Ustaya gitmeye tövbe. Şu soruna bi el atalım ?
-
Reklamlar
-
Kıy kıydan kastın nasıl bi kıy kıy. Kıy kıy var kıy kıy var
Ciddiyim. Video yüklersen daha sağlıklı cevap alırsın forumdan
-
Bujiye baktın mı hiç. Kömürleşme yapmış olabilir ondan ateşlemeyi iletmiyordur. Öyleyse eğer temizleyip tak.
-
Marş motorunun kómürlerine ve burçlarına bakın...kesinlikle...
-
Ha yazmayı unuttum ustaya sordum buji saglammı diye açtı baktı sağlam dedi. Kıy kıy dan kastım hocam gayet normal motorun ilk açılış sesi . Videoda atcam. Peki marş motor ve kömürleri bozuksa motor sıcakken çalışrmı ?
-
bujiden başka benzin gelip gelmediğine bak
-
shooter1 adlı üyeden alıntı
bujiden başka benzin gelip gelmediğine bak
Sorun bu olabilir tam emin değilim ama hatrladğm kadarıyla benim scooterin konu başlği altında millet hortumla depoyu üfleyip çalstrmaktan felan bahsediyordu . Bende mesela ayak marsiyla çalstaramadgm zamanlar motoru biraz sallinca daha rahat çalsyodu. (Ama ayak marşyla) Elle değil. Sorunun bu olup olmadğnı nasıl anlarm ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------
Gerçi karbiratörü de dün temizlettim usta bey ondada sorun yok dediya neyse :D
-
pek çok sebei var bu anlattıgın olayın,
motorun stop elemanlarından bırınde oksıt olabılır,
subaplarda sıkılık olursa ılk calıstırmada sorun oluyor olabılır,
GIV GIV GIV sesi dediğim şey MARŞ NORMAL HIZLICA DONUYOR AMA ALMIYOR demek ise motorun kompresyonu azalmış zor çalışıyor olabılır,
Bu gıbı uzar gıder,,,
o durum cok dusuk ıhtımal senlık bısıy oldugu,
ustan adam akıllı hepsını gozden gecırmelıydı,
-
belki depo vakum yapıyordur serkan abinin dediği gibi uzayıp gider bu
-
MErhaba
MArşa basarken hafif gaz vererek çalıştır. KArbüratör kirlenmiş olabilir. büyük ihtimal kabüratör temizliğinden sonra düzelir.
-
aynısı yağmurda kalan motorumun başına gelmişti dostum .. bujiyi çıkart temizle gerekirse değiştir 3 5 liraya sorun giderilir
-
karbürtör borularını kontrol et ufak bi kırıkta hava yı ayarlayamaz çin motorlar öyle. bujiyi çakmakla ısıt dene bide konnektör voltaj ayarına bak buji kablosu demirle temas etmesiin kaçak yapar az gelir voltaj çalışmaz. vs vs
-
Var hacı böyle kendine usta diyenler. Buradan selam ederim şuan ön freni halledemediği için 2 kere düşüyordum neredeyse.
Yağdan da kaynaklanıyor olabilir. Full sentetik yağ öneririm eğer rodaj bittiyse.
-
El marşıyla çalışmamasınjn sebeplerini yazacağım. Deneme yanılmayla çözüme ulaşabilirsin.
Marş motoruna hareket gücünü akü verir. Akü alternatöre akım gönderir. Altenatör bu akımı 6-7 kat belki de daha fazla çoğaltarak marş motoruna gönderir ve marş motorunu döndürür.
şimdi aküde sorun olmaması, alternatör de sorun olmayacağını göstermez.
Alternatörü kontrol et.
diğer arıza nedenlerinin başında buji gelir. Buji kurumlanmış olma ihtimali vardır. Diğer arıza nedenlerinden biri kablolar olabilir. kabloları kontrol etmeni öneririm. Dediğin gibi ısındıktan sonra rahat marşa alıyorsa, aküyle alakalı olması gerekir. İnan çok kafam karıştı. Şimdi prensiplere bakalım, sonra yanıt arayabiliriz. Akü marş motorunu döndürdükten sonra zayıflamaya başlar.( eğer inanmıyorsan, 10 dk kadar marş bas, "yalnızca marş bas, herhangi bir far açık olmasın" akünün bittiğini göreceksin" motor çalıştıktan sonra bir parça vardı adı aklıma gelmiyor o parça aküyü şarj eder. Büyük ihtimal srnin akü bitik ve şarj olduktan sonra rahatlıkla marşa akım veriyor. Sen yine de bu ihtimalleri aklında tut ve deneme yanılma ile çözümi bul.
-
Arkadaşlar herkese çok teşekkürler kafa yordugunuz için fakat sorun subap ayarı ile çözüldü ama ne alaka olduğunu anlayamadım. Bilen varsa açıklayabilirmi mantığını .
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
pek çok sebei var bu anlattıgın olayın,
motorun stop elemanlarından bırınde oksıt olabılır,
subaplarda sıkılık olursa ılk calıstırmada sorun oluyor olabılır,
GIV GIV GIV sesi dediğim şey MARŞ NORMAL HIZLICA DONUYOR AMA ALMIYOR demek ise motorun kompresyonu azalmış zor çalışıyor olabılır,
Bu gıbı uzar gıder,,,
o durum cok dusuk ıhtımal senlık bısıy oldugu,
ustan adam akıllı hepsını gozden gecırmelıydı,
Sizi Ankara'ya trasfer etsek, bizimde bir ustamız olsa iyi olmazmıydı
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
victorhugo adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese çok teşekkürler kafa yordugunuz için fakat sorun subap ayarı ile çözüldü ama ne alaka olduğunu anlayamadım. Bilen varsa açıklayabilirmi mantığını .
Subaplar, benzin hava karışımını içeri almaya ve yanmış egzoz gazını dışarı atmaya yarar. Senin motosikletine gerektiği kadar yakıt hava karışımı girmediğinden, ateşleme gerçekleşmiyordu.
-
victorhugo adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese çok teşekkürler kafa yordugunuz için fakat sorun subap ayarı ile çözüldü ama ne alaka olduğunu anlayamadım. Bilen varsa açıklayabilirmi mantığını .
hocam sübap ayarını kaç paraya yaptılar?
-
Bendede aynı sorun vardı subop ayarlarından cözülmüştü en son motorcular bu konuda pek ilgilenmiyo deneme yanılma yöntemi yapıyo güya para kazanıcaklar ya ben 30 liraya yaptırmıştım
-
Bende 20tl ye yaptırmıştım el marşı almıyordu ayak marşıyla zar zor çalışıyordu.Ama benim asıl sorun manıfold un yırtılmış olmasından imiş oda değişmişti.
34 HSK 57
ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
MONDİAL MASH
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)