluyor. gaz yagının biraz uçmasını beklemek iyidir cünkü hemen yag sıkarsanız sıktıgınız yagıda çözebilir. benim zincirdeki paslanma öyle bariz bişey degil. yanlarında minik minik. geçen sene daha büyüktü mazotla diş fırçasıyla girişe girişe bir nebze azaldı. ama ben bakınca saçlarımı taramak istiyorum yok mu bir madde oringleri bozmadan pası söküp atacak bişey? söksem şöyle bi legene yatırsam döksem kutsalı bekletsem sabahlara kadar bi çıkarsam off jilet nerde bu devlet nerde pijamalarım
    maktama ve Sado39 bunu beğendiler.

  10. #10
    HunteRHunteD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBR 600 FA
    manifoltlarımı temizlerken diş fırçasının ucuyla az az oringlere bulaştırmadan tuzruhu sürdüm sonra sildim. büyük oranda paslanma gitti.

  11. #11
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı HunteRHunteD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evaplar için teşekkürler. ben motosikleti geçen sene 14 binde forumda aktif olarak üye olan hatta şuan 636 sı olan ismini ifşa etmek istemedigim bir arkadaştan aldım eger bunu okuryorsan ortaya çık kendini ele ver aldıgımda özellikle motosiklete ilk bakmaya gittigimde motor öyle pis öyle pis öyle pis ama öyle pisti ki gri sandım aa bu rengi varmıydı dedim motora baktım etim içi dışı temiz ( dışı temiz?) canavar gibi makinaydı begendim aldım. gaz yagı piyasadan kalkmadan önce bundan önce 5 motorumu (bundan bir önceki motorum 2006 600 f idi)gaz yagıyla aynen anlattıgın gibi hatta daha fazlası bi şekilde haftalık silerdim.silme konusunda b.köy tayfası bilir acaip titizimdir. zincirimden hiç bişe sıçrayamaz o zincir ayna gibidir. bu aralar gaz yagı bulamıyorum mazota devam. yagımda motul yagdır. motor yagımda 7100 tam sentetiktir. motor konusundada içi dışı olsun harbidende titizimdir. gel gelelim elimize geçen makinanın zincirinin zaten paslı olduguna... passız olsa paslandırmam zaten imkansız. ama paslı geldi 1 yıldır her hafta mazotla siler yaglarım hep o pas var. e artık bi sorim söküp bilmemneye yatır ertesi gün ayna gibi cık vb. bişey dersiniz diye sordum. yoksa gül gibi baktıgım evladım dedigim motorumun zincirini paslandıracak kadar tinerci degilim zaten paslandırmak istesem yapamam cünkü yagmurda binmem tazikli su tutturmam kedi sever gibi silerim mootorumu [COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:27 ----------

    http://i.hizliresim.com/j2vW8g.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------

    http://i.hizliresim.com/PoYrrb.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------

    http://i.hizliresim.com/d2WG7Z.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------

    http://i.hizliresim.com/mzrk2y.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------

    http://i.hizliresim.com/oZYkX2.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------



    wd-40 konusunda haklısın içindeki solventler zincirin içindeki o ringleri temizlerken kuru kalmasına sebep oluyor. kuruyan o ring çatlıyor ve birdaha yag tutmuyor özelligini kaybediyor. gaz yagı ve mazotla yapılan temizlikte o ringler temizlenirken yaglıda kalıyor. bu sayede o ringlerin ömrü uzun oluyor. gaz yagının biraz uçmasını beklemek iyidir cünkü hemen yag sıkarsanız sıktıgınız yagıda çözebilir. benim zincirdeki paslanma öyle bariz bişey degil. yanlarında minik minik. geçen sene daha büyüktü mazotla diş fırçasıyla girişe girişe bir nebze azaldı. ama ben bakınca saçlarımı taramak istiyorum yok mu bir madde oringleri bozmadan pası söküp atacak bişey? söksem şöyle bi legene yatırsam döksem kutsalı bekletsem sabahlara kadar bi çıkarsam off jilet nerde bu devlet nerde pijamalarım
    usta bu motor kaç model?
    650 f ler düz maşa diye biliyorum bu modelde ters maşalar var da o yüzden merak ettim.

  12. #12
    HunteRHunteD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBR 600 FA
    dostum bu motor 2011 model ve 600f 650f degil.
    hızlı yaşa genç öl (KASK TAK) cesedin yakışıklı olsun...

  13. #13
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    tip olarak 650f lere benziyor.
    teşekkür ederim.
    peki bu kasa en son hangi yılda üretildi bilginiz var mı?

  14. #14
    HunteRHunteD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBR 600 FA
    en son 2013 modelleri var. 650f e benzemesi normal cünkü 600f yerine 650f üretilmeye başlandı.

  15. #15

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    Ankara Balgat
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD '10 / Honda CBR 929RR '01
    Garip gelebilir ama ben 929 RR ın zincirini söküp shell gresle bolca sağlayıp sabaha kadar bekletmiştim. O güzelim gres sıvı halde ve rengi turuncuya dönmüş. Az olsada pas gitmişti.

  16. #16
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı HunteRHunteD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en son 2013 modelleri var. 650f e benzemesi normal cünkü 600f yerine 650f üretilmeye başlandı.
    hocam motoru satacagin zaman haber verir misin

  17. #17
    alitezz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Monster 696 & XJ6N & WR125R
    O zinciri değiştirmek lazım ha birde zinciri temizlemenin en iyi yolu gaz yağıdır maslak sanayide hala bulabiliyorsunuz bazı yerlerde.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)