Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Vitesli motor nasıl kullanılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81

    Üyelik
    16 Ağustos 2014
    motorda vites düşürme ayrıntılı ama anlatcak var mı acıll ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    arkadaşlar ben yeni ehliyet alacağım fakat merak ettiğim bişey var 1 aşağı 2 yukarı 3,4,5 yukarı. 1.si 5 de giderken nasıl boşa atıyoruz ? 2.si vites düşerken 5,4,3,2,1 ve boş olarak mı düşüyor yoksa 5,4,3,2 boş olarak mı düşüyor ? :D

  3. #83

    Üyelik
    27 Kasım 2013
    Motosikleti
    KTM Duke 200 ABS '14
    En alt vites 1. vitestir 1-Boş-2-3-4-5 diye gider vitesler. Boş 1 ve 2. vitesler arasındadır yani. 5. vitesten boşa geçmek istediğinde teker teker düşüreceksin vitesi.

  4. #84

    Üyelik
    01 Ocak 2015
    Ben de merak ediyorum, motor yokuşta gaz yememeye başladı vites düşürmek gerekiyorsa, frene basıp yavaşlıyorsun vites düşürmek gerekiyorsa veya virajda vites değiştirmek gerekiyorsa nasıl olacak Sanırım hepsi tecrübe edilerek mükemmelleşecek şeyler ve birazda debriyajla ilgili, ama düşe düşe de öğrenmeyelim demi. Bu iş nasıl yapılıyor anlatabilecek var mı.

  5. #85
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Alıntı KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben yeni ehliyet alacağım fakat merak ettiğim bişey var 1 aşağı 2 yukarı 3,4,5 yukarı. 1.si 5 de giderken nasıl boşa atıyoruz ? 2.si vites düşerken 5,4,3,2,1 ve boş olarak mı düşüyor yoksa 5,4,3,2 boş olarak mı düşüyor ? :D
    5'te giderken niye boşa alacaksın ki? Ne gereği var? İlla boşa alacaksan debriyajı çek gitsin.
    Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..

  6. #86
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    Alıntı KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben yeni ehliyet alacağım fakat merak ettiğim bişey var 1 aşağı 2 yukarı 3,4,5 yukarı. 1.si 5 de giderken nasıl boşa atıyoruz ? 2.si vites düşerken 5,4,3,2,1 ve boş olarak mı düşüyor yoksa 5,4,3,2 boş olarak mı düşüyor ? :D
    motosikletler sıralı şanzıman olduğu için 1 den 3 e, 3 ten 5 e, 5 ten 1 e gibi vites ayarlamaları yapamazsın.
    1 altta, boş ortada, 2 ve üstü de yukarıda olduğu için, 2 den hafif aşağıya basarak direk boşa da alabilirsin, iyice bastırırsan 1. vitese de alabilirsin, o tamamen ayağının hassasiyetiyle alakalı bi durum. ancak 1. vitese alıp emin olduktan sonra boşa almak daha mantıklı geliyor bana, çünkü bazı motosiklet modellerinde vites göstergesi olmaz, ben genellikle debriyaj çekili vaziyette 1. vitese kadar tekmeliyorum vites kolunu, sonra hafif yukarı çıkarıp boşa alıyorum.

  7. #87
    jasonn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha v-star. 650 classic ��
    Kalkış hariç kolay ya.zaten 2-3-4-5 geçmesi çok kolay. ben dragstar 650 ile başladım.artçı olmak dışında motosiklet kullanmadım. ama çok uzun süre bisiklet ve araba kullandım. Torosta ögrendim araba kullanmayı dragstar gibi araba full + full manuel . Ahaha motorun sesine göre vites atmak şart öyle devir göstergesi falan yok. velhasıl sonra otomatiğe geçtim ama mantığı bildikten sonra motorda kullanmak zor olmadı 30 km sürdüm geçen ama kalkışlara çalışmam lazım ışıklaraa bi hata yaptımı arkanda kuyruk oluyo söven sayan korna derken işler daha çok karışıyo

    Uzun lafın kısası araba kullanmayı biliyosanjz ve bisiklet kullanabiliyosanız bence korkucak bişi yok. He tabi trafiği okumakta önemi tabix. Ben bir buçuk senedir bi fiil yoldayım.etkisi oluyo bunların


    Ek olarak motorda 5 ten boşa 4 ten boşa atılmazmı falan konuşulmuş konuda bana kalırsa bunu yapmak ustalık gerektirir yoksa şansızan iptal olur.motor bile gidebilir.5 e attık 100 le gidiyoruz diyelim boşa atıp sonra da karıştırda hızlı iken 2 ye atıp yada 3 e atıp tekrar gaz verilirse büyüm ihitmal motor dağılır gereksiz bi attaksiyon gibi duruyo. 1 zaten sadece kalmışta lazım yavaşlansa bile 2 le devam edibilir

  8. #88
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Vites 5 veya 4ten bosa neden alinir, insan hangi durumlarda boyle bir seye ihtiyac duyar. Fantazi olsun diyemi soruluyo bu 😉

  9. #89
    kantele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2009
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Derbi STX-150
    Beyler diyelim 3. viteste gidiyoruz, viraja gireceğiz 15-20 ile. Acemi olduğumuz için yavaş dönüyoruz. Burda viraja girmeden 2'ye düşmemiz mi gerekiyor yoksa virajdan çıkınca tekrar hızlanacağımızda mı 2'ye atmamız gerekiyor?

    Başka bir senaryo: 3. viteste gidiyoruz, ışıklara geldik, kırmızı yanıyor. Yavaşlarken debriyajı sıkıyoruz, hala 3. vitesteyiz, durduktan sonra 2 ve 1. Doğru mu?

  10. #90
    Crixa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha 1100 dragstar
    https://www.youtube.com/watch?v=Z4azlND0Ygs izle hocam youtube da büssürü örnek var
    kantele bunu beğendi.

  11. #91

    Üyelik
    19 Temmuz 2015
    pratik yapman lazım arkadaşım bir yakınından rica et bence

  12. #92
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı kantele adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler diyelim 3. viteste gidiyoruz, viraja gireceğiz 15-20 ile. Acemi olduğumuz için yavaş dönüyoruz. Burda viraja girmeden 2'ye düşmemiz mi gerekiyor yoksa virajdan çıkınca tekrar hızlanacağımızda mı 2'ye atmamız gerekiyor?

    Başka bir senaryo: 3. viteste gidiyoruz, ışıklara geldik, kırmızı yanıyor. Yavaşlarken debriyajı sıkıyoruz, hala 3. vitesteyiz, durduktan sonra 2 ve 1. Doğru mu?
    1. Virajda çekişteki değişimin motorun stabilizasyonunu bozmaması için genelde vites değiştirilmemelidir. Dolayısıyla girmeden önce düşürüp, çıktığında yükseltmelisiniz vitesi.

    2. Işıklarda durduktan sonra vites değiştirebilirsiniz ancak pek çok motosiklette vites geçişleri durunca zorlaşabilir. Bu sebeple durmadan önce vitesi ayarlamak daha doğru olur ama durduktan sonra da vitesi değiştirmenin bir sakıncası yoktur.
    kantele bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler