Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KLX 250 ilk çalışma problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Kocaeli
    merhaba, konuyla ilgili yorumlarınızı merak ediyorum. 11 model 14 bin km de klx 250m var bir akşam Petrol Ofisinden yakıt aldım ve takribi 7-8 km sonra motor teklemeye başladı. durdum biraz dinlendim bir sigara içtim tekrar bindiğimde motoru bir türlü çalıştıramadım. yarım gaz tam yaz kısık gaz falan hikaye. uğraş uğraş biraz kaktırarak biraz gaz vererek çalıştırdım. gaz kolunu sabit tutmama rağmen motorun boş devri bir anda 7 binlere çıkıp daha sonra 1-2 bin civarına düşüyor ve bir süre bu böyle tekrar etti.

    pislik kalmıştır diye tapa gaz eve kadar gelebildim fakat ertesi gün uğraşmama rağmen bir türlü çalıştıramadım. yokuşun tepeden aşağı salarak vurdurdum ve motor normal bir şekilde çalışmaya başladı. birkaç ustaya gittim enjeksiyonuna bakıldı, depoyu temizledik, bujiyi ve elektrik aksamını yeniledik, yağdır sudur, aküdür sigortadır hepsini kontrol ettik değişen bir şey yok.

    bir usta TPS denilen throttle position sensor adı verilen gaz tepkime sürecinde hava oranını ayarlayan sensörün bozuk olduğunu söyleyip yakıt filtresini temizledi. motor hiç çalışmıyordu birkaç gün olsun çalıştı fakat izleyen günlerde yine aynı sorunu yapmaya başladı. çalışırken sorun yok ama durduğum zaman çok zor çalışıyor.

    Bir ustanın taktığı TPS ile benim makineden çıkanın parça numaraları uyuşmuyor diye TPS'nin youtubede nasıl temizlendiği ile bir video izledim ve eski TPS'yi yerine taktım. tabi durum yine aynı. ustanın yoktan yere TPSyi değiştirdiğini 200-250 liralık bir masraf çıkardığını farkettim.

    diğer günlerde tekrar enjeksiyonu tıkanmıştır diye temizledik TPSyi ideal pozisyonuna aldık siboplarını kontrol ettik yine sorunu bulamadık.

    önceden çalıştırırken ilk marşta çalışıp 3 bin devire çıkan, yeterli sıcaklığı aldıktan sonra ortalama devri olan 1.300 devire düşen motorsiklet, şimdi nadiren de olsa çalıştığında 900 devirle başlıyor bir gayret kendisini 3-5 saniye sonra 3.000'e atabiliyor ve normal çalışır halde kalıyor. eğer atamazsa zaten direkt istop ediyor. hiç çalıştıramazsam vurdurarak çalıştırıyorum ki o zaman hiç bir problem olmuyor. hava filtresi dahil birçok elemanı da kontrol ettim depoyu da temizledim yakıttan olduğu ve yakıtın bir yerleri tıkadığını düşünerek fakat işin içerisinden çıkamadım. kime getirdiysem de bir çözüm bulamadı.

    ya petrol ofisinin bayisinden aldığım yakıtın içerisinde bir şey vardı ve bir yerleri tıkadı ya da motorun hava almasıyla veya yakıtın basıncı ile alakalı problem olduğunu düşünüyorum. ve sanki eskiye nazaran motordan çıkan egzoz borusu biraz fazla ısınıyor gibi geldi.

    sizlerin önerisi varsa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    shell nitro al bundan sonra dostum

  3. #3

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Tps büyük sıkıntı keşke bizim k8 e uysa da alsam. Serkan abi söz sende

  4. #4

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Kocaeli
    dostum shell de çok iyi değil diyenler var birçok kişi opet diyor fakat sorduğum ve anlayabildiğim kadarıyla tamamen istasyonun tankerleri ile alakalı bir şey. suyun dibe çökmesini beklemeden direkt basan mekan da var benzini doğru dürüst bekletip veren de.

    tps olayı da zor bir şey değil aslında


    başka videolar da var nasıl temizleneceğine dair.

  5. #5

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Kocaeli
    motor eski tps ile biraz daha erken çalışıyor önceden 20 30 kerede 1 çalışabilirken şimdi 10 kere marş masıyorum bir tanesinde düşük devirde çalışıp daha sonra toparlıyor kendisini. bir fikri olan varmı neden olabilir?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)