Yüksek Devirde Kesilme Problemi...Acil!!!
-
09 Haziran 2015, 12:20
#1
Merhaba üstadlar.
600 Hornet'im de 10.000 devirden den sonra bazen kesilme oluyor. Kafayı yiyecem valla
Her şey iyi,güzel,gidiyorum tam doruk noktasına yakın devir 10.000 gibi güç kesiliyor (Normalde Kesici 13.500 devir). Motor bundan sonra hızlanmaya devam ediyor ama olması gerektiği gibi değil biraz canı istemeyerek.O anda motorda hafif hafif bi tekleme gibi bişey oluyor güç bi geliyor bi gidiyor, gitsem mi gitmesem mi der gibi ama dediğim gibi bu süreçte hızlanmaya devam ediyor.
Motoru alalı yaklaşık 3 ay kadar oldu aldığımda böyle bir problem yoktu. Motorun sınırlarını çok zorlamadan genelde uzun yolda kullanan biriyim. 3 hafta önce karadeniz turuna çıktık yolda başıma geldi bu olay. Bujilerin hepsini değiştirdim. Üzerinde iridyum vardı değiştiren ustam fabrika çıkışı bujiyi takmamı önerdi çünki iridyumun her motorda uyumlu çalışmadığını söyledi ve koduna bakarak NGK'nın uygun bujisini taktık 300-500 km sorun yoktu ama sonra gene başladı aynı sorun. Yağmura falan yakalandık ama etkisi olsa şimdiye geçmesi gerekmez mi? Şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
09 Haziran 2015, 22:00
#2
Önce bakınız ateşleme mi gidiyor yoksa benzin mi gelmiyor. Ona göre yardımcı olalım boşta o devire çıkararak Ateşleme ise sıkıntı biraz uğraştırır
-
10 Haziran 2015, 08:12
#3
mterayes26 adlı üyeden alıntı
Önce bakınız ateşleme mi gidiyor yoksa benzin mi gelmiyor. Ona göre yardımcı olalım boşta o devire çıkararak Ateşleme ise sıkıntı biraz uğraştırır
Hocam sabah işe gelirken denedim boşta bi kesilme olmadı. Arkasından viteste denedim tekrar oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------
mterayes26 adlı üyeden alıntı
Önce bakınız ateşleme mi gidiyor yoksa benzin mi gelmiyor. Ona göre yardımcı olalım boşta o devire çıkararak Ateşleme ise sıkıntı biraz uğraştırır
Hocam sabah işe gelirken denedim boşta bi kesilme olmadı. Arkasından viteste denedim tekrar oldu. Buna sebep olan ateşleme mi? benzin mi?
-
10 Haziran 2015, 08:18
#4
Pislik falan olabilir, petrol ofisinde avuc buyuklugunde kirmizi sarap renginde bi madde var full depoya bir kapak dokuyosun butun pisligi temizliyo depodaki yakit tasarrufuda sagliyo, ben yararini gordum
-
10 Haziran 2015, 09:15
#5
Bilmeyerek atıyorum... debriyaj balatası bitince bu tür güç kaybı yaşanmıyor muydu ?
-
10 Haziran 2015, 10:03
#6
Dostum selam aşağıdaki konuyu açmıştım zamanında sende de aynı sıkıntı var gibi geldi sorun ayaklık müşürün de. Eğer doğru tahminse haber et :D
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-problemi.html
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
10 Haziran 2015, 12:43
#7
Çok ilginç kontrol edilmelidir heryer, beyne giden siyah beyaz kabloyu yeniden bantlayabileceğin yerden kes. Kontak ayak müşürü vs arızası varsa belli olur
-
10 Haziran 2015, 15:30
#8
-
10 Haziran 2015, 15:56
#9
Aynı sorun arkadaşımın 600 RR ında baş göstermişti.Tam motordan soğumuş satmayı düşünürken tesadüfen benzin deposundan çıkan benzin hortumunun depoyu indirdiğinde kırıldığını gördük ,düşük devirde benzin yeterli geliyordu fakaat yüksek devirde hortum kırıldığı için yetiştiremiyordu hortumu düzelttik zımba gibi oldu makina.Bir kontrol edin derim.Bunun gibi basit bir sorun yaşıyor olabilirsiniz.
-
10 Haziran 2015, 17:00
#10
FKIZILKAYA adlı üyeden alıntı
Eyvallah dostum. İnşaallah basit bişeydir değilse çok üzülecem. Buraya yazmadan önce araştırma yapmıştım ama doğru kelimeleri kullanmamışım sanırım
Ayak müşürüne kendim müdahele edebilirmiyim acaba yeri nerededir? motora yabancıyım da biraz
daha 3 ay oldu hornet'le tanışalı.
Ayaklığın hemen altından baktığında bir kablo göreceksin o kabloyu tekrar geri bağlayabileceğin şekilde kesip uçlarını birbirine değmeyecek şekilde bantla ve tekrar dene 10 bin devire gelmeyi. veya kabloyu takip edip ana sokete ulaşıp oradan sökebilirisin. Ayaklığa baktığında anlayabilmen için parçanın resmini aşağıdaki linkten görebilirsin.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...46428958/detay
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
10 Haziran 2015, 17:45
#11
Eğer müşir ve benzin hortumu kontrol edildiği halde sonuç çıkmadı ise iki olasılık da söyleyeyim.
Birincisi, Deponun içerisinde bulunan yakıt filtresi zaman içerisinde; kötü/kirli benzin sebebiyle tortu oluşturup gözeneklerini doldurabiliyor. Hal böyle olunca motorun belli bir km'sinden sonra bu filtrenin kontrol edilip gerekirse iyice temizlenmesi gerekir. Aksi halde yüksek devir ve/veya hızlarda (Ki bu durumlarda yüksek debili yakıt pompalanması gerekir) yeterli yakıt emilimi olamayacağından boğulma yaşanabilir.
İkincisi, yine zaman içerisinde elektronik hatlarda nemden/kirden dolayı yer yer korozyon oluşabilir. Yüksek devir-hız durumlarında yine yüksek akım çekmek isteyip bu korozyonlardan dolayı kesintili akım gelince motor yeterli performansı sergileyemeyebilir.
Kolay gelsin, umarım sorun kolay ve bir an önce çözülür.
-
10 Haziran 2015, 18:07
#12
Abi ilk bakacağın yer hava filtresi. Hiç değiştirdin mi? Filtreyi sök dene bakalım mümkün olduğunca kısa bi sürüşle. (Eğer düzeliyorsa filtren kirli demektir daha kötü oluyorsa benzin akışında bir problem vardır.) Sonra diğer ihtimallere bak.(Benzin akışı,müşür vs.) Müşürden falan olsa çukurlara falan girince de stop edebilir.
-
11 Haziran 2015, 00:41
#13
Pekbipicadam adlı üyeden alıntı
Ayaklığın hemen altından baktığında bir kablo göreceksin o kabloyu tekrar geri bağlayabileceğin şekilde kesip uçlarını birbirine değmeyecek şekilde bantla ve tekrar dene 10 bin devire gelmeyi. veya kabloyu takip edip ana sokete ulaşıp oradan sökebilirisin. Ayaklığa baktığında anlayabilmen için parçanın resmini aşağıdaki linkten görebilirsin.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...46428958/detay
Dostum çok sağol deneyip yazarım burdan en kısa sürede. Kesmeye kıyamam ama sokete ulaşırım bi şekilde
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------
forewer adlı üyeden alıntı
Abi ilk bakacağın yer hava filtresi. Hiç değiştirdin mi? Filtreyi sök dene bakalım mümkün olduğunca kısa bi sürüşle. (Eğer düzeliyorsa filtren kirli demektir daha kötü oluyorsa benzin akışında bir problem vardır.) Sonra diğer ihtimallere bak.(Benzin akışı,müşür vs.) Müşürden falan olsa çukurlara falan girince de stop edebilir.
Hava filtresini önceki sahibi yaklaşık 7000 km önce değiştirmiş K&N ile baktım ona ama gayet temiz görünüyor kanallara falan baktım bi tıkanıklık yok.
Filtre bu halde
-
12 Haziran 2015, 17:32
#14
Benim başıma da aynı iş geldiydi ama bizim cg de jigleyi açık bırakmışız ondan devir sonuna doğru motor tekliyordu sonradan fark etmiştik. Bilmiyorum o motorda öyle bişe varmı, varsa kontrol edin
-
12 Haziran 2015, 18:32
#15
Kn hava filtreleri yanılmıyorsam 4-5 bin de bir bakımını yapıp yağlanması gerekiyor.Bu yapılmazsa motora fazla hava gidiyor ve fazla gaz verdiğinde benzin hava karışımı normal olmadığı için motoru boğuyor.Enjektörlerin ve benzin pomoasının da
temizlenmesi ve bakımının yapılması gerekebilir.
-
19 Haziran 2015, 12:46
#16
FKIZILKAYA adlı üyeden alıntı
Dostum çok sağol deneyip yazarım burdan en kısa sürede. Kesmeye kıyamam ama sokete ulaşırım bi şekilde
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------
Hava filtresini önceki sahibi yaklaşık 7000 km önce değiştirmiş K&N ile baktım ona ama gayet temiz görünüyor kanallara falan baktım bi tıkanıklık yok.
Filtre bu halde
https://imageshack.com/i/idDAJR7Tj
Düzeldimi problem ne durumda eşşek : ))
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
19 Haziran 2015, 16:51
#17
Hocam tecrübeden söylüyorum ksin değil ama benzin yetmezse yapar. Yani benzini belli güce kadar rahat emiyor ama bir noktada benzin gelişinde artış olmuyorsa orda makine yeterli gitmez. %100 Bundan demiyorum ama bu söylediğimi kulak ardı etme. 10 Bin devirde gelen benzin herzamankinden fazla olmalı.
-
19 Haziran 2015, 17:28
#18
Çok büyük olasılıkla ayaklık müşürü.
Müşürü iptal ederek 1-2 gün dene eğer sorun müşür ise yenisini al ucuz birşey.
-
19 Haziran 2015, 18:00
#19
Birde benzin hortumunu kontrol ettir o hızla giderken.oluşan basınçla hortum ezilirse benzin kesilir ve motor gaz keser. Yaşadık bunları.
-
29 Haziran 2015, 22:32
#20
Arkadaşlar motoru servise götürmeye karar verdim çok istemesemde sanırım en garanti çözüm bu olacak. Servisten sonra paylaşırım sebebini. Ilginiz icin teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)