Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ön fren manet mesafesi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Arkadaşlar ufak bir sorunum var... Fren manetini sonuna kadar sıkabiliyorum artık gaz koluna değecek neredeyse.. Fren hidrolik sıvısı tam ve balatamın bitmesine de çok var.. Ancak fren manetinde neredeyse debriyaj maneti gibi boşluk var.. Baya sıkmam gerekiyor freni tam kullanabilmek için.. Aklıma hava yapmış olabileceği geliyor ama onda fren işlevini kaybetmez miydi yoksa az mı tutar şu anki gibi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    manet üzerinde yuvarlak büyük bir ayar olması lazım üzerinde numaralar olan ( gerçi motordan motora değişebiliyor )
    bunun ile oynayarak ayar verebilirsin
    cbf500'de sanırım büyük ayarlı olması gerekiyor hondalarda genel olarak bu şekilde orjinal manetler
    fotoğraf çekip koyabilirsen daha net bir şekilde açıklayabilirim

    yada örn fotoğraf koyayım

    bu ebay üzerinde alabileceğin no-name veya marka olan bir spor fren maneti
    üzerinde ufak bir ayar çubuğu var sarı renkli olan bunlarda ayar maneti ileri ittirip boşluk verilerek seviye ayarlanıyor sonrasında


    bu ise sendeki orjinali olması gerekiyor
    bundada aynı bölgede daha farklı bir sistem var
    bisikletlerdeki gibi dikine dönen ayrı bir ayar vidası var
    bunu çevirerek manetin pozisyonunu daha ileri veya kendine doğru çekebilirsin

    ayar yaparken tavsiyem şu şekilde olmalı
    2 parmak fren yaptığını varsayarak ( o 2 parmak her daim fren üzerinde kalmalı veya oraya uzanmış hazır bir şekilde beklemelidir güvenli sürüş gereği )
    2 parmak ile freni sıkarken kalan 2 parmağının üzerine değdi değecek pozisyonda ön lastiğini kilitlemeden durabildiğin en iyi frenaja göre deneyip ayarlaman gerekir ( not bu frenaj limon sıkar gibi yapılarak yapılması gerekip ani frenajda ön lastiğinin kilitlenmesine sebep olur süspansiyonlar ani bir yük ivmesi ile sonuna kadar sönümlendiği için )

    debriyaj ise rahat edebildiğin şekilde en yukarılara ayarla aynı 2 parmak hesabı ile minimumu
    yolda giderken sonuna kadar çekip daha fazla güç kaybetmemiş olursun kavrama noktasını en ileride tutarsan
    başta zor gelsede sonraları çok daha büyük rahatlık olduğunu keşfedersin
    redlion999 bunu beğendi.

  3. #3
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Uzun ve açıklayıcı cevap için çok teşekkür ederim.. Sym wolf ümde aşağıdaki gibiydi cbf 500 de göremeyince yok sandım ancak 2. fotoğraftaki gibi olduğunu şimdi hatırladım onu ayarlarım yarın..



    Ancak wolfte en kısa vve en uzun ayara da getirsem o boşluk mesafesini ayarlıyordu fren yine en aşağıya gelmeden kitleniyordu..

    Tekrar bir ölçüm yapacağım disk mm, balata mm ve fren hidrolik sıvısını.. Umarım halledilecek birşey çıkar :D

    Bu arada debriyaj telimi kendim taktım 1 saat en ince ayarına kadar ayarlamıştım.. Tam da dediğiniz gibi yaptım hiç yormuyor şu hali ile.. İçine de motor yağını enjekte ettim çok rahatım..

  4. #4
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    fren bittikçe bi tık yukarı almak gerekiyor zaten daha fazla hidrolik pompamak gerektiğinde bu çok büyük bir sorun olmaz
    sıvıları ve boru plastik ve çok eski ise yazın değiştirmek en iyisi
    plastik hortum zamanla özelliğini yitirerek yazın daha çok genleşme yapar frene bastıkça


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)