Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
MotoAVM
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hyosung GV250 MARŞ SORUNU

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #1
    zealous - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    izmir- hatay
    Motosikleti
    Honda nc700X
    Arkadaşlar motorum 2011 model hyosung gv250

    Son bir kaç aydır motor da ara ara marş bastığımda marş rolesinden tık tık ses geliyordu. Açıkcası ikinci veya üçüncü denememde aldığından çok umursamadım ama son iki haftadır motor marş basarken iyice terelelli oldu.

    Sorun: marş bastığımda tık tık ses gelmesi %90 marş rolesinden geliyor.

    Ama bildiğim kadarı ile role ya bozuk olur ya sağlam olur bir çalışıp bir çalışmamazlık yapmaz elektriksel bi parça. Ayrıyetten motoru bir kez çalıştırıp motorcuya gittiğimde motor marş basmada hiç sorun yaşamıyor.

    Bu yüzden akümü ölçtürdüm (12v 8a normali 12v 9a) motor çalışır halde iken 13.9-14.1 arasında tam alt sınır gibi.

    Şimdi acaba diyorum:

    1- aküm mü bozuk? Ama marş basarken farlar korna canavar gibi. O zaman motoru bir defa çalıştırıp gidince neden motosiklet de marş sorunu olmuyor. ( akü 1.5 yıllık)

    2. Marş rolesimi bozuk? Dediğim gibi bu ya bozuktur ya değildir elektriksel bi parça.

    3- oksitmi var? Sağı solu wd40 ladım

    4- marş motorummu bozuk? 6 ay önce değiştirdim marş aldığındada garip bir ses çıkmıyor.

    5- acaba konjektör de sorun varda aküyü şarjı tam yapmıyor bütün sorunları bumu tetikliyor? ( Çin malı çakma konjektör)

    Bana yardımcı olacak fikir verebilecek arkadaşlar olursa sevinirim. Bunların hepsinide değiştiririmde verdiğim paraya yazık yahu.

    Teşekkürler
    hyosung gv 250


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Motomax
  2. #2
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Takma kafana büyük sorun değil.

    Arıza tamamen marş motorunda. Ucuz bulursan değiştir. Bulamazsan iyi bir oto elektrikçide motoru tamir ettirebilirsin. Tam içinde nevar ne yok bilmiyorum ama motor kömürleri bitince bu veya benzeri arızalar olabiliyor.
    MotorKafa ve zealous bunu beğendiler.

  3. #3
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Zamanında GV250 kullanıyordum. Dediğin ses benim marş motorumda da vardı. Bir süre o şekilde tıkırtılı çalıştı marş motoru. Hatta yarım tur bir tur artık her neyse dönüyor, sonra tık diye kalıyordu. İkinci basmamda alıyordu. En sonunda sadece tık sesi kalmıştı
    Marş motorunu söküp sanayiye götürdüm kömürü bitmiştir diye, adam abi bu komple bitmiş dedi Tek çare yeni marş motoruydu. hyosungsource'ten yan sanayisini sipariş ettim. Tık demeden çalıştı 1 seneye yakın. Sonra da sattım zaten.
    İstersen videosunu çek yükle buraya, net bir şey söyleyeyim. Yada özelden gönder işte. Nasıl istersen
    zealous bunu beğendi.

  4. #4
    zealous - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    izmir- hatay
    Motosikleti
    Honda nc700X
    Tık tık sesi marş rolesinden geliyor arkadaşlar sele altından marş motorundan değil. Marş motorunu orijinal değiştirmiştim.

  5. #5
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Tık sesi herzaman gelir. Marş aldığı için duymazsın. Marş almadığı için role sürekli açıp kapıyor. Röle çıkışlarını ölçerek yada motor bağlantısını ölçerek motora 12v gelip gelmediğini ölçebilirsin. Daha da kolayı var. Aküden iki kablo çekip marş motoruna deydir motoru test edip emin olur sonra diğer parçalara bakarsın.
    zealous ve MotorKafa bunu beğendiler.

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Motorunu sattı, araba aldı.
    genel olarak marş motoru denmiş, eğer sorun orda değilse büyük ihtimalle aküde veya konjektördedir.
    zealous bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    01 Mayıs 2014
    Motosikleti
    YBR125/CBR125/DL650/Suzuki C800/GV250 Şimdi:DL650
    Zealous kardeşim,


    Motora düşük amper akü takma o motorun konjektörü zaten hassas hasar verebilirsin. Enjeksiyona geçtikleri için yeni modellerde 9 amp kullanıyorlar,keşke öyle yapmasaydın.


    Marş motorunun çalışmasını ölçerken,motor kapalıyken ölçeceksin.Eski modellerde far açma kapama anahtarı olduğundan akü çok rahat ama yenilerde sanırım bu yok ve başlangıçta çekilen amper fazla.


    Araba aküsünden takviye ile dene bir bak marş motorun aynısını yapacak mı.
    zealous bunu beğendi.

  8. #8
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bence de akudendir. Dolu bir aku motor calismazken 12.7 V civari olmalı. 12V bitmis demek oluyor.

  9. #9
    zealous - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    izmir- hatay
    Motosikleti
    Honda nc700X
    hımm yarın sabah bir motorcuya gidip düzgün bir aküyle denemeye gireyim. bu sırada marş motoru ile roleyi kontrol edeyim...

    şimdiden teşekkür edeyim

  10. #10
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Motorunu sattı, araba aldı.
    bu arada enjeksiyonlulara 12v 12 amper takılıyor diye biliyorum. ama yanlış biliyor olabilirim onuda bir soruşturun. karbratörlülerde 12v 9 amperlik akü kullanılıyor çünkü
    zealous bunu beğendi.

  11. #11
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    1- aküm mü bozuk? Ama marş basarken farlar korna canavar gibi. O zaman motoru bir defa çalıştırıp gidince neden motosiklet de marş sorunu olmuyor. ( akü 1.5 yıllık)
    Hayır, akü durumu kötü bile olsa gıy gıy da olsa çevirmeye çalışır.
    2. Marş rolesimi bozuk? Dediğim gibi bu ya bozuktur ya değildir elektriksel bi parça.
    Olabilir. Ama senin problemin bu değil, çünkü röle tıklıyor.
    3- oksitmi var? Sağı solu wd40 ladım
    Hayır, röleden tık sesi duyduğuna göre devre tamamlanıyor demektir.
    4- marş motorummu bozuk? 6 ay önce değiştirdim marş aldığındada garip bir ses çıkmıyor.
    90% evet.
    5- acaba konjektör de sorun varda aküyü şarjı tam yapmıyor bütün sorunları bumu tetikliyor? ( Çin malı çakma konjektör)
    Konjektörün marş motoruyla olan ilşkisi ancak aynı motorda bulunmasından öteye geçmez. Alakası yok yani.

    Sorun marş motorunun kömürlerinde ya da kömürlerin bastığı bakır plakalarda. (sanıyorum kollektör deniyordu) İkisinden biri hasar almış olmalı.
    Test etmenin bir yolu var. Motoru vitese alın debriyajı çekin marşa basın tık ediyor ama çevirmiyorsa işte o an marş butanundan elinizi çekmeden debriyajı bırakıp motoru ileri geri yapın. Bunu varsa orta sehpa üzerinde birinin tekeri döndürmeye çalışması için yardım alarak yapmanız daha iyi olur. Eğer bu hareketle marş basıyorsa kömür veya kollektör arızası demektir. marş motoru açılacak. Bu testteki amaç lastik hareketi ile volanı ve dolayısıyla marş motorunu manuel hareket ettirerek kömür veya kollektörlerin sağlam yüzeyi bulmasını sağlamak.
    zealous bunu beğendi.

  12. #12
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Hayır, akü durumu kötü bile olsa gıy gıy da olsa çevirmeye çalışır.
    Aku cok azaldigi durumlarda, roleden tik sesi geldigi halde mars motoru calismayabilir. Bu benim basima cok defa geldi, ozellikle soguk kis gunlerinde mars motorunun pistonlari dondurmesi zor olacagindan sadece roleden tik sesi gelir, motor donmez.
    zealous bunu beğendi.

  13. #13
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aku cok azaldigi durumlarda, roleden tik sesi geldigi halde mars motoru calismayabilir. Bu benim basima cok defa geldi, ozellikle soguk kis gunlerinde mars motorunun pistonlari dondurmesi zor olacagindan sadece roleden tik sesi gelir, motor donmez.
    O akü ölmüş oluyor artık ben kötü durumdaki bir akü için konuştum ki bunu arkadaşın farlar vs iyi çalışıyor marş da canı istediğinde çalışıyor sözünü göz önüne alarak söyledim.
    zealous bunu beğendi.

  14. #14
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Guzel de bir ampul ile bir mars motorunun cektigi akim arasinda 10 kat fark var. Yani farin yanmasi yeterli degil.
    Mars motoru 500W, Far 50W.

    zealous ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    15 Ocak 2015
    usta benim motorda dün yaptı eğer marş a basılı iken tık tık tık hızlı ses geliyosa akübitmiştir ben serviste aküyü deiştirdim sıkıntı kalmadı bi baktır aküne çok zaman geçmediyse takviye yap
    zealous bunu beğendi.

  16. #16
    Sebuga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Megelli 250 R
    Selam sorun marş motorunda mı bunu anlamanın yolu şu. Marş düğmesine basarken aynı zamanda bir demir çubukla hafif sertlikte marş motoruna tık tık yap. Eğer marş alıyorsa sorjn marş motorundadır.
    zealous bunu beğendi.

  17. #17
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı zealous adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motorum 2011 model hyosung gv250

    Son bir kaç aydır motor da ara ara marş bastığımda marş rolesinden tık tık ses geliyordu. Açıkcası ikinci veya üçüncü denememde aldığından çok umursamadım ama son iki haftadır motor marş basarken iyice terelelli oldu.

    Sorun: marş bastığımda tık tık ses gelmesi %90 marş rolesinden geliyor.

    Ama bildiğim kadarı ile role ya bozuk olur ya sağlam olur bir çalışıp bir çalışmamazlık yapmaz elektriksel bi parça. Ayrıyetten motoru bir kez çalıştırıp motorcuya gittiğimde motor marş basmada hiç sorun yaşamıyor.

    Bu yüzden akümü ölçtürdüm (12v 8a normali 12v 9a) motor çalışır halde iken 13.9-14.1 arasında tam alt sınır gibi.

    Şimdi acaba diyorum:

    1- aküm mü bozuk? Ama marş basarken farlar korna canavar gibi. O zaman motoru bir defa çalıştırıp gidince neden motosiklet de marş sorunu olmuyor. ( akü 1.5 yıllık)

    2. Marş rolesimi bozuk? Dediğim gibi bu ya bozuktur ya değildir elektriksel bi parça.

    3- oksitmi var? Sağı solu wd40 ladım

    4- marş motorummu bozuk? 6 ay önce değiştirdim marş aldığındada garip bir ses çıkmıyor.

    5- acaba konjektör de sorun varda aküyü şarjı tam yapmıyor bütün sorunları bumu tetikliyor? ( Çin malı çakma konjektör)

    Bana yardımcı olacak fikir verebilecek arkadaşlar olursa sevinirim. Bunların hepsinide değiştiririmde verdiğim paraya yazık yahu.

    Teşekkürler

    Benzeri sorunu 2013gt250r da yaşadım.

    Çok büyük ihtimalle çok ucuz bir röle değişimi ile çözeceksin. Röleyi test etmek basit

    Gv de yerini bilmiyorum ancak gt250 de aküye yakın bir yerde şu parça mevcut.



    Bu parça sen marşa basınca motora ilk elektriği yolluyor.

    Marşa basınca tık tık ettiği bir zaman yalıtımlı sapı olan bir tornavida ile bu parçanın 2 vida başını kısa devre yaptır. Bu parçanın asıl yaptığı işte bu zaten. bozuksa yapmaz. Sen tornavida ile yaptığında motor marş basar, düğme ile basınca tık tık ediyosa bu parça değişecek.

    Kanunide 70-80 lira falan bu parça. Ancak universal bir parçadır. Ben dükkandaki pert çin malı scooterdan söktüğümü taktım öylede kullandım. Sıfırıda 5-10 lira falan.

  18. #18
    zealous - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    izmir- hatay
    Motosikleti
    Honda nc700X
    arkadaşlar cevaplar için teşekkürler. şimdi motorcuya gidicektim ancak acayip bir rüzgar var gitmek içimden gelmiyor

    cihangir151

    dediklerini dikkate alıcam. yanlız motor bir kere çalışıp biraz yol yaptımı sorun yapmıyor akü az da olsa sarj oluyor heralde. çünkü ne zaman evde marş basabilip tamirciye gitsem takır takır basmaya başlıyor.

  19. #19
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    Alıntı zealous adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar cevaplar için teşekkürler. şimdi motorcuya gidicektim ancak acayip bir rüzgar var gitmek içimden gelmiyor

    cihangir151

    dediklerini dikkate alıcam. yanlız motor bir kere çalışıp biraz yol yaptımı sorun yapmıyor akü az da olsa sarj oluyor heralde. çünkü ne zaman evde marş basabilip tamirciye gitsem takır takır basmaya başlıyor.
    Şöyle bir durum var dediğim gibi far vs sorunsuz çalışıyor demişsiniz. Yani bundan şu sonucu çıkardım marşa bastığınızda far aydınlatması azalıyor işe akü sıkıntılıdır elbette. Farda bir değişiklik olmuyorsa diğer söylediklerim geçerli. Çünkü akü sıkıntılı değilse sizin biraz yol yaptımı sorun kalmıyor dediğiniz şey muhtemelen marş kömürünün kollektör üzerinde sağlam yere denk geliyor oluşundandır. Başıma aynı hadise geldi. Akü tam bunu marş basarken farın kısılmadığından anlıyorum. Marş basıyorum tık var ama marş dönmüyor. Röleyi de arkadaşın dediği gibi kısa devre yaptık yine çevirmedi. Marş motorunu açtık baktık ki kömürün bastığı bakırlardan bir kısmı aşınıp neredeyse yok olmuş. Sağlam yere denk geldiği zaman basıyor ama.
    Hisvarlar kardeşin dediği de röle kontrolü için doğru bir yöntem.

  20. #20

    Üyelik
    01 Mayıs 2014
    Motosikleti
    YBR125/CBR125/DL650/Suzuki C800/GV250 Şimdi:DL650
    Güzel kardeşim motorcuya ihtiyacın yok.Aküne arabadan takviye kablolarını tak bas marşa. Sorunu yaşamazsan değiş o aküyü.


    Akü tercihin çok yanlış,o motorun beyni CBR600RR beyni fiyatıyla aşağı yukarı aynı haberin olsun.Yakarsın.


    BLUE MOTOR
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)