Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Elektirik / Tesisat'ta Kalın Kablo Kullanımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Flaşör /sinyal /stop lambası / park lambası ve geri kalan eş değer iletim kabloları yerine , orjinalinden kalın kablo kullanılırsa oluşacak sorun/problemler neler olur?

    Şöyleki , tesisatı incelediğimde kullanılan kablolar rezil , ve sanırım en ucuz olanından tercih edilmiş , şuana değin (2 yıl olacak) sorun yaşamadım ancak heran sorun çıkartacak kırılma burkulma yapacak gibi görünmekte,.

    Orjinalde İç / Tel kalınlığı 1 mm olan kablolar yerine tam bakır alaşımlı , 1.5 yada 2 mm iç çaplı kablo kullanır isem ne olur, faidesi neler olur riskler neler olur?


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------

    Amper OHM Omaj , ilgili karışık şeyler okudum ancak bunlar sanırım, elektronik düşük akımlar için geçerli imiş, bu durumda , kaba motor elektrik için kablo kalınlığı daha sıhhatlimi oluyor?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ilkeronat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    BMW F800GS
    tesisati yenilerken yerine sigmasinda problem yoksa ve izolesi mevcuttan ince olmayacaksa kalin kablo iyilestirme olur. kesinlikle sorun cikarmaz aksine direnci dusurmus olursunuz ;)
    Carbondioxid ve mterayes26 bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    19 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 750s dct
    Değiştirebilirsin kabloyu hiç bi sıkıntı olmaz kablonun kalın olması daha fazla amper taşıması için iyidir ama bir sinyal ampülü 1 amper bile çekmez yani 0.50 kablo bile kullanabilirsiniz tam bakır kaliteli yumuşak kablo tavsiye ederim çinli motor üreticilerinin büyük kısmı bakır kablo kullanmaz
    Carbondioxid bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Kullanmayı düşündüğüm kablo müzik sistemlerinde tercih edildiğini salık verilen yumuşak silikon ile kaplı şeffaf bir kablo cinsi, ulaşımı kolay bana, ancak yinede sizlerin önerebileceği kablo türevleri varmıdır?

    (İlçem'de bakındığım tüm kablolar , dışı kalın içi ince güvensiz şeyler.)

    Konu ile ilgili link verebilirseniz sevinrim

    Cevaplar için teşekkür ederim.

  5. #5
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Kablo kalınlığı artarsa kablonun göstereceği direnç azalır ve böylelikle daha fazla akım taşıyabilir.Daha fazla akım demek aynı kablodan daha fazla güç taşıyabilmesine izin vermesi demek olur bu da avantajdır.Kalın kablonun dezavantaj yaratacak bir durum oluşturacağını sanmıyorum.Çok abartıp baya kalın kablo kullanmayacaksınız,1.5-2 kat kalınlıklı kablo kullanacaksınız,bir sıkıntı olmaz.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kablo kalınlığı artarsa kablonun göstereceği direnç azalır ve böylelikle daha fazla akım taşıyabilir.Daha fazla akım demek aynı kablodan daha fazla güç taşıyabilmesine izin vermesi demek olur bu da avantajdır.Kalın kablonun dezavantaj yaratacak bir durum oluşturacağını sanmıyorum.Çok abartıp baya kalın kablo kullanmayacaksınız,1.5-2 kat kalınlıklı kablo kullanacaksınız,bir sıkıntı olmaz.
    Bu akım taşıma gücü arttığına göre bu durumda akımın son bulduğu elemana extar bir yük/yanma/ampul patlaması gibi bir olumsuz durum göstermez'mi?

    Söz gelimi 12v flaşör ampulü daha parlak yanabilir aynı zamanda daha fazla akıma maruz kaldığından " yanabilirde arıza " gibi , sadece soruyor öğrenmeye çalışıyorum

  7. #7
    ilkeronat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    BMW F800GS
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu akım taşıma gücü arttığına göre bu durumda akımın son bulduğu elemana extar bir yük/yanma/ampul patlaması gibi bir olumsuz durum göstermez'mi?

    Söz gelimi 12v flaşör ampulü daha parlak yanabilir aynı zamanda daha fazla akıma maruz kaldığından " yanabilirde arıza " gibi , sadece soruyor öğrenmeye çalışıyorum
    bu soylediklerini kablo kalinligini artirarak yapamazsin. aku voltajini degistirmedigin surece fark olmaz.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı ilkeronat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu soylediklerini kablo kalinligini artirarak yapamazsin. aku voltajini degistirmedigin surece fark olmaz.
    12v 7amper akü, sanırım 12 olan değeri yükseltmek sözkonusu olan, ve yine sanıyorumki bu tehlikeli/uzun iş.

    Verim almak isterim gayet tabii, ancak bu 2. planda doğrusu ilkin tesisatı sağlamlaştırmaya odaklanayım en iyisimi

    Cevap için teşekkür ederim.

  9. #9
    ilkeronat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    BMW F800GS
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12v 7amper akü, sanırım 12 olan değeri yükseltmek sözkonusu olan, ve yine sanıyorumki bu tehlikeli/uzun iş.

    Verim almak isterim gayet tabii, ancak bu 2. planda doğrusu ilkin tesisatı sağlamlaştırmaya odaklanayım en iyisimi

    Cevap için teşekkür ederim.
    zaten akunun voltajini degistirme ve mevcut tesisatina fazladan yukleme yapmadan once alternatorunun ne kadar guc sagladigini ve halihazirda ne kadarini kullandigini iyi hesapla. kullanabileceginin ufazlasi akune ve alternatorune ciddi zararlar verebilir. lafin ozu tesisat kablolarini uygun izolasyonlu kablo ile (kalin olabilir) degistir daha baska birsey yapma ;)
    Carbondioxid bunu beğendi.

  10. #10
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Oto elektrikçiye gidin, 1.5 luk kablo belirtilenler için kalın olur, iyisi 1 mm2 kablolardan, sarı, turuncu ne renkden ihtiyaç varsa gereken metrede alın.
    Şeffaf 0.50 veya 0.75 kablolar sıcağa/darbeye dayanmaz, motor için uygun değil, bunları sadece hoparlör vs gibi 12 volt olmayan devreler için kullanabilirsiniz.
    Diğer alın dediğim kabloların izolesi daha etli ve sağlamdır, metale değme olasılığı olan her yerde bunlardan kullanın.
    Far ve marş rölesi için 1.5 luk, diğerleri için 1 lik kablo yeterlidir.
    Ezilmeye karşı da bez bant vardır, normal izole banttan daha iyidir, ondan kullanın..
    Kritik yerlerde kabloyu ekstra korumak için plastik kablo spirali veya yumuşak silikon hortumlarla, eriyen mokaronla güçlendirebilirsiniz.
    Bunlar rutubete karşı da gereklidir..
    Carbondioxid bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı ilkeronat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten akunun voltajini degistirme ve mevcut tesisatina fazladan yukleme yapmadan once alternatorunun ne kadar guc sagladigini ve halihazirda ne kadarini kullandigini iyi hesapla. kullanabileceginin ufazlasi akune ve alternatorune ciddi zararlar verebilir. lafin ozu tesisat kablolarini uygun izolasyonlu kablo ile (kalin olabilir) degistir daha baska birsey yapma ;)

    Alıntı ilkerabi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oto elektrikçiye gidin, 1.5 luk kablo belirtilenler için kalın olur, iyisi 1 mm2 kablolardan, sarı, turuncu ne renkden ihtiyaç varsa gereken metrede alın.
    Şeffaf 0.50 veya 0.75 kablolar sıcağa/darbeye dayanmaz, motor için uygun değil, bunları sadece hoparlör vs gibi 12 volt olmayan devreler için kullanabilirsiniz.
    Diğer alın dediğim kabloların izolesi daha etli ve sağlamdır, metale değme olasılığı olan her yerde bunlardan kullanın.
    Far ve marş rölesi için 1.5 luk, diğerleri için 1 lik kablo yeterlidir.
    Ezilmeye karşı da bez bant vardır, normal izole banttan daha iyidir, ondan kullanın..
    Kritik yerlerde kabloyu ekstra korumak için plastik kablo spirali veya yumuşak silikon hortumlarla, eriyen mokaronla güçlendirebilirsiniz.
    Bunlar rutubete karşı da gereklidir..

    Cevap için teşekkür ederim, aksamda bulunan muadil kalınlıkta kabloları biraz daha iyileştirmek en iyisimi, dediğiniz gibi diğerleri akü/marş motoru gibi kablolar, zaten yeteri kadar etli/randımanlı , slikon izoleli fiş/konnektörler edindim, altından kalkabilirsem/uygun kablo/band bulabilirsem başlayacağım, bilgiler için çok teşekkür ederim.

    Dün bahs ettiğim ses sistemlerde kullanılan kabloyu yankeski ile kestiğimde kesitte kullanılan kablonun, sahte/kaplama olduğunu gördüm, birtek insanoğlu kaldı kopyalanmayan /belkide onuda yaptılar..

    Müsbet doyurucu cevaplar geldi çok sağolun.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)