Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Pro-link Ayarı ile alçaltma yükseltme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Merhaba arkadaşlar. Motosikletimin arkasının alçaklığından şikayetçiydim herkes de niye bu kadar alçak diyordu. amortisörleri ve ayarlarını kontrol ettirdim problem yok en ideal ayarda idi. biraz sertleştirdim. prolink te ufak tefek değişiklikler yaparak arkayı yükseltmeyi düşündüm. sordum soruşturdum. olur süper olur dediler. avantajları ve dezavantajları olarak,
    - daha rahat teker yaparsın
    -virajların zorlaşır ama daha fazla yatarsın,
    -kaldırımlardan atlamak inmek hiç problem olmaz atlayabilirsin
    -yüksek touring de enduroda daha güzel gözüküyor
    -trafikte yüksek olmak hoşuma gidiyor tır alıcam

    pro-link sisteminin avantajı dezavantajı nedir bilmiyorum. bilen varsa anlatırsa çok sevinirim. sadece kullandığım prolink li ve standart amortisör sistemlerinde daha soft şok emebilmesi yüksek ve konforlu olduğunu gördüm. belki yeterince çok farklı motosiklete binmediğimdendir bilemiyorum..

    gelelim sisteme

    prolink sistemini dilim döndüğünce elim yazdığında anlatmaya çalışacağım

    ters kaldıraç sistemi ile çalışıyor amortisör direkt olarak maşaya/swingarm a bağlı değil bir kaldıraç sistemine bağlı şöyle ki:


    sistem bu şekilde aslında çok basit olarak çalışıyor. lastiğin hareketi ile doğru değil ters orantılı çalışıyor amortisör.
    velhasıl kelam
    ben buradaki kırmızı parçanın boyunu kısalttım. arkayı yükselttim. şöyle ki benim sistemimde bu parça karşılıklı birbirinin aynısı. bir tanesini aldık ölçülerini aldık. 1 cm kısaltalım kaba taslak hesaplarla 11-12 cm civarında yükselme yükselme sağlayacağımızı aldım. kafam çok karıştı çok.. yeterli olacaktır dedik. önce dediğim gibi ölçülerini aldık. ve alüminyumdan 1 cm kısasını yaptık iki adet. sonra o parçaları çıkarttık yerine yeni parçaları taktık. işin yoğunluğu ellerin yağı pası kirinden pek fazlaa fotoğraf çekemedim ama. takarken calaskal ile arkadan havaya kaldırdık ki rahat takalım zaten en mantıklısı calaskal çünkü istediğimiz kadar kaldırıp indirebiliyoruz. takmamız 5 dk sürmedi :d parçayı yapmak biraz zaman aldı :D

    bunlar prolink in orjinal parçaları bunların aynısının 1 cm kısalarını yaptık


    şöyle motosikletin üstünde takılıykenki hali;


    bu da before after olsun :d
    mehmetenis ve m1t0 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Ellerine sağlık fakat dengesinde sıkıntı olmasın sonra

  3. #3
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı mehmetenis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerine sağlık fakat dengesinde sıkıntı olmasın sonra
    teşekkür ederim. denge konusunda henüz 10km kadar kullandım kullandıkça göreceğim. tabi ağırlık merkezi yükseldikçe denge zorlaşır fakat sıkıntı yaşatacak kadar büyük gibi gelmedi. zamanlar görücem. verim alamazsam orjinal parçalar duruyor tık tık hallerderiz :D
    teşekkürler yorumunuz için
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  4. #4
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Bende bir ara Bursa otosansit sanayinde bir firma ile görüştüm, zinciri iptal edip continental marka triger kayış ve kasnak takacaktık.

    Harley davidson larda kullanılan H8M profilli olacaktı.

    Fakat kayış hariç 700 tl yi buluyor, motoru 4150 tl ye aldığım düşünülürse ayrıca garanti konusu var Honda ile konuştum, garantiden çıkarırız dediler Vazgeçtim.

    İleride bir enduro alınca yapacağım bir uygulama olacak.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  5. #5
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    enduroda kayış ne kadar kullanışlı olur bilemedim. bence şaftlı bir enduro düşün :D askerden sonra şaftlı bir touring enduro sürücü olmak istiyorum. tabiki freewind imin yanına bi supertenere yakışır gibi :D onu pek kesip biçemem galiba :D haylırsı olsun

  6. #6
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enduroda kayış ne kadar kullanışlı olur bilemedim. bence şaftlı bir enduro düşün :D askerden sonra şaftlı bir touring enduro sürücü olmak istiyorum. tabiki freewind imin yanına bi supertenere yakışır gibi :D onu pek kesip biçemem galiba :D haylırsı olsun
    BMW de kayışlı yol endurosu var, fiyatlar yüzünden kırbaçlı zannediyor insan

    Sağol. Sana da hayırlı olsun.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  7. #7
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    teşekkür edeirm
    touring enduroda var biliyorum enduro diyince daha arazi motoru düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------

    ekleme olarak şöyle belirteyim. bilenler için, frezede çok rahatlıkla yapılan parçalar. öyle cnc falan gerekmiyor. çok pahalı bi işlem olacağını sanmıyorum. sanayiye aşinaysanız yaptırabilirsiniz de..

    snapchat ten bi parça :D orda da ywitcan :D

  8. #8
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    aynı şekilde bende kle500de 1 cm kısaltarak 8-10 cm kadar yükselttim.yaklaşık 1 senedir bu şekilde kullanıyorum bi yamuğunu görmedim.hatta çok hoşuma gidiyor kaldırımlarda inerken çıkarken acaba vurcakmı diye düşünmüyorum.dediğin gbi şase az bişe kısaldığından tekere daha kolay geliyor.aynı motoru kullanan bi kaç arkadaşım benim motora binince bi değişik geldi deyip onlarda beğendi.
    motor yükseldiğinden rüzgarı daha çok alıyor bu yüzden bi tık hızı kesildi denge konusunda virajlarda şimdiye kadar bi sıkıntı yaşamadım ve tekerin sınırına kadarda yatırırım.
    telike bunu beğendi.

  9. #9
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Yorumlarınız için teşekkürler ben de bugün sorun görmedim genelde şehiriçi kullanımı olduğu, 100 110 u nadiren gördüğüm/geçtiğim olduğu için sorun çıkmaz rüzgardan onun için de bi kaç düşüncem var fakat motorun üstüne oturduğumda heyt bee aslan aslaan dedim gazı çevirmemle motorun başıma geçmesi bir oldu tam istediğim gibi oldu. Bakalım olumsuz bişey görecek miyim. Mesrla en son lastikleri büyüttüğümde yakıt tüketimi 4.2 civarlarından 4.6-4.8 civarlarına çıkmıştı ama virajlarda dediğiniz gibi limite kadar korkmadan zorlayabiliyordum. Şimdi daha da fazla yatacak yükseldiği için.
    Bu arada belirtmek isterim bu soğul havalarda lastik havaları sürekli değişti için ve lastikler daha geç ısındığı için virajlarda dikkatli olmanızı önereceğim. Geçen gün bi kaç kere daldı ön. İyi lowside a düşmedim. Yırttım

  10. #10

    Üyelik
    21 Temmuz 2019

    Yardım

    Benim rx3 evo yu da yükseltebilir miyiz acaba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:23 ----------

    Bana ulaşır mısınız arkadaşlar bu konuda lütfen İstanbul dayım... 0549 632 15 71


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)