Yamaha XVS 650 Dragstar hakkında yardım !!!
-
Merhaba arkadaşlar,98 model yamaha dragstar xvs 650 sahibiyim.Motorumu 3 ay önce satın aldım.300 km kadar yol yaptım şu ana kadar bir problemim yoktu.Fakat geçen gün trafikte 1. vitesle kalkarken motorun zorlandığını hissettim.Çok fazla gaza yüklenmem gerekti ve yüklenmeme rağmen yinede titreşim yaptı.Hatta heralde yanlışlıkla 2. viteste kalktım diye düşündüm fakat tekrar denediğimde yine 1. viteste aynı tepkiyi verdi.Ayrıca 2. ve 3. viteslerde gaza yüklenip devir arttırınca yüksek devirde bir üst vitese çıkmaya yakın zamanda motor bazen debriyaja basmadığım halde bir anda devir kaybedebiliyor.Debriyaj baskı balata grubunda bir sorun olduğunu düşünüyorum.Tecrübeli arkadaşların görüş önerilerini bekliyorum.Ayrıca avrupa yakasında gidebileceğim güvenilir ve işinin ehli dragstarlardan anlayan usta önerebilecek arkadaşlar varsa çok sevinirim....
Reklamlar
-
3. vitaeste de kalkabilirsin senin sorunun 1. viteste gaz vermene rağmen kalkmakta zorlanıyor, yüksek viteslere geçişte de sorun yaşıyorsan ve debriyaj telin sanki çok boşmuş gibi parmağınla sıkmana bile izin veriyorsa debriyaj balataların bitmiş, değişmesi gerekir. Debriyaj balatası değişimi için yamaha servislerini önerebilirim ya da anlıyorsan kendin yapabilirsin. Debriyaj balatalarının en ucuzu 70 € bununla beraber yağ değişecek, yağ filtren değişecek ve en önemlisi crankcase contan değişecek -ki en zoru bu contayı bulmak başıma geldiğinde çok aramıştım. Debriyaj balatalarını yakmışsan yağın kokusundan da anlayabilirsin... toplam malzeme masrafın 150€ tutabilir işçilik hariç tabi ki, ben kallavi bir işçilik ödedikten sonra bir daha başıma gelirse tamamen kendim yapacağım
Bunun dışında ek olarak yayların gevşemiş olabilir, debriyaj çubuğun kırılmış olabilir ya da debriyaj tasında ki rulmanın bozulmuş olabilir. bu 3 ihtimal daha az masraf çıkaracaktır debriyaj balatalarının bitmesine göre...
Son ihtimal -ki eğer buysa sorunun çok basit, debriyaj telin yağsızlıktan gevşemiş olabilir. Silindirlerin altında debriyaj ayar somunları var 2 tane anahtarla biraz gergin duruma getir, sonra debriyaj manetinin lastiğini geriye it ve debriyaj kolunu fren kolunda ki gibi 1,5 cm boşluk olacak şekilde sık...
-
yardımın ve verdiğin bilgiler için teşekkür ederim draggy.geçen kontrol ettiğimde debriyaj elciğinin bir miktar boşta kaldığını gördüm.yani elcik bıraktıktan sonra tam yerine oturmuyor.0.5 cm kadar bir boşluk mevcut.elimle yerine oturttuğumda tele ve şanzuman üzerindeki mafsala kumanda ediyor.acaba bununla alakalı olabilirmi? motoru ilk aldığımda 49.700'deydi.yağını,yağ filtresini,bujilerini,difransiyel yağını yetkili serviste değiştirdim.malzemeler 120 tuttu.işçilikse 125 lira aldılar.buda yaklaşık 30 dakika süren bi işlem için bana bir hayli fazla geldi.bu sebeple mümkün oldukçe karızalara kendim müdahale etmeye çalışacağım.
-
djoser82 adlı üyeden alıntı
yardımın ve verdiğin bilgiler için teşekkür ederim draggy.geçen kontrol ettiğimde debriyaj elciğinin bir miktar boşta kaldığını gördüm.yani elcik bıraktıktan sonra tam yerine oturmuyor.0.5 cm kadar bir boşluk mevcut.elimle yerine oturttuğumda tele ve şanzuman üzerindeki mafsala kumanda ediyor.acaba bununla alakalı olabilirmi? motoru ilk aldığımda 49.700'deydi.yağını,yağ filtresini,bujilerini,difransiyel yağını yetkili serviste değiştirdim.malzemeler 120 tuttu.işçilikse 125 lira aldılar.buda yaklaşık 30 dakika süren bi işlem için bana bir hayli fazla geldi.bu sebeple mümkün oldukçe karızalara kendim müdahale etmeye çalışacağım.
Elcikte 1,5 cm kadar bir boşluk olması gerekiyor zaten, eğer debriyaj balataları bitmeye başlamışken eski sahibi daha iyi tutsun diye çok germiş olabilir,ü bunun sakıncası ise çok dur kalk yapıyorsan debriyaj balatalarını iyice bitirir, debriyajın yumuşak olacak sert olmayacak, Elcik manetindeki iki vida ( biri geniş biri ince genişin içinden geçer) değil de ucunda ki somunlardan ayarla, biraz gerginleştir ve debriyaj manetinin serbeste olduğu bölgenin başlangıcı ile son ucu arasında 1-1,5 cm lik bir boşluk kalsın, bu işine yaradıysa çok ucuz atlattın ;) İşçilik ücreti maalesef fazla, o yüzden kendimiz yapabiliyorsak servise gerek yok, hele garantisi bittiyse Bir de debriyaj telin miadını da doldurmuş olabilir, yağlamayı unutma...
Bir de sana kullanıcı kitapçığı gönderelim, motorun hayırlı olsun
http://www.beldeyama.com.tr/www/pdf/...50DRAGSTAR.pdf
-
gönderdiğin kitapçık gerçektende aradığım fakat bulamadığım bir şeydi.çok teşekkür ederim.bahçelievlerdeki yetkili servise yağ değişimini yaptırırken oradaki usta debriyaj balatasının 1000 km kadar sonra sıkıntı yaratabileceğini söylemişti.bu yazı atlatır sana dedi ama sanırım daha önce problem yarattı.şimdi yabancı sitelerden söküm takım hakkında bilgilere ulaşmaya çalışıyorum.debriyaj balatasını yine servisten mi edinmem gerekiyor?
-
Anlattığınıza göre bence motorunuzda herhangi bir sorun yok. Sorun motorunuzun hararet yapıp detanasyona düşmesi. Aynı durumla daha önce kullandığım BMW R80GS'de karşılaştım. Motor hararete geldiğinde detanasyona girip motor ciddi anlamda çekişten düşüyor ve devirlenmete zorlanıyordu. Gazı sonuna kadar kıvırsanız bile motor çekmiyordu. Titreme de belirtilerden biridir. Ne vakit motor soğuyor sorunsuzca çalışmasına devam ediyor. Kullandığınız motor 650cc hava soğutmalı V2 bir motor. Özellikle şehir içi dur kalk trafiğinde 2. silindir ciddi derecede ısınır. Bu ısınma sonucu da detanasyon meydana gelir. Bence motorunuzu sürüşü rahat bir yolda sürüp deneyin. Eminim sorunsuzca çalışacaktır.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
değerlendirmeniz bana mantıklı geldi.çünkü 15-20 dakika durup tekrar motoru çalıştırıp hareket ettiğimde aynı problemi bir süre yaşatmıyor.bu sorunla karşılaştığım zaman yaklaşık 30-45 dakika sürekli durk kalk yaptım.yani size göre bu motorun kronik bir problemi mi?
-
Hayır kronik değil. Hava soğutmalı bu motorlar sıkışık trafik için değil daha çok gezi sürüşü mantığıyla üretildikleri için sıkışık şehir içi trafikte, büyük motor hacmininde verdiği yüksek ısı ile kısa sürede hararete gelebilir. Tavsiyem değişken hızlarda sürüş yapın. Işıklara yaklaşırken vites büyüterek düşük devirlerle motoru soğutarak yavaşlayın. Mümkün olduğunca düşük hızlarda sürüşlerden kaçınmaya çalışın. Motorunuzu kısa mesafelerde yüksek devir yaptırarak kullanmayın. Malesef büyük hacimli tüm hava soğutmalı motorların yaşayabileceği bir sorundur.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Yaz vakti çok dur kalktan şişebilir, hiç devir atlatmıyorsan sürekli 1 de bir elin sürekli debriyajda gidersen motoru boğabilirsin ama Dragstar da bu çok çok nadir görülür ve ayrıca şişirebilene de aferim denir bu mevsimde o kadar üstelik şişerek hararetleneceğini zannetmiyorum, yazın egsoz soğumadan örtüsünü öretemezken şu an park eder etmez örtüyorum, bence sorunun şişme değil, Debriyaj tel ayarına bir bak... Ayrıca motor şiştiğinde dinlendirmeden kesinlikle çalıştıramaz, marşın almaz, viteslerle oynayıp çalıştırsan da zarar verirsin..
-
draggy adlı üyeden alıntı
Yaz vakti çok dur kalktan şişebilir, hiç devir atlatmıyorsan sürekli 1 de bir elin sürekli debriyajda gidersen motoru boğabilirsin ama Dragstar da bu çok çok nadir görülür ve ayrıca şişirebilene de aferim denir
bu mevsimde o kadar üstelik şişerek hararetleneceğini zannetmiyorum, yazın egsoz soğumadan örtüsünü öretemezken şu an park eder etmez örtüyorum, bence sorunun şişme değil, Debriyaj tel ayarına bir bak... Ayrıca motor şiştiğinde dinlendirmeden kesinlikle çalıştıramaz, marşın almaz, viteslerle oynayıp çalıştırsan da zarar verirsin..
gönderdiğin kitapçıkta debriyaj ayarı ile ilgili bilgiler var.ayarlayıp bir deneyeceğim.umarım sorun halledilir.motosiklet fuarında çok para harcadım.mont,eldiven,kask derken baya para gitti şuan başka masraf kaldıramayacağım
-
djoser82 adlı üyeden alıntı
gönderdiğin kitapçıkta debriyaj ayarı ile ilgili bilgiler var.ayarlayıp bir deneyeceğim.umarım sorun halledilir.motosiklet fuarında çok para harcadım.mont,eldiven,kask derken baya para gitti şuan başka masraf kaldıramayacağım
Sorunun düzeldi mi?
-
draggy adlı üyeden alıntı
Sorunun düzeldi mi?
henüz ilgilenemedim bir kaç gündür hava kötü sonucu haber vereceğim
-
arkadaşlar dragstar genel olarak sorunlu bir makina imajı çiziyo sanki yada bana öyle geldi...geçenlerde dragstarların debriyajlarında kronik bir sorun oldugunu duydum bir ustadan...
dragstar sahipleri bu konudaki tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim....
-
PlayLoud adlı üyeden alıntı
arkadaşlar dragstar genel olarak sorunlu bir makina imajı çiziyo sanki yada bana öyle geldi...geçenlerde dragstarların debriyajlarında kronik bir sorun oldugunu duydum bir ustadan...
dragstar sahipleri bu konudaki tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim....
Ustan bence kronik sorunlu, sen onu değiştir Dragstar ların hiç bir kronik sorunu yoktur, Debriyaj balatasının bitmesi tamamen kullanıcı hatasıdır ( mesela ben, bile bile hatalı kullandım ve bitirdim ).
-
17 yıllık makineyede kronik sorunlu dediniz ya... Alkışlar alkışlar alkışlar!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
Dragstar'ın cok saygın bır makına oldugunu kabul etmek gerek. gecmısı de bunun en guzel kanıtı. ancak burda konu sanırım hava sogutmalı ve cruıser tarzı motorların, İstanbul'un dur-kalk trafıgınde ne gıbı tepkıler verecegı.
Adı ustunde "cruiser" yanı gezıntı motorları, dur-kalk olayından cok da hoslanmıyor gıbıme gelıyor. Forumda buna benzer bırcok baslık acılmıs ve uzun km'ler yapan bır cok arkadas goruslerını zaten belırtmıs. Hava sogutmalı ve su sogutmalı cruiserlar arasındakı bu rekabet ! ( bu kelımeyı kullanmakta bır sakınca gormedım ) daha da surer gıbıme gelıyor.
Bır motor almadım daha. once ıyı bır kurstan ehlıyet aldım, cesıtlı fırmaların egıtımlerıne devam edıyorum ve havaların ısınmasını takıben de bır curiser motor alacagım hayırlısı ıle. Ancak bu arada teorık derslerımı de calısıyorum
Gordugum ve motorsıklet hakkında ( motorlar -engine- degıl ) bu sıtedekı bır cok ustad'a gore kısa sayılacak da olsa deneyımlerımden anladıgım kadarıyla dur-kalk traıkte bu tarz hararet sorunlarının olması ve duzensız calısma ( detonasyon ) hava sogutmalı motorların en buyuk handıkapı. Tabıı burda hava sıcaklıgının yuksek olması, havanın kuru ( nemsız ) ve esıntısız olması, cok sık dur - kalk yapılması gıbı etkenler de rol oynuyor. Aynı sorun eskı Vosvos'larda da vardı. Hatırlarsınız ( yasınız yetıyorsa dıyelım ) eskıden sehır ıcınde bır cok Vosvos'un motor kapakları acık dolastıgını veya bır kosede bekledıgını gorurduk cok sıcak yaz gunlerınde ( ozellıkle İzmır'de sıcak yaz günlerınde ). Hava sogutmalı motorlar, bıldıgım kadarıyla, Ferdınand Porsche'nın ıcadı olup ( lutfen yanlısım varsa duzeltın bu konuda ) ; 2. Dünya Savası'nda Dogu Cephesı'ndekı ulasım sorunları ıcın uretılmıslerdır. Asırı sogukta donan radyatör sıvılarına karsı, Alman muhendıslıgının getırdıgı bır cozumdur. Soguk havada sorunsuz calısan ( hatta mukemmel dıyelım ) bu motorlar, sıcak havalarda ( ornegın Afrıka Cephesı'nde ) " şişmiş " ve verımsız hale gelmıslerdır. Wermacht'ın ( alman kara kuvvetlerı ) jeep'i dıye tabır edebılecegımız Kübelwagen marka aracların bır kısmı da hava sogutmalı motorla ımal edılmıs ama Afrıka Cephesı'ne su sogutmalı modellerı gonderılmıstır. Sızın yasadıgınız sorun da aynen bu sorun gıbıme gelıyor. Motorunuz " şişiyor " ( guzel turkcemız gercekten guzel cunku resmen bır genısleme soz konusu motor parcalarında bu da tutarsızlık ve aksama yaratıyor ). Soguma gerceklestıgınde ıse yenıden ıslevıne devam edıyor.
Günümüz makınelerı, atalarına kıyasla tabıı kı daha dertsiz ama hıc dertsiz degıller. Uzun ve acık yolda bu problemle karsılasmıyorsanız, muhterem Makıne'nın dedıgı gıbı , sorununuzun kaynagı bellı olmus olur.
İkı secenegınız var kanımca : motorunuzu degıstırmek ve su sogutmalı bır motor almak ( kı bu cok acımasız olur ) ya da mumkun oldugunca dur-kalk trafıkten uzak durmak.
Bır kez daha hatırlatmakta fayda goruyorum : amacım hava sogutmalı ustundur , su sogutmalı daha ustundur vs polemıgı degıl. her ıkı tarz motorun da kendıne gore avantajları, dezavantajları var. Mekanık konulara , duygusal yaklasımlar yerıne ( kendılerını hıc sevmesem de ) muhendısler gıbı yaklasmak, cozumu kolaylastırır
Güvenlı surusler dılerım.
-
PlayLoud adlı üyeden alıntı
arkadaşlar dragstar genel olarak sorunlu bir makina imajı çiziyo sanki yada bana öyle geldi...geçenlerde dragstarların debriyajlarında kronik bir sorun oldugunu duydum bir ustadan...
dragstar sahipleri bu konudaki tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim....
bu sorunun temele kaynağı dragstar değil. Dragstar piyasada gördüğünüz bir çok makinadan daha torkludur. Bunun üstüne şaftı da ekleyince altınızda bir drift makinası oluyor. TR şartlarında trafikteki dur kalk süreleri çok sık olduğu için ve kullanıcısıda tam olarak bu debriyaj aralığına alışamamışsa balatalar öngörülenden önce bitiyor. debriyaj balatası sarf malzemedir. Bu bitiyor diye motoru aforoz etmek çok adaletli değil. Bu motorla temmuzda antalyanın göbeğine girildi tık demedi.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
ARBETUS adlı üyeden alıntı
bu sorunun temele kaynağı dragstar değil. Dragstar piyasada gördüğünüz bir çok makinadan daha torkludur. Bunun üstüne şaftı da ekleyince altınızda bir drift makinası oluyor. TR şartlarında trafikteki dur kalk süreleri çok sık olduğu için ve kullanıcısıda tam olarak bu debriyaj aralığına alışamamışsa balatalar öngörülenden önce bitiyor. debriyaj balatası sarf malzemedir. Bu bitiyor diye motoru aforoz etmek çok adaletli değil. Bu motorla temmuzda antalyanın göbeğine girildi tık demedi.
Safti cikarinca diyecektin herhalde
Saft = guc kaybi + fazladan agirlik. Saft yalnizca zincir yaglama derdi olmadigi icin iyidir.
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
-
_alp_ adlı üyeden alıntı
Safti cikarinca diyecektin herhalde
Saft = guc kaybi + fazladan agirlik. Saft yalnizca zincir yaglama derdi olmadigi icin iyidir.
şaft zincir gibi esnemediği için bazı töleransları yok. şaftın +sı sadece yağlama değil bence.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
ARBETUS adlı üyeden alıntı
şaft zincir gibi esnemediği için bazı töleransları yok. şaftın +sı sadece yağlama değil bence.
Şaftlı motor kullanmayan nasıl bir nimet olduğunu bilemez.
Arkadaşın dragstarı bu mevsimde hararet yapıp şişiyorsa bence başka sorunları var demektir.
Ateşleme ile ilgili olabileceğini düşünüyorum. Bujiler ve bobinler kontrol edilmeli
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)