Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

honda wave 100cc vites ve çekiş gücü hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Haziran 2015
    öncelikle herkese selamlar. aranıza yeni katıldım değerli ustalarımızın ve cevap yazan herkese teşekkürler şimdiden

    honda wave 100cc cup türü motorum var alalı 5 yıla yakın oldu 2005 model ikinci el olarak temiz bi şekilde almıştım. 5 yıldır hiç bi tamirciye girmedi hiç bi sorun çıkartmadı ancak yağını filtresini zincir gevşekliği yağlama vs gibi ufak tefek bakımlarını kendim yaptım. Ancak son zamanlar motorum çekişten acayip düştü ve motorun sesi pancar motoruna benzer çıkmaya başladı vite geçişlerinde genelde düşürürken sert bi ses geliyor bu konu hakkında ne yapmam gerekiyo yardımcı olursanız sevinirim
    not: açıkcası ustalara pek güvenmiyorum o yüzden sizin fikirleriniz ve önerilerinizden önce göstermek istemedim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bi subap ayarı yaptırın, karbüratör ve hava filtresini temizletin(gerekiyosa süngeri yenileyin). Frenlerin ve jant rulmanlarının tekerin dönüşünü zorlaştırmadığından emin olun. Zincir 5 yıldır değişmediyse değiştirin. Bunlara yapmanıza rağmen motorun çekişi belirgin olarak artmadıysa subapların yenilenmesi, yağ yakması varsa da piston silindirin değişmesi gerekebilir. Motor yenilemede orjinal Mondial yedek parçaları kullanabilirsiniz. Gayet kaliteli ve uygun fiyatlı parçalar satıyolar. Deltaforce yedek parça da Mondial'in yan markasıdır aynı zamanda.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Ses'te değişiklik = egzoz+manifold+susturucu kısımlarında delinme korozyon, conta sıhhatini kontrol ettirin, gaz kaçağı sebebi ile kompresyon kaybı dolayısı ile ekiş düşmesine sebeb olabilir.

    Motor blok kısmından evvel yukarda yazdıklarıma bakın/baktırın.

  4. #4

    Üyelik
    05 Haziran 2015
    zincir sürekli gevşiyor bu eskidiği anlamına geliyor sanırım hocam ve bu zincir çekişi ne derecede etkiler ciddi bi düşüş yapar mı

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses'te değişiklik = egzoz+manifold+susturucu kısımlarında delinme korozyon, conta sıhhatini kontrol ettirin, gaz kaçağı sebebi ile kompresyon kaybı dolayısı ile ekiş düşmesine sebeb olabilir.

    Motor blok kısmından evvel yukarda yazdıklarıma bakın/baktırın.
    Egzoz o kadar etkili değil çekişe, kompresyon kaybını subaplar yapar.

    Alıntı mfidan141 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincir sürekli gevşiyor bu eskidiği anlamına geliyor sanırım hocam ve bu zincir çekişi ne derecede etkiler ciddi bi düşüş yapar mı
    Zincirin çekişi etkilemesi yüzde 5-10'u geçmez. Motor bariz yürümüyosa başka şeylere bakmak lazım.

  6. #6

    Üyelik
    05 Haziran 2015
    motor önceden hafif rampada iki kişi tahminen 180-200 kg arası 2. vitesle çıkıyordum şimdi o rampayı aynı kg da 1.de çıkıyorum bariz gitmeme olayı yok ama yüzdesel olarak %30 bi düşme var diyebilirim. herkes sekman piston attır diyo ama ben pek oradan olacağını düşünmüyorum

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mfidan141 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor önceden hafif rampada iki kişi tahminen 180-200 kg arası 2. vitesle çıkıyordum şimdi o rampayı aynı kg da 1.de çıkıyorum bariz gitmeme olayı yok ama yüzdesel olarak %30 bi düşme var diyebilirim. herkes sekman piston attır diyo ama ben pek oradan olacağını düşünmüyorum
    Kaç kilometrede motor ?

  8. #8

    Üyelik
    05 Haziran 2015
    19000-20000 civarı hocam

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mfidan141 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    19000-20000 civarı hocam
    Bakımlıysa piston silindirde hatta subaplarda bişey yoktur ama hiç yağı değişmediyse ölmüştür o motor.

  10. #10
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Motorunu çevrenden tavsiye alarak iyi bir ustaya götür herkese elletme,sorunun segman ilede alakalı olabilir tabiiki yağ eksiltiyorsa
    Daha büyük olasılık ise debriyaj balataların
    Teker zincirinin gevşemesi ya kalitesizliğinden yada yeni zincir uzamasını tamamlayana kadar gevşer,yada çok gergin ayarlıyorsun,2 cm ortada esneme payı ver
    Parça olarak Çinli kullanırsan motorunda çinli olur bunu unutma,

  11. #11

    Üyelik
    05 Haziran 2015
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakımlıysa piston silindirde hatta subaplarda bişey yoktur ama hiç yağı değişmediyse ölmüştür o motor.
    yağını 6 ay demeden değiştiriyorum bi eksiltmede yapmıyor ancak biraz önce motoru kullanırken farkettim motor boştayken çalışır durumda biranda gazı sona kadar dayadığımda motor boğuluyo önce ondan sonra gaz alıyor hatta bazen boğulma esnasında stop ediyo karbüratörle alakalı bi durum gibi geldi bana

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

    Alıntı oyunageldim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunu çevrenden tavsiye alarak iyi bir ustaya götür herkese elletme,sorunun segman ilede alakalı olabilir tabiiki yağ eksiltiyorsa
    Daha büyük olasılık ise debriyaj balataların
    Teker zincirinin gevşemesi ya kalitesizliğinden yada yeni zincir uzamasını tamamlayana kadar gevşer,yada çok gergin ayarlıyorsun,2 cm ortada esneme payı ver
    Parça olarak Çinli kullanırsan motorunda çinli olur bunu unutma,
    zincir orjinal honda almam lazım o zaman çünkü zinciri orta sertlikte ayarlasam bile 2 hafta sonra salıveriyor sanırım zincirde de problem var

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mfidan141 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağını 6 ay demeden değiştiriyorum bi eksiltmede yapmıyor ancak biraz önce motoru kullanırken farkettim motor boştayken çalışır durumda biranda gazı sona kadar dayadığımda motor boğuluyo önce ondan sonra gaz alıyor hatta bazen boğulma esnasında stop ediyo karbüratörle alakalı bi durum gibi geldi bana

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------



    zincir orjinal honda almam lazım o zaman çünkü zinciri orta sertlikte ayarlasam bile 2 hafta sonra salıveriyor sanırım zincirde de problem var
    Subap ayarı ve yazdığım diğer bakımları yaptırın ondan sonra motorun kendine gelmesi lazım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)