Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

HYOSUNG GT250 ''BİR GARİP RÖLANTİ ARIZASI''

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2014
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250
    mERHBA arkadaşlar,
    bir hyosung 250 sahibiyim. aleti alalı henüz bir ay oldu. normalde hiçbir sıkıntısı yok. Ancak bazı zamanlarda-her zaman değil- sabah motoru ilk çalıştırmamla birlikte 5000-6000 devir dolayında kendiliğinden gaz vermeye başlıyor. Motor ısınınca geçeceğini düşünüyorum ancak geçmiyor. sonra binip işe gitmek durumnda kalıyorum, debriyaj kontrolüyle güç bela geliyorum işe. gün ortasında veya akşam motoru çalıştırdığımda rölanti normale dönmüş oluyor. Sorun ne veya neler olabilir. Deneyimli arkadaşlara selam olsun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Gaz teline, gaz kelebeklerine, gaz koluna baktır. Muhtemelen bir yerde takılı kalıyordur.
    easyyardır bunu beğendi.

  3. #3
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikletinizin enjeksiyonlu olduğunu varsayarak yorum yapıyorum.;
    -En büyük ihtimal bizim Hyosunglardaki kronik buji piposu çatlağı.Yalnız uyarayım bu çatlaklar gözle görülmüyor pipoyu değiştirerek denemek gerekli.
    -Bunun yanında başta bujiye giden kablolar olmak üzere bütün kabloları bir gözden geçirmek lazım.Kablolarda kopukluk varsa bazen beyin sapıtabiliyor.
    -Tam hatırlamıyorum ama rolanti devrini kontrol eden "selenoid valf" yada "Idle control valve" diye bir parça var onda bir sorun olabilir.
    -Yada beyine bağlı çalışan herhangi bir sensör yada servo motorların birinde arıza olabilir
    easyyardır bunu beğendi.

  4. #4
    motorola - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Ümraniye / İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial 152 ZAT
    Beyin arızası kardrş başka biyerde birşey arama. Selanoid valfi kontrol edemeyen beynin arızası. Beyin tamiri yada yeni beyin alman şart. Kadköyde tamiri 500 civarı beyinde herhalde 1000tl filan. Tamirsiz olarak yoluna devam etme imkanında var. Hava kutusu altındaki hortumları çıkar ve uçlarını güzel bi tıpayla tıka. Böylelikle rolanti motorunu devre dışı bırakırsın ve yoluna binlerce km devam edersen. Tek zararı ilk gaz verirken motor boşluk varmış gibi teper. Beyin alana yada tamir ettirene kadar dediğimi yap. Motorun enjeksiyonlu karbüratörlüde olmaz bu.
    easyyardır bunu beğendi.

  5. #5
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı motorola adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyin arızası kardrş başka biyerde birşey arama. Selanoid valfi kontrol edemeyen beynin arızası. Beyin tamiri yada yeni beyin alman şart. Kadköyde tamiri 500 civarı beyinde herhalde 1000tl filan. Tamirsiz olarak yoluna devam etme imkanında var. Hava kutusu altındaki hortumları çıkar ve uçlarını güzel bi tıpayla tıka. Böylelikle rolanti motorunu devre dışı bırakırsın ve yoluna binlerce km devam edersen. Tek zararı ilk gaz verirken motor boşluk varmış gibi teper. Beyin alana yada tamir ettirene kadar dediğimi yap. Motorun enjeksiyonlu karbüratörlüde olmaz bu.
    Beyinde sorun olma ihtimali var.Ama söz konusu Hyosung'un 250 likleriyse buji piposu ve selenoid valf çok sık arıza çıkartan arıza çıkarttığında da aynen bu şekilde rolantiyi yükselten parçalar.

    Forumdaki GT 250,GT 250 R ve GV 250 başlıklarına da danışabilirsiniz orada daha ayrıntılı cevaplar gelecektir.Hatta bozulan selenoit valf yerine akvaryumların hava hortumlarında kullanılan valflerden kullanarak rolantiye ayar sistemi yapanı bir forumda okumuştum.Bunların dışında 2013 te benim bir arkadaş 0 km GT 250 R almıştı 2000 km civarı aynı sorunu yapmaya başlamıştı.Rolanti devri birden çok yükseliyordu,kafasına göre alçalıyor gene yükseliyordu.Sonraları da zor çalışmaya başladı.Beyine format atıldı olmadı,beyin değişti olmadı,yakıt pompası sensörler,valfler herşey garantiden değişti olmadı en sonunda buji piposu ve kablolaarı değiştikten sonra sorunu çözmüşler.Bazen çok büyük gibi gözüken sorunları basit ve küçük yerlerde aramaya başlamak lazım.

    Dediğim gibi öncelikli olarak buji piposu,selenoit valf,kablolar,diğer sensörler en son hiç biri olmazsa beyin format ile düzelirse format,format ile düzelmezse mecburen değişim.
    easyyardır bunu beğendi.

  6. #6
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Aynı sorundan daha yeni bi arkadaşın(benim eski motorum) 2011 model 35binde motorun selonoidi değiştirdik.

    %90 Selonoid
    %9,5 diğerleri
    %0,5 beyin

    İmkanın varsa birinin selonoidi dene. Selonoidin iç mekanizması plastiktir. Ucunu zorlayarak tutmaya çalışma yalama edersin. Yeni aldığın için de geçerli bu.

    Devir ayarını hava ile selonoid yapar. Bazen ateşleme kaynaklı devir düşebilir. En az olan aslında beyindir.
    easyyardır bunu beğendi.

  7. #7
    motorola - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Ümraniye / İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial 152 ZAT
    Valf ozamanlar pahalıydı şusn kaç tl bilmiyorum ama sanayiye o valif ile git bir parçscıya gir. Arabalarda kullanılan bir çok çeşidini satıyorlar. 30-40Tl ye alıp tak dene birşey değişecekmi. Nerdryseaynısını bulman mümkün sanayide. Hatta benim ilk alıp kullanmadığım sıfır valf halen çekmecede duruyor. Lakin iş sadece valf değil. %9 hem valf değşşecek hemde beyin değişecek ya da tamir olacak. Benimki beyin tamiri ve valf değişimiyle beraber çözülmüştü. 2011 De 400tl tutmuştu.

  8. #8

    Üyelik
    16 Ekim 2014
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250
    öncelikle çok teşekür ederim cevap için. merak ettiğim şey eğer beyin arızası dışında bir sorun olsa, pipo kırığı, kablolar veya selenoid valf gibi sorun sürekli tekrarlamaz mı? Beni şaşırtan durum bi gün normal ertesinde sorunlu çalışması.

  9. #9

    Üyelik
    24 Şubat 2016
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hyosung GV-250
    selamlar arkadaşlar, keyifli bir gün diliyorum herkese.. pek keyifli olmayan bir hafta geçirdim motorumdan ayrı. geçen hafta cumartesi merter e-5 te yolda kaldım çekici ile cengize götürdük. sonuç itibariyle rolanti sensörünü elimize aldık, bendeki önceki sahibi parçayı bozmuş idarelik tutturmuş ( o olmayınca motor düzensiz rolantide çalışıyo bir süre sonra kendinide soğutamayıp aşırı ısıdan kapatıyo çalıştırıyorsun tekrar kapanıyo vs)

    sorum şudurki 10 güdnür bekleidğim parça henüz tedarik edilemedi. http://www.hyosungsource.com/index.php?main_page=index&cPath=71&sort=20a&page=3 7 bu sitede bakıyorum görüntüden çözmeye çalıştım çünkü ingilizce karşılığını bilmiyorum bulamadım. tavsiyeniz varmı bu parçayı temin etmek için bayramda motorla karadeniz turu yapıcam bu gidişle pek mümkün gibi görünmüyor :(

    teşşekürler. sevgiyle kalın.

  10. #10

    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    GV650 EFI
    Selenoid normalde bir step motordur arabalar da kullanılan sistemin aynısı bu motorda da kullanılmış. Motorun sıcaklığına hava sıcaklığına ve gaz oranına göre silindirlere giden direk hava akışını ayarlar.

    idle control valve, rölanti sensörü diğer isimleridir.

    Yukarıda bahsi geçen gibi tıpa takarak kullanamazsın. Onun yerine basit bir manuel hava musluğu takıp ilk çalıştırmada motor ısınana kadar bir ayar sonrasında başka bir ayar ile kullanırsın. Yan etikleri bujiler sürekli kirlenir. Motor çekişten düşer. Gaz yemez

    Tavsiyem tüm araba parçacılarını gez aynı tipte bir selenoid bul kafasını değiştir ve sonra beyine yeni parçayı tanıttır ve hata kodlarını sildirmeyi unutma

  11. #11
    siyahus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN - RR DD250- GV 250 - Yamaha MT-25
    Alıntı WanDoGa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selenoid normalde bir step motordur arabalar da kullanılan sistemin aynısı bu motorda da kullanılmış. Motorun sıcaklığına hava sıcaklığına ve gaz oranına göre silindirlere giden direk hava akışını ayarlar.

    idle control valve, rölanti sensörü diğer isimleridir.

    Yukarıda bahsi geçen gibi tıpa takarak kullanamazsın. Onun yerine basit bir manuel hava musluğu takıp ilk çalıştırmada motor ısınana kadar bir ayar sonrasında başka bir ayar ile kullanırsın. Yan etikleri bujiler sürekli kirlenir. Motor çekişten düşer. Gaz yemez

    Tavsiyem tüm araba parçacılarını gez aynı tipte bir selenoid bul kafasını değiştir ve sonra beyine yeni parçayı tanıttır ve hata kodlarını sildirmeyi unutma
    Beyne yeni parça nasıl tanıtılıyor ?
    Kendine yapılmasını istemediği başkasına yapma...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)