Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yüksek Devirde Kesilme Problemi...Acil!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    FKIZILKAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Konya/Beyşehir/Huğlu
    Motosikleti
    Honda CBF150 - Honda CB600 F Hornet
    Merhaba üstadlar.
    600 Hornet'im de 10.000 devirden den sonra bazen kesilme oluyor. Kafayı yiyecem valla
    Her şey iyi,güzel,gidiyorum tam doruk noktasına yakın devir 10.000 gibi güç kesiliyor (Normalde Kesici 13.500 devir). Motor bundan sonra hızlanmaya devam ediyor ama olması gerektiği gibi değil biraz canı istemeyerek.O anda motorda hafif hafif bi tekleme gibi bişey oluyor güç bi geliyor bi gidiyor, gitsem mi gitmesem mi der gibi ama dediğim gibi bu süreçte hızlanmaya devam ediyor.
    Motoru alalı yaklaşık 3 ay kadar oldu aldığımda böyle bir problem yoktu. Motorun sınırlarını çok zorlamadan genelde uzun yolda kullanan biriyim. 3 hafta önce karadeniz turuna çıktık yolda başıma geldi bu olay. Bujilerin hepsini değiştirdim. Üzerinde iridyum vardı değiştiren ustam fabrika çıkışı bujiyi takmamı önerdi çünki iridyumun her motorda uyumlu çalışmadığını söyledi ve koduna bakarak NGK'nın uygun bujisini taktık 300-500 km sorun yoktu ama sonra gene başladı aynı sorun. Yağmura falan yakalandık ama etkisi olsa şimdiye geçmesi gerekmez mi? Şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Önce bakınız ateşleme mi gidiyor yoksa benzin mi gelmiyor. Ona göre yardımcı olalım boşta o devire çıkararak Ateşleme ise sıkıntı biraz uğraştırır

  3. #3
    FKIZILKAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Konya/Beyşehir/Huğlu
    Motosikleti
    Honda CBF150 - Honda CB600 F Hornet
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce bakınız ateşleme mi gidiyor yoksa benzin mi gelmiyor. Ona göre yardımcı olalım boşta o devire çıkararak Ateşleme ise sıkıntı biraz uğraştırır
    Hocam sabah işe gelirken denedim boşta bi kesilme olmadı. Arkasından viteste denedim tekrar oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------

    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce bakınız ateşleme mi gidiyor yoksa benzin mi gelmiyor. Ona göre yardımcı olalım boşta o devire çıkararak Ateşleme ise sıkıntı biraz uğraştırır
    Hocam sabah işe gelirken denedim boşta bi kesilme olmadı. Arkasından viteste denedim tekrar oldu. Buna sebep olan ateşleme mi? benzin mi?

  4. #4
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Pislik falan olabilir, petrol ofisinde avuc buyuklugunde kirmizi sarap renginde bi madde var full depoya bir kapak dokuyosun butun pisligi temizliyo depodaki yakit tasarrufuda sagliyo, ben yararini gordum

  5. #5
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Bilmeyerek atıyorum... debriyaj balatası bitince bu tür güç kaybı yaşanmıyor muydu ?

  6. #6
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Dostum selam aşağıdaki konuyu açmıştım zamanında sende de aynı sıkıntı var gibi geldi sorun ayaklık müşürün de. Eğer doğru tahminse haber et :D

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-problemi.html
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  7. #7

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Çok ilginç kontrol edilmelidir heryer, beyne giden siyah beyaz kabloyu yeniden bantlayabileceğin yerden kes. Kontak ayak müşürü vs arızası varsa belli olur

  8. #8
    FKIZILKAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Konya/Beyşehir/Huğlu
    Motosikleti
    Honda CBF150 - Honda CB600 F Hornet
    Alıntı Pekbipicadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum selam aşağıdaki konuyu açmıştım zamanında sende de aynı sıkıntı var gibi geldi sorun ayaklık müşürün de. Eğer doğru tahminse haber et :D

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-problemi.html
    Eyvallah dostum. İnşaallah basit bişeydir değilse çok üzülecem. Buraya yazmadan önce araştırma yapmıştım ama doğru kelimeleri kullanmamışım sanırım
    Ayak müşürüne kendim müdahele edebilirmiyim acaba yeri nerededir? motora yabancıyım da biraz daha 3 ay oldu hornet'le tanışalı.

  9. #9

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Aynı sorun arkadaşımın 600 RR ında baş göstermişti.Tam motordan soğumuş satmayı düşünürken tesadüfen benzin deposundan çıkan benzin hortumunun depoyu indirdiğinde kırıldığını gördük ,düşük devirde benzin yeterli geliyordu fakaat yüksek devirde hortum kırıldığı için yetiştiremiyordu hortumu düzelttik zımba gibi oldu makina.Bir kontrol edin derim.Bunun gibi basit bir sorun yaşıyor olabilirsiniz.

  10. #10
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Alıntı FKIZILKAYA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah dostum. İnşaallah basit bişeydir değilse çok üzülecem. Buraya yazmadan önce araştırma yapmıştım ama doğru kelimeleri kullanmamışım sanırım
    Ayak müşürüne kendim müdahele edebilirmiyim acaba yeri nerededir? motora yabancıyım da biraz daha 3 ay oldu hornet'le tanışalı.
    Ayaklığın hemen altından baktığında bir kablo göreceksin o kabloyu tekrar geri bağlayabileceğin şekilde kesip uçlarını birbirine değmeyecek şekilde bantla ve tekrar dene 10 bin devire gelmeyi. veya kabloyu takip edip ana sokete ulaşıp oradan sökebilirisin. Ayaklığa baktığında anlayabilmen için parçanın resmini aşağıdaki linkten görebilirsin.

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...46428958/detay
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  11. #11
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Eğer müşir ve benzin hortumu kontrol edildiği halde sonuç çıkmadı ise iki olasılık da söyleyeyim.

    Birincisi, Deponun içerisinde bulunan yakıt filtresi zaman içerisinde; kötü/kirli benzin sebebiyle tortu oluşturup gözeneklerini doldurabiliyor. Hal böyle olunca motorun belli bir km'sinden sonra bu filtrenin kontrol edilip gerekirse iyice temizlenmesi gerekir. Aksi halde yüksek devir ve/veya hızlarda (Ki bu durumlarda yüksek debili yakıt pompalanması gerekir) yeterli yakıt emilimi olamayacağından boğulma yaşanabilir.

    İkincisi, yine zaman içerisinde elektronik hatlarda nemden/kirden dolayı yer yer korozyon oluşabilir. Yüksek devir-hız durumlarında yine yüksek akım çekmek isteyip bu korozyonlardan dolayı kesintili akım gelince motor yeterli performansı sergileyemeyebilir.

    Kolay gelsin, umarım sorun kolay ve bir an önce çözülür.
    "CaRPe DieM"

  12. #12
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Abi ilk bakacağın yer hava filtresi. Hiç değiştirdin mi? Filtreyi sök dene bakalım mümkün olduğunca kısa bi sürüşle. (Eğer düzeliyorsa filtren kirli demektir daha kötü oluyorsa benzin akışında bir problem vardır.) Sonra diğer ihtimallere bak.(Benzin akışı,müşür vs.) Müşürden falan olsa çukurlara falan girince de stop edebilir.

  13. #13
    FKIZILKAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Konya/Beyşehir/Huğlu
    Motosikleti
    Honda CBF150 - Honda CB600 F Hornet
    Alıntı Pekbipicadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayaklığın hemen altından baktığında bir kablo göreceksin o kabloyu tekrar geri bağlayabileceğin şekilde kesip uçlarını birbirine değmeyecek şekilde bantla ve tekrar dene 10 bin devire gelmeyi. veya kabloyu takip edip ana sokete ulaşıp oradan sökebilirisin. Ayaklığa baktığında anlayabilmen için parçanın resmini aşağıdaki linkten görebilirsin.

    http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...46428958/detay
    Dostum çok sağol deneyip yazarım burdan en kısa sürede. Kesmeye kıyamam ama sokete ulaşırım bi şekilde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------

    Alıntı forewer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ilk bakacağın yer hava filtresi. Hiç değiştirdin mi? Filtreyi sök dene bakalım mümkün olduğunca kısa bi sürüşle. (Eğer düzeliyorsa filtren kirli demektir daha kötü oluyorsa benzin akışında bir problem vardır.) Sonra diğer ihtimallere bak.(Benzin akışı,müşür vs.) Müşürden falan olsa çukurlara falan girince de stop edebilir.
    Hava filtresini önceki sahibi yaklaşık 7000 km önce değiştirmiş K&N ile baktım ona ama gayet temiz görünüyor kanallara falan baktım bi tıkanıklık yok.

    Filtre bu halde
    Pekbipicadam bunu beğendi.

  14. #14
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Benim başıma da aynı iş geldiydi ama bizim cg de jigleyi açık bırakmışız ondan devir sonuna doğru motor tekliyordu sonradan fark etmiştik. Bilmiyorum o motorda öyle bişe varmı, varsa kontrol edin

  15. #15
    saykem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2005
    Şehir
    avcılar
    Motosikleti
    honda cbf 600
    Kn hava filtreleri yanılmıyorsam 4-5 bin de bir bakımını yapıp yağlanması gerekiyor.Bu yapılmazsa motora fazla hava gidiyor ve fazla gaz verdiğinde benzin hava karışımı normal olmadığı için motoru boğuyor.Enjektörlerin ve benzin pomoasının da
    temizlenmesi ve bakımının yapılması gerekebilir.

  16. #16
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Alıntı FKIZILKAYA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum çok sağol deneyip yazarım burdan en kısa sürede. Kesmeye kıyamam ama sokete ulaşırım bi şekilde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------



    Hava filtresini önceki sahibi yaklaşık 7000 km önce değiştirmiş K&N ile baktım ona ama gayet temiz görünüyor kanallara falan baktım bi tıkanıklık yok.

    Filtre bu halde https://imageshack.com/i/idDAJR7Tj
    Düzeldimi problem ne durumda eşşek : ))
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  17. #17
    motorola - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Ümraniye / İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial 152 ZAT
    Hocam tecrübeden söylüyorum ksin değil ama benzin yetmezse yapar. Yani benzini belli güce kadar rahat emiyor ama bir noktada benzin gelişinde artış olmuyorsa orda makine yeterli gitmez. %100 Bundan demiyorum ama bu söylediğimi kulak ardı etme. 10 Bin devirde gelen benzin herzamankinden fazla olmalı.

  18. #18
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Çok büyük olasılıkla ayaklık müşürü.
    Müşürü iptal ederek 1-2 gün dene eğer sorun müşür ise yenisini al ucuz birşey.

  19. #19
    motorola - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Ümraniye / İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial 152 ZAT
    Birde benzin hortumunu kontrol ettir o hızla giderken.oluşan basınçla hortum ezilirse benzin kesilir ve motor gaz keser. Yaşadık bunları.

  20. #20
    FKIZILKAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Konya/Beyşehir/Huğlu
    Motosikleti
    Honda CBF150 - Honda CB600 F Hornet
    Arkadaşlar motoru servise götürmeye karar verdim çok istemesemde sanırım en garanti çözüm bu olacak. Servisten sonra paylaşırım sebebini. Ilginiz icin teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)