Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yakit tuketimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Arkadaslar bende kuba superlight 200 var kime sorsam en fazla sikistirsan bile 3.5 litre yakiyo diyo basmazsan 2.5 litresyi goruyo diyo ama benim motor kalkislar 3500 devirde seyir hizim 5000 devirde 3.5 litre yakiyo basarsam surekli 4 u geciyo benim motordami bi sorun var yoksa digerleri biraz abartiyomu hava filitrem temiz karburator hava ayarim iyi ama karburatorun icinde bi sikinti varsa bilemem birde cift tirnak bujinin faydasi olurmu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Motor yeniyse rodaj döneminde çok yakması normal. Değilse ayar istiyor olabilir, yine düzelmezse parça değişimi gerekebilir.

  3. #3
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yeniyse rodaj döneminde çok yakması normal. Değilse ayar istiyor olabilir, yine düzelmezse parça değişimi gerekebilir.
    Rodajda olsa da normal değil. 750'lik karbüratörlü shadow'la 3.6 litre yakıyorum. Hatta 3.2 litreye düştüğüm bile oldu. Düşük hacimli olduğu için daha yüksek devirli gitmesi gerekiyor ve bu da illaki yakıta etki ediyor. Shadow'la arasında teknoloji farkı da vardır. Ancak 750'lik bir motor 3,6 litre yakarken 200'lük bir motorun 4 litreyi geçmesi normal değil. Yine karbüratörlü GV-250'yle de ortalama 3,4 litre yakıyordum ve 3 litreye kadar düşürdüğüm oldu.

    Ya kullanım tarzında sıkıntı var arkadaşım, yada motorun bakımlarını yaptırman gerekiyor.
    Yakıtı düşürmek için genel olarak; buji, hava filtresi, lastik basıncı, duruş ve kalkış, sabit hız, ara gaz, rölanti devri, ani hızlanmalar ve devir gibi konulara özen göstermelisin. Eğer bunlar düzgünse, ilk olarak karbüratör hava ayarlarının elden geçirilmesi gerekiyor

  4. #4

    Üyelik
    12 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Cb125e
    Yakıt tüketimine etki eden çok şey var. Bunların başında tabi kullanım tarzı geliyor ve mesafe geliyor. Motoru sürekli kısa mesafelerde ve şehir içinde kullanıyorsan çok yakıyordur. Şöyle bir marşa basıp 20 km. gitmek ile 5 kere farlı zamanlarda 4 km. yol yapmanın yakıt tüketimi aynı olmayacaktır.

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İzmir
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodajda olsa da normal değil. 750'lik karbüratörlü shadow'la 3.6 litre yakıyorum. Hatta 3.2 litreye düştüğüm bile oldu. Düşük hacimli olduğu için daha yüksek devirli gitmesi gerekiyor ve bu da illaki yakıta etki ediyor. Shadow'la arasında teknoloji farkı da vardır. Ancak 750'lik bir motor 3,6 litre yakarken 200'lük bir motorun 4 litreyi geçmesi normal değil. Yine karbüratörlü GV-250'yle de ortalama 3,4 litre yakıyordum ve 3 litreye kadar düşürdüğüm oldu.

    Ya kullanım tarzında sıkıntı var arkadaşım, yada motorun bakımlarını yaptırman gerekiyor.
    Yakıtı düşürmek için genel olarak; buji, hava filtresi, lastik basıncı, duruş ve kalkış, sabit hız, ara gaz, rölanti devri, ani hızlanmalar ve devir gibi konulara özen göstermelisin. Eğer bunlar düzgünse, ilk olarak karbüratör hava ayarlarının elden geçirilmesi gerekiyor
    söylediğiniz değer ortalama değer mi minimum değer mi ? şehir içinde o şekilde yakmanız çok zor diye düşünüyorum.(honda için)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)