Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vitesli motor nasıl kullanılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    Alıntı sternboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende hiç vitesli kullanmadım ondan çok dikkatli okudum yazıları. benim sorum şu olacak debriyaja basmasak vites deişmezmi?
    devirli kullanırken vitesi büyütmek için debriyaja bamasanda olur.ama küçültmek için bişy diyemicem.debriyajsız vites değiştirmekle ilgili sanırım 2 tane konu mevcut sitede.ama şanzumana zararı konusunda bilgim yok...
    Orgazma Dudak Büktürür


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    10 Haziran 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA XVS 650 A DRAGSTAR
    Araba kullanmayı biliyorsan kaparsın ama benim gibi araba kullanmayı bilmiyor, debriyaj ve vites mantığınıda kavrayamamışsan motor üzerinde ki ilk 3 saati sadece ilk kalkış için harcıyorsun, zaten kalktıktan sonra devamı geliyor

  3. #43

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devirli kullanırken vitesi büyütmek için debriyaja bamasanda olur.ama küçültmek için bişy diyemicem.debriyajsız vites değiştirmekle ilgili sanırım 2 tane konu mevcut sitede.ama şanzumana zararı konusunda bilgim yok...
    o konulardan birini ben açmıştım, motosiklet şanzımanları sıralı şanzıman olarak geçiyor, arabalardaki gibi senkromenç sistemi yok o yüzden uygun devirlerde vitesler sorunsuz geçer, ama o aralığı çok iyi ayarlamak ve vites geçerken gazı kesmek gerekiyor, doğru yapıldığı taktirde aktarma organlarına bir zararı yok, ben binlerce kilometredir o şekilde kullanıyorum, benden önceki sahibide öyle kullanmış, daha tık demedi makina

  4. #44
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    Alıntı barisozcetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o konulardan birini ben açmıştım, motosiklet şanzımanları sıralı şanzıman olarak geçiyor, arabalardaki gibi senkromenç sistemi yok o yüzden uygun devirlerde vitesler sorunsuz geçer, ama o aralığı çok iyi ayarlamak ve vites geçerken gazı kesmek gerekiyor, doğru yapıldığı taktirde aktarma organlarına bir zararı yok, ben binlerce kilometredir o şekilde kullanıyorum, benden önceki sahibide öyle kullanmış, daha tık demedi makina
    bende uzun yola çıkarken denemiştim.vites yükseltirken problem olmamıştı.hatta abartayım biraz debriyajdan daha sağlıklı gibi
    Orgazma Dudak Büktürür

  5. #45
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    arkadaşlar ben birşey merak ediyorum atıyorum 3 ile giderken debriyaja basıp yani basılı tutup fren yaptıktan sonra durulurmu
    saygılar..

  6. #46

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben birşey merak ediyorum atıyorum 3 ile giderken debriyaja basıp yani basılı tutup fren yaptıktan sonra durulurmu
    saygılar..
    durulur tabi ama sonra tekrar 1. vitese alıp kalkarsın..

    Alıntı huceyn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende uzun yola çıkarken denemiştim.vites yükseltirken problem olmamıştı.hatta abartayım biraz debriyajdan daha sağlıklı gibi
    evet dediğim gibi iyi ayarlandığı taktirde vites geçişleri çok pürüzsüz olur, debriyaja basmaktan daha güzel geçer

  7. #47

    Üyelik
    20 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul-yeşilköy
    Motosikleti
    cIbıRcık repsol :)
    evet pratik sart ama ben cıbırı kullanmayı 1 kişiden akıl almadan kullanma klavuzundan ögrendm e 2 seneden fazla zaman olunca iyice geliştrdim kendimi ama egr sahibi yanndaysa motorsiklette yüksek ccli deilse sana pratik 2,3cümle olarak anlatırsa rahat kullanrsn problem cıkmaz,ben daha önce motor görmemiş cok arkadasımın gezmesi için verdim problem cıkmadan kullandılar ama cok önemli ayrıntı ön firen scooterlardaki gbi deil ön freni mümkün oldukca kullanmamaya kullanıcaksanızda tedbirli bi seklde cok yavas seklde vererek kullanmanızı belirtmek isterim,saygılar,iyi forumlar...

  8. #48
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı barisozcetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    durulur tabi ama sonra tekrar 1. vitese alıp kalkarsın..



    evet dediğim gibi iyi ayarlandığı taktirde vites geçişleri çok pürüzsüz olur, debriyaja basmaktan daha güzel geçer
    teşekkür ediyorum
    neden bu ön frene basmak bukadar tehlike arz ediyo scooterden sonra alışmak zor olcak gibime geliyo eğer vitesli alırsam çünkü sürekli elim orada

  9. #49
    eolcum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    vallaha ben de tırstım şimdi nedir bu ön fren olayı?
    nerde kullanıp nerde kullanmamak lazım?

  10. #50
    impish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2008
    Şehir
    Yunanistan
    Motosikleti
    Yok
    Alıntı fatoşşş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilgi için teşk. gayet güzel ve anlaşılır bir açıklama..
    ben de henüz vitesli kullanmadım ama arabaya benziyor.. umarım başarabilirim bir arkadaş 15' da öğrenilir demiş.. gerçekten öyle mi?
    ne 15dk'sı? sürmez bile. vitesliyi kullanamıyacak ne war. normal motosikleti kullanıyorsan vitesliyi hayli hayli kullanırsın. hiç de zor değil hem vitesliler daha zevkli bence : )) arkadaşın anlattığı gibi vitesi tak, hafif gaz ver, debriyajdan elini yavaş yavaş çek, motor bağırınca bas debriyaja, at ikiye bu kadar :D
    ben ilk motosiklet sürmeyi 50cc'lik bi motorla öğrenmiştim. gerçi o motosiklet bile değil motorlu bisiklet :D ki 5 6 defa anca sürdüm.
    sonra 150cc'lik debriyajlı bi motosiklet sürdüm. kalkışta, ilkinde stop ettirdim motoru sonradan alıştım o kadar. yani anlatmak istediğim hiç de zor değil :D

    bak hatta crown xy 150'yi kullanmıştım :D

  11. #51

    Üyelik
    26 Eylül 2008

    bir soru daha

    arkadaslar bende bısey sormak ıstıyorum.mesela 4. viteste gidiyorum yolda.aniden yavaslamam gerektı ama durmama gerek yok.hemen debriyaja basıp bosa alabılırmıyım vitesi yoksa once 3'e sonra 2'e sonra bosa mı almalıyım?

  12. #52
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Boşa giderken önce 3 sonra 2'den geçmen gerekir.
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  13. #53

    Üyelik
    16 Kasım 2008

    selam arkadaşlar

    ben aranıza yeni katildım.bugun keeway 150 aldım uzun zamandır ilk motorum aslında fitesli ilk ve bende heyacan yaptı aslında fitesli kullanıyorum ama aldım dıyemı bilmem. benim sorum şu neden jikle ile calişiyor1. 2. sı jikle konusunu okudum bır mesajda jikle aşagı kapalı digerinde yükari diyor hangısı dogru beni bilgilendirirseniz sevinirim . birde motorcu degimi ögrendim güneş asfalt ten gitmiş..yazık oldu ..:queen:

    ilginize teşekkür..

  14. #54

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    fites degıl vites depraj degıl debrıyaj ... hersey biraz bilgi, ve kendıne guvende bıtıyor
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  15. #55

    Üyelik
    14 Ocak 2009

    Yeni Kullanıcı İçin Öneri.

    Ardakaşlar Merhaba Ben Yıllardır Motorsiklet tutkunlarındanım daha önceden mobilet - scooter tarzı ufak motorlardan kullandım fakat artık kendi motorumu almak istiyorum.İnsallah Bu Haziran kendi Motorumu Alıcam.Küçük Motorla Başlamak İstemiyorum.Kafamda KAWASAKİ ZX-7R var.Bazı Kullanıcılarla Konustugumda Büyük Motorla Baslamanın DAha Faydalı oldugunu Soyledıler.Baslagıcda Cebınını bıraz Zorlayabılır ama Daha ıyı Kavrarsın dedıler.Zaten Kucuk Motorla Baslayıp Ogrenme Surecını Goz onunde Bulundurursam Daha sonradan CC Buyutmek ıstıyıcegım ıcın Aynı Mıktara Denk Gelebııcegını Soyledıler Benımde Kafama Yattı.Bıde Sızlerle Paylasmak ıstedım.Sızın Goruslerınız Neler?

  16. #56

    Üyelik
    04 Ocak 2009
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Kuba cg100 sport
    Alıntı SmirnouF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burda yazilanlarla ogrenemezsin.sen birini bul ve sana ogretsin.sana sadece bi tavsiye yapayim ogrenirken elin sakin ama sakin on frene gitmesin ne pahasina olursa olsun...
    +1 o hatadan motosikletle beraber bir kez düştüm, birşey olmadı çok şükür. ama çok iyi öğrendim ön freni kullanmamam gerektiğini... ta ki tam olarak usta sürücü olana kadar..

  17. #57
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı Cr3w adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ardakaşlar Merhaba Ben Yıllardır Motorsiklet tutkunlarındanım daha önceden mobilet - scooter tarzı ufak motorlardan kullandım fakat artık kendi motorumu almak istiyorum.İnsallah Bu Haziran kendi Motorumu Alıcam.Küçük Motorla Başlamak İstemiyorum.Kafamda KAWASAKİ ZX-7R var.Bazı Kullanıcılarla Konustugumda Büyük Motorla Baslamanın DAha Faydalı oldugunu Soyledıler.Baslagıcda Cebınını bıraz Zorlayabılır ama Daha ıyı Kavrarsın dedıler.Zaten Kucuk Motorla Baslayıp Ogrenme Surecını Goz onunde Bulundurursam Daha sonradan CC Buyutmek ıstıyıcegım ıcın Aynı Mıktara Denk Gelebııcegını Soyledıler Benımde Kafama Yattı.Bıde Sızlerle Paylasmak ıstedım.Sızın Goruslerınız Neler?
    Konuştuğun kişiler her kimlerse bir daha onlarla görüşme.
    Kawasaki ZX-7R ile motosiklete başlanmaz. Önce küçük motor alıp zaman içinde büyütmek maliyetli olabilir. Belediyenin cenaze servisi daha az maliyetli tabiki. Vücudunu tıp fakültesine bağışlarsan maliyet sıfıra bile düşer.
    lorelas.es ve TIGER2009 bunu beğendiler.

  18. #58

    Üyelik
    27 Aralık 2008
    Şimdi konuyu görünce hemen vitesli motor kullananlara bir kaç soru sorayım dedim.
    Şimdi bende motora yeni başlayacağım ilk başlarda scooter istiyordum ama zamanla kararım değişmeye başladı paramı topladığım an alıcağım motoru tabi öncesinde ehliyetimi.(ehliyete 1ay falan kaldı yaşımın dolmasına) hemen sorulara geçiyorum;

    1-Vitesli motorda ön fren neden bu kadar tehlikeli?

    2-Yolda giderken bir anda durmak istedim veya yavaşlamak istedim 2 frenide sıkarken debriyajıda sıkmam gerekiyormu yani bunu biraz açıklarmısınız?

    3-Ve son soru motoru kaldırırken debriyaja basıyoruz ve arabada olduğu gibi gazı veriyoruz ve debriyajı çekiyoruz tek yöntem bu mu?Yani demişsiniz motor altından kaçabilir falan gazı vermeden motoru nasıl kaldırabiliriz ki?

  19. #59
    serkanzat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    zeytinburnu
    Motosikleti
    zat
    Alıntı SAKAL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben motor kullanabiliyorum ya bana tavsiyelerde bulunmayın bilmeyen arkadaşlara sorularında yardımcı olun
    AMACIN NEYDİ PEKİ BAKALIM BİLMEYENLERE YARDIMCI OLUYORLARMI? DİYE SHOW YAPTIN.
    BURADAKİ ARKADAŞLARIN İYİ NİYETLİ YAKLAŞIMINI KÖTÜYE KULLANMAYALIM ARKADAŞLAR.
    ASLINDA BÖYLE SAÇMA SAPAN KONU AÇANLARA CEVAP BİLE YAZMAMAK LAZIM.HİÇ BİRŞEY BİLMİYORSA GİTSİN SÜRÜCÜ KURSUNDAN ÖĞRENSİN.
    AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,

  20. #60
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    G.BEREKET sorularına cevap vereyim,

    1- Vitesli vitessiz ön fren tehlikeli değildir. Bazı arkadaşlar yeni başlayanlar için ön yargı oluşturacak cümleler kullanmışlar. Kafan karışmasın.

    Ön fren hayati derecede önemlidir ama kullanmayı bilirsen. Viraj dönerken ön fren sıkılmaz mesela. Gerekiyorsa arka frene hafifçe devamlı basılır. Hatta yerine göre arka frene hafif basılı tutup yarım debriyaj ve sabit gazlada gidebilirsin. Virajda arka fren sıkılınca motor virajın içine daha çok yönelir. Hep motosiklet teorisi bunlar. Bu sitenin faydalı bilgiler, püf nokları linki var. Viraj dönme teknikleri ve fren teknikleri hakkındaki bilgileri mutlaka edinmen gerekir.

    Önce teori, bilgi sonra tecrübe daha sağlıklı olur.

    Motoru asıl durduran ön frendir. Tabi limon sıkar gibi sıkmak gerekir aniden değil. Bunula beraber arka frenine öyle sıkılması gerekirki minimum mesafede sağlıklı şekilde dursun.

    2- Aniden durman gerekiyorsa tabikide 2 frenide kullanacaksın. Fakat limon sıkar gibi giderek artan bir basınçla. Bu esnada debriyaja sakın basma arka tekerlek kitlenir ve motorun yan yatar. İyice yavaşladıktan sonra ( motor teklemeye başlar debriyaj hala sıkılı değil) debriyaja bas ki motor stop etmesin.

    3- Aynen arabadaki gibi. Kavrama noktasında zaten ben gidicem der motor anlarsın. Motor altımızdan kaçmaz uygun kullanırsak debriyaj ve gazı. Tabiki yeni başlayacağın için 500cc altı vitesli motorsikletler için söylüyorum. Spor modellerde yine birazdaha dikkatli ol.

    Birde bu sitedeki motosiklet ile ilgili püf noktaları faydalı bilgileri mutlaka oku iyice öğren. Honda, Yamaha ve başka eğitim yerlerinden eğitimi şiddetle tavsiye ederim arkadaşım.

    Ehliyetin hayırlı olsun, sevgiler.
    murti82 bunu beğendi.
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler